Bekijk volle/desktop versie : Astroide die aarde verwoest in 2019



Pagina's : 1 2 3 4 5 6 [7]

02-10-2005, 17:52

Citaat door Tat twam asi:
Klopt niet helemaal wat je zegt.
Op de dag des Oordeels / Wederopstanding bepaalt Allah {swt} wie in de Hemel komt en wie in de Hel.
Degenen die in de hel worden gegooid, zullen inderdaad eeuwig branden, van de boom van Zaqqoem eten, kokend water ingegoten krijgen, en nadat de huid is afgeschroeid, een nieuwe huid krijgen.
De ziel is dan juist niet verlost van het lichaam, maar de ziel krijgt elke keer weer opnieuw een lichaam om de intense pijnen beter te kunnen voelen.

En deze onnoemelijke, onrechtvaardige wreedheid is dan ook één van de redenen om dit niet te geloven.

Bepaalde Christelijke stromingen geloven dan ook wel in de hemel maar niet in de hel, maar het vagevuur.
Ook het Boeddhisme kent het Nirwana (de toestand van de vlam als deze uitgedoofd is).

Dat past toch iets beter dan elk hoofdstuk in de Qor'an dat begint met:

"In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.".

Want veel barmhartigs en genadevols kan ik niet ontdekken in deze beschrijving van de hel, enkel omdat mensen tijdens hun leven niet of iets anders hebben geloofd.

Het is dus maar goed dat de hel van de Moslims niet dezelfde is als de hel der Christenen. Tenminste dat is mijn conclusie.
Want als ik mij als Christen zou bekeren tot de Islam kom ik in de hel der Christenen, het vagevuur. Dat lijkt me ook niks. Maar dan hoef ik in ieder geval niet die afschuwelijke koppen te eten, want ik houd niet van vleesbouillon.

En het Nirwana : de verlichte toestand van de ziel na de verdoving ?

02-10-2005, 17:58



Citaat door Cyberman:
Je mag hartstikke blij zijn dat je nou de gelegenheid krijgt om Hasanats te maken, iets waarvoor je Allah swt om meer tijd moet smeken om op deze aarde te blijven. Zo zijn wij hier slechts voor een doel geboren. Een doel! En de rest is een bijzaak die verloren gaat. Wij zijn hier slechts om Allah swt te aanbidden. Dit leven lijkt vooraf lang, maar achteraf blijkt het kort. Een gunst die wij hebben gekregen, waarbij de meeste Moslims van ons zullen falen. Het besef, komt daar...''waarbij de 'Engel Des Doods', je komt vragen: wie jouw geneesheer is''. Dan zal men in bitter en doodsangst, een afschuwelijke onvergaanbare tijd ingaan... Iets waarvoor wij de moslims, ons hele leven lang voor werden gewaarschuwd! Om maar een voorbeeld te noemen, is de 'slaap' niet al een teken? En kleine bij-teken, zodat wij kunnen begrijpen, dat de dood ook niet meer ver weg kan zijn. Ontwaken van de nachtmerries, zo halen zij opgelucht adem, wanneer de noch wakke ziel, zich weer volledig in het lichaam heeft verschanst.
Zo heeft Allah swt ons dit teken gegeven om te begrijpen.

De helbewoners zitten allemaal in een aparte wereld, met de afschuwelijkstuitziende engelen zitten zij ermee opgesloten. De hel is niet te beschrijven met een pen. Niemand die jou ziet, niemand die naar jou luistert, eeuwig zullen zij erin vertoeven.
''Kokend lava'', daar zullen zij in vertoeven. als je er een steen in gooit, dat ie over 40 jaar nog steeds de bodem niet heeft bereikt. En dan nog te bedenken, dat je niet meer dood kan gaan, voor euwig in de pijn leven. De ziel is dan verlost van het lichaam, en is op zijn sterkst, geen slaap of dood kan hen nog bezighouden. Daarnaast heb je nog zoveel afschuwelijke plekken, waar ik het niet over kan hebben, totdat ik het zelf heb gezien. Allah swt heeft ruimte genoeg om ieder persoon een aparte kast te geven, een kast die nog niets is vergeleken met dit kleine aardbol.

Voor Allah swt is het hartstikke gemakkelijk om een persoon in de hel te plaatsen, daarom vreest uw Heer voor deze afschuwelijke plek (allahiehfad)....De meeste moslims beseffen niet dat zij moeten vrezen voor dit, in plaats om er zelf vanuit te gaan dat zij in het paradijs komen. (Allah swt is de enigste die weet, wie er in het paradijs zal komen.)


Moge Allah swt ons allemaal op het goede pad leiden. (amien.)








Cyberman.
ik ben het niet helemaal met je eens..want meer tijd betekend niet per defintie meer kwaliteit in de gebeden of daden die je doet.En Allah weet het beste...
Maar ik blijf uitkijken naar de dag dat ik weer terug mag keren naar mijn God..waneer ik dichtbij hem mag zijn.Dat is de reden dat ik gewoon niet bang ben om te sterven,om heel eerlijk te zijn heb ik dit al mijn hele leven.Niet zo zeer dat ik dit leven niet geniet of niet waardeer ..integendeel .Ik zie het waardevolle erin .En ben blij dat ik deze kans om te bewijzen hoe veel ik van Allah en van de mensheid in het algemeen houd.Maar waneer ik sommige hadith`s hoor.Dan doet het me helmaal niets...ook niet de kwelingen van het graf.Moge Allah ons allen hiervoor behoeden.Maar mijn liefde is gewoon te groot voor Allah, om te denken of te geloven dat zoiets mij zal overkomen.Mischien is het imaan of toch iets anders..ik weet het niet.Maar bang voor de dood krijg je me nooit...het vormt de bekroning voor mij van mijn huidige leven.Het enigste waar ik soms medelijden mee krijg zijn de mensen die hier op deze werled achter blijven.Want zeg nou eens eerlijk..ik kan me niets heerlijkers voorstellen dan om zo dichtbij in Gods bij zijn te zijn.Als ik er al over praat dan word ik gewoon weer verliefd op mijn Heer.

gr warda

02-10-2005, 18:02

Citaat door aplat:
Het is dus maar goed dat de hel van de Moslims niet dezelfde is als de hel der Christenen. Tenminste dat is mijn conclusie.
Want als ik mij als Christen zou bekeren tot de Islam kom ik in de hel der Christenen, het vagevuur. Dat lijkt me ook niks. Maar dan hoef ik in ieder geval niet die afschuwelijke koppen te eten, want ik houd niet van vleesbouillon.

En het Nirwana : de verlichte toestand van de ziel na de verdoving ?
Bekeer u tot proesniean Geen hel en geen paradijs
Maar nu in het heden leven Geen boeken,geen verhaaltjes Maar de
werkelijkheid nu

02-10-2005, 18:05

Citaat door Tat twam asi:
Klopt niet helemaal wat je zegt.
Op de dag des Oordeels / Wederopstanding bepaalt Allah {swt} wie in de Hemel komt en wie in de Hel.
Degenen die in de hel worden gegooid, zullen inderdaad eeuwig branden, van de boom van Zaqqoem eten, kokend water ingegoten krijgen, en nadat de huid is afgeschroeid, een nieuwe huid krijgen.
De ziel is dan juist niet verlost van het lichaam, maar de ziel krijgt elke keer weer opnieuw een lichaam om de intense pijnen beter te kunnen voelen.

En deze onnoemelijke, onrechtvaardige wreedheid is dan ook één van de redenen om dit niet te geloven.

Bepaalde Christelijke stromingen geloven dan ook wel in de hemel maar niet in de hel, maar het vagevuur.
Ook het Boeddhisme kent het Nirwana (de toestand van de vlam als deze uitgedoofd is).

Dat past toch iets beter dan elk hoofdstuk in de Qor'an dat begint met:

"In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.".

Want veel barmhartigs en genadevols kan ik niet ontdekken in deze beschrijving van de hel, enkel omdat mensen tijdens hun leven niet of iets anders hebben geloofd.
De kwelling van het graf, en dan krijgen we die fase ja...

Ik dacht dat ik ergens had gelezen, dat de ziel uiteindelijk is die blijft, en op de dag des Oordeels overgaat naar zijn sterkste fase, geen dood kent, en ook geen slaap meer kent.

Maar in andere hadtihs komt idd weer naar voren, over de herstructeringen van de lichamen tijdens de bestraffingen...

Ik denk dat het verschilt per straf, want de ziel is toch op dat moment het gevoeligst.

Allahoe3lem.




Cyberman.

02-10-2005, 18:17



Citaat door Cyberman:
De kwelling van het graf, en dan krijgen we die fase ja...

Ik dacht dat ik ergens had gelezen, dat de ziel uiteindelijk is die blijft, en op de dag des Oordeels overgaat naar zijn sterkste fase, geen dood kent, en ook geen slaap meer kent.

Maar in andere hadtihs komt idd weer naar voren, over de herstructeringen van de lichamen tijdens de bestraffingen...

Ik denk dat het verschilt per straf, want de ziel is toch op dat moment het gevoeligst.

Allahoe3lem.




Cyberman.
Ik ben momenteel met een Qor'an studie bezig om de Moslims beter te begrijpen.


Citaat:

Koran: 56 De Onoverkomelijke Gebeurtenis:

41. De mensen aan de linker kant - hoe (ongelukkig) zijn degenen die aan de linker kant staan!

42. Te midden van verschroeiende winden en kokend water.

43. En in de schaduw van zwarte rook,

44. Noch koel, noch verfrissend.

45. Voordien waren zij inderdaad in weelde (op aarde),

46. En volhardden in grote zonde.

47. En zij plachten te zeggen: "Als wij dood zijn en stof en beenderen zijn geworden, zullen wij inderdaad herrijzen?

48. En ook onze voorvaderen?"

49. Zeg: "Ja, de vroegeren en de lateren

50. Zullen tezamen worden verzameld op de vastgestelde tijd van een bepaalde Dag."

51. Dan, o gij, die waart verdwaald en hebt verloochend,

52. Gij zult. zeker van de boom van Zaqqoem eten,

53. En zult er uw buik mee vullen,

54. En daarna kokend water drinken,

55. (Drinkende,) zoals dorstige kamelen drinken,

56. Dit zal hun onthaal zijn op de Dag des Gerichts.

92. Maar als hij behoort tot de dwalenden die (de Waarheid) hadden verloochend,

93. Dan is voor hem een onthaal op kokend water

94. En branden in de hel.

Koran: 68 De Pen:

16. Wij zullen hem op de neus brandmerken.

Koran: 70 De Manieren van Ascentie:

15. Stellig niet! Waarlijk het is een laaiend Vuur.

16. Het zal zijn huid afschroeien.

Koran: 76 De Tijd, De Mensen:

4. Voorwaar, Wij hebben voor de ongelovigen ketenen, ijzeren halsbanden en een laaiend Vuur bereid.

Koran: 78 Het Nieuws:

24. Zij zullen daar geen koelte hebben en geen dronk smaken,

25. Behalve kokend water en een stinkende vloeistof die verschrikkelijk koud is.

Koran: 88 Het Overweldigende Evenement:

2. Op die Dag zullen sommige aangezichten terneergeslagen zijn,

3. Zwoegend, zich afmattende,

4. Zij zullen in een vreselijk Vuur branden,

5. Hun zal uit een kokende bron te drinken worden gegeven,

6. Zij zullen geen voedsel krijgen, behalve van doornen,

7. Dat noch voedzaam zal zijn noch tegen de honger zal baten.
En inderdaad denk ik Moslims steeds beter te begrijpen. Dat doet mij dan ook beseffen dat de kloof tussen Moslims en niet-Moslims erg groot is.

En daaruit begrijp ik ook dat onze samenleving voor een grote uitdaging staat ...

02-10-2005, 18:20
Nou, als je je bedenkt dat de Profeet (vzmh)...ons had verteld, dat de kwelling van de graf het zwaarst was voor hem. En dan hebben we het hier wel over de beste begaafde mens op deze aarde ooit.

En Allah swt zegt zelf in de koran, dat Allah swt hard straft. Of je het wilt of niet, al je schulden moeten verlost worden door de kwelling van het graf.
En dat is ook meteen het zwaarste periode voor de moslims.

Ik weet trouwens niet, of je dat verhaaltje nog kent? ''Over een persoon die dacht dat ie naar de hel zou gaan en een arrogante persoon dacht dat ie het parardijs zal gaan betreden''? Dit was uiteindelijk een valse hoop. En voor de gevreesde een grootschalige beloning.

Maar ik begrijp hartstikke goed wat je bedoelt hoor. Zo een gevoel heb ik nu ook. Maar laten we ons vooral niet door Shaytaan misleiden.


Cyberman.

29-06-2006, 09:08

Citaat door Shorty:
Astroide die aarde verwoest in 2019
de enige die de Aarde zal verwoesten is Allah waneer het
Uur is aangebroken

Pagina's : 1 2 3 4 5 6 [7]