Bekijk volle/desktop versie : Astroide die aarde verwoest in 2019

Pagina's : 1 [2] 3 4 5 6 7

16-09-2005, 19:05

Citaat door Shorty:
Ik schrok me vanmorgen kapot toen ik het nieuws las:

Asteroïde raakt mogelijk aarde in 2019

LONDEN (ANP) - Astronomen hebben enkele weken geleden een asteroïde ontdekt, die in 2019 de aarde wel eens zou kunnen raken. De enorme steenklomp is volgens wetenschappers momenteel het meest bedreigende object in de ruimte, zo meldde de Britse zender BBC dinsdag.

Volgens berekeningen zou de asteroïde 2002 NT7 op 1 februari 2019 de aarde kunnen raken. Maar er bestaan nog veel onzekerheden over deze voorspelling. Het brokstuk is volgens ongeveer 2 kilometer groot, genoeg om een heel werelddeel mee te verwoesten. Ook zou de inslag voor wereldwijde klimaatveranderingen kunnen zorgen.

Onderzoekers in de Amerikaanse staat New Mexico signaleerden het hemellichaam voor het eerst op 5 juli. Sindsdien houden astronomen uit de hele wereld de asteroïde nauwlettend in de gaten. Volgens de NASA zou nader onderzoek kunnen uitwijzen dat 2002 NT7 de aarde toch niet zal raken.

Ze zeggen er alleen niet bij dat als het klimaat verandert, dat dat betekent dat iedereen dood gaat. Ze zeggen er ook niet bij, dat de laatste keer dat er zo'n astroide op de aarde insloeg 65 miljoen jaar geleden is, dat was toen de dinosourieers uitstierven.

Shit man ze hoeden het nieuws gewoon op de achtergrond zodat niemand het opmerkt.

XxX
en wanneer heb jij dit nieuws gelezen? want dit is van 2002!

Citaat:
Asteroid 2002 NT7: Low-Probability of Earth Impact in 2019
Don Yeomans
July 24, 2002

Asteroid 2002 NT7 currently heads the list on our IMPACT RISKS Page because of a low-probability Earth impact prediction for February 1, 2019. While this prediction is of scientific interest, the probability of impact is not large enough to warrant public concern.
Link

jij zit echt boven op het nieuws, nietwaar?

16-09-2005, 19:16

Citaat door LanterFanter:
Als hij op de VS knalt is het de straf van Allah en als hij op een Moslimland knalt zitten de Zionisten erachter

16-09-2005, 19:33
Willen jullie aub een beetje respect tonen voor mensen die wel geloven?

Jullie vragen wel om respect maar andersom ho maar erg jammer

16-09-2005, 19:34

Citaat door Einherjer:
Deze asteroide heeft een doorsnee van 2 kilometer en zal dus veel ravage aanrichten. Als de asteroide de aarde raakt dan kunnen we rekenen op klimaatsveranderingen en waarschijnlijk zal een gebied ten grote van een werelddeel verwoest worden. Wat is de kans dat de asteroide raakt? Hoe berekenen ze het? En wat als hij ons raakt?

Op 9 juli 2002 kwam het LINEAR team met een verassende mededeling. In 2019 kan een asteroide de Aarde raken. De kans was toen 1 op 200.000, want je moet ervan uitgaan dat een asteroide door veel dingen uit zijn baan kan raken. Door botsingen met andere asteroides, door de zwaartekracht van hemellichamen, door kleine afwijkingen in de baan en zo nog wel meer kleine dingetjes die invloed hebben. Toch is de kans van 1 op 200.000 nog groot, want je hebt toch kans om geraakt te worden ook als is het dat ene puntje. Later die maand, eind juli, ging men zich meer wenden tot de asteroide en werden er nieuwe baanberekeningen gemaakt. Hier kwam uit dat de kans 1 op 500.000 is. Een verminderde kans dus! Sommige wetenschappers hadden zelfs uitgerekend dat er geen kans tot inslaan meer was!

Hoe hebben deze mensen dat uitgerekend? Ze hebben eerst de baan van de asteroide berekend en dat kan gemakkelijk door verschillende meetapparatuur. Daarna is in dit bestandje de baan van de Aarde gebracht. Ze hebben het bestandje geopend en laten draaien. In 2019 zagen ze dat de Aarde en de asteroide op dezelfde positie zaten. Oftewel een kans tot inslag!

Na 9 juli was de hele astronomie in opstand. Iedereen kwam met berekeningen aan, en zo werd er nog een jaar geprikt. 2060. Maar ook deze datum is niet echt een kanshebber als het om een treffer gaat. "Een object van deze grote raakt de aarde iedere paar miljoen jaar, en als we naar de data gaan kijken dan daalt de bedreiging," zei Yeomans, een astronoom, tegen de BBC. "Het zal nog maanden duren voordat de astronomen zeker weten of asteroide 22002 NT7 de Aarde zal raken of zal missen." Bailey vertelde het BBC nieuws het volgende. "Soms weten we uren voor de inslag nog niet 100% zeker of de asteroide ons gaat raken. Misschien omdat we een kleine planeet zijn. Shoemaker-Levy 9 die Jupiter raakte enkele jaren geleden kon wel worden voorspeld tot op de seconde."

Veel mensen geloven niet dat de asteroide de aarde raakt. Sommige vinden het de reinste onzin. Vooral gelovigen denken van niet. Ook zijn er mensen die toch bang zijn op een inslag. "Ik ging 's nachts naar bed en kon niet slapen. De angst voor een inslag was groot," aldus Professor Yihauto. Hij was een van de eerste personen die hoorde van de inslag. "Er was opwinding, panieke opwinding. Maar ook weer leuk, want je ontdekt niet iedere dag een asteroide."

Wat te doen als de asteroide ons toch raakt. Als je in het werelddeel woont waar de asteroide de aarde raakt, kun je het best vertrekken naar de andere kant van de Aarde. Raakt hij ons bijvoorbeeld, dan is het het beste om te verhuizen naar Australie of naar Nieuw Zeeland. Daar merk je wel veel van de asteroide, maar wel het minste van alle gebieden op aarde. Als de asteroide in zee land, zal er een ongelofelijk hoge vloedgolf komen die ver over land kan kruipen en veel zal verwoesten. Stel... Hij land op de Atlantische Oceaan ter hoogte van de VS, dan heeft de VS een probleem, maar ook Engeland en Ierland, en West-Europa, waaronder wij. De vloedgolf gaat namelijk 2 kanten op. Het ligt er precies aan hoe de asteroide inslaat. Slaat hij erg schuin in, dan krijg je een brede vloedgolf, maar geen hoge en gaat hij 2 kanten op. Komt hij recht van boven, dan krijg je hoge vloedgolven en gaan ze alle kanten uit.

Op dit moment kun je maar het beste vanuit gaan dat de asteroide niet op aarde inslaat. Want 1 op 500.000 is een kleine kans. Het is jammer om meer dan 15 jaar wakker te liggen van het feit dat de asteroide ons kan raken. Niet doen dus.

http://www.astrostart.nl/artikelen2.php?subaction=showfull&id=1063387431&ar chive=1098436768&start_from=&ucat=13&
Geweldige bijdrage, Einherjer !

Citaat door Troy:
\\

Het bewijst eerder dat god helemaal niet bestaat. En als hij bestaat is het een waardeloze. Die harteloos een eind maakt aan zijn experiment. Bah.
Precies. Kijk eens goed naar de natuur en de onvoorwaardelijke wet van oorzaak & werking (causaliteitswet). Dan hebben we geen God meer nodig om in te zien dat als éénmaal de natuur in gang is gezet, er geen God meer deze hammeroïd (sorry, asteroïd ... ) tegen kan houden. Mesdames et Monsieurs, faites vos jeux! Les jeux sont fait ...

16-09-2005, 19:38

Citaat door Shorty:
Ik schrok me vanmorgen kapot toen ik het nieuws las:

Asteroïde raakt mogelijk aarde in 2019

LONDEN (ANP) - Astronomen hebben enkele weken geleden een asteroïde ontdekt, die in 2019 de aarde wel eens zou kunnen raken. De enorme steenklomp is volgens wetenschappers momenteel het meest bedreigende object in de ruimte, zo meldde de Britse zender BBC dinsdag.

Volgens berekeningen zou de asteroïde 2002 NT7 op 1 februari 2019 de aarde kunnen raken. Maar er bestaan nog veel onzekerheden over deze voorspelling. Het brokstuk is volgens ongeveer 2 kilometer groot, genoeg om een heel werelddeel mee te verwoesten. Ook zou de inslag voor wereldwijde klimaatveranderingen kunnen zorgen.

Onderzoekers in de Amerikaanse staat New Mexico signaleerden het hemellichaam voor het eerst op 5 juli. Sindsdien houden astronomen uit de hele wereld de asteroïde nauwlettend in de gaten. Volgens de NASA zou nader onderzoek kunnen uitwijzen dat 2002 NT7 de aarde toch niet zal raken.

Ze zeggen er alleen niet bij dat als het klimaat verandert, dat dat betekent dat iedereen dood gaat. Ze zeggen er ook niet bij, dat de laatste keer dat er zo'n astroide op de aarde insloeg 65 miljoen jaar geleden is, dat was toen de dinosourieers uitstierven.

Shit man ze hoeden het nieuws gewoon op de achtergrond zodat niemand het opmerkt.

XxX

je moet echt ongelovig zijn om dit te geloven, de wereld gaat er niet aan door een komeet uit de aarde, dat is nooit eerder gebeurt en dat zal ook niet gebeuren. de wereld gaat er anders aan. en bovendien kunnen mensen de baan van de komeet vanuit de aarde veranderen. dus weeees niet bang

16-09-2005, 19:40

Citaat door MrMaRouaN:

"Wij" vragen helemaal niet om respect. YOU want it all ...

"Wij" ongelovigen zijn helemaal niet trots op onze ongelovigheid. Die ongelovigheid is het noodzakelijke gevolg van "kunnen nadenken". Ik kan er dus niets aan doen dat ik niet geloof.

En mensen die geloven kunnen er dus ook niets aan doen dat ze wèl geloven. Maar daarom hoef ik daar nog geen respect voor te hebben. Ik moet uit fatsoen er natuurlijk wel mededogen mee hebben. Dus IK neem mensen die geloven, niet kwalijk dat ze geloven. Maar ik heb er geen respect voor, dat gaat me te ver.

Maar je mag me er wel op afrekenen, want IK ben verantwoordelijk voor mijn eigen daden ... (nadenkertje).

16-09-2005, 19:41
deze comeet die er aan komt zal de maan raken en de comeet zal de maan door 2 splitsen er wordt gezegd in de koran het einde van de wereld is waneer een 1 ster aan de hemel schijnt dat is die comeet en zal de maan raken ik moet alleen nog even zoeken welke soera dat is in de koran maar goed elke moslim weet wel dat het einde nadert niks bijzonders toch

16-09-2005, 19:42

Citaat door Reqrouz:
je moet echt ongelovig zijn om dit te geloven, de wereld gaat er niet aan door een komeet uit de aarde, dat is nooit eerder gebeurt en dat zal ook niet gebeuren. de wereld gaat er anders aan. en bovendien kunnen mensen de baan van de komeet vanuit de aarde veranderen. dus weeees niet bang
het vetgemaakte stukje berijp ik dus niet. kan je dat nader toelichten?

16-09-2005, 19:47

Citaat door AHLAM_35:
deze comeet die er aan komt zal de maan raken en de comeet zal de maan door 2 splitsen er wordt gezegd in de koran het einde van de wereld is waneer een 1 ster aan de hemel schijnt dat is die comeet en zal de maan raken ik moet alleen nog even zoeken welke soera dat is in de koran maar goed elke moslim weet wel dat het einde nadert niks bijzonders toch
Zeker niks bijzonders In 2019 zult u mij gelijk geven Geen enkelle god kan de aarde vernietigen Er is maar 1 god Proesnie En die zal dit nooit toestaan

16-09-2005, 20:02

Citaat door AHLAM_35:
Tjsa, waarom astronomie studeren als je in de Qor'an toch alles kan vinden?

16-09-2005, 20:14

Citaat door Tat twam asi:
Tjsa, waarom astronomie studeren als je in de Qor'an toch alles kan vinden?
euh, tja!

16-09-2005, 20:17

Citaat door Tat twam asi:
"Wij" vragen helemaal niet om respect. YOU want it all ...

"Wij" ongelovigen zijn helemaal niet trots op onze ongelovigheid. Die ongelovigheid is het noodzakelijke gevolg van "kunnen nadenken". Ik kan er dus niets aan doen dat ik niet geloof.

En mensen die geloven kunnen er dus ook niets aan doen dat ze wèl geloven. Maar daarom hoef ik daar nog geen respect voor te hebben. Ik moet uit fatsoen er natuurlijk wel mededogen mee hebben. Dus IK neem mensen die geloven, niet kwalijk dat ze geloven. Maar ik heb er geen respect voor, dat gaat me te ver.

Maar je mag me er wel op afrekenen, want IK ben verantwoordelijk voor mijn eigen daden ... (nadenkertje).
Wat wil je zeggen omdat je niet gelooft dus kan nadenken. En mensen die wel geloven dat niet kunnen ga toch knikkeren vriend met je mede lpf kameraadjes je laat me lachen!

Respect daar draait het om in deze wereld! zonder respect ga je nog eens een keer zwaar onderuit let op me woorden

16-09-2005, 20:27

Citaat door MrMaRouaN:
Wat wil je zeggen omdat je niet gelooft dus kan nadenken. En mensen die wel geloven dat niet kunnen ga toch knikkeren vriend met je mede lpf kameraadjes je laat me lachen!

Respect daar draait het om in deze wereld! zonder respect ga je nog eens een keer zwaar onderuit let op me woorden
Respect ......... hoe krijg je dat volgens jou ?

16-09-2005, 20:28

Citaat door MrMaRouaN:

Respect moet je VERDIENEN !!! En ik verdien dat net zo min als jij op basis van mijn uitlatingen hier op dit forum. Als ik respect verdien, is dat omdat ik al een paar miljoen Euro belasting heb betaald (en dan lieg ik niks) om veel van jouw familie hier een bestaan in Nederland te laten hebben.

Een grote bek op dit forum kun je hebben omdat velen met mij dit Nederland hebben gemaakt tot wat het nu is, en daar ben ik dus helemaal niet meer trots op. Trek daar je conclusies maar uit. En ja, ik stem LPF. Trek het je vooral aan.

16-09-2005, 23:07

Citaat door MrMaRouaN:

Dus respect betekent eigenlijk, houd je mond en geef alle gelovigen maar gelijk in hun bijgeloof?
Mooi niet.

Pagina's : 1 [2] 3 4 5 6 7