Bekijk volle/desktop versie : Je kind twee namen geven



Pagina's : [1] 2

11-04-2007, 18:03
Wie kan mij hierin informeren??

Kan je bij de marokkaanse consulaat je kind twee namen geven??
Dan heb ik het niet over de namen als bijv. Mohamed Amine of Fatima Zohra maar meer over twee aparte namen zoals Ouiam en Nadira??

Wie weet of ze dit accepteren of dat je 1 naam maar kan opgeven bij de marok. consulaat??

11-04-2007, 18:08


Volgens mij mag dat niet maar ik weet het niet zeker.

Misschien moet je het maar bij het consulaat navragen.

En een tip: geef je kind maar één naam dat is makkelijker. Ik ken mensen die bij het consulaat bijvoorbeeld Meryem hebben gezegd maar thuis noemen ze het kind Kautar. Andere mensen kunnen het dan niet echt volgen.

Groetjes,

Ouasima

11-04-2007, 18:09
Oh ik zie dat je zwanger bent meid, een voorspoedige zwangerschap en een gezond kind inchallah!

Kusjes

11-04-2007, 18:14
Shokran barakalahoe fiek lieverd, 1 naam geven zou eigenlijk wel handig zijn maar ik wilde het even weten. Ik had namelijk zoiets gehoord ja dat je maar 1 naam kan opgeven maar dacht ik vraag het even hier op m.nl misschien dat iemand daar meer van weet.

Ja ik ben zwanger van de eerste

11-04-2007, 18:49


Heeft iemand hier iets ooit over gehoord over hoe het allemaal in elkaar zit bij de marok. consulaat???

11-04-2007, 18:54
waarom zou je zoiets willen doen???

11-04-2007, 18:57
Lieverd het is niet iets wat ik zou willen doen maar wel zou willen weten Dus als iemand mij op weg kan helpen, graag

11-04-2007, 19:00
2 Namen

Ik kann geen fatsoenlijke redenen bedenken waarom mensen hun kind 2 namen geven, uiteindelijk heeft dat kind maar 1 naam..

11-04-2007, 19:06
Ja inderdaad, ik vroeg me eigenlijk af of je twee namen kan hebben (of de marok. consulaat) dit accepteert. Ik hoorde dat er maar 1 naam in de paspoort komt te staan (marok. papieren)

11-04-2007, 20:02
Ik houd het bij een naam, ik heb geen zin om 2 namen te gaan roepen, incl.
als je nog meer kinderen hebt!

je blijft maar roepen!!!!!!!!!!!!!!

mijn nicht heeft mohamed Ryda, hij wordt gewoon mohamed geroepen thuis!

11-04-2007, 21:32
het schijnt dat je dan verplicht ze met die 2 namen aan te spreken,,,,,,,

11-04-2007, 21:59
Mijn zoon heet Binyaamin Ayman.

Twee namen heb ik zo me redenen voor. En nee bij t consulaat accepteren ze maar een naam

11-04-2007, 22:06


Mijn zoontje heeft ook twee namen, en daar hebben wij ook ons redenen voor.

P.s We hadden het aan de imaam gevraagd en dat was toegestaan binnen de islaam, als je maar voor elk naam een schaap slacht.

11-04-2007, 22:13
1.2. Naamgeving

Ouders dienen het geven van een naam aan een pasgeboren kindje niet uit te stellen, ze dienen het zo snel mogelijk te doen, liefst binnen de 7 dagen na de geboorte. Als de ouders het eens zijn over de keuze van de naam, des te beter. Zoniet, dan heeft de vader het recht zelf te kiezen. Het is aanbevolen dat de ouders hun kinderen goede, mooie en betekenisvolle namen te geven, namen die uit 2 delen bestaan waarvan het eerste deel cAbd (slaaf) is, worden als mooi beschouwd, vb. Abderrahiem.

Kinderen mogen de namen van de profeten krijgen. Namen van engelen (zoals Djibriel) dienen vermeden te worden. Namen die verklaren, dat de persoon over exellentex morele deugden beschikt, zoals puurheid, eerlijkheid, gehoorzaamheid of vroomheid, dienen vermeden te worden. Namen die op droefheid, oorlog, e.d. negatieve zaken duiden, zoals Hoezn, Harb, e.d., dienen vermeden te worden. Het hebben en geven van goede namen is niet alleen belangrijk voor mensen, maar ook vereist bij het benoemen van straten, pleinen, steden,… Het veranderen van de namen van de mensen of plaatsen dient, als het nodig is, niet verworpen te worden. Het veranderen van verboden namen is een noodzaak. Het afkorten van een naam is een goede manier om iemand aan te spreken, vooropgesteld dat de ander er tevreden mee is. Het is het beste om, als men iemand wil aanspreken, die men niet kent, een algemene term te gebruiken die hem niet zal beledigen bijv. "Vriend" of "Broeder".

11-04-2007, 22:47
djazzaki allahoe ghairen insania!!

Pagina's : [1] 2