Bekijk volle/desktop versie : Levensloos!



11-04-2007, 13:20
Heb jij het wel eens; dat je de dagelijkse routine beu bent... wat die routine ook mag wezen. Als mens ben ik dan ook nooit tevreden... Op school hoop je op hoge cijfers, dat de meiden je leuk vinden en dat je de examens goed aflegt... je wordt een stukje ouder en daarmee zijn je dromen en wensen groter geworden. Je eist meer, je vraagt meer, je onderneemt steeds meer en de verantwoordelijkheden nemen vanzelf toe... dat creert kansen maar ook problemen (drempels voor diegenen die positief in dit leven zijn ingesteld) want beproeving vindt te alle tijd plaats. De hoogte van de beproeving verschilt van de ene situatie naar de andere en mensen ervaren verschillende beproevingen... Wat houdt die mensen bezig om toch door het leven te gaan als strijders die het woord opgeven niet kennen maar zich wel met een bepaalde vorm van overgave in dit wespennest, dat leven heet, mengen...
Gisteren hebben een aantal mensen zich opgeblazen in Casa, wat ik ten zeerste veroordeel, maar de gedachte waarom die personen dat besluit hebben genomen om zich explosief te laten onttrekken uit het 'wespennest' bleef me achtervolgen... Is dit moed, moedeloosheid, gekkenwerk of omdat ze geen werk hebben?
Zijn onze verlangens en onze handelen ernaar zo primitief als die van dieren? Het feit dat we hersenen hebben maakt het van ons meer vindingrijker om onze verlangens torenhoog te vergroten dat je door de bomen het leven niet meer ziet...

19-04-2007, 15:10


Wat ben je filosofisch bezig vandaag. Altijd zo?

Ik zou graag verder met je praten en in discussie gaan, maar ik moet er helaas vandoor. Next time.

Ma3a salama..

19-04-2007, 15:18

Citaat door xRomax:
Wat ben je filosofisch bezig vandaag. Altijd zo?

Ik zou graag verder met je praten en in discussie gaan, maar ik moet er helaas vandoor. Next time.

Ma3a salama..


Ik zie ernaar uit om je reacties te mogen ontvangen... Tot volgende keer inshallah...

21-05-2007, 17:11
Ik zou nog reageren hé?

Wat een mens allemaal wel niet zegt, niet wetend dat ie het niet nakomt. Maar bij deze, kom tevoorschijn en we hervatten de discussie waar die nog niet begonnen was..