Bekijk volle/desktop versie : Spanning..Stress... Hoe ga jij er mee om?



Pagina's : [1] 2

11-04-2007, 10:08
We zitten weer in een stressvolle periode van ons leven (hamdula), maar ik krijg dan geen hap meer door me keel (wat me nu wel goed uitkomt ), denk alleen daaraan en wat er gaat komen..
Het stomme is dat ik weet dat er geen andere weg is dan die Allah swt voor ons heeft geschreven, maar het is zo moeilijk om maar af te wachten... ja sorry, het is een beetje moeilijk uit te leggen....maar mn vraag is dus:

Hoe gaan jullie om met stress of spannende tijden?

Thnx!

11-04-2007, 10:16



Citaat door TheMansion:
We zitten weer in een stressvolle periode van ons leven (hamdula), maar ik krijg dan geen hap meer door me keel (wat me nu wel goed uitkomt ), denk alleen daaraan en wat er gaat komen..
Het stomme is dat ik weet dat er geen andere weg is dan die Allah swt voor ons heeft geschreven, maar het is zo moeilijk om maar af te wachten... ja sorry, het is een beetje moeilijk uit te leggen....maar mn vraag is dus:

Hoe gaan jullie om met stress of spannende tijden?

Thnx!

Ik ga nu heel anders met stress om dan vroeger.Door ziekte van mijn (jonge) zwager bleek alles zo betrekkelijk, en waar ik me vroeger over druk maakte zo pietluttig. Nu alhamdoellilah is hij beter, en wat ons door die stressvolle periode heeft gesleurd, is het vertrouwen in Allah .

Ook dankbaar zijn voor wat je hebt, en niet kijken naar wat je niet hebt, hielp ons. En wat heel belanrgijk is, is het voor ogen houden,dat allah het goed met ons voor heeft, met moeilijke tijden komen ook makkelijke tijden. Sommige dingen kan je niet veranderen, je moet vertrouwen op allah dat het goed komt. veel bidden en dua's helpen je beter dan je zelf gek piekeren en malen, over wat er allemaal kan gaan gebeuren.

Het komt zoals het komt, de kunst aan ons is hoe er mee om te gaan.


Ik typ dit wel heel makkelijk, maar het is verdomd moeilijk, af en toe een break down is niet meer dan normaal. Weet alleen dat je na z'on breakdown weer de schouders eronder zet.

Het is cliche maar waar: na regen komt altijd zonneschijn!

11-04-2007, 10:16
Niet aan dingen denken maar gewoon lekker ontspannen.
Dat doe je door dingen te doen die jij leuk vindt.

11-04-2007, 10:16
de ene keer beter als de andere
zolang je Allah swt maar niet vergeet, valt het wel mee denk ik

11-04-2007, 10:19



Citaat door sihamkleuter:
Ik ga nu heel anders met stres som dan vroeger.
Ik typdit wel heel makkelijk, maar het is verdomd moeilijk, eaf en toe een break down isniet meer dannormaal. Weet alleen dat ja na z'on breakdown weer de schouders eronder zet.

Het is cliche maar waar: na regen komt altijd zonneschijn!
dit is helemaal waar. naar mate je meer levenervaring hebt, ga je stress steeds beter handelen en vertrouw je mer op Allah. we kunnen wel zeggen we doen het zus of zo, maar het is Allah swt die ons erdoorheen helpt
aan alles komt een eind.

11-04-2007, 10:26

Citaat door sihamkleuter:
Ik ga nu heel anders met stress om dan vroeger.Door ziekte van mijn (jonge) zwager bleek alles zo betrekkelijk, en waar ik me vroeger over druk maakte zo pietluttig. Nu alhamdoellilah is hij beter, en wat ons door die stressvolle periode heeft gesleurd, is het vertrouwen in Allah .

Ook dankbaar zijn voor wat je hebt, en niet kijken naar wat je niet hebt, hielp ons. En wat heel belanrgijk is, is het voor ogen houden,dat allah het goed met ons voor heeft, met moeilijke tijden komen ook makkelijke tijden. Sommige dingen kan je niet veranderen, je moet vertrouwen op allah dat het goed komt. veel bidden en dua's helpen je beter dan je zelf gek piekeren en malen, over wat er allemaal kan gaan gebeuren.

Het komt zoals het komt, de kunst aan ons is hoe er mee om te gaan.


Ik typ dit wel heel makkelijk, maar het is verdomd moeilijk, af en toe een break down is niet meer dan normaal. Weet alleen dat je na z'on breakdown weer de schouders eronder zet.

Het is cliche maar waar: na regen komt altijd zonneschijn!



Dat zeg ik ook altijd tegen mezelf, hamdula dat we gezond zijn en het hamdula goed hebben! En eerlijk gezegd is het vertrouwen er wel, alleen daar heb ik niet zo stil bij gestaan (domweg) omdat ik me zo blindstaar op hoe het zal aflopen!

Ewa inchallah komt alles goed... dank je voor je reactie en eh...

Mabrouk met je zwangerschap, moge Allah swt je een gemakkelijke zwangerschap en bevalling geven inchallah

11-04-2007, 10:27

Citaat door excesivo:
dit is helemaal waar. naar mate je meer levenervaring hebt, ga je stress steeds beter handelen en vertrouw je mer op Allah. we kunnen wel zeggen we doen het zus of zo, maar het is Allah swt die ons erdoorheen helpt
aan alles komt een eind.


Helaas, hoort het inderdaad bij het ouder worden en levenservaring.
Het zorgeloze, komt tot een einde.
Zoals mijn manvaak zegt: denk je nou echt dat er niks meer aankomt, dat je nu je portie hebt gehad en het leven lief tegen je zal zijn? Er zalnog veel meer komen, maar met vertrouwen in allah en je geloof, kom je er wel doorheen.

het leven blijft bergen beklimmen, hoge bergen en diepe dalen.


10 jaar geleden was het lang leve de lol!!!

Nu ook wel hoor,maar je bentnu veel realistischer....

11-04-2007, 10:30

Citaat door TheMansion:
Dat zeg ik ook altijd tegen mezelf, hamdula dat we gezond zijn en het hamdula goed hebben! En eerlijk gezegd is het vertrouwen er wel, alleen daar heb ik niet zo stil bij gestaan (domweg) omdat ik me zo blindstaar op hoe het zal aflopen!

Ewa inchallah komt alles goed... dank je voor je reactie en eh...

Mabrouk met je zwangerschap, moge Allah swt je een gemakkelijke zwangerschap en bevalling geven inchallah



Heel normaal hoor jouw gevoelens, ik heb het ook vaak gehad, wat helpt is dat je iemand naast jehebt, die dingen kan relativeren, en die niet mee gaat lopen stressen, maar die je juist kan inzien, dat dingen lopen zoals ze lopen, er zijn dingendie je kan veranderen, maar heel veel ook niet!

Thnaks meid! ameen

11-04-2007, 10:33

Citaat door TheMansion:
We zitten weer in een stressvolle periode van ons leven (hamdula), maar ik krijg dan geen hap meer door me keel (wat me nu wel goed uitkomt ), denk alleen daaraan en wat er gaat komen..
Het stomme is dat ik weet dat er geen andere weg is dan die Allah swt voor ons heeft geschreven, maar het is zo moeilijk om maar af te wachten... ja sorry, het is een beetje moeilijk uit te leggen....maar mn vraag is dus:

Hoe gaan jullie om met stress of spannende tijden?

Thnx!


in stress periodes of spannende tijden keer ik me altijd meer tot allah swt...
dat is de enige zekere houvast die je dan lijkt te hebben.. en altijd elhamdoulilah zeggen bij alles....

11-04-2007, 10:35

Citaat door sihamkleuter:
Helaas, hoort het inderdaad bij het ouder worden en levenservaring.
Het zorgeloze, komt tot een einde.
Zoals mijn manvaak zegt: denk je nou echt dat er niks meer aankomt, dat je nu je portie hebt gehad en het leven lief tegen je zal zijn? Er zalnog veel meer komen, maar met vertrouwen in allah en je geloof, kom je er wel doorheen.

het leven blijft bergen beklimmen, hoge bergen en diepe dalen.


10 jaar geleden was het lang leve de lol!!!

Nu ook wel hoor,maar je bentnu veel realistischer....
Idd je weet niet wat er nog komt, verlang soms naar dat leven van vroeger, zorgeloos, maar hamdullah.
hamdullah dat we geloven, dat we op iemand kunnen steunen. De ongelovige mensen, Allahi7fed, zij hebben niets en snappen niet wat de reden van iets is, waarom iets gebeurt. walou
Allah m3a Sabireen

11-04-2007, 10:42
Ik trek me atijd terug als ik last heb van stress of ik reageer heel kattig Dan ben ik echt niet te genieten!

11-04-2007, 11:23
Probeer zo rustig mogelijk te blijven, natuurlijk zijn er spannende momenten die je slapeloze nachten bezorgen en je onzeker maken over wat de toekomst je brengen zal.

Ga door met je dagelijkse dingen, concentreer je op je man en je kinderen en je andere activiteiten zoals je altijd doet, en wacht af wat Allah voor jullie bepaald heeft.

Of je nou helemaal stijf staat van de stress en jezelf gek maakt door al het piekeren, het loopt toch wel zoals het loopt en het plan hoe jullie leven zal verlopen is al uitgestippeld.

Alhamdoulillah 3la kullie 7aal, moge Allah jullie situatie vergemakkelijken en er iets moois uit laten komen.

11-04-2007, 11:28


meestal ga ik koran luisteren en denken.

Maar soms heel soms..;zet ik muziek op en ga ik dansen,dansen en blijf ik dansen tot ik uitgeput geraak en flauwval op bed.
Vroeger ging ik ook wel eens joggen,nu wat minder..joggen of wandelen.

Ken een meisje ,als zij stress heeft neemt ze de wagen rijdt ze ergens naartoe en gilt dan heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg hard in de wagen
een keer hebben we het samen gedaan,was wel leuk,hahahaha..

11-04-2007, 11:32
Allahm3aak

11-04-2007, 11:35
word heel zenuwachtig en huil veel haha zo erg

Pagina's : [1] 2