Bekijk volle/desktop versie : SaLaam OuLijkOem VraaG Over Het HuweLijk VolgEns De Islaam



10-04-2007, 21:35
salaam oulijkoeem broeder/zusters
ik had net een discussiee met een een paar zusters over zawaj diee zuster(geen marokaanse) is volgens de consulaat nieet getrouw ze is alleen ma getrouwd bij de imaam en nu is de vraag is het een halaal huwlijk als een vrouw en man alleen getrouwd zijn bij de imaam..
we hebben er lang over gediscuseerd we hebben mensen liggen bellen die kennis hebben over de islaam ma we zijn nog steeds niet op een duidelijk antwoord gekomen we hebben een zuster gebeld
en diee zegt dat het wel een halaal huwlijk is als een man en een vrouw met de getuigen bij de imaam zijn geweest en de imaam de fatiha heeft gereciteerd dan zijn ze officeel man en vrouw
en dat de consulaat alleen dieent voor de recht van de vrouw en nu is de vraaag klopt dit?

en dan nog een vraag
waarom is ipileren haraaam?
is het ook nieet toegestaan voor een vrouw diee haar hijaab op heeft waarvan de wenkbrauwen nieet te zieen zijn??

bedankt alvast
wasalaam oulijkoeem

10-04-2007, 23:31


W.b. 't epileren:

Over het epileren van wenkbrauwen zegt de profeet in een hadith die overgeleverd is door Abdoullah(moge Allah's tevredenheid met hem zijn):"Allah vervloekt vrouwen die zich laten tatoeeren,vrouwen die tatoeages bij andere aanbrengen,vrouwen die wenkbrauwen epileren,vrouwen die wenkbrauwen bij andere laten epileren en daarmee Allah's schepping veranderen ..."(Moesliem 3966)



Heb wel een vriendin die slechts voor de Islamitische wet is getrouwd, maar bewijs heb ik niet bij de hand.
Dus op die vraag heb ik geen antwoord.

Ghair inshaAllah!