Bekijk volle/desktop versie : quiche, hoe maak je dat?



09-04-2007, 19:24
en dan bedoel ik die deeg, want in die kant-en-klare deegwaren die je in de supermarkten kunt kopen zit alcohol

09-04-2007, 19:40


Je kan voor quiche gewoon gistdeeg gelijk voor pizza's nemen da gaat ook.

09-04-2007, 19:42
en hoe maak je dat

maar dan is het niet zo zoet?

09-04-2007, 20:03
Nee natuurlijk wordt dat niet zoet omdat pizzadeeg normaal met zout gemaakt word er wordt origineel géén suiker in gebruikt.
recept:
1/2 dl melk
8 gram gist
150 gram bloem
zout
1 ei
Dat doe je onder elkaar gelijk een brooddeeg en laat eerst 30 min. rijzen, in en plastiek zak, dan rol je uit en dan kan je het in de vorm doen, wel inprikken hé.

09-04-2007, 23:14



Citaat door badger1:
Nee natuurlijk wordt dat niet zoet omdat pizzadeeg normaal met zout gemaakt word er wordt origineel géén suiker in gebruikt.
recept:
1/2 dl melk
8 gram gist
150 gram bloem
zout
1 ei
Dat doe je onder elkaar gelijk een brooddeeg en laat eerst 30 min. rijzen, in en plastiek zak, dan rol je uit en dan kan je het in de vorm doen, wel inprikken hé.



thx, ik ga het eens proberen,

en o ja moet ik dan ook bij deze deeg eerst bakpapier gebruiken en dan de deeg daarover doen en droge bonen enz... op de bodem leggen voor ik het voorbak?

of mag ik dat al direct zo gebruiken?

09-04-2007, 23:16
ps:check je hoekje

09-04-2007, 23:22
Nee meid da hoef je niet, gewoon invetten, desnoods kan je ook inbloemen, gebruik voldoende eieren en room of mascarpone anders heb je geen stolling dus per quiche 5 eieren en 1 kartonneke room gebruiken, mascarpone helf potje, als je heel lekker wil moet eens wat gemalen kaas onder het mengsel doen geeft heel lekkere smaak, en die vulling moet dadelijk in de taart gedaan worden je bakt gelijk af het deeg met de vulling, dat met die bonen heb je enkel nodig als je blind bakt dwz. bladerdeeg bakken zonder vulling en dan pas afwerken, je begrijpt wel hé dat dit niet deeg niet bladerdeeg is maar dat vroeg je toch hé een ander deeg om quiche. Je bakt op 180 graden voor 45 min. af. Het deeg is ook niet een heel dik deeg ma das de bedoeling niet je moet een beetje krokant deeg krijgen gelijk pizzadeeg.
Voor het hoekje krijg je een
suc6, als je nog vragen hebt hoor ik het wel.