Bekijk volle/desktop versie : Is een persoon verplicht arabisch te spreken?



Pagina's : [1] 2 3

09-04-2007, 11:08

Citaat door Muslimovic:
Deze vraag werd gesteld an al-islaam.com. Zie de quote hieronder:


Citaat:
Vraag: Als ik met een turkse meid trouw, betekent dit dat ik met haar in het Nederlands moet communiceren. Dat is toch niet haram? Ok, het leren van de Arabische taal is een pre toch? Zodat je de Qor-aan ook in het Arabisch kan lezen? Je kunt de Qor-aan toch ook in verschillende talen leren toch?

Antwoord:
In de naam van Allah, de Erbarmer, de Meest Barmhartige.

Het is niet Haram om met andere talen te spreken dan het Arabisch. Zo heeft Allah verschillende volkeren geschapen, met verschillende huidskleuren, verschillende soorten mensen en ook de taal dat anders is. Allah zegt in Soerat Ar-roem aya 22:"En tot Zijn Tekenen behoort de schepping van de hemelen en de aarde en het verschillende van jullie talen en kleuren. Voorwaar, daarin zijn zeker tekenen voor de bezitters van kennis"

Toch is er geen andere manier om de islam goed te kunnen bestuderen behalve door het Arabisch te leren, spreken schrijven...etc Spreek wat je wilt, maar leer het Arabisch en probeer je vrouw Arabisch te leren. De Qor'aan is geopenbaard in het Arabisch en alle belangrijke boeken zijn alleen in het Arabisch te verkrijgen. Door vertalingen worden sommige dingen onduidelijk of wordt iets verwijderd...etc

En Allah weet het beste.
.

09-04-2007, 11:36


Maar in de graf word je ondervraagt in het arabish! maar dan kan je het wel

09-04-2007, 11:37

Citaat door Muslimovic:
Natuurlijk gaat het om WIE het vertaald!

Daarom gaf ik ook expres als voorbeeld DE EDELE KURAN waar moslims die arabisch in hun duim hebben, het hebben vertaald.

Vervolgens zijn er zat boeken in het Nederlands te verkrijgen die bijv. gaan over het paradijs, imaan, en ga zo maar door. Zelf denk ik van dat ik NOOIT net zo goed arabisch zal kunnen dan zij. Het is hetzelfde met frans: ik heb jaren frans gehad, maar alsnog zal ik nooit een boek goed begrijpen, behalve als ik de vertaalde boek ervan lees!



hoe oud ben je dan?? als ik vragen mag

09-04-2007, 11:39

Citaat door Muslimovic:
Is dat relevant?


gewoon nieuweschierig

09-04-2007, 11:55


als je dood bent is de taal de laatste waar je aan denkt
zie het zo geen arabisch geen kennis!

09-04-2007, 11:58

Citaat door Talha:
als je dood bent is de taal de laatste waar je aan denkt
zie het zo geen arabisch geen kennis!


Hoebedoel je ik snap je niet!

09-04-2007, 12:01
hoe wou je de koran en de sunnah begrijpen zonder arabisch??
als je deze twee niet begrijpt heb je geen kennis over de islam!
dus geen kennisssssssssssssss

09-04-2007, 12:05

Citaat door Muslimovic:
Meen jij dit serieus?

Ten eerste: er zijn TIG lezingen!

Ten tweede: er worden op vele sites surah's uitgelegd!

Ten derde: je hebt de edele kuran die zelfs in de moskees worden gebruikt!

Ten vierde: Ali b kan niet zingen!

Je moet niet zomaar dingen gaan zeggen. Weet wat je zegt! Dit gaat over islam en niet over een boekverslag!

ok dan geen zware kennis

09-04-2007, 12:06

Citaat door Muslimovic:
Meen jij dit serieus?

Ten eerste: er zijn TIG lezingen!

Ten tweede: er worden op vele sites surah's uitgelegd!

Ten derde: je hebt de edele kuran die zelfs in de moskees worden gebruikt!

Ten vierde: Ali b kan niet zingen!

Je moet niet zomaar dingen gaan zeggen. Weet wat je zegt! Dit gaat over islam en niet over een boekverslag!



09-04-2007, 12:08

Citaat door Talha:
ok dan geen zware kennis



Hoe bedoel jij kennis ik snap je niet mensen hebben genoeg kennis over islam je moet daar voor geen geleerde ofzo te zijn je kan gewoon naar speeches luisteren etc dan kan je ook kennis op doen

09-04-2007, 12:13
Als je ze wat vertelt gaan ze niet gelofen ze zeggen vanwaar heb je het wie is je bron dit dat en als ze niet bijvoorbeeld iets weten gaan ze zeggen is bidah shirk je hebt geen kennis dit dat maar als een geleerde dat zegt gaan ze hem niet vragen vanwaar heb je het of wie is je bron dan gaan ze wel gelijk gelofen!

09-04-2007, 13:50

Citaat door Muslimovic:
Jah precies!

En ik zie hier steeds vaker dat mensen zich beter of groter voelen omdat zij zehma meer kennis hebben (zonder te weten wat de kennis van een ander is). Ik werd hier zelfs vaker voor jood of kafir verklaart, alleen omdat ik een ander mening had die niet in schending was met islam maar met hun mening ..

hahahaha jullie 2 moeten echt rustig aan doen! ik bedoelde gewoon dat je dan afhankelijk bent van iemand anders..die gast kan je dan flashen zonder datje daar in de gaten hebt
en wie zei dat ik hoger voelde dan de rest???? kom hier geen onzin lullen!

09-04-2007, 14:04


is hij weer lekker bezig.

ik snap jouw echt niet hoe wilde je dan soera's gaan leren
in het berbers

als je toevlucht zoekt bij allah swt

alles is in het arabisch zowel de koraan als de doeaa's en de hadith

en ja het is vertaald om ons gemakkelijk te maken maar we keren altijd terug naar het arabisch.

zelf die analfabeet zijn die reciteren de koraan in het arabisch.

je bent verplicht als je het kan om arabisch te leren zodat je de koraan kan beheersen en beter kan begrijpen. maar als je niks aan kan doen dan is het niet erg.

maar iedereen in nl kan arabisch taal leren moskeeen genoeg stichtingen genoeg cursussen genoeg etc etc.

subhanallah.

09-04-2007, 14:05
en kennis bouwen is belangrijk allah swt heeft voor niks mensen uit gekozen waar we naar kunnen luisteren en vragen.

09-04-2007, 14:16
lees dit goed kleine snotneus!


salaam a3alikoum wa rahmatoellilah broeders en zusters

De Arabische grammatica is een geëerde kennis waarmee men twee zaken kan bereiken:

1- Het begrip van het Boek van Allah en de soennah van de Boodschapper van Allah – gebeden en vrede over hem - . Want het begrijpen van deze beide hangt voor een groot deel af van de Arabische grammatica!”

2- Deze taal op de juiste manier spreken, deze taal waarin de woorden van Allah - ‘azza wa djal – nedergezonden werd.[1]”

Imam Ash-shaafi’ie – mag Allah tevreden met hem zijn – zegt:

“Wanneer iemand de Arabische taal op alle vlakken machtig is, zal hij tot het begrip van elke kennis geleidt worden!”[2]

Al-Asma’ie – mag Allah tevreden met hem zijn zegt:

“Ik heb angst dat wanneer de student van de kennis de Arabische grammatica niet kent, dat hij valt onder de woorden van de Boodschapper – gebeden en vrede over hem -:

“Dat degene die opzettelijk over mij liegt, zijn zitplaats in het Vuur klaarmaakt!”

Want de Profeet – gebeden en vrede over hem – was niet iemand die fouten maakte wanneer hij sprak!”[3]/[4]


[1] Uitleg van Al-Adjroemiyyah van Sheich Al-Oethaymien – mag Allah tevreden met hem zijn – 1/1
[2] Shadharaat Adh-dhahab: p.231
[3] At-ta’lieqaat Al-djaliyyah ‘allaa sharh Al-Adjroemiyya li sheich Al-‘oethaymien p. 34
[4] Hiermee bedoelt hij dat wanneer de student van de kennis een overlevering in het Arabisch vermeldt en vervolgens fouten maakt, terwijl hij zegt dat de Boodschapper van Allah – gebeden en vrede over hem – dit gezegd heeft, liegt hij in werkelijkheid over de Boodschapper van Allah – gebeden en vrede over hem -. Pas zodoende op – o student van de kennis – en leer deze Arabische taal!

walikoum salaam wa rahmatoellilah

Pagina's : [1] 2 3