Bekijk volle/desktop versie : Iran: Dag van Nucleaire Technologie



09-04-2007, 09:30
lees voor
09:29 09 April 2007
Iran: Dag van Nucleaire Technologie
In Iran is het vandaag voor het eerst de Dag van de Nucleaire Technologie. President Ahmadinejad heeft beloofd met goed nieuws te komen over het nucleaire programma van het land.

Ahmadinejad komt met het nieuws tijdens een bezoek aan een opwerkingscentrale. Het Westen zegt dat Iran daar werkt aan zijn techniek om atoomwapens te maken. Dat is in strijd met resoluties van de Veiligheidsraad van de VN.

Diplomaten speculeren erover dat de Iraanse president de installatie van meer centrifuges aankondigt. Het land zegt de atoomtechnologie nodig te hebben voor vreedzame doeleinden.

http://www.nos.nl/nos/artikelen/2007/04/art000001C77A750C1D0B7F.html

09-04-2007, 09:40


In juni 1981 hebben de Israeli's een nucleaire centrale in Irak met de grond gelijk gemaakt.

Zie ook Raid on the reactor.

Ik ben benieuwd in hoe ver de Mossad is met het plannen van nog zo'n missie en of ze al weten of Iran echt een bom wil bouwen. De Israeli's staan er echter om bekend dat ze het zekere voor het onzekere nemen..

09-04-2007, 09:42

Citaat door led_zeppelin:
In juni 1981 hebben de Israeli's een nucleaire centrale in Irak met de grond gelijk gemaakt.

Zie ook Raid on the reactor.

Ik ben benieuwd in hoe ver de Mossad is met het plannen van nog zo'n missie en of ze al weten of Iran echt een bom wil bouwen. De Israeli's staan er echter om bekend dat ze het zekere voor het onzekere nemen..


... door zelf ongehinderd een kernbom te bouwen.

09-04-2007, 09:45

Citaat door a_tropos:
... door zelf ongehinderd een kernbom te bouwen.


Yep. Daar heeft ene Mordechai Vanunu nog mooie plaatjes van geschoten een jaar of 20 geleden en dat heeft-ie geweten, de arme man.

09-04-2007, 09:49


ik moest overigens wel even fronsen bij de term 'dag van de nucleaire technologie'... de schoenlapper uit teheran begint meer en meer maoïstische trekjes te vertonen.

09-04-2007, 09:49

Citaat door Calimero_:
De Mossad?? Die wist niet eens dat Hizb'Allah over geavanceerde anti-naval vessel raketten beschikte.

De Mossad is vandaag de dag nog alleen maar goed in het liquideren van ongewapende Palestijnse burgers van boven de 60.


Dat laten ze jou denken met hun nieuwe mind-control technologie

09-04-2007, 11:59

Citaat door Calimero_:
De Mossad?? Die wist niet eens dat Hizb'Allah over geavanceerde anti-naval vessel raketten beschikte.

De Mossad is vandaag de dag nog alleen maar goed in het liquideren van ongewapende Palestijnse burgers van boven de 60.


Sorry , meschien wist je het niet maar , de mossad is de israelische geheime dienst . En heeft dus niks te maken met het liquideren van palesteinen . Want dat doet de IDF (israel defence force).

10-04-2007, 01:02

Citaat door aplat:
lees voor
09:29 09 April 2007
Iran: Dag van Nucleaire Technologie
In Iran is het vandaag voor het eerst de Dag van de Nucleaire Technologie. President Ahmadinejad heeft beloofd met goed nieuws te komen over het nucleaire programma van het land.

Ahmadinejad komt met het nieuws tijdens een bezoek aan een opwerkingscentrale. Het Westen zegt dat Iran daar werkt aan zijn techniek om atoomwapens te maken. Dat is in strijd met resoluties van de Veiligheidsraad van de VN.

Diplomaten speculeren erover dat de Iraanse president de installatie van meer centrifuges aankondigt. Het land zegt de atoomtechnologie nodig te hebben voor vreedzame doeleinden.

http://www.nos.nl/nos/artikelen/2007/04/art000001C77A750C1D0B7F.html


Happy nuclear technology day Mohammed.

Hetzelfde Omar. Fijne dagen Hassan.

Hoe dan ook, ik erken hun recht op nucleaire energie. Punt.

10-04-2007, 06:29

Citaat door Mike_38:
Happy nuclear technology day Mohammed.

Hetzelfde Omar. Fijne dagen Hassan.

Hoe dan ook, ik erken hun recht op nucleaire energie. Punt.


Ze schijnen er daar nu klaar voor te zijn, om met het Westen te onderhandelen.

Onderhandelen?

Waarover vraag je je af.

10-04-2007, 07:49
wat een gek zeg.
nucleaire technologie zoals we dat nu kennen is een achterhaalde en wat mij betreft ouderwetse vorm van energie opwekken.
uranium is een delfstof die vroeg of laat op geraakt, er is afval waarmee we geen raad weten en last but not least, het is een gevaarlijk goedje waarvan we kanker kunnen oplopen en waarmee we de wereld ook nog eens mee kunnen vernietigen.

hiervan een dag maken is net zo achtelijk als een dagje de kinderen foppen dat sinterklaas uit spanje is gekomen!