Bekijk volle/desktop versie : Getrouwd en mag nog steeds niet weg met mn Man



Pagina's : [1] 2 3

08-04-2007, 17:22
Salam wa 3alaikum...

Kort geleden heb ik huwelijksakte met mijn verloofde getekend.. waarbij het officiel is verklaard dat we man & vrouw zijn. De bruiloft zal pas plaatsvinden over 2 omdat mijn man nog eerst werk moet vinden, aangezien hij afgestudeerd is. En ik ook zelf nog student ben.

Maar hier komt het probleem:
Ik mag toch niet van mijn ouders met hem weg, naar huis of alleen met hem blijven terwijl niemand thuis is.
DIt komt omdat mijn ouders onze relatie niet vertrouwen en bang zijn dat er wat gebeurt (voorbeeld sex, wat toch toegestaan is) en we scheiden en dan zal later niemand meer met mij trouwen.

Wie kan mij hier uit helpen of vertellen wat ik kan doen??

Shoukran

08-04-2007, 17:28


Volgens mij hebben jouw ouders wel gelijk. Binnen de Islam is het huwelijk pas geldig als het bekend is gemaakt door middel van een feest. En niet alleen de huwelijks akte. Pas na de bruiloft mag je binnen de Islam alleen met hem zijn.
Kunnen jullie niet een bruiloft organiseren, en daarna ieder bij zijn eigen ouders leven totdat alles geregeld is met studie, werk en huis?
Dan mogen jullie wel gewoon alleen zijn, uitgaan, reizen enzovoort!

In ieder geval wens ik je heel veel succes. Blijf wel gewoon het advies van jouw ouders volgen. Dan weet je zeker dat je op de goede weg zit.

08-04-2007, 17:32
Het is toch zo als je tekend ben je GETROUWD. En als je geen geld hebt voor bruiloft? dan wat??? Als je al1 een klein feestje geeft met je familie.. is t dan nog steeds niet officieel.

Kun jij mij een Aya citeren waarin staat dat GOD het verplicht steld om eerst een bruiloft te geven. En by the way.. waarom tekent men eigenlijk?? Zodat je toch gewoon met elkaar kunt gaan en staan waar je wil.. anders kun je net zo goed verloofd blijven.

08-04-2007, 17:55

Citaat door Fadoua80:
Volgens mij hebben jouw ouders wel gelijk. [B]Binnen de Islam is het huwelijk pas geldig als het bekend is gemaakt door middel van een feest. En niet alleen de huwelijks akte[/B]. Pas na de bruiloft mag je binnen de Islam alleen met hem zijn.
Kunnen jullie niet een bruiloft organiseren, en daarna ieder bij zijn eigen ouders leven totdat alles geregeld is met studie, werk en huis?
Dan mogen jullie wel gewoon alleen zijn, uitgaan, reizen enzovoort!

In ieder geval wens ik je heel veel succes. Blijf wel gewoon het advies van jouw ouders volgen. Dan weet je zeker dat je op de goede weg zit.



men dient te spreken met een dalil voor men zeg dat iets pas geldig is als men dit of dat heeft gedaan

08-04-2007, 19:21


het is ook zo dat je je ouders moet gehoorzamen, jij leeft nog onder hun dak dus echt getrouwd ben je niet

ik begrijp wel wat je bedoelt maar probeer er met je ouders over te praten, win hun vertrouwen.

08-04-2007, 19:37
onzin eerst een trouwfeest. Een trouwfeest wordt juist afgeraden. Het liefst een sadaka een etentje met de fakha en dan naar huis. Op zich als je getekend hebt vooral de marokaanse. Dan benje officeel getrouwd en is het ook je man. En stel het gaat toch mis. Je bent getrouwd geweest en dat je aanstaande man wel weten.

08-04-2007, 19:48
maar zij blijft gewoon thuis wonen,
als je zegt ik ben getrouwd moet je echt niet meer thuis bij mama en papa rondlopen terwijl je man elders hetzelfde doet

trouwen is samenwonen en samenleven. niet effe samen naar het park en dan terug naar aparte huizen

08-04-2007, 19:53
dat maakt niks uit meid. of je nou bij je pappie of mamie blijft. Het gaat erom dat je getrouwd ben en dat is het belangrijkst. Marokanen kijken wat kan of niet kan. we moeten volgens de islam kijken wat kan of niet. Het is beter dat ze getrouwd zijn op papier. En nog bij hun ouders wonen. Dan dat ze als vrijgezellen door het leven gaan. En allebei verkeerde dingen doen

08-04-2007, 20:16
Het klopt wat Doudia zegt, als je voor de Islamitische wet trouwt en daar bedoel ik mee bij een 3doul die het voor jullie zwart op wit zet dan zijn jullie Man & Vrouw ook in de ogen van ALLAH. Dan zou normaal gesproken niemand je kunnen verbieden om niet met hem weg te gaan want het is dan je Man.

08-04-2007, 21:07
ik mocht van mij vader ook nooit met mijn man weg:jammer; dat hoort gewoon niet! punt basta! want dat is de cultuur. ergens geef ik mijn vader groot gelijk want shitan is de derde die aanwezig zal zijn als jullie(denken) alleen te zijn. Ik zou je ouders gewoon gehoorzamen voor die laatste maandjes wat maakt het nou uit!

08-04-2007, 21:23
een huwelijksfeest is verplicht binnen de islamitische regels. Men moet bekend maken dat jullie gerouwd zijn. En het hoeft niet een gigantische party te zijn met alle toeters en bellen. Men kan ook een saddaka geven in de plaatselijke moskee. Dan kan de gehele gemeenschap de huwelijk zegenen. Lijkt mij veel waardevoller dan die grootse feesten die ze tegenwoordig geven in hotelzalen enzo.....

08-04-2007, 22:38

Citaat door jufrouw:
men dient te spreken met een dalil voor men zeg dat iets pas geldig is als men dit of dat heeft gedaan


Ik ga er vanuit dat de Dalil bij de meesten wel bekend is. Een islamitisch huwelijk is geldig als:
- De Wali (vader) toestemming heeft gegeven
- Beide personen instemmen met het huwelijk
- Er 12 getuigen bij zijn
- Er Mahr wordt betaald
- Er een ishaar komt (bekend making van het huwelijk. Dat hoeft geen groot huwelijksfeest te zijn, maar gewoon een activiteit waardoor de omgeving weet dat de 2 getrouwd zijn.)

De daadwerkelijke aya staat geloof ik in sourat al nisa, maar ik weet het niet zeker. Ik weet wel zeker dat ik dit in de Koran ben tegen gekomen tijdens het lezen van die Sourat.

Waarom zou het trouwens Haram zijn, om samen te zijn als je al getrouwd bent volgens de voorschriften?

08-04-2007, 22:48


Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

Zou je mij bewijzen kunnen geven waaruit blijkt dat er 12 getuigen erbij moeten zijn?

Bij voorbaat dank.

Gayr InchaAllaah.

09-04-2007, 11:38

Citaat door Himdia19:
Salam wa 3alaikum...

Kort geleden heb ik huwelijksakte met mijn verloofde getekend.. waarbij het officiel is verklaard dat we man & vrouw zijn. De bruiloft zal pas plaatsvinden over 2 omdat mijn man nog eerst werk moet vinden, aangezien hij afgestudeerd is. En ik ook zelf nog student ben.

Maar hier komt het probleem:
Ik mag toch niet van mijn ouders met hem weg, naar huis of alleen met hem blijven terwijl niemand thuis is.
DIt komt omdat mijn ouders onze relatie niet vertrouwen en bang zijn dat er wat gebeurt (voorbeeld sex, wat toch toegestaan is) en we scheiden en dan zal later niemand meer met mij trouwen.

Wie kan mij hier uit helpen of vertellen wat ik kan doen??

Shoukran


Je ouders hebben gelijk meid, Tussen een man en een vrouw is altijd een DUivel erbij ..
Luister goed naar je ouders, want die hebben altijd gelijk, op een dag zul je denken ben zo blij dat ik naar mijn ouders heb geluisterd,

09-04-2007, 11:55
Volgens de Islam ben je getrouwd zodra jou ouders en zijn ouders ingestemd hebben met het huwelijk en de "Marokkaanse" rechter instemt met het huwelijk. Vroeger waren dat inderdaad 12 getuigen, maar tegenwoordig is dat niet meer zo...

Maar de Marokkaanse CULTUUR zorgt ervoor dat het huwelijkscontract een andere wending krijgt. Ik mocht van mijn ouders ook niet met mijn man afspreken, puur voor angst voor 'roddels' en inderdaad dat het evt. verkeerd kan aflopen. Je hebt natuurlijk echt mannen die een meisje in die periode testen en met nare gevolgen van dien natuurlijk. Ik heb zoveel erge verhalen gehoord bv. dat een meisje nog geen 9 maanden later beviel van een kind, dus wanneer mensen gingen uitrekenen kwamen ze er achter dat ze al seksueel contact had voor haar bruiloft... dat is natuurlijk schande etc..... of dat de man de vrouw gewoon dumpt etc.... Je moet wel heel voorzichtig en niet naief zijn.
Je ouders willen uiteindelijk alleen het beste voor je!

Pagina's : [1] 2 3