Bekijk volle/desktop versie : Zo Moet Volgens De Islam Een Vrouw Behandeld Worden!



08-04-2007, 16:38
Hoe wij onze vrouwen dienen te Behandelen

Bismillah........ama ba3d,

Assalam 3alaikom,

[SIZE="3"]Wij moeten ons als volgt gedragen t. o. v onze vrouw:[/SIZE]

Abu Huraira r.a levert over dat de profeet a.s zei:
"Laat geen moslimman ontevreden zijn t. o. v van zijn moslimvrouw. Hij zou een hekel aan een bepaalde gewoonte van haar kunnen hebben, maar zal dan naar iets anders moeten kijken wat hem wel in haar tevreden stelt."

Abu Huraira levert over dat de profeet a.s zei:
"De beste gelovige moslimman is diegene, die zich het beste gedraagt ( m.b.t manieren ) en de beste onder jullie zijn degenen die zich het best t.o.v hun vrouw(en) gedragen."

Abdullah ibn Amr ibn Aas r.a levert over dar hij a.s zei:
"De hele wereld is een plaats van ( bevat ) waardevolle dingen, en het beste waardevolste "ding" van deze wereld is een deugdzame echtgenote ( moemina sali7a )."

Bucharie: de profeet a.s zei:
"Abullah ( Amr...Aas r.a ), klopt het dat je elke dag vast en alle nachten
in ( extra ) gebed staat ? Hij zei: "Ja, o Allah's profeet." Waarop Rassoel
s.w.s antwoorde: "Doe dat niet, o Abdullah, vast soms en soms ook niet. Verricht je extra gebeden s'nachts, maar slaap ook s'nachts. Je lichaam heeft rechten over jou, evenals je ogen recht op jou ( rust ) hebben, en evenzo heeft jouw vrouw rechten op jouw ( in tijd en aandacht voor haar )."


Ibn Abbas r.a zegt in Al Qurtubee:
"Voorzeker ik versier mijzelf voor mijn vrouw, hetzelfde zoals zij haarzelf versiert voor mij. Ik zou haar ook niet vragen ale rechten te vervullen welke zij mij verschuldigd is, opdat zij mij niet vraagt alle rechten te vervullen welke ik haar verschuldig ben."

Surat Ar Roem: 21:
"En het behoort tot Zijn Tekenen dat Hij van jullie eigen soort echtgenotes heeft geschapen, opdat jullie rust bij haar vinden en Hij bracht tussen jullie liefde en barmhartigheid. Voorwaar, daarin zijn zeker Tekenen voor een volk dat nadenkt."

Overgeleverd door Ibn Maja en Tirmidi:
De profeet a.s heeft gezegd:"Luister, en neem mijn advies m.b.t vrouwen. Wees goed voor ze want zij zijn gevangen met jou."

Ahmad Sahih De Profeet a.s heeft gezegd:
"O boodschapper van Allah, welke rechten hebben vrouwen over ons ?" De profeet a.s zei: "Dat jullie hen voeden zoals jullie jezelf voeden, hen
kleden zoals jullie jezelf kleden, roept nooit lelijkheid over hen aan, (
dit verwijst naar de gewoonte van de Arabieren voor de Islam die tegen hun vrouwen in boosheid zeiden:"Moge Allah je gezicht lelijk maken ), sla ze nooit in het gezicht en boycot ze niet uit het echtelijk bed, ga niet
buitenshuis om te slapen. Hoe ( zou je enige van deze dingen kunnen doen ) nadat je tot elkaar bent ingegaan, dus doe alleen dat wat is toegestaan m.b.t haar ( voor geldige redenen )."

[SIZE="3"]De profeet a.s heeft NOOIT 1 van zijn vrouwen geslagen !!!:[/SIZE]

Abu Dawood en Nasa'i leveren over De profeet a.s heeft gezegd:
"Van sommige "ghira" ( jaloersheid ) houdt Allah niet en dat is de ghira van de man over zijn vrouw met achterdocht."

Het is welbekend dat de profeet a.s spelletjes speelde met Aicha r.a.


WALIKOUM SALAAM WA RAHMATOELLILAH

08-04-2007, 16:39


De Profeet van Allah (vrede zij met hem) zei:

Behandel vrouwen vriendelijk. Vrouwen zijn uit een rib geschapen en het meest gebogen gedeelte is het bovenstuk. Als je probeert het recht te maken, breekt het en als je het zo laat, blijft het gebogen. Behandel vrouwen dus vriendelijk.

(overgeleverd door al-Bukhari en Moeslim[/SIZE])


[SIZE="3"]De Profeet (vzmh) heeft gezegd: ‘’druk elkaar op het hart om vrouwen goed te behandelen.’’ (Moesliem)

08-04-2007, 16:43
HADITH 9
Aboe Horayra ‘Abder-Rahman Ibn Sachr(Allahs welbehagen zij met hem) heeft gezegd:Ik hoorde de boodschapper van Allah(Allahs zegen en vrede zij met hem)zeggen:

‘Jullie moeten je ver houden van datgene wat ik jullie verbied,Verricht zo veel mogelijk als jullie kunnen van datgenewat ik jullie opgedragen heb.Door hun vele vragen en meningsverschillen met hun profeten zijn degenen die voor jullie leefden, te gronde gegaan.'

Overgeleverd door Bochari en Moslim

08-04-2007, 16:44
Aboe Horayra (Allahs welbehagen zij met hem) heeft gezegd:

‘Een man zei tegen de profeet(Allahs zegen en vrede zij met hem):’Geef me goede raad!’ Hij 1 zei: ‘Word niet boos!’ 2 De man herhaalde (zijn vraag) diverse malen en hij 1 zei (steeds): ‘Word niet boos!”
Overgeleverd door Bochari

1 De profeet(Allahs zegen en vrede zij met hem).

2 An-nawawi heeft in zijn commentaar erop gewezen dat boosheid een menselijk karaktertrek is en dat deze hadis een waarschuwing inhoudt om niet te handelen als je boos bent.

08-04-2007, 16:44


Moe'áwiyyah Ibn Haidah verhaalt: "Ik vroeg: O Boodchapper van Allah, wat is het recht van een echtgenote op een van ons?" Hij (sallallahoe aleihi wa sallam - Allah's zegen en vrede zij met hem) zei: "Dat je haar eten geeft wanneer jij eet; en dat je haar kleding geeft wanneer jij jezelf kleding geeft; en dat je haar niet op het gezicht slaat, en haar niet uitscheldt, en dat je je niet van haar verwijdert, behalve in het huis."

Overlevering: Aboe Dawoed

08-04-2007, 16:45
Titel: Gelovige behoort een gelovige vrouw niet te haten

Aboe Huraira verhaalt dat de Profeet (sallallahoe aleihi wa sallam - Allah's zegen en vrede zij met hem) heeft gezegd: "Een gelovige man behoort een gelovige vrouw niet te haten. Als hij een eigenschap in haar haat, dan vindt hij een andere (eigenschap) van haar waar hij tevreden over is. "Of hij zei "daarnaast" in plaats van "een andere".

Overlevering: Muslim

08-04-2007, 20:45
De Profeet heeft gezegd: sterk is niet degene die een ander op de grond kan gooien;sterk is wie zichzelf beheerst als hij boos is.


Overgeleverd door Aboe hourayra dat De Profeet zei: Godvrezendheid en een goed karakter zijn de belangrijkste zaken die leiden tot het paradijs. (Tirmidi)

Overgeleverd door Aboe hoeraira: De Profeet zei: Geef datgene wat aan jou toevertrouwd is terug aan degene die jou heeft vertrouwd, en bedrieg niet degene die jou heeft bedrogen. (Tirmidi en Aboe Daawoed)

08-04-2007, 21:28
Masha allah...ga verder....

08-04-2007, 21:48
en wat vind de islam over seksueel misbruik door je eigen familielid
je stiefvader is dat toegelate??
door wat mijn stiefvader heeft gedaan begrijp ik niet waarom Allah dit toelaat en hierdoor is mijn geloof sterk verminderd!
wat kan ik doen?moet ik het opbiechten het gaat hier al jaren zo aan toe??

08-04-2007, 22:07

Citaat door Lina72:
en wat vind de islam over seksueel misbruik door je eigen familielid
je stiefvader is dat toegelate??
door wat mijn stiefvader heeft gedaan begrijp ik niet waarom Allah dit toelaat en hierdoor is mijn geloof sterk verminderd!
wat kan ik doen?moet ik het opbiechten het gaat hier al jaren zo aan toe??



Je word beproeft met alles met grote dingen en klijne dingen!

08-04-2007, 22:39

Citaat door Lina72:
en wat vind de islam over seksueel misbruik door je eigen familielid
je stiefvader is dat toegelate??
door wat mijn stiefvader heeft gedaan begrijp ik niet waarom Allah dit toelaat en hierdoor is mijn geloof sterk verminderd!
wat kan ik doen?moet ik het opbiechten het gaat hier al jaren zo aan toe??



zuster alles in doenya is een test ene heeft het zwaarder dan de andere
maar door zulke situatie en tegenslagen en je komt als nog doorheen zul je zeker geliefd zijn bij allah swt.

wie veel meemaakt in het leven en toch in allah swt gelooft waarlijk die is geliefd bij allah swt.

vooral de islam zal je doorheen slepen met behulp van allah swt.
zoek je toevlucht bij allah swt en je zal sterker voelen.

en praat met iemand over als je wilt pm me misschien kan ik je helpen ghair oegt.

09-04-2007, 20:15
up fissabillah

18-04-2007, 13:54


Al-Hoebb Al 'Oedree (noble love) for married couples.
Edele Liefde voor getrouwde stellen.
Vertaald door 'Abdul-Aziz Ezhar.

De zes voornaamste liefdes benodigdheden die een vrouw nodig heeft: als je deze benodigdheden vervult, zullen de banden van liefde insja-Allah alleen maar sterker worden.

Voor de man.
xzorg (om haar geven)
xbegrip
xrespect
xde bevestiging
xtoewijding
xgeruststelling

De zorg (en om haar geven) - wanneer een echtgenoot interesse toont in haar gevoelens en oprecht zorgen maakt om haar welzijn, dan voelt zij dat er om haar gegeven wordt. Vb.

De h'adith in de Sahih Al-Bukhari overleverde Anas ibn Malik (radya Allahu 'anhu), "Ik zag de Profeet (salla Allahu 'alayhi wa salaam), achter op zijn kameel een soort kussen maken van zijn mantel voor haar (Safiya). Hij ging dan zitten naast zijn kameel en stak zijn knie uit voor Safiya (radya Allahu 'anha) zodat ze haar voet erop kon zetten, zodat ze kon gaan rijden (op de kameel)."


Begrip - wanneer de echtgenoot luistert zonder dat hij een oordeel geeft behalve met medeleven naar zijn vrouw toe, dan voelt zij zich begrepen. Ga er niet vanuit dat jij weet wat jouw vrouw d'r gedachten of gevoelens zijn wanneer ze probeert haar verhaal te vertellen aan jou, in plaats daarvan verzamel je de betekenis van hetgeen er gezegd wordt. Vb. Stel je voor, je vrouw komt terug van werk en heeft een rotdag achter haar rug, dan luister je naar haar gevoelens die ze uit, en toont begrip.

Respect - wanneer de echtgenoot zijn vrouw antwoordt op een manier zodat haar rechten worden erkend en prioriteit wordt gegeven aan haar wensen en behoefte, dan voelt zij zich gerespecteerd. Fysieke expressies van respect zijn het geven van een presentje, cadeautjes, bloemen en het onthouden van waar ze van houdt en niet van houdt, en het laten zien dat je haar waardeert is essentieel. Vb. Zorg ervoor dat je er goed uitziet voor haar, geef haar cadeautjes - het hoeft niet duur te zijn of groots. Zorg ervoor dat je waardeert wat ze doet zelfs als is het iets kleins.



Bevestiging - wanneer de echtgenoot niet gaat discussiëren of kritiek gaat geven over zijn vrouw haar gevoelens, maar in plaats daarvan het accepteren van haar bevestiging, dan voelt ze de liefde. Vb. Een keer tijdens een reis, was Safiyyah (radya Allahu 'anha) aan het huilen omdat ze een langzame kameel kreeg. De Profeet (salla Allahu 'alayhi wa salaam) zei niet tegen haar dat ze onredelijk was, maar in plaats daarvan, veegde hij haar tranen, en troostte haar, en deed zelfs zijn best om een andere kameel te vinden voor haar.

Toewijding - wanneer een echtgenoot prioriteit geeft aan zijn vrouw haar wensen en behoeftes en de echtgenoot vertrouwt zichzelf toe dat hij haar gaat steunen, dan voelt zij zich speciaal en geliefd. Wanneer zij belangrijker is dan werk, televisie etc. dan voelt zij de toewijding. Vb. Kijk haar aan wanneer ze tegen je aan het praten is. Wees niet bang om je toewijding te laten zien. De Profeet (salla Allahu 'alayhi wa salaam) toonde zijn liefde openlijk naar zijn vrouwen toe.

Geruststelling - zorg ervoor dat je je vaak houdt aan wat er hierboven staat, geruststelling is ervoor zorgen dat ze continu de liefde krijgt. De echtgenoot moet keer op keer laten zien dat hij van haar houdt. Vb. Geef haar vaak een knuffel en zeg tenminste "ik hou van je" vier keer per dag.

18-04-2007, 13:58
De zes voornaamste liefdesbenodigdheden die een man nodig heeft, als je deze benodigdheden vervult, zullen de banden van liefde insja-Allah alleen maar sterker worden.


Voor de vrouw.
xvertrouwen
xaanmoediging
xbewondering
xgoedkeuring
xdankbaarheid
xaccepteren

Vertrouwen - wanneer de houding van de vrouw open en ontvankelijk tegenover haar echtgenoot is, dan voelt de echtgenoot het vertrouwen. Een echtgenoot vertrouwen is geloven dat hij zijn best doet en dat hij het beste wil voor zijn vrouw. Het positieve geloof moet reflecteren door de vrouw haar interactie met haar echtgenoot. Vb. De echtgenoot is aan het proberen om de gootsteen te maken. Als hij druk bezig is met de waterpomptang zegt zijn vrouw, "misschien kan je beter de loodgieter bellen...". De echtgenoot voelt zich dan gekrenkt omdat hij dan denkt dat zij hem niet vertrouwt in wat hij aan het doen is. In plaats daarvan kan ze beter wachten tot hij klaar is, is het gemaakt een knuffel en als het niet lukt dan een loodgieter bellen.

Aanmoediging - wanneer de vrouw dus aangeeft vertrouwen te hebben in haar echtgenoot zijn bekwaamheden en karakter, vult het hem met hoop en moed en dan voelt hij dus de aanmoediging. Vb. Een h'adith in Sahih Al-Bukhari , toen de Profeet (salla Allahu 'alayhi wa salaam) de eerste openbaring ontving van Allah, was hij doodsbang en zocht bescherming/troost bij zijn vrouw Khadija (radya Allahu 'anha). De Profeet zei, "Ik ben bang dat er iets met mij gaat gebeuren." Khadija (radya Allahu 'anha) antwoordde, "Nooit! Maar heb de blije tijdingen, want bij Allah, Allah zal je nooit ten schande brengen want jij onderhoudt goede banden met je familie en vrienden, spreekt altijd de waarheid, je helpt de behoeftige en de arme, je bent gastvrij en helpt de benodigde etc."


Bewondering - wanneer de vrouw naar de man kijkt met verwondering, vreugde en behaagde goedkeuring, dan voelt de man zich gewild. Bewondering is wanneer de vrouw blij is met zijn unieke karakter of talent zoals humor en sterkte, uithoudingsvermogen, integriteit, eerlijkheid, romantiek, liefde, begrip etc. Vb.

Dit is overgeleverd in Dala'el Al-Nubuwa voor Imam Abu Nu'aim met isnad inclusief Imam Bukhari en Imam Ibn Khuzaina. De Profeet (salla Allahu 'alayhi wa salaam) was een keer aan het zitten in de kamer samen met Aicha (radya Allahu 'anha) en hij was zijn schoen aan het maken. Het was heel erg warm en Aicha keek naar zijn gezegende voorhoofd en zag dat er druppels met zweet op zaten. Zij werd overweldigd door hetgeen ze aan het bezichtigen was en ze was zo lang aan het staren dat de Profeet het door kreeg dat ze hem aanstaarde. Hij zei, "Wat is er?" Ze antwoordde, "Als Abu Bukair Al-Huthali, de gedichten schrijver jou zou zien, dan zou hij weten dat zijn gedicht zeker voor jou was geschreven."


De Profeet (salla Allahu 'alayhi wa salaam) vroeg toen, "Wat heeft Abu Bukair Al-Huthali gezegd?" Aicha antwoordde, "Abu Bukair zei dat als je kijkt naar de majesteit van de maan, het fonkelt en verlicht de wereld voor ieder die kijkt." Toen stond de Profeet (salla Allahu 'alayhi wa sallam) op en liep naar Aicha toe en kuste haar tussen de ogen, en zei, "Wallahi ya Aicha, jij bent dat ook en zelfs meer dan dat."


Goedkeuring - wanneer de vrouw de goedheid erkent van haar echtgenoot en het uit dat ze tevreden is met hem, dan ontvangt de echtgenoot de goedkeuring die hij nodig heeft. Elke echtgenoot wil een held zijn voor zijn vrouw, en de teken dat hij dat heeft bereikt is zijn vrouw d'r goedkeuring. Vb. Zijn vrouw die uit haar boze gevoelens en reageert direct met de vraag, "Hoe kan je ooit zoiets doen?" Hij voelt dan dat zijn goedkeuring weggenomen is en dan is hij het gevoel kwijt van goedkeuring.

Dankbaarheid - wanneer de vrouw erkent dat zij persoonlijke winst heeft gekregen door de echtgenoot zijn gedrag en inspanning, dan voelt hij de dankbaarheid. Dan weet hij ook meteen dat zijn inspanning niet verspild is. Vb. Erken en geef het aan wat jouw echtgenoot heeft gedaan voor jou, in plaatst van wat hij niet heeft gedaan. Als hij geen dankbaarheid hoort, dan zal hij niet doorgaan met zijn inspanning.

Geaccepteerd worden - wanneer de vrouw met liefde haar echtgenoot ontvangt zonder hem te willen veranderen, voelt hij zich geaccepteerd. Deze acceptatie van zijn gedrag betekent niet dat zij gelooft dat hij perfect is, maar geeft een indicatie dat ze niet probeert om hem te willen veranderen en ze vertrouwt erop dat hij zelf vooruitgang boekt. Vb. Niet blijven zeuren over zijn minpunten of proberen zijn gedrag te controleren door negatief of boos te reageren. De gevoelens delen is oke maar niet om elkaar neer te halen of elkaar te manipuleren.

H'adith in Sahih Bukhari.
Overgeleverd door Abu Huraira (radya Allahu 'anhu): De Boodschapper van Allah (salla Allahu 'alayhi wa salaam) zei, "Behandel vrouwen vriendelijk. Vrouwen zijn uit een rib geschapen en het meest gebogen gedeelte is het bovenstuk. Dus als je het probeert recht te maken, breekt het, maar als je het zo laat, blijft het gebogen. Behandel vrouwen dus vriendelijk."

H'adith in Sahih Bukhari.
Overgeleverd door Safiya bint Huyay (radya Allahu 'anha): Terwijl de Boodschapper van Allah (salla Allahu 'alayhi wa salaam) in Itikaf was, riep ik hem 's nachts en had een gesprek met hem. Ik stond op om te vertrekken. Hij stond ook op en vergezelde mij naar de woning, wat toen het huis van Usama bin Zaid was.

H'adith in Sahih Bukhari.
Overgeleverd door 'Aicha (radya Allahu 'anha): "Na het verrichten van de Sunna van het Fajr gebed, ging de Profeet (salla Allahu 'alayhi wa salaam) meestal met me praten, als ik wakker was. Anders ging hij liggen totdat de Iqama werd geroepen (voor het Fajr gebed)."

H'adith in Sahih Bukhari.
Aswa Bin Yazid, één van de metgezellen, vroeg aan Aicha, de vrouw van de Profeet (salla Allahu 'alayhi wa salaam) wat de Profeet deed wanneer hij gewoon thuis was. Aicha antwoordde, "Hij was altijd bezig met serveren en helpen met de bewoners van zijn huis, en wanneer de tijd van salaah (het gebed) aangebroken was, dan vertrok hij."

En dit is onder Zijn tekenen, dat Hij uit uw midden echtgenoten voor u schiep, opdat gij er rust in moogt vinden, en Hij heeft liefde en tederheid onder u geplaatst. Daarin zijn zeker tekenen voor een volk, dat nadenkt. (Q30:S21.)En Allah (Subhana wa Ta'ala) weet 't best.