Bekijk volle/desktop versie : geef mij toestemming om ontucht te bedrijven



08-04-2007, 15:28
Een jonge man kwam naar de Profeet (s.a.w.s) en vroeg:

"Boodschapper van God, geef mij toestemming om ontucht te bedrijven."

De metgezellen van de Profeet (s.a.w) schreeuwden naar de jongeling. De Profeet (s.a.w) hield de metgezellen tegen en vroeg de jonge man om bij hem te komen. De jonge man kwam naar hem toe en ging voor de Profeet (s.a.w) zitten. Deze vroeg hem:

"Zou je willen dat er ontucht met je moeder werd gepleegd?"

"Nee, moge God mij daarvoor behoeden!"

"Niemand zou dit voor zijn moeder willen. Zou je het voor je dochter willen?"

"Nee,moge God mij daarvoor behoeden!"

"Niemand wou dit voor zijn dochter willen. Zou je het voor je zuster willen?"

Op deze manier ging de Profeet (s.a.w) door en noemde alle tantes van de jonge man. Ieder keer antwoordde de jongeling: "Nee!" en de Profeet (s.a.w) antwoordde steeds: "Ook andere mensen willen dat niet!"

Tenslotte plaatste de Profeet (s.a.w) zijn hand op de borst van de jonge man en zei:"O Heer, reinig zijn hart, vergeef hem zijn zonde en behoed zijn kuisheid."

Daarna was er voor de jonge man niets zo verfoeilijk en afschuwelijk als ontucht.

"En houdt u verre van overspel; want het is een afschuwelijke zaak en een slechte weg. (Qor'aan 17:32)




Moge Allah mij vergeven wanneer ik fouten heb gemaakt en Allah weet het beste!
__________________________

08-04-2007, 16:24



Veel mensen weten dit wel maar houden zich er niet aan wat erg jammer is

08-04-2007, 17:13
machallah...... helaas laten mensen zich te snel verleiden door de shaytaan..

08-04-2007, 19:02

Citaat door miss_melilla:
machallah...... helaas laten mensen zich te snel verleiden door de shaytaan..





09-04-2007, 02:12


Citaat door ouasimagirl:


Veel mensen weten dit wel maar houden zich er niet aan wat erg jammer is


De meeste weten het inderdaad allemaal. Maar misschien is het handig om ze alsnog iedere keer eraan te herinneren. Je merkt meteen dat ze gelijk gevoelig worden op het moment dat je het over hun zus of moeder hebt!!
Ik geloof daarnaast toch wel in het goede van de mens.. als je de betreffende man deze hadith voorlegt dan zal hij je best met respect behandelen,wellicht zal hij je zelfs bewonderen.

Probleem van vele meiden ( wil niet generaliseren maar de feiten spreken voor zich) is dat ze zichzelf ook makkelijk geven, dus dat de mannen zoiets hebben van zij bied zich aan. Wat ze dan niet beseffen is dat ze op dat moment nog meer gezegend kunnen worden als ze de betreffende dame weigeren.. maar goed dat is weer een ander verhaal.. want denk niet dat ze op dat moment nog helder kunnen nadenken..

09-04-2007, 22:35

Citaat door zina_2007:
De meeste weten het inderdaad allemaal. Maar misschien is het handig om ze alsnog iedere keer eraan te herinneren. Je merkt meteen dat ze gelijk gevoelig worden op het moment dat je het over hun zus of moeder hebt!!
Ik geloof daarnaast toch wel in het goede van de mens.. als je de betreffende man deze hadith voorlegt dan zal hij je best met respect behandelen,wellicht zal hij je zelfs bewonderen.

Probleem van vele meiden ( wil niet generaliseren maar de feiten spreken voor zich) is dat ze zichzelf ook makkelijk geven, dus dat de mannen zoiets hebben van zij bied zich aan. Wat ze dan niet beseffen is dat ze op dat moment nog meer gezegend kunnen worden als ze de betreffende dame weigeren.. maar goed dat is weer een ander verhaal.. want denk niet dat ze op dat moment nog helder kunnen nadenken..




09-04-2007, 23:05

Citaat door miss_melilla:
machallah...... helaas laten mensen zich te snel verleiden door de shaytaan..




http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=1384584

10-04-2007, 11:03

Citaat door miss_melilla:
machallah...... helaas laten mensen zich te snel verleiden door de shaytaan..





10-04-2007, 11:03

Citaat door zina_2007:
De meeste weten het inderdaad allemaal. Maar misschien is het handig om ze alsnog iedere keer eraan te herinneren. Je merkt meteen dat ze gelijk gevoelig worden op het moment dat je het over hun zus of moeder hebt!!
Ik geloof daarnaast toch wel in het goede van de mens.. als je de betreffende man deze hadith voorlegt dan zal hij je best met respect behandelen,wellicht zal hij je zelfs bewonderen.

Probleem van vele meiden ( wil niet generaliseren maar de feiten spreken voor zich) is dat ze zichzelf ook makkelijk geven, dus dat de mannen zoiets hebben van zij bied zich aan. Wat ze dan niet beseffen is dat ze op dat moment nog meer gezegend kunnen worden als ze de betreffende dame weigeren.. maar goed dat is weer een ander verhaal.. want denk niet dat ze op dat moment nog helder kunnen nadenken..