Bekijk volle/desktop versie : pastilla? harira?recept

Pagina's : 1 [2] 3

10-09-2003, 13:22

Citaat:
Origineel gepost door Zinagirl21
Ik kook beter

Maar je woont in amsterdam te ver voor mij
Denk je..

10-09-2003, 14:42

Citaat:
Origineel gepost door RitaMaria
Denk je..
Weet het zeker

Was gewoon een grapje, hoewel het niet grappig was

10-09-2003, 15:13

Citaat:
Weet het zeker

Was gewoon een grapje, hoewel het niet grappig was
Bedoel je grapje dat Amsterdam toch niet zo ver is?

10-09-2003, 15:48
[GLOW=royalblue]GLOW[/GLOW] (B)xxx(/B)
hahahahahahahahah jullie kunnen in iedere geval iets maken ik kom niet veder dan marmita en kippen soep ahahahah
GEINTJE dan kan ik ook weer een keer wat nieuws proberen thuis
weet er iemand nog iets lekkers stuur het dan A.U.B. naar mij ga3ga3_zoubida@hotmail.com
alvast bedankt he (K)

Nasira

10-09-2003, 15:50

is dat zo mensen
eywa ga dan eem wedstrijdt houden ofzo
wie het beste marmita kan maken bijvoorbeeld of harira hhhahahahah
(K) geintje kook ze
en als de uitslag bekend is moeten jullie mij uitnodigen

10-09-2003, 15:59
is dat zo mensen
eywa ga dan eem wedstrijdt houden ofzo
wie het beste marmita kan maken bijvoorbeeld of harira hhhahahahah
(K) geintje kook ze
en als de uitslag bekend is moeten jullie mij uitnodigen

10-09-2003, 16:02

Citaat:
Bedoel je grapje dat Amsterdam toch niet zo ver is?

10-09-2003, 16:43

Citaat:
Origineel gepost door ga3ga3_nasira
[GLOW=royalblue]GLOW[/GLOW] [B](B)xxx(/B)
hahahahahahahahah jullie kunnen in iedere geval iets maken ik kom niet veder dan marmita en kippen soep ahahahah
GEINTJE dan kan ik ook weer een keer wat nieuws proberen thuis
weet er iemand nog iets lekkers stuur het dan A.U.B. naar mij ga3ga3_zoubida@hotmail.com
alvast bedankt he (K)

Nasira

[/B]
Salade van rijst met tonijn en doperwten

4 personen - Spaanse keuken

250 gram rijst (langkorrelig)
150 gram tonijn in olie
150 gram doperwten (diepvries)
150 gram jonge kaas
1 ei
1 citroen
wat slablaadjes (voor decoratie)
peterselie
basilicum
olijfolie
zout en peper extra nodig: tulbandvorm

Kook de doperwten in wat water met wat zout tot ze gaar zijn. Giet af en laat ze uitlekken.
Maak mayonaise van het ei, wat citroensap en olijfolie (of gebruik mayonaise uit een pot). Breng op smaak met zout en peper.
Kook de rijst volgens de gebruiksaanwijzing. Giet af en laat even drogen. Meng het dan met de doperwten en uitgelekte tonijn. Bestrooi met flink wat fijngesnipperde peterselie en basilicum, voeg de mayonaise toe en mix zorgvuldig.
Doe het geheel in de vorm en druk goed aan. Zet het koud weg.

Voor het serveren uit de vorm halen en decoreren met wat slablaadjes en stukjes kaas.

10-09-2003, 16:56

Citaat:
I still you, kijk wat ik dan voor je ga maken ;

Tortilla paisana - boerentortilla
Spaanse keuken
Tapas

500 gram aardappelen
6 eieren
100 gram sperziebonen
100 gram doperwten (vers of diepvries)
100 gram vlees
1 ui
olijfolie
zout

Schil de aardappelen en snij deze in kleine blokjes (niet groter dan 1 cm). Snipper de helft van de ui. Bak dit in hete olie met wat zout op laag vuur tot de aardappel gaar is. Het mag niet kleuren. Kook de sperziebonen en de doperwten tot ze beetgaar zijn. Snipper de andere helft van de ui en fruit dit tot ze transparant is, voeg hier de fijngesneden vlees bij, de bonen en de doperwten en als laatste het uitgelekte aardappel/ui-mengsel.
Klop in een schaal de eieren los samen met wat zou om dit daarna aan het groentenmengsel toe te voegen. Meng dit goed.
Verhit in een koekenpan wat olie en bak hierin de tortilla tot het binnenste deel gaar is en de tortilla aan beide kanten mooi goudgeel van kleur is.

Ik maak van een mengsel als dit het liefst 2 dunnere tortilla's, zo ben ik er zeker van dat de binnenkant ook gaar is. Je kunt niet voorzichtig genoeg zijn als het gaat om eieren. Het omdraaien van de tortilla doe ik meestal door de tortilla op een bord te laten glijden, vervolgens de pan op zijn kop op het bord met tortilla te zetten en dan het geheel om te draaien. Doe dit wel boven de gootsteen, want de olie kan nog wel eens druppelen.

ps- ik ben aardig op dreef

10-09-2003, 17:03
Pinchitos morunos (moorse kebab), zoals mijn schoonvader ze maakte

De kruidenmix:
1 deel witte peper
4 delen komijnpoeder
3 delen paprikapoeder (zoet)
zout Lamsvlees (evt. kipfilet) naar het aantal personen

Deze ingrediënten goed met elkaar mengen.

Wij gebruiken voor de pinchitos zelf het liefst lamsvlees, maar dit kan ook met kipfilet of.

Het vlees in dobbelstenen snijden en in een grote schaal doen. Doe hier voldoende olijfolie bij om alle stukjes vlees goed te kunnen bedekken. Dan doe je wat van het kruidenmengsel erbij en je gaat hier net zo lang mee door totdat alle stukjes vlees goed voorzien zijn van dit mengsel.

Het beste voor de smaak is het om dit een dag van te voren te doen en het goed in de koelkast te laten marineren, maar een paar uur van te voren kan ook nog wel.
Als je dit op de barbecue doet moet je er wel voor zorgen dat de kooltjes niet meer branden maar gloeien (er mogen dus geen vlammen meer te zien zijn). Bij gebrek aan een barbecue kan dit ook onder de grill of in een grillpan, maar het is lang zo lekker niet.

Geef hierbij patat, een lekkere salade, eventueel wat stokbrood en een goede knoflooksaus of alioli.

Eet smakelijk.

Aliolo - knoflooksausrecepttitel!!!

4 teentjes knoflook, gepeld (eventueel meer)
150 ml olijfolie van een goede kwaliteit (extra virgin)
klein beetje citroensap
zout

Stamp de knoflookteentjes in een vijzel met een klein beetje zout tot het een zeer fijne pasta vormt. Voeg vervolgens een beetje citroensap toe en meng dit goed. Doe vervolgens, al roerend, met een heel klein straaltje de olie erbij. Dit vergt enige oefening. Sommige mensen vinden deze saus niet dik genoeg en binden het nog wat extra met wat gekookte aardappel. Dit is echter een kwestie van smaak. Zorg wel dat de knoflook het liefst vers is, maar zeker niet uitgedroogd en de olie van een goede kwaliteit is. Deze saus laat zich goed combineren met salades met aardappel, met alle soorten vis (koud of warm), maar ook met bijvoorbeeld slakken.

10-09-2003, 17:14

Citaat:
Zeebrasem in koriandersaus
Personen: 4
Keuken: Marokkaans!!
Potten, pannen enzo: grote vuurvaste ovenschaal, oven, kommetje, sauspan, aluminiumfolie
Bereidingstijd: ± 45 minuten

Ingrediënten
4 middelgrote dorades (zeebrasem) - schoongemaakt, bloem
voor de saus: 3 el azijn, 8 el olijfolie, 1 bosje peterselie, 1 bosje koriander, 4 teentjes knoflook, 1½ tl komijnzaad, 1 el milde paprikapoeder, ½ tl cayennepeper, zout
garnering: een paar takjes koriander
Bereiding

Verwarm de oven voor op 160° C. Vet de ovenschaal in met wat boter.
Wrijf de komijnzaadjes in een vijzel fijn. Hak het peterselie- en korianderblad fijn. Snij de teentjes knoflook in flinterdunne plakjes.
Verwarm in een sauspan de olie en de azijn voor de saus. Voeg 4 el gehakt peterselieblad, 4 el gehakt korianderblad en de rest van de ingrediënten van de saus toe en laat het mengsel op een warmtebron (lage stand) ± 5 minuten zachtjes pruttelen. Laat iets afkoelen.
Bestrijk de dorades van binnen en van buiten met de saus, bestuif de vis licht met de bloem en leg ze naast elkaar in de ingevette ovenschaal. Dek de schaal af met het deksel of een stuk aluminiumfolie.
Zet de ovenschaal in het midden van de voorverwarmde oven en bak de vis in 20 tot 30 minuten gaar.
Serveer de vis met de rest van de saus en garneer het gerecht eventueel met een paar takjes koriander.

11-09-2003, 11:03

Citaat:
Zeebrasem in koriandersaus
Personen: 4
Keuken: Marokkaans!!
Potten, pannen enzo: grote vuurvaste ovenschaal, oven, kommetje, sauspan, aluminiumfolie
Bereidingstijd: ± 45 minuten

Ingrediënten
4 middelgrote dorades (zeebrasem) - schoongemaakt, bloem
voor de saus: 3 el azijn, 8 el olijfolie, 1 bosje peterselie, 1 bosje koriander, 4 teentjes knoflook, 1½ tl komijnzaad, 1 el milde paprikapoeder, ½ tl cayennepeper, zout
garnering: een paar takjes koriander
Bereiding

Verwarm de oven voor op 160° C. Vet de ovenschaal in met wat boter.
Wrijf de komijnzaadjes in een vijzel fijn. Hak het peterselie- en korianderblad fijn. Snij de teentjes knoflook in flinterdunne plakjes.
Verwarm in een sauspan de olie en de azijn voor de saus. Voeg 4 el gehakt peterselieblad, 4 el gehakt korianderblad en de rest van de ingrediënten van de saus toe en laat het mengsel op een warmtebron (lage stand) ± 5 minuten zachtjes pruttelen. Laat iets afkoelen.
Bestrijk de dorades van binnen en van buiten met de saus, bestuif de vis licht met de bloem en leg ze naast elkaar in de ingevette ovenschaal. Dek de schaal af met het deksel of een stuk aluminiumfolie.
Zet de ovenschaal in het midden van de voorverwarmde oven en bak de vis in 20 tot 30 minuten gaar.
Serveer de vis met de rest van de saus en garneer het gerecht eventueel met een paar takjes koriander.
Jammie

11-09-2003, 15:06

Citaat:
Jammie
zie je wat ik wat ik wel niet voor je over heb :verliefd:

12-09-2003, 08:31

Citaat:
zie je wat ik wat ik wel niet voor je over heb :verliefd:
Ik wist wel dat er nog liefde bestaat tussen ons :verliefd:

12-09-2003, 12:40