Bekijk volle/desktop versie : harrira binden



06-04-2007, 11:19
HELPPPPP!!!! WAT DOE IK VERKEERD???

Als ik harirra wil binden met een meelpapje vormen zich altijd van die meelklontjes erin...hoe kan ik dit voorkomen (het papje wat ik erin gooi maak ik heeeel glad dus daar ligt t niet aan)

06-04-2007, 11:26


je moet het er niet in een keer ingooien maar al roerend beetje bij beetje

06-04-2007, 11:27
misschien moet je het meelpapje wat vloeibaarder maken.

ik doe het in de blender en dan maak ik het wat vloeibaarder en heb zo nooit problemen ermee.

06-04-2007, 13:50
Salaam Aleikoem oeghtie,

Noona haar advies is goed, dat zou ik eerst eens proberen!
Ikzelf gebruik altijd Maizena, en het mislukt nooit.
Als je er niet uitkomt, kan je altijd dat nog proberen. Staat op de verpakkingen aangegeven hoeveel je moet gebruiken.

06-04-2007, 14:10


ik doe altijd bloem en erover heen koud water en lukt altijd

06-04-2007, 14:19
dan heb je denk ik niet goed geroerd...!! ik had het ook een keer en toen bleef ik maar roeren...en hoe langer de harira kookt gaat het uiteindelijk weg!!

06-04-2007, 21:42
je moet koud water en bloem gebruiken of Maizena en koud water, goed roeren het beste resultaat is natuurlijk een blender, en roerend beetje bij beetje in de pan
groetjes


Citaat door Laylahtje:
HELPPPPP!!!! WAT DOE IK VERKEERD???

Als ik harirra wil binden met een meelpapje vormen zich altijd van die meelklontjes erin...hoe kan ik dit voorkomen (het papje wat ik erin gooi maak ik heeeel glad dus daar ligt t niet aan)

11-04-2007, 22:15

Citaat door Laylahtje:
HELPPPPP!!!! WAT DOE IK VERKEERD???

Als ik harirra wil binden met een meelpapje vormen zich altijd van die meelklontjes erin...hoe kan ik dit voorkomen (het papje wat ik erin gooi maak ik heeeel glad dus daar ligt t niet aan)

als k hrira kasawia maak met kikker erten enz, dan gebruik ik geen bindmiddel maar spliterten( erten voor bisara) deze maken mn hrira dikker. en ze smaken nog ook lekkr.
thala