Bekijk volle/desktop versie : AEL tegen spreiding Allochtonen



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7

07-09-2003, 12:10
GEEN ARMOEDE VERSPREIDEN MAAR RIJKDOM BETER VERDELEN
(Zaterdag 06 September 2003 19:21:40)

AEL veroordeelt plannen om minderheden in Rotterdam te spreiden

De AEL veroordeelt voorstellen om minderheden te spreiden over Rotterdam en/of vestiging van minderheden in de stad te verbieden.

Het gaat hier niet, zoals men beweert, over een aanpak van de problematiek van kansarmen. Er is geen relatie tussen etniciteit, religie en cultuur en de problematiek in achterstandswijken. Achterstandswijken hebben altijd al bestaan. Er zijn nooit voorstellen gedaan om kansarme Nederlanders te spreiden. Het is dus racisme, en racisme alleen, dat het motief vormt voor deze voorstellen. Aanvaarding van dergelijke plannen door de Rotterdamse gemeenteraad betekent het begin van een Nederland dat racisme institutionaliseert.

Rotterdam is een wereldstad waar mensen van ruim 150 nationaliteiten wonen. Minderheden vormen ruim een derde deel van de bevolking en zij leven in vrede naast elkaar. Het karakter van de stad heeft zich aan deze realiteit aangepast. Autochtone Nederlanders die een onvermogen hebben om met mensen met een niet-westerse cultuur samen te leven, pleiten nu voor het herstel van monoculturaliteit en het ontkennen van deze realiteit. Het is ondenkbaar dat minderheden door racisten moeten worden geweerd, gescheiden en weggepest.

Deze voorstellen druisen verder in tegen de mensenrechten. Artikel 13 van de Universele verklaring van de rechten van de mens dat Nederland heeft ondertekend geeft duidelijk aan dat een ieder het recht heeft zich vrijelijk te verplaatsen en te vertoeven binnen de grenzen van elke staat. Artikel 1 van de Grondwet stelt "Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan." Dit betekent dat de plannen van de gemeente Rotterdam onwettig zijn en bij invoering dat de mensenrechten in delen van Nederland niet van toepassing zijn.

De AEL is voorstander van een krachtig en intelligent beleid om de armoede en verloedering van wijken in Rotterdam aan te pakken. Dat vereist een sociaal kader, ook op het rijksniveau. De voorgestelde afbraak van het armoedebeleid en de aantasting van de sociale zekerheid zullen mensen die van een minimum inkomen moeten leven naar de economische afgrond drijven. Door deze mensen te weren en te spreiden zal men proberen de realiteit van armoede weg te poetsen om het falend beleid te vervangen door de illusie dat iedereen het goed heeft in Nederland.

De AEL zal zich met alle noodzakelijke middelen verzetten tegen een spreidings-, sluitings- en deportatiebeleid. Zij roept de Rotterdamse politiek op tot bezinning omtrent deze domme en gevaarlijke voorstellen. Hou op met symptomen bestrijden en stemmingmakerij en ga de problemen van discriminatie, xenofobie, maatschappelijke uitsluiting en economische achterstand daadwerkelijk aanpakken en oplossen.

Bestuur AEL Nederland

bron: ael.nl

07-09-2003, 16:28


morgen ??

Universiteiten zijn te zwart ?
Biblotheken zijn te zwart ?

07-09-2003, 18:21
Er is helemaal niets mis met spreiding. De AEL wil alleen maar in iedere stad een Islamitische wijk met alleen moslimwinkels en een moskee en niet te vergeten een Islamitische rechtbank incl. een grote rondevlakte voor de terechtstellingen.

En dat is jammer, want in plaats van de bewoners van de achterstands wijken te helpen worden de moslim broerders en zusters door de AEL kansen ontzegt. zeeeer jammer

07-09-2003, 18:32

Citaat:
Origineel gepost door Nawera
Weet je heb heel dat AEL gebeuren in 't begin een beetje gevolgd, en ben tot de conclusie gekomen dat ze er een rare denkwijze op nahouden....
oh ? vertel eens ?


Citaat:

In veel gevallen maakt die Abbu Yahyah, misbruik van de islam en da zint me gewoon nie....
Zoals ?


Citaat:

En nog iets je moet de situatie van allochtonen in Belgie niet gaan vergelijken met die in Holland....Want allochtonen hier in Holland hebben 't lang zo slecht nie in vergelijking met hun lotgenoten in Belgie, waar rasicme jegens buitenlanders velen malen groter is en dat uit zich in heel het dagelijks gebeuren daarzo.....Dus van mij mag heel da AEL gebeuren gewoon in Antwerpen blijven....Eerst daar orde op zaken brengen en dan maar verder kijken!.....
En dat vind jij een goed argument ? "We hebben het hier beter dan in Belgie, dus we moeten vooral ons mond houden" ? We hebben het hier ook beter dan in Congo, Vietnam, Guatemala, Syrie en Estland......dus vooral je mond houden als iets je niet bevalt ? Tazzzzzzz....3la "beredenering" djel agir zaman


Citaat:

En wat is er eigenlijk mis met spreiding van allochtonen?.....Of moeten ze maar op een kluitje blijven zitten zodat een aantal problemen niet echt verholpen worden?
1: Omdat nergens aantoonbaar is gemaakt dat dit helpt.
2: Omdat onderscheid op ras, religie enz verboden is
3: Omdat je de symptomen oplost en niet het probleem.
4: Zijn blanke mensen bij elkaar ook een probleem ?
5: Noem je een groep blanken bij elkaar ook een getto ?
6: Het probleem is ontstaan door vlucht van blanken en niet door samenklontering van zwarten....dus blanken hebben het probleem veroozaakt.
7: Omdat iedereen het recht moet hebben om te wonen waar hij/zij wil....net als blanken.


Citaat:

....Het is juist vind ik persoonlijk ook in het voordeel van ons om ook te leren samenleven tussen "blanke" Nederlanders om misverstanden tussen elkander weg te nemen....Het is juist toch ook fijn als je kindje gewoon naar een gemengde school gaat "zwart"/"blank"?.....Het is ook beter voor de ontplooiing van zo'n kind, en het verbetert later ook zn kansen op velen gebieden ( werk, studie, maatschappelijke deelname aan allerlei activiteiten).
Het probleem van zwarte scholen is niet veroorzaakt door zwarten maar door blanken die niet willen dat hun kinderen met zwarten op school zitten. Zelfs in wijken waar de bevolking gemengd is sturen blanken hun kinderen alsnog naar een school ver buiten die buurt om te zoregn dat deze blank is.
En wat is er mis als je kind met meerdere zwarten op school zit ? Waarom is het geen probleem als een school te wit is ? Ben je een racist ?


Citaat:

.....Ondertussen blijf je gewoon wie je bent en hou je je aan de islam en probeer je een goede praktiserende moslim(a) te zijn, niemand die je daarin belemmert zolang je zelf ook openstaat om jezelf nuttig te maken in deze maatschappij, het moet wel van 2 kanten komen!......
Niemand die je belemert ?

- Meisjes die verplicht hoofddoeken af moeten doen.
- bewezen dat Marokkanen als laatst worden aangenomen en als eerst worden ontslagen.
- Mensen durven uit angst voor nare opmerkingen niet meer te vertellen dat ze Moslim zijn.
- Moslims mogen niet hun politieke mening niet openlijk uitdragen tenzij ze bereid zijn om voor terrorist uit gemaakt te worden.
- Bouw van moskeeen wordt opzettelijk vertraagd dan wel tegen gehouden (Assalaam moskee in R'dam al sinds 1991)
- Moskeen mogen geen oproep tot gebed doen terwijl kerkklokken om het half uur luiden.
- en dit is maar het topje van het topje van de ijsberg !!!!

07-09-2003, 18:40



Citaat:
Niemand die je belemert ?

- Meisjes die verplicht hoofddoeken af moeten doen.
- bewezen dat Marokkanen als laatst worden aangenomen en als eerst worden ontslagen.
- Mensen durven uit angst voor nare opmerkingen niet meer te vertellen dat ze Moslim zijn.
- Moslims mogen niet hun politieke mening niet openlijk uitdragen tenzij ze bereid zijn om voor terrorist uit gemaakt te worden.
- Bouw van moskeeen wordt opzettelijk vertraagd dan wel tegen gehouden (Assalaam moskee in R'dam al sinds 1991)
- Moskeen mogen geen oproep tot gebed doen terwijl kerkklokken om het half uur luiden.
- en dit is maar het topje van het topje van de ijsberg !!!!


All Right, en zorgen dat de arme wijken het slechter krijgen en de rijke wijken beter is dus volgens de AEL de oplossing.
Dit is leuke retoriek die prima bij Pim gepast had.

Jullie voorkeur tot moslim wijken is duidelijk, maar waarom zeg je dat niet gewoon hard op. Wel zo eerlijk.
Alleen krijg ik er altijd een beetje raar smaak in in als ik dat soort meningen lees terwijl ik in een oud joods getto woon.

07-09-2003, 18:41

Citaat:
Origineel gepost door rnaj
Er is helemaal niets mis met spreiding. De AEL wil alleen maar in iedere stad een Islamitische wijk met alleen moslimwinkels en een moskee en niet te vergeten een Islamitische rechtbank incl. een grote rondevlakte voor de terechtstellingen.
Integendeel.....jou soort zou wil graag alleen wijken met witte scholen...witte winkeliers...witte mensen.....aanpassen aan de realiteit die in 40 jaar is ontstaan ho maar.
De bullshit die jij hier toeschrijft aan de AEL komt alleen maar voort uit jou paranoide gedachten.


Citaat:

En dat is jammer, want in plaats van de bewoners van de achterstands wijken te helpen worden de moslim broerders en zusters door de AEL kansen ontzegt. zeeeer jammer
verspreiden en het probleem niet oplossen maar onzichtbaar maken noem jij "helpen" ? heheheh....neem lekker je vriendjes in de maling

07-09-2003, 18:46
Héél het AEL gebeuren zinde me al vanaf het begin niet, dat ze nu nog toneel spelen op belgisch en nederlands grond zegt al genoeg. Weee als het een standvastig islamitische groepering was die echt staan voor de islam en zich er niet vanaf laten slaan, ze houden het gééñ dag vol!. Een libanees die ff de moslims wil helpen in europa terwijl hij niet eens zijn eigen problemen in land van herkomst kon/kan oplossen en hier ff zijn smoel willen laten zien op tv, moet ik hem daarbij helpen zonder enig positief resultaat voor mezelf en broeders&zusters?....NOOIT!!!.

Hij is typisch een geval dat als marionette fungeert binnen de europese grenzen, veel beloven maar uiteindelijk alléén maar gif toedienen aan zijn 'doelgroep'. Dan is hij aan het filosoferen over de shariah en dan zint het hem ff niet en springt naar ghettobuurten en wanneer hij daar weer gepakt word.....tja and so on and so on....

Wisselvallige lui die 'stinken' hebben wij niets aan beste AEL'ers, wij willen heel veel, maar gezien de situatie nu kunnen wij alléén maar toekijken hoe er met ons gespeelt wordt. Jullie maken het alléén maar erger voor ons dus leave us alone!!!!

Als abu_mydick zo gefixeert is op media en hoopt om de geschiedenis boeken in te gaan als de malcomX of Pim Fortuyn dan wens ik hem daar veel succes mee, alleen het verschil tussen hem en de respectievelijk opgenoemde voorbeelden is dat hij zelfmoord opzich zelf roept, maar zonder de gewenste resultaten, we kunnen hem missen als kiespijn!

07-09-2003, 18:46

Citaat:
Origineel gepost door mokromike
Integendeel.....jou soort zou wil graag alleen wijken met witte scholen...witte winkeliers...witte mensen.....aanpassen aan de realiteit die in 40 jaar is ontstaan ho maar.
De bullshit die jij hier toeschrijft aan de AEL komt alleen maar voort uit jou paranoide gedachten.
Jammer jongen, ik weet niet tot wel soort ik zou behoren, maar wat jij beschrijft is in mijn wijk waar ik woon niet te vinden. En ik ben zeer gelukkig met mijn multicultureel Amsterdam oost




Citaat:
Origineel gepost door mokromike
verspreiden en het probleem niet oplossen maar onzichtbaar maken noem jij "helpen" ? heheheh....neem lekker je vriendjes in de maling
Ook hier ben als woordvoeder van de AEL niet echt op de hoogte met de feiten. Het is allang bewezen dat stadvernieuwing in achterstandswijken wel helpt. En het zou de AEL beter doen als zij zich hart maken voor de huidige bewoners, en zorgen dat zij terug kunnen komen...

07-09-2003, 18:55

Citaat:
Origineel gepost door rnaj
Jammer jongen, ik weet niet tot wel soort ik zou behoren, maar wat jij beschrijft is in mijn wijk waar ik woon niet te vinden. En ik ben zeer gelukkig met mijn multicultureel Amsterdam oost
goed zo ...want je spreekt jezelf nu flink tegen


Citaat:

Ook hier ben als woordvoeder van de AEL niet echt op de hoogte met de feiten. Het is allang bewezen dat stadvernieuwing in achterstandswijken wel helpt. En het zou de AEL beter doen als zij zich hart maken voor de huidige bewoners, en zorgen dat zij terug kunnen komen...
ho ho ho...je speelt hier spelletjes.....stadsvernieuwing is heeeeeeeel iets anders dan het voorstel van LR om allochtonen te spreiden dan wel de togang tot R'dam totaal te verbieden.

07-09-2003, 19:06

Citaat:
Origineel gepost door mokromike
goed zo ...want je spreekt jezelf nu flink tegen
Leg uit, waar spreek ik mij zelf tegen.



Citaat:
Origineel gepost door mokromike
ho ho ho...je speelt hier spelletjes.....stadsvernieuwing is heeeeeeeel iets anders dan het voorstel van LR om allochtonen te spreiden dan wel de togang tot R'dam totaal te verbieden.
Tja ik ben ook niet gelukkig met de woordkeus die LR en LPF in de politiek gebruikt, heeft altijd ultra rechtse kantjes.
Maar uit eindelijk is 'verplichte spreiding' en 'stads vernieuwing' het zelfde.


Mag ik uit het feit dat jij het niet tegenspreekt er van uit gaan dat de AEL voor seperate moslim wijken is?

07-09-2003, 19:08
AEL voor separate Moslim wijken ??? Bullshit.

07-09-2003, 19:12
Dat je mijn raectie op jou tekst totaal genegeerd hebt zegt genoeg....en ik zal dan ook het zelfde met jou tekst doen.

07-09-2003, 19:44



Citaat:
Origineel gepost door Nawera
Aha Mokromike en jij wilt nu zeggen dat de AEL de redding in nood wordt voor de allochtonen?.....De AEL weet het volgens jou wel he?.....Wel ik denk dat de AEL alleen voor meer problemen zal zorgen en de kloof tussen autochtonen en allochtonen alleen maar groter wordt!....De ene Pim Fortuin is dood en de ander staat alweer op om zn plaats over te nemen in de vorm van Abbu Yayah?......Want Pim Fortuin en Abbu Yayah zijn in mijn ogen indentiek aan elkaar wat betreft hun denkwijze!.....


Nog iets, wij Marokkanen ( vooral de Marokkanen) voelen ons gelijk aangevallen als er negatief over ons wordt gesproken, maar is het onze taak dan niet om ervoor te zorgen dat er niet negatief over ons wordt gesproken?.....En dat kan alleen door open te staan voor een goede communicatie tussen autochtone Hollanders en allochtonen.....Door op een kluitje te blijven zitten , en contstant te roepen: " Maar ja wij worden gediscrimineerd, wij worden buitengesloten, autochtonen Hollanders willen niet in wijken wonen waar wij wonen, ze halen hun kinderen weg van scholen waar onze kinderen op zitten"!.....Sjonge sjonge wat doen we ons weer zielig voor, kom op zeg, sta op en kom eens in actie en laten we ons ook eens van een goeie kant zien....Autochtone ouders die hun kinderen van school halen hebben daar ook een reden voor.....Ze brengen hun kind naar school komen daar tussen Marokkaanse moeders te staan die reeds 5 jaar in Holland verblijven ofzo ( en die alleen maar contacten hebben met andere Marokkaanse vrouwen ze komen in een soort isolement, verstaan niks), ook al wil zo'n Nederlandse moeder een gesprek aangaan met zo'n vrouw heeft geen zin.....Die autochtone moeder ziet haar kindje en denkt, tsjonge dit is geen plaats voor mn kindje, waar men geeneens de Nederlandse taal beheerst en daar moet mn kindje bij in de klas zitten.....Dus wat doet ze ze haalt haar kind van die school en zo gaat dat verder totdat er geen enkel "blank" kind overblijft.....En zo ontstaat er een zwarte school met alle gevolgen van dien....Lage Citotoets resultaten en dat heeft weer invloed op de hele ontwikkeling van zo'n "zwart" kind....Enfin ik bedoel te zeggen laten we nou eens openstaan voor bepaalde zaken die een positieve uitwerking voor ons kunnen hebben....

Ik ben zelf alhamdoellilah een hijaab dragende moslima en heb tot nu toe geen enkele vorm meegemaakt van discriminatie of iets wat erop lijkt.....Maar dit komt ook door mij, ik leg dingen uit, ga conflicten niet uit de weg, maar probeer dingen uit te leggen en zo ontstaat er ook vaak begrip en respect van die niet moslims.....
Ik geef je gelijk en ongelijk.

Laat ik het ongelijke maar eens specificeren want je eerste alinea klinkt hetzelfde als mijn laatste

IK doe mezelf helemaal niet zielig voor hoe jij het hierboven omschrijft, ik heb altijd mijn best gedaan om als volwaardig nederlandse marokkaan gezien te worden en het heeft er toch niet toe geleid dat de vele negatieve berichtgevingen over MAROKKANEN minder werden. Er wordt meer van ons verwacht dan een directe conflicten aangaan met uitleg, nee je wordt of totaal nederlander of je blijft die zoon of dochter van een 'gastarbeider'!, wees negatief over Marokko en geef toe dat Nederland jouw redding was en vergeet ook dat Allah ervoor gezorgt heeft dat wij hier een beter leven hebben kunnen lijden, nee maar over de eenheid van Allah met de daarbij behorende 99 schone namen incl. kenmerken daar lusten ze niks van!. Zij moeten eens inzien dat marokkanen(niet allemaal uiteraard) geen afstand willen houden van hun religie, tradities etc etc. en zich toch kunnen redden binnen deze maatschappij, genoeg positief te melden over marokkanen hoor alléén je moet het willen berichten, nee dat doen ze niet tja dan valt er niet veel te praten en helpt OOK een AEL partij niet.

07-09-2003, 20:30

Citaat:
Origineel gepost door Nawera
Kijk natuurlijk zullen er altijd Hollanders blijven die eigenlijk niks willen hebben van Marokkanen of moslims....Maar geloof me dat zijn er echt niet zoveel zoals je denkt....Die mensen hebben al zo'n negatief beeld over ons gevormd dat valt bijna niet meer goed te maken( komt door groepen Marokkanen die het verpesten voor de anderen).....En dat zijn meestal ook de mensen die op een partij als de LPF stemmen.....

Velen Hollanders willen dat wij het woordje "integreren" al te letterlijk interperteren....Maar ook zij weten dat, dat gewoon onzin is....Je kunt niet van iemand verwachten dat hij/zij heel zijn/haar roots en geloof vergeet om zich aan te passen aan de Nederlandse cultuur!....Wat een onzin zeg!....Ik versta onder integratie: de Nederlandse taal beheersen en meedraaien in de Nederlandse maatschappij op een positieve manier en daar houdt het voor mij ook op.....Ik zal altijd een moslima blijven inchallah en een Marokkaanse in hart en nieren en niemand die daar verandering in kan brengen!......Maar een begin moet er worden gemaakt, om echt van dat "slechte" imago af te komen....Laten zien dat er ook Marokkanen zijn die er ook het beste van willen maken, alleen deze moeten meer in beeld komen zodat het beeld van de "slechte Marokkaan" wordt weggevaagd....
je bent een schat!!!!

Zo blijven hé

07-09-2003, 21:45
Mokromike snapt volgens mij helemaal niet wat er aan de hand is en begint meteen te schreewuen dat hij tegen de spreiding is.
Waarschijnlijk omdat de AEL bij voorbaat overal tegen is.

De reden van de voorgestelde spreiding is tweeledig.
Ten eerste wil men voorkomen dat er teveel wijken ontstaan met een te groot aandeel van kansarme (lees slecht opgeleide mensen met een laag inkomen of een uitkering) inwoners. Men wil hier in nederland geen tweede Borgerhout laten ontstaan.
En ten tweede word het grote aantal allochtonen een veel te grote financiële belasting voor de grote steden. Helaas hebben veel van deze allochtonen een uitkering (helaas omdat ik liever die dat ze een baan zouden hebben waarmee ze meer geld zouden kunnen verdienen en dus een beter leven zouden kunnen leiden) waardoor ze een grote aanslag plegen op de algemene voorzieningen en instanties van de grote steden.
Op een gegeven moment zullen deze steden dit allemaal niet meer financieel kunnen opbrengen en zal bezuinigd moeten worden op deze voorzieningen waardoor de betreffende groepen het alleen maar slechter krijgen.

Door deze spreiding worden de hoge kosten die voor deze mensen gemaakt worden gespreid worden over alle gemeentes in Nederland en zal iedereen gebruik kunnen maken van meer voorzieningen. Maar nee, dat zint dhr. Mokromike en de AEL niet.
Want de AEL ziet liever wel ghetto's van het kaliber Borgerhout in Nederland. Want daar is het voor hen makkelijker om in te spelen op de onvrede van de bewoners zodat men meer zieltjes kan winnen waaraan ze hun onzalige en irreële standpunten op kunnen dringen. Het succes van de AEL is volgens mij namelijk gebaseerd op de onvrede onder de allochtone bevolking (zoals het tijdelijke succes van de Centrum Democraten in Nederland destijds was gebaseerd op de onvrede van de Nederlandse bevolking???).

Begrijp me niet verkeerd van mij mag de AEL zich mengen in de Nederlandse politiek. We zijn een democratisch land waarin iedereen zijn of haar mening mag geven en naar buiten mag brengen middels een politieke beweging. Maar radicale partijen als de AEL die alleen maar polariserende ideeën hebben zie ik eerlijk gezegd liever niet groeien.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7