Bekijk volle/desktop versie : Schoonmoeder!



Pagina's : [1] 2

05-04-2007, 09:01
Mijn schoonmoeder denkt dat niemand beter dan haar voor haar kind kan zorgen! Dit kan misschien wel waar zijn, maar ik verhonger zijn zoon echt niet en probeer altijd lekkere dingen voor hem klaar te maken. Ik vraag altijd wat hij wil eten en wat hij niet wil eten. Ik geef hem ook altijd eten mee naar werk niet alleen broodjes, soms sta ik om snachts 1 uur nog te koken zodat hij eten op werk heeft. Maar nee dit ziet ze niet, zij moet altijd overal wat van zeggen zoals dat ik teveel boter op haar zoons broodje smeer, of dat ik het overgebleven meloen niet moet weggooien dat haar zoon het nog wel zal eten zo direct terwijl ik 100%zeker weet dat hij dit nooit zal doen. Jullie moeten niet denken dat ik me aanstel ze volgt me gewoon overal. Als ik in de keuken sta met dames te praten komt ze ff kijken wat ik doe waarom?
Ze moet altijd wel zeggen dat mijn dochter alles van hun kant heeft zoals hoe ze ligt tijdens het slapen hoe ze loopt haar ogen haar neus haar handjes haar voetjes. Soms doet ze net of ik geen goeie moeder ben zoals als ik met me dochter naar de stad ga en ik terug kom zegt ze dat me dochter bleek is geworden. en dat ik haar niet moest meenemen. Sorry maar ik geef altijd antwoord terug want als ik niets zeg dan gaat ze door praten en als ik haar terug antwoord dan is ze altijd stil of gaat ze heel dom lachen. Door haar wil ik ook nooit meer naar vakantie, ik kijk er echt tegenop om te gaan. 1 dag met haar vind ik al te veel, altijd maar iets van je verwachten je bent er op vakantie en nee mevrouw wilt dat je met haar tomaten gaat pellen van 10 -20 kilo om vervolgens in die hitte dat plat te maken en dan koken om tomaten puree te maken. Hallo maar dan zeg ik dat ik het met geen vinger zal aanraken. Ik ben daar toch op vakantie ja als ze dit niet ziet dan moet ze het maar zo hard aan horen. En elke keer aan haar zoon vragen wat heb je gegeten en je bent afgevallen terwijl het aan mijn man te zien is dat hij daar afvalt en hier in NL aankomt. En om het minste moet ze gaan huilen en aandacht trekken. Gaan we op bezoek gaat ze zitten huilen opeens gewoon om aandacht te vragen. En elke keer moet ze tegen mij zeggen dat ik goed voor haar zoon moet zorgen al 3 jaar zegt ze dit bij elk telefoon gesprek. Mijn moeder zegt toch ook niet elke keer als hij mijn man ziet zorg goed voor me dochter dan wordt je er gewoon gek van. Maar tegen mijn man of als ik met mijn man ben dan zegt ze dit soort domme opmerkingen niet hoor dus zeg maar lief doen tegen mij bij mijn man zodat ik de schuldige word en als ik er wat van zeg zegt me man nee joh doet ze niet nee joh zegt ze niet. We gaan zien wat voor een leuke vakantie het dit jaar wordt.

Gelukkig woont ze niet hier want dan had ik het echt niet volgehouden!


05-04-2007, 09:07


Jeetje wat een schoonma
Heb gewoon sbar en trek er gewoon niks van aan



05-04-2007, 09:10
O my god wat heb ik veel getypt

Ja maar sbar sbar sbar tot waar ik vraag me af wanneer ik ontplof

05-04-2007, 09:12
Irritaaaaaaaaaant lijkt me dat

Je hebt van die schoonmoeders die bezorgd zijn om hun kind, dus bij jou in ieder geval haar zoon. Ze is bang dat hij dan iets te kort komt.

Maar wat je het beste denk ik kan doen is als ze iets zegt, dus van oh wat ziet hij slecht uit of je moet goed voor hem zorgen, zeg je dat je hem al jaren goed verzorgd en dat er niks aan de hand is en dat je man het zelf tegen haar kan zeggen.

Trouwens je man moet er ook wat van zeggen, dat hij jou een goede vrouw vindt, die hem goed verzorgt blabla zo krijgt ze het van hem te horen.snap je.

in iedere geval wens ik je veel succes. En ga gewoon op vakantie maar blijv maar 4 dagen ofzo bij haar en ga dan lekker touren met je gezin.

xxjes

05-04-2007, 09:16


Dat is het probleem manlief wil van de 4 weken 3 weken in die stad blijven omdat hij daar opgegroeit is du;s ik heb dan geen keus om weg te gaan. DAn moet ik jammer genoeg bij haar blijven Maar deze jaar wordt het gewoon anders niks hele dagen schoonmaken niks naar haar luisteren. Ik ga s'middags met me dochter weg en kom s'avonds lekker thuis. Ga lekker me familie af het park in de stad in. En als ze iets zegt dan kan ze de pot op dat heb ik mijn man ook vertelt. We gaan 1 week weg en ik weet 100% zeker dat ze gaat zeggen laat je dochter hier ze wordt daar ziek. Maar dan vertel ik haar dat ze even aan vorig jaar moet denken hoe ze bij terug komst op mij reageerde! En dat ik dit nooit meer zal doen.

05-04-2007, 09:21
Tis gewoon een bezorgde mama zo te lezen.
je zegt et zelfs
ze woont hier toch niet?
Waar maak je je dan zorgen als je ze om de zovele maanden ziet?!

05-04-2007, 09:21

Citaat door Helinim:
Dat is het probleem manlief wil van de 4 weken 3 weken in die stad blijven omdat hij daar opgegroeit is du;s ik heb dan geen keus om weg te gaan. DAn moet ik jammer genoeg bij haar blijven Maar deze jaar wordt het gewoon anders niks hele dagen schoonmaken niks naar haar luisteren. Ik ga s'middags met me dochter weg en kom s'avonds lekker thuis. Ga lekker me familie af het park in de stad in. En als ze iets zegt dan kan ze de pot op dat heb ik mijn man ook vertelt. We gaan 1 week weg en ik weet 100% zeker dat ze gaat zeggen laat je dochter hier ze wordt daar ziek. Maar dan vertel ik haar dat ze even aan vorig jaar moet denken hoe ze bij terug komst op mij reageerde! En dat ik dit nooit meer zal doen.


Dit is al iets. Je neemt je voor! Nu is het alleen een kwestie van echt doen!!!!

Sbar is goed, maar niet als het ten koste van jezelf gaat BLIJFT gaan. Daar is sbar niet voor in het leven geroepen. Als je de situatie kan veranderen zodat het leuker en makkelijker voor je kan worden moet je dat doen!

Succes he! In je achterhoofd houden dat je niks fout doet.

05-04-2007, 09:25

Citaat door SweetRose:
Tis gewoon een bezorgde mama zo te lezen.
je zegt et zelfs
ze woont hier toch niet?
Waar maak je je dan zorgen als je ze om de zovele maanden ziet?!



Ze moet wel begrijpen dat haar zoon getrouwd is en niet nog een baby is waar je nog eten aan moet geven enz. Dus hij kan echt wel zelf zeggen ik heb honger enz.

Nee ze woont hier niet maar het lukt haar wel om vanuit daar via tel Msn irritant te doen.

Ik maak me zorgen om mijn vakantie om mijn 4 weken die ik met haar moet doorbrengen.

05-04-2007, 09:26

Citaat door AnJari:
Dit is al iets. Je neemt je voor! Nu is het alleen een kwestie van echt doen!!!!

Sbar is goed, maar niet als het ten koste van jezelf gaat BLIJFT gaan. Daar is sbar niet voor in het leven geroepen. Als je de situatie kan veranderen zodat het leuker en makkelijker voor je kan worden moet je dat doen!

Succes he! In je achterhoofd houden dat je niks fout doet.


Ja daarom sbar sbar maar tot waar je gaat op vakantie en je moet sbar hebben en doen wat ze wil nou nee! DAn kan iedereen me wel een kreng een heks vinden maar dat kan me echt niks schelen. Misschien werk ik wel niet maar ik ben toch ook een heel jaar druk in de weer huishouden koken dochter verzorgen wat erg veel aandacht vraagt.

05-04-2007, 09:27
Helinm, nu ik dit allemaal hier heb gelezen, kun je beter je man op haar afsturen. dus dat hij er wat van zegt, want je weet schoonmoeders mogen de vrouw van hun zoon niet.

Dus hij moet aan het werk! hup

05-04-2007, 09:31

Citaat door paleisje:
Helinm, nu ik dit allemaal hier heb gelezen, kun je beter je man op haar afsturen. dus dat hij er wat van zegt, want je weet schoonmoeders mogen de vrouw van hun zoon niet.

Dus hij moet aan het werk! hup



Ja man denkt dat moeder goed bedoeld omdat ze die opmerkingen niet bij hem maakt

O maar ik heb het hem wel vertelt en hij zal er wat van zeggen als het dit jaar weer gebeurt.

05-04-2007, 09:34
Waarom moeilijk doen, huur gewoon een huisje. Waarom zou je drie weken bij haar in huis gaan zitten?? Het is toch vakantie en geen strafkamp???

05-04-2007, 09:37



Citaat door maxi007:
Waarom moeilijk doen, huur gewoon een huisje. Waarom zou je drie weken bij haar in huis gaan zitten?? Het is toch vakantie en geen strafkamp???


Het is echt een stad geen vakantie plaats daar kan je geen huis huren voor 3 weken.

05-04-2007, 09:38
Helinim........mijn schoonmoeder woont ook niet hier...ik begrijp precies wat je bedoelt...ik negeer haar opmerkingen en doe toch waar ik zin in heb...ze bedoelt het wel goed..maar het is inderdaad irritant....ze weet het altijd het beste...blablabla......ik respecteer haar...maar het betekent niet dat ze gelijk heeft in dingen...

05-04-2007, 09:38
Jeetje zeg, lijkt me echt erg. Begrijp niet waarom schoonmoeders zo gaan doen, ipv van lekker te genieten van haar zoon, zijn vrouw en haar kleinkind die paar weken dat ze jullie bij haar heeft. Ben blij dat ik een toffe schoonmoeder heb zeg!

Sommigen zeggen dat jullie met haar moeten praten, maar denk niet dat het bij haar 'soort' zal helpen.

Pagina's : [1] 2