Bekijk volle/desktop versie : jong trouwen



Pagina's : [1] 2 3

04-04-2007, 16:32
Jong trouwen![/SIZE][/FONT]

[FONT="Century Gothic"][SIZE="2"]De Boodschapper van Allah (vrede zij met hem) moedigde de moslimjongeren altijd aan om te trouwen .

Er is in de Islam geen celibaat of kloosterleven . De Profeet ( vzmh ) heeft gezegd : "Het huwelijk is een deel van mijn soenna ( voorbeeld ) en iedereen die mijn soenna verwerpt , is niet een van mij ."

Laten we daarom nu luisteren naar het verhaal van een jonge ongetrouwde man in de tijd van de Profeet ( vzmh ) :

"Ik was nog een jonge man en was arm . Ik had kind noch kraai , zelfs geen plaats om te wonen . Ik verbleef meestal in de Soeffah ( een verhoogd platform ) van de moskee , samen met een paar moslims die ook , net als ik , arm waren . De mensen noemden ons :'de gasten van de Islam .' Ik had het grote geluk om in dienst van de Profeet te zijn en 1 van zijn metgezellen in deze wereld te zijn . Op een keer vroeg de Profeet ( vzmh ) mij : "Wil jij niet trouwen , Rabiáh ?" Ik zei : "Ik wil niets doen wat mij van de dienst aan u afhoudt "' . "Daar komt bij , dat ik niets heb om als mahr ( bruidschat ) aan een vrouw te geven en ik heb ook geen plaats waar ik haar kan huisvesten ." Rabiáh vertelde verder hoe de Profeet ( vzmh ) een echtpaar naar hem toestuurde met het verzoek om met hun dochter te trouwen , hoe hij een man van zijn clan instrueerde om het gewicht van een nuwat goud voor hem ( Rabiáh ) in te zamelen om als bruidschat te geven en om de walimah ( huwelijksceremonie ) te kunnen betalen , en hoe hij aan zijn vrouw Aisha wat gerst vroeg voor de walimah , die zij gaf met de woorden :"Bij God , we hebben geen ander eten ." Rabiáh was natuurlijk zeer geroerd door deze regeling en zei":"Zodoende , op die manier hadden we voor de walimah brood en vlees ." Na de bruiloft gaf de Profeet ( vzmh ) hem een stuk land om een huis op te bouwen .

Zo zien we dat de Profeet ( vzmh ) de samenleving wilde zuiveren . De Profeet moedigde de jongeren aan om jong te trouwen . Deze jongere metgezel van de Profeet ( vzmh )die in diepe armoede leefde had redenen om niet te trouwen . [/SIZE][/FONT]
[FONT="Century Gothic"][SIZE="2"]Maar wij moslimjongeren in het Westen hebben genoeg middelen om deze plicht op te volgen . Toch stellen velen van ons dit uit , met alle negatieve gevolgen van dien . De meiden vragen bijvoorbeeld vaak zoveeeel als mahr (bruidsschat), waardoor het de jongens alleen maar moeilijker wordt gemaakt de soenah van Onze grote Voorbeeld, Mohammed vrede Zy met Hem,te volgen.Stellen Bijv. eisen als eigen huis en niet by de schoonfamilie wonen, hoewel de jongen vaak nog geen zorg kan dragen voor een eigen huis met bijv. alle finaciële gevolgen van dien. De negatieve gevolgen die de Profeet juist voor ons wilde vermijden . Het is de plicht van elke moslimjongere om ernaar te streven zo snel mogelijk te trouwen om van de vele fitnahs afgezonderd te worden en zodat men zich beloond ziet met de geneugtes van het huwelijk .

04-04-2007, 16:40


hup., MashaAllah.

04-04-2007, 16:41
Ik wil trouwens ook vroeg trouwen. Eigenlijk morgen al. Hihi Maar komt wel inchaAllah,

04-04-2007, 16:51
hehe MashaAllah ogti,trouwen is soenna en wie deze soenna verwerpt behoort niet tot onze Rassoel vrede zy met Hem,Moge Allah swt een Pracht van een man op ons pad brengen met wie we onze dien vervolmaakt kunnen maken,en tot slot zei Hy:''O gij jonge mannen! Een ieder die in staat is om te trouwen dient te trouwen, want dit zal hem helpen om zijn blik neer te slaan en zijn schaamte te bewaren.'' (Al-Bucharie)

Wa3alaykom Wasalaam wr wb

04-04-2007, 16:55



Citaat door BarakaBaraka:
hehe MashaAllah ogti,trouwen is soenna en wie deze soenna verwerpt behoort niet tot onze Rassoel vrede zy met Hem,Moge Allah swt een Pracht van een man op ons pad brengen met wie we onze dien vervolmaakt kunnen maken,en tot slot zei Hy:''O gij jonge mannen! Een ieder die in staat is om te trouwen dient te trouwen, want dit zal hem helpen om zijn blik neer te slaan en zijn schaamte te bewaren.'' (Al-Bucharie)

Wa3alaykom Wasalaam wr wb


18 jaar is jong, maar ik moet wel me diploma halen. Hoe dom en cliché dit ook klinkt, maar je wilt toch wel trouwen als een inkomen hebt ? Of heb ik ongelijk?

04-04-2007, 17:01
Ogti 18 jaar is helemaal niet jong vindt ik persoonlijk..Ikzelf ben 18jaar en idd je hebt wel gelijk als je zegt dat je eerst je school wil afmaken maar niets of niemand kan je weerhouden om wel op je 18e te trouwen...

04-04-2007, 17:06

Citaat door BarakaBaraka:
Ogti 18 jaar is helemaal niet jong vindt ik persoonlijk..Ikzelf ben 18jaar en idd je hebt wel gelijk als je zegt dat je eerst je school wil afmaken maar niets of niemand kan je weerhouden om wel op je 18e te trouwen...


Klopt zuster, maar hier in Nl is het wel moeilijker. Bijv, in marokko, die meiden ga niet naar school, de meeste dan hé. En ze kunnen gelijk in t huis terecht van de ouders van die jongen. En in marokko, is het namelijk zo dat de mannen zorgen voor brood op tafel .Dusja hier gaat het wel wat anders.

04-04-2007, 17:11
inderdaad ogti het gaat hier moeilijk ik NL en België MAAR Allah is bij ons en Alleen Hy bepaalt Alles,dus we moeten op Allah vertrouwen en er is altyd wel een oplossing want hoogswaarschijnlijk zyn hier zeker en vast mensen op hun 18 getrouwt en die heel gelukkig zyn en bij wie het toch maar gelukt is...WaSobhanAllah

04-04-2007, 17:12
ik ben ook 18 en studeer niet meer is wel een rwina met je ouders dus ik MOEST werken iemand moest me MENZIS betalen tja nu werk ik dus

moet een man vinden die me MENZIS gaat betalen haha.

moet trouwen denk ik.

04-04-2007, 17:16
Oke meiden, ik ga niet liegen er is wel iemand in mij leven. Ik spreek en zie hem nooit. Maar we hebben afgesproken om te gaan trouwen. InchaAllah. Ik wil ook graag, mij hij is ook nog bezig met school. Hij wilt liever een inkomen. Ik bedoel 2 mensen die studeren kunnen geen huur betalen enzo toch?

04-04-2007, 17:19

Citaat door Just_Souad:
Oke meiden, ik ga niet liegen er is wel iemand in mij leven. Ik spreek en zie hem nooit. Maar we hebben afgesproken om te gaan trouwen. InchaAllah. Ik wil ook graag, mij hij is ook nog bezig met school. Hij wilt liever een inkomen. Ik bedoel 2 mensen die studeren kunnen geen huur betalen enzo toch?




Gair inscha Allaah alles is qadar oegti.

04-04-2007, 17:20
Allahoe a3lem dat weet ik niet, maar als je kan wordt het aangeraden om jong te trouwen en dat kan maybe wanneer de man een job heeft gevonden want idd je moet het jezelf niet moeilijk maken;zonder inkomen gaat het moeilijk he

04-04-2007, 17:22



Citaat door BarakaBaraka:
Allahoe a3lem dat weet ik niet, maar als je kan wordt het aangeraden om jong te trouwen en dat kan maybe wanneer de man een job heeft gevonden want idd je moet het jezelf niet moeilijk maken;zonder inkomen gaat het moeilijk he


Ja precies. Ik moet gewoon geduld hebben. Dan komt alles goed InchaAllah.

04-04-2007, 17:22
Wat wil MENZIS zeggen

04-04-2007, 17:24
En geduld wordt























BELOONT inchaAllah

Pagina's : [1] 2 3