Bekijk volle/desktop versie : nooit geschreven brief aan mijn vader, van Karima ouchan???



03-04-2007, 19:49

Wie heeft van dit boek een boekverslag??
ik moet het volgende week inleveren dus ruim op tijd toch???
wie o wie? kan deze luie marokaantje helpen

wie mij kan helpen is een schat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ya!!(

03-04-2007, 20:39


waar gaat het over, klinkt intressant aandie titel

03-04-2007, 21:16
ik heb wel boekverslag..


als het goed is..

03-04-2007, 22:06
Hey Ritaa,
kan je het me toe sturen?
Alvast bedankt!!! je bent een schatttttttya!!!

03-04-2007, 22:11


En la bouayach het is zeker een aanrader!! prachtig boek en waargebeurt!
hier een stukje :

Nooit geschreven brief aan mijn vader
NOOIT GESCHREVEN BRIEF AAN MIJN VADER is het aangrijpende relaas van het Marokkaanse meisje Karima dat in Nederland opgroeide, door haar vader werd ontvoerd en na twaalf jaar gevangenschap in een dorpje in Marokko haar vrijheid herwon.

Wanneer Karima als kind van Noord-Marokko naar Nederland verhuist, is ze haar vaders oogappel, maar naarmate ze ouder wordt verandert hij in een tiran. Als zijn gedrag onverdraaglijk is geworden en er een stiefmoeder in huis is gekomen, besluit ze van huis weg te lopen. Haar vader ontvoert haar, maar voor ze in Marokko aan land gaan, springt ze weloverwogen overboord. Ze wordt gered en dankzij tussenkomst van haar schoolleiding en medeleerlingen keert ze naar Nederland terug. De rust thuis lijkt weergekeerd.

In datzelfde jaar stemt ze in goed vertrouwen in met een zomervakantie in Marokko. Het worden twaalf jaren van isolement waarin de familie van haar vader haar probeert te breken. Ze put echter kracht uit haar onwrikbare gevoel voor rechtvaardigheid. Uiteindelijk mag ze van haar vader naar Nederland terugkeren, waar ze nu een studie volgt.

NOOIT GESCHREVEN BRIEF AAN MIJN VADER zoekt Karima een verklaring voor de wreedheid en het onrecht die haar ten deel vielen. Ze wijst geen schuldigen aan, maar probeert haar vader en haar Marokkaanse omgeving te begrijpen en zich te verzoenen met de voorbije jaren.

03-04-2007, 22:22

Citaat door rifialove21:
Hey Ritaa,
kan je het me toe sturen?
Alvast bedankt!!! je bent een schatttttttya!!!


is goed hoor stuur maar pm met je email..dan stuur ik je hem morgen wel moet er nu af..


03-04-2007, 22:34
komt voor de bakker!

05-04-2007, 10:00
jah is een leuk boekje, snel weg te lezen....en dr gevoelens zijn heel mooi beschreven...maarre heb geen verslag er van solly(K)

05-04-2007, 10:04
Hey! Check voor de zekerheid een keer http://www.scholieren.com, hier vind je ook kant en klare boekverslagen.
X