Bekijk volle/desktop versie : Ik Wil Graag Niqaab Dragen, Maar Mijn Man Laat Me Dat Niet Toe!! Wat Nu???



Pagina's : 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10 11 12 13

26-04-2007, 19:17
Deze hadith is ZWAK (dha'ief )verklaard vanwege 2 hoofdzakelijke punten.
1. Er is geen verband/link tussen 'Aisha (moge Allah tevreden over haar zijn) en Khalid bin Dareek, welke de hadith van haar heeft overgeleverd. En in iedere keten van overleveraar wordt Khalid bin Dareek genoemd.
2. In de keten van overleveraar komt Sa'eed bin Basheer voor, welke bekend is bij de meeste van de Muhaditheen als zijnde een zwakke overleveraar. Er is hier melding van gemaakt door Imaam Ahmad bin Hanbal, An-Nasai Ibn Madeeni en Ibn Ma'een (moge Allah hen genadig zijn). Dit is ook de argument waarom Imam Boekharie en Moeslim (moge Allah hen genadig zijn) deze hadith niet accepteerden voor hun boeken. (Door Sheikh Mohammed ibn Saalih al-Uthaymeen (moge Allah genadig zijn met hem) in zijn boek "Hijaab" pagina's 17 en 18).




De geleerden die de standpunt verdedigen dat de moslimvrouw een gezichtssluier om moet zijn onder andere: Sheikh Abul A'la Maududi , Sheikh Ibn Jibreen , Sheikh Jamaal Zarabozo , Sheikh Mohammed ibn Saalih al-Uthaymeen , Imaam Ghazaali, Sheikh Sheikh 'Abdul-'Azeez bin Baaz , Sheikh-ul-Islam Ibn Taymiyyah, Ibn Hajar Al-Asqalanee, Ibn Al-Mandhur, Sheikh Muhammed Salih Al-Munajjid (Een van de grote geleerden van onze tijd)


Tenslotte is het dragen van de gezichtssluier een zeer zuivere goede daad wat door beide groepen erkend wordt.





De twee standpunten zijn het eens over de rechtmatigheid van de niqaab: het is zeker een perfectie voor de moslimvrouw, en het is deugdzamer voor haar in overeenstemming met de bedoelingen van de Shari'ah. Daarom is het correcter zich in te spannen om het de dragen van de niqaab aan te moedigen en om de deugdelijkheden en verdiensten te laten zien, uit te leggen en mensen ertoe aan te zetten.




Het bedekken van het gezicht met de niqaab zou in feite een algemene regel zou moeten zijn en het niet bedekken van het gezicht een uitzondering.




Moge Allah elke moslimvrouw zich laten haasten om haar gezicht te bedekken met volle overtuiging en tevredenheid van haar innerlijk. En dat het verlangen naar perfectie in haar geloof de sterkste en grootste verlangen is die iemand zich maar kan voorstellen. Moge de vrouwen van de profeet (Allah’s vrede en zegeningen zij met hem) en alle andere vrouwelijke metgezellen (moge Allah tevreden over hen zijn) voor altijd onze grote voorbeelden blijven… Allahoe Ameen

26-04-2007, 20:37


barak allahu fieki.

26-04-2007, 21:30
WAL=en

YADRIBNA= doe

BIKUMURIHINNA=hun doeken

ALAA=OVER

JUYUBIHINNA=hun boezems

Zoals je ziet en als je arabisch kent zie je geen conectie met de gezicht of ogen.
Want als dat wel het geval was dan zou het Laten vallen zijn geweest wat dus ook ogen en gezicht zou zijn geweest dan stond er sadala maar er staat wa YADRIBNA wat dus doe(aan).

26-04-2007, 21:31
Dit is Koran,... Bovendien moeten we eerst eens kijken naar de belangrijkste geleerden, de 4 wetscholen.
Zij zijn het er alle 4 overeens dat het sowieso NIET verplicht is.

26-04-2007, 21:37


Heb je 2 nicks ofzo?


Niet liegen dame, Ahmed ibnu Hanbal was van mening dat het verplicht was, hij zei 'zelfs haar vingennagel is 'aurah' en volgens de Hanafi madh-hab moeten vrouwen al zijn ze héél oud hun gezichten bedekken.

Het klopt dat Maalik het als musta7ab verklaard heeft, van Shafi'i weet ik het niet.

26-04-2007, 21:43
Geef me een hadith waar de profeet saw heeft gezegd dat het goed is of verplicht. Of noem een ayah waarin het staat... ?

26-04-2007, 22:30
http://www.muttaqun.com/niqab.html

hier verwijzen ze ook naar boeken enz.

26-04-2007, 22:34
heb het opgezocht in de boeken van tafsir van ibn kathir sura Al-Ahzab 33:59 was ook duidelijk uitgelegd dat je je gezicht eigenlijk hoort te bedekken..Allahoe a3lam

ik zou zeggen meid zoek het op voordat je je eigen conclusies gaat trekken

gair inshaAllah

26-04-2007, 22:40

Citaat door jihadannafs:
Geef me een hadith waar de profeet saw heeft gezegd dat het goed is of verplicht. Of noem een ayah waarin het staat... ?


Dat is dus het probleem beste zuster. Er zijn overleveringen dat de vrouwen van de profeet saws en de sahabiyaat hun gezichten bedekten en dat de sahabah de jilbaab vertaalden als een kledingstuk dat het gehele lichaam bedekt op de oog of ogen na maar er is geen hadith die vermeld dat de profeet gezegt heeft dat het verplicht zou zijn.

HIEROM is er dus een meningsverschil onder de geleerden van ahlu sunnah wa djama'a of het nou wél of niet verplicht is, ze zijn beiden van mening dat het een goede daad is en beter is wél te dragen. De ene zegt, als de vrouw het niet draagt wordt ze gestraft de andere zegt néé, het is aanbevelingswaardig, ze word er voor beloond als ze het draagt maar als ze het niet draagt word ze daar dan ook niet voor gestraft.

Je kunt zelf kiezen welke mening je volgt maar de niqaab ontkennen of zeggen dat het nergens voorkomt of dat het traditie of cultuur zou zijn dat is absoluut niet waar. Het was juist de cultuur en traditie van de vroegere arabieren om nekken, haar, voeten, bovenborst e.d wél te tonen.

InshAllah is het een beetje duidelijk nu.

26-04-2007, 22:44

Citaat door oeghtkoem:
heb het opgezocht in de boeken van tafsir van ibn kathir sura Al-Ahzab 33:59 was ook duidelijk uitgelegd dat je je gezicht eigenlijk hoort te bedekken..Allahoe a3lam

ik zou zeggen meid zoek het op voordat je je eigen conclusies gaat trekken

gair inshaAllah



Waren de sahabah niet de beste mensen na de profeten? Begrepen die de religie niet beter dan wij ooit zullen doen? Deze mensen waren met de profeet saws, ze aten met hem, baden met hem, sliepen met hem.

SoebhanAllah en dat men dan nog alles zelf gaat interpeteren.

26-04-2007, 23:06

Citaat door jihadannafs:
WAL=en

YADRIBNA= doe

BIKUMURIHINNA=hun doeken

ALAA=OVER

JUYUBIHINNA=hun boezems

Zoals je ziet en als je arabisch kent zie je geen conectie met de gezicht of ogen.
Want als dat wel het geval was dan zou het Laten vallen zijn geweest wat dus ook ogen en gezicht zou zijn geweest dan stond er sadala maar er staat wa YADRIBNA wat dus doe(aan).



Salaamoe alaikoem,

Toen Soerat An Noer vers 31 neergedaald was zei Aicha (moge Allah tevreden over haar zijn): “Moge Allah Zijn genade schenken aan de eerste Moehaajiraat (emigranten). Toen Allah (Verheven en Geprezen is Hij) openbaarde: ..... en zij moeten hun sluiers over hun boezems dragen en hun schoonheid niet openlijk tonen,... scheurden ze hun stof en bedekten zichzelf ermee (saheeh Boekharie)

Ibn Hajar al Asqalanee zei dat, " en bedekten zichzelf ermee ", in de bovenstaande hadith betekende dat zij hun gezichten bedekten. (Fath al Bari).

Ik denk dat het bovenste vanzelf duidelijk is.

Sheikh al-Uthaymeen (moge Allah hem genadig zijn), geeft de volgende uitleg als tafseer van deze hadith, "Deze
hadith maakt duidelijk dat de islamitische gewaad het hele lichaam verbergt, zoals in deze hadith duidelijk wordt gemaakt. Alleen met een complete bedekking van het hele lichaam, gezicht en handen kan een vrouw niet worden herkent. Dit was het begrip en praktijk van de metgezellen en zij waren de beste groep, de meest nobele in het zicht van Allah met de meest complete Imaan en de nobelste der karakters. Dus als de vrouwen van de metgezellen het dragen van
een complete bedekking tot uitvoer brachten, hoe kunnen we dan van dat pad afdwalen? (Sheikh Ibn al-Uthaymeen, in het boek "Hijaab" pagina 12 en 13)

Yahia verhaalde van Malik van Hisham ibn Urwa dat Fatima bint al-Mundhir heeft gezegd: "We waren gewend om onze gezichten te sluieren toen we in staat van ihraam waren in gezelschap van Asma bint Abi Bakr as-Siddiq” ( Imaam Malik's MUWATTA, Boek 20, Hadith 20.5.16)

Ik denk dat dit bovenste gedeelte ook duidelijk genoeg is, incha Allah.


Verder is er nog een Fatwa van Sheikh Mohammed ibn Saalih al-Uthaymeen (moge Allah genadig zijn met hem):

"De islamitische Hijaab is voor de moslimvrouw , het bedekken van dat wat verboden is voor haar om te laten zien”.

Als eerste van de lichamelijke deel, dat ze haar gezicht moet bedekken. Het gezicht is de bron van verleiding en de bron van mensen die met begeerte naar haar kijken. Daarom, moet de vrouw zich bedekken in aanwezigheid van niet-mahram mannen.

Voor degenen die beweren dat de islamitische Hijaab alleen het bedekken van de hoofd, schouders,rug, voeten, kin en voorarm is, en het bedekken van het gezicht en handen er niet bij nemen, vindt ik dit een merkwaardige bewering. Het is namelijk algemeen bekend dat de gezicht de oorsprong is van verleiding en “kijken”is.

Hoe kan iemand zeggen dat de Shari'ah het wel toestaat om de gezicht van een vrouw te zien maar de voeten niet?

Het is onmogelijk dat de Gewaardeerde, Wijze en Indrukwekkende Shari’ah tegenstrijdig is.

Iedereen weet dat de verleiding van het niet bedekken van de gezicht groter is als gevolg dan van het ontbloten van de voet.


Gair.

Ma3a Salama je zuster in het geloof

26-04-2007, 23:10

Citaat door jihadannafs:
Dit is Koran,... Bovendien moeten we eerst eens kijken naar de belangrijkste geleerden, de 4 wetscholen.
Zij zijn het er alle 4 overeens dat het sowieso NIET verplicht is.



Salaamoe alaikoem,

De geleerden verschillen hun meningen over het dragen van de niqaab.
Sommige geleerden zijn van mening dat de niqaab een verplichting is en de andere zijn van mening dat de niqaab niet verplicht is maar wel sterk aanbevolen wordt.

Wel zijn alle geleerden het met elkaar over eens dat het dragen van de niqaab een goede zuivere daad is.

Verder wil ik even het volgende plaatsen:

De hooggeleerden Sheikh 'Abdul-'Azeez bin Baaz en Sheikh Mohammed ibn Saalih al-Uthaymeen (moge Allah hem genadig zijn), zijn van mening dat de niqaab verplicht is. Hun argumenten zijn dan ook erg sterk en overtuigend. Anderen geleerden,zoals de Muhaadith Sheikh Mohammed Nassirudeen al Albaanee (moge Allah hem genadig zijn) is juist van mening dat het niet Waajib is maar juist Moestahaab oftewel zeer aanbevolen (zijn boek"Jilbaabul Mar'atul Moeslimah&quot. Zijn argument is dan ook sterk en ook overtuigend. Overigens wil ik wel opmerken dat zijn eigen vrouw wel de gezichtssluier draagt.

Moge Allah elke moslimvrouw zich laten haasten om haar gezicht te bedekken met volle overtuiging en tevredenheid van haar innerlijk. En dat het verlangen naar perfectie in haar geloof de sterkste en grootste verlangen is die iemand zich maar kan voorstellen. Moge de vrouwen van de profeet (Allah’s vrede en zegeningen zij met hem) en alle andere vrouwelijke metgezellen (moge Allah tevreden over hen zijn) voor altijd onze grote voorbeelden blijven… Allahoe Ameen

Moge Allah ons imaan en taqwa doen versterken en ons standvastig doen maken in onze geloof, Ameen


Ma3a Salam je zuster in het geloof.

27-04-2007, 11:53


Ik heb iets moois gevonden voor de qor'aan uitleggers onder ons.

De eigenschappen van degene die de Koran wil interpreteren


Degene die de Koran wil uitleggen en interpreteren, moet zich aan bepaalde normen houden. Dit zijn er enkele die wij in meerdere boeken omtrent ‘het gedrag van de moefassir (de interpretator van de Koran)' kunnen terugvinden:



1- Zijn geloofsleer moet juist zijn, en moet deze bekomen via de Koran en de authentieke soennah van de Boodschapper van Allah - sallallahoe ‘alayhi wa sallam.

2- Hij moet de soennah volgen van de Boodschapper van Allah - sallallahoe ‘alayhi wa sallam, de metgezellen en zij die hen op de beste manier volgden.

3- Hij moet een correcte gedachtengang hebben die overeenstemt met de gedachtengang van ahloes-soennah.

4- Hij mag niet beïnvloed zijn door andere gedachtes als communisme, materialisme, imperialisme en dergelijke.

5- Hij moet gekend staan als een rechtvaardig, praktiserend persoon onder de moslims.

6- Hij mag niet gekend staan voor het volgen van zijn verlangens, want dan zal hij de Koran interpreteren volgens zijn verlangens en niet volgens de waarheid.

7- Hij moet oprecht zijn en hij moet de Koran uitleggen omwille van Allah alleen, zodat hij tot het juiste begrip zal komen. Hij mag dit niet doen omwille van de mensen.

8- Hij moet afstand nemen van het leven van deze wereld en mag hier niet in verdrinken. Hij mag niet behoren tot degenen die het wereldlijke leven hun doel gemaakt hebben.

9- Hij moet het hiernamaals wensen, want dit zal hem helpen om de Koran te begrijpen.

10- Hij moet tewerkgaan met datgene hij van de Koran kent, en zich aan de gedragingen houden die in de Koran terug te vinden zijn.

11- Hij moet wegblijven van zondes en verboden zaken, want die zorgen ervoor dat hij zich van Allah verwijdert en zij vormen een sluier tussen hem en het begrip van de Koran.

12- Hij moet oppassen voor andere zaken die een sluier tussen hem en het begrip van de Koran kunnen vormen, zoals hoogmoed, wrok, jaloezie, opkomen voor het ego en uitzijn op de liefde van de mensen.



(Zie o.a: Al-Itqaan fie ‘Oeloem Al-Qoer-aan van Assoeyoetie, Nayl Al-Maraam min Adillatil Ahkaam van Siddieq Hasan Chaan Al-Qinnoedjie, Hamalat Al-Qoer-aan van Al-Aadjoerrie, Ta'rief Addaarisien Bimanhaadj Al-Moefassirien van D. Saalih en andere)


http://www.terugnaardedien.com

27-04-2007, 11:58

Citaat door luiaard:
Ik heb iets moois gevonden voor de qor'aan uitleggers onder ons.

De eigenschappen van degene die de Koran wil interpreteren


Degene die de Koran wil uitleggen en interpreteren, moet zich aan bepaalde normen houden. Dit zijn er enkele die wij in meerdere boeken omtrent ‘het gedrag van de moefassir (de interpretator van de Koran)' kunnen terugvinden:



1- Zijn geloofsleer moet juist zijn, en moet deze bekomen via de Koran en de authentieke soennah van de Boodschapper van Allah - sallallahoe ‘alayhi wa sallam.

2- Hij moet de soennah volgen van de Boodschapper van Allah - sallallahoe ‘alayhi wa sallam, de metgezellen en zij die hen op de beste manier volgden.

3- Hij moet een correcte gedachtengang hebben die overeenstemt met de gedachtengang van ahloes-soennah.

4- Hij mag niet beïnvloed zijn door andere gedachtes als communisme, materialisme, imperialisme en dergelijke.

5- Hij moet gekend staan als een rechtvaardig, praktiserend persoon onder de moslims.

6- Hij mag niet gekend staan voor het volgen van zijn verlangens, want dan zal hij de Koran interpreteren volgens zijn verlangens en niet volgens de waarheid.

7- Hij moet oprecht zijn en hij moet de Koran uitleggen omwille van Allah alleen, zodat hij tot het juiste begrip zal komen. Hij mag dit niet doen omwille van de mensen.

8- Hij moet afstand nemen van het leven van deze wereld en mag hier niet in verdrinken. Hij mag niet behoren tot degenen die het wereldlijke leven hun doel gemaakt hebben.

9- Hij moet het hiernamaals wensen, want dit zal hem helpen om de Koran te begrijpen.

10- Hij moet tewerkgaan met datgene hij van de Koran kent, en zich aan de gedragingen houden die in de Koran terug te vinden zijn.

11- Hij moet wegblijven van zondes en verboden zaken, want die zorgen ervoor dat hij zich van Allah verwijdert en zij vormen een sluier tussen hem en het begrip van de Koran.

12- Hij moet oppassen voor andere zaken die een sluier tussen hem en het begrip van de Koran kunnen vormen, zoals hoogmoed, wrok, jaloezie, opkomen voor het ego en uitzijn op de liefde van de mensen.



(Zie o.a: Al-Itqaan fie ‘Oeloem Al-Qoer-aan van Assoeyoetie, Nayl Al-Maraam min Adillatil Ahkaam van Siddieq Hasan Chaan Al-Qinnoedjie, Hamalat Al-Qoer-aan van Al-Aadjoerrie, Ta'rief Addaarisien Bimanhaadj Al-Moefassirien van D. Saalih en andere)


http://www.terugnaardedien.com



Salaamoe alaikoem,


Moge Allah jou rijkelijk belonen voor het plaatsen van dit stuk.


Ma3a Salama je zuster in het geloof.

27-04-2007, 13:27

Citaat door No_Doubt:
ASALAMU 3ALAYKUM WA RA7MATU LAHI WA BARAKATUHU.

AMA BA3D:

beste zusters en broeders,

WAT MOET IK DOEN ALS MIJN MAN ME GEEN NIQAAB LAAT DRAGEN??? IK ZIT ER HEEL ERG MEE!!

WA SALAMU 3ALAYKUM WA RA7MATU LAHI WA BARAKATUHU.



WAT ERG OEGT JE MOET GEWOON RUSTIG OVERPRATEN NIET CONSTANT OVERPRATEN MAAR GEWOON OVERPRATEN EN WAT DE KORAAN EN DE SOENNAH ZEGT. EN VERRICHT VEEL DOEAA'S OEGT EN INSHA'ALLAH MET GEDULD ZAL JE ERIN SLAGEN

GA GEEN RUZIE MAKEN DAT IS PRECIES WAT SAYTAAN WILT DUS SBAR EN SBAR EN VEEL DOEAA'S VERRICHT EN INSHA'ALLAH ZUL JE ER INSLAGEN.

VRAAG WAT DE REDEN IS ALS HIJ HET OVERDREVEN VINDT MOET JE 'M GOED UITLEGGEN MET KENNIS EN WIJSHEID EN ALS JE DIE NIET HEBT VERDIEP JE GOED IN EN INSHA'ALLAH ZAL ALLAH SWT JE WIJSHEID EN KENNIS GEVEN.

NIET OPGEVEN NIET ERBIJ NEERLEGGEN EN DOE HET RUSTIG AAN. INSHA'ALLAH KOMT HET GOED.


LIEFS ZUSTER

Pagina's : 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10 11 12 13