Bekijk volle/desktop versie : Ik Wil Graag Niqaab Dragen, Maar Mijn Man Laat Me Dat Niet Toe!! Wat Nu???



Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 [10] 11 12 13

05-01-2008, 23:51

Citaat door Dikra_selefie:
as salamoealijkoem Naijb

Ik heb niet gezien dat je die topic 6 jaar geleden had geopend. Maar goed, zoals ik kan zien loop je weer te schelden : )! Niks nieuws.
Daarnaast blijft mijn mening ook onveranderd, ik vind jou een [COLOR="Red"]DAJOETH! : ).
Maar goed, 1 ding weet ik wel, ik dring mijn mening niet op aan andere zoals jij dat doet.
Ik snap je frustratie tegenover mij, maar ik blijf je een halt toeroepen want jou woorden zijn...tja hoe noem je dat..NIET ZINVOL?

En trouwens ik kan merken dat je nogal een trauma hebt opgelopen, mischien moet je een maatschappelijk werkster bezoeken, want hier kan je (na 6 jaar) nog steeds niet je ei kwijt.[/COLOR]


Masha Allaah oeghti mooi gezegd!

06-01-2008, 12:25


Denk aan jullie achlaaq.

Allahu musta3an.

06-01-2008, 14:58

Citaat door Najib26:
Wat masshallah dat ze een moslim voor een kafir uitmaakt. Oh wat masshallah.



Je moet wat gaan doen aan je begrijpend lezen, want jij ziet echt dingen die er niet zijn!

06-01-2008, 14:59

Citaat door Oegt_yasmine:
Masha Allaah oeghti mooi gezegd!


hihi kusje, barakallahoe feeki

08-01-2008, 21:25



Citaat door Najib26:
Ik zie heel goed wat je schreef. Je maakt mij uit voor varkenseter. Types zonder manieren en met een zwart hart gaan in mijn negeerlijst. Hoef ik jouw gescheld de volgende keer niet meer te lezen.



Vlucht ze, de waarheid is niet leuk om te horen.

22-09-2009, 16:05
Hoe is het eigenlijk afgelopen met de topicstartster?

23-09-2009, 17:45

Citaat door No_Doubt:
ASALAMU 3ALAYKUM WA RA7MATU LAHI WA BARAKATUHU.

AMA BA3D:

beste andalousia,

ik wil ook niqaab dragen, want er zijn genoeg bewijzen (Quran en vele shahih ahadith) die bewijzen dat moslim-vrouwen behalve het gehele lichaam (incl. voeten) ook de handen en het gezicht moeten bedekken.

Wanneer kennis uit de Quran en van de boodschapper (PBUH) tot je is gekomen, dan volg je datgene wat door Allah en zijn boodschapper aan je is opgedragen.

Ik kan niet zeggen van dit vind ik wel leuk, dus doe ik dat, en dit vind ik niet leuk , dus doe ik dat niet.

WA SALAMU 3ALAYKUM WA RA7MATU LAHI WA BARAKATUHU.


Wa aleikom asalam.

Ama ba3d, ama ba3d, dat klonk of er ergens daliel zou volgen, maar walou. Niqaab is beter dan ghimaar, ghimaar is beter dan hidjaab, maar wie heeft jou wijsgemaakt dat hidjaab niet voldoende is? Ik zie graag de daliel tegemoet die aantoont dat ons moslima's is opgedragen ook handen en gezicht móéten bedekken.

23-09-2009, 17:46

Citaat door sarah_el_b:
Hoe is het eigenlijk afgelopen met de topicstartster?


Troela, zie nu pas dat deze topic kei oud is, wat heeft jou doen bewegen deze bejaarde topic te laten herleven?

25-09-2009, 22:48
Hahaha sorry hoor

Ik stootte er zo plots op hahahaha

Is best grappig nu he

26-09-2009, 14:04

Citaat door No_Doubt:
en trouwens sommigen zeggen dat ze bedekt zijn, terwijl ze eigenlijk naakt zijn. (bijv. half hoofddoekje, of hoofddoek is goed, maar de kleding is oh zo strak of doorzichtig).

Ieder voor zich.
Wat iemand doet, doet hij niet voor anderen, maar voor ALLAH SUB7ANU WA TA3ALA.


Ik draag normale kleren, best strak. Met hoofddoek Alhamdoe illah.

Maar om nu te zeggen dat ik naakt ben

Naakt betekent volgens mij dat je niets aan hebt.

Het geven van een glimlach is toch sadaqa ?

Ik heb het niqaab verhaal nooit begrepen eerlijk gezegd.

Maar: respect to all
Niqaab draagsters en niet niqaab draagsters

18-01-2010, 22:01
Ik vind dat als een vrouw er voor kiest om een niqaab te dragen ,vooral in dit land dan vraag je juist om aandacht ik vind dat je man volkomen gelijk heeft hierin en een hijaab is voldoende.

val me niet aan dit is mijn mening

18-01-2010, 22:07

Citaat door hajat23:
Ik vind dat als een vrouw er voor kiest om een niqaab te dragen ,vooral in dit land dan vraag je juist om aandacht ik vind dat je man volkomen gelijk heeft hierin en een hijaab is voldoende.

val me niet aan dit is mijn mening



Ik vind dat je gelijk hebt... Met een niqaab sluit je alleen jezelf af....
Mijn man zou ook niet willen dat ik met een niqaab over straat zou lopen..

(dit is ook mijn mening)

18-01-2010, 22:50


Soebhanallah,

iets wat Allah ons verplicht en daar durven wij nog om te zeggen je sluit jezelf af of ik wil het niet of iets soortgelijks.

Dat de niqaab een verplichting is daar zijn de meeste geleerde het mee eens, wat is er nou werkelijk mis mee om je natuurlijke schoonheid die je immers van Allah subhanah wa tahalah heb gekregen en dus niet tot jou behoort te beschermen, Hij die ons vraagt om onze sluiers over onze hoofden te hangen als bescherming, en er zijn nog mensne die zo naïef zijn om alleen dat te zien waar zij waarde aan hechten en zo dus ook hun heer een stuk achteruit duwen want ja de princiepes van de moderne moslima's die zijn natuurlijk belangrijker

la hawla walahquwatta illah billah

als zelfs de vrouwen tijdens de hadj, daar waar ze op bepaalde plekken verplicht zijn om hun gezicht ontbloot te laten hun gezichten sluierden wanneer er niet-mahrams zicht hadden op hun zegt toch genoeg oh zusters ? dat zegt toch genoeg over de waarde van de niqaab ?

18-01-2010, 22:55

Citaat door Rozegeur:
Ik draag normale kleren, best strak. Met hoofddoek Alhamdoe illah.

Maar om nu te zeggen dat ik naakt ben

Naakt betekent volgens mij dat je niets aan hebt.

Het geven van een glimlach is toch sadaqa ?

Ik heb het niqaab verhaal nooit begrepen eerlijk gezegd.

Maar: respect to all
Niqaab draagsters en niet niqaab draagsters


De profeet heeft overgeleverd dat toen hij een kijkje nam in de hel (of bij de mensen die de hel zouden betreden) hij een groep vrouwen zag die hij in zijn tijd nog nooit gezien had

In deze hadieth beschreef hij vrouwen die bedekt maar toch onbedekt waren, hiermee doelende op vrouwen die strakke kledij dragen en waarbij dus de vorm van de dijbeen, arm, schouders, borsten etc. te zien zijn maar toch bedekt door een stukje stof.

De letterlijke hadieth kan iemand anders vast voor je plaatsen mocht je geïnteresseerd zijn.

Bovendien strakke kledij is niet van de soenah noch van de koran, in beide is door beide geleerde (de geleerde die voor de niqaab zijn en er tegen) de Jilbab als minimale VERPLICHTE kledij gesteld, de jilbab zoals die is overgeleverd door vele onder andere Othmaan is geen strake jeans of een nachtjurkje

19-01-2010, 20:22

Citaat door 0precht0:
De profeet heeft overgeleverd dat toen hij een kijkje nam in de hel (of bij de mensen die de hel zouden betreden) hij een groep vrouwen zag die hij in zijn tijd nog nooit gezien had

In deze hadieth beschreef hij vrouwen die bedekt maar toch onbedekt waren, hiermee doelende op vrouwen die strakke kledij dragen en waarbij dus de vorm van de dijbeen, arm, schouders, borsten etc. te zien zijn maar toch bedekt door een stukje stof.

De letterlijke hadieth kan iemand anders vast voor je plaatsen mocht je geïnteresseerd zijn.

Bovendien strakke kledij is niet van de soenah noch van de koran, in beide is door beide geleerde (de geleerde die voor de niqaab zijn en er tegen) de Jilbab als minimale VERPLICHTE kledij gesteld, de jilbab zoals die is overgeleverd door vele onder andere Othmaan is geen strake jeans of een nachtjurkje



Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 [10] 11 12 13