Bekijk volle/desktop versie : jouw mening.....



01-04-2007, 21:51
ey mensen ben bezig met ene opdr8 voor sgool....een onderzoek naar de mening van de marokkanen over de psychiatrie...


geef je mening en je wordt beloond met een puntje....


dusse hoe denk jij over de psychiatrie en waarom maken de marokkanen er zo weinig gebruik van volgens jouw?

en hoe vinden jullie de hulpverlening aan oudere marokkanen in het algemeen in nederland...


ewa zidoe...

01-04-2007, 22:39


stelletje gierigen....stelletje geintegreerden die zo gierig zijn om hun mening hier effe te plaatsen....

lah i3tikoem batata fi tazjien inshallah...


als ik jullie een geldbedrag had beloofd dan had ik tig meningen gehad....bazz

01-04-2007, 22:47

Citaat door toomuchrespect:
ey mensen ben bezig met ene opdr8 voor sgool....een onderzoek naar de mening van de marokkanen over de psychiatrie...


geef je mening en je wordt beloond met een puntje....


dusse hoe denk jij over de psychiatrie en waarom maken de marokkanen er zo weinig gebruik van volgens jouw?

en hoe vinden jullie de hulpverlening aan oudere marokkanen in het algemeen in nederland...


ewa zidoe...


hey hey,..

Nou ik denk dat het niet zozeer dat het alleen bij de marokkanen ligt, maar bij alle volkeren wel zo! Wanneer men aan psychatrie denkt, denkt men aan gekke gestoorde mensen in een celletje! Maar wanneer men familieproblemen hebt of wanneer het sociale leven niet zo goed gaat,... dan gaan men eerder gewoon naar vrienden in plaats van een onbekende die jou eventjes gaat vertellen hoe je je in je samenleving moet gedragen!

Wat bedoel je precies tussen hulpverlening aan oudere marokkanen? is dat dan de regering aan de oudere marokkanen of oudere marokkanen in de omgeving zelf? vrienden familie ect.?


01-04-2007, 22:51
naja soms hoor je dat artsen zomaar een medicijn aan een niet nederlands sprekende patient voorschrijven zonder zeker te weten wat de klachte precies zijn...


dusse jah dat de hulpeverleners zomaar wat doen zonder veel energie te steken in een allochtone patient....en mijn vraag aan jullie is dus hebben jullie er ervaring mee of vinden jullie dat artsen en andere hulpverleners wel genoeg tijd en energie steken in een allochtone patient....



ennuh wolah shoukran voor je mening sgat...

check je hoekje

01-04-2007, 22:56



Citaat door toomuchrespect:
naja soms hoor je dat artsen zomaar een medicijn aan een niet nederlands sprekende patient voorschrijven zonder zeker te weten wat de klachte precies zijn...


dusse jah dat de hulpeverleners zomaar wat doen zonder veel energie te steken in een allochtone patient....en mijn vraag aan jullie is dus hebben jullie er ervaring mee of vinden jullie dat artsen en andere hulpverleners wel genoeg tijd en energie steken in een allochtone patient....



ennuh wolah shoukran voor je mening sgat...

check je hoekje



haha mag ik me mening afmaken over de hulpverlening van marokkaanse ouderen in nederland

Ik vind echt dat ze er meer aan moeten gaan doen,. niet alleen voor de marokkaanse ouderen maar ook gewoon voor alle ouderen mensen die de taal niet goed beheersen, waardoor ze niet kunnen uitleggen wat ze precies willen! Je kunt wel zeggen: neem iemand mee die het wel begrijpt,.. maar je moet niet afhankelijk zijn van anderen!
Die hulpverleners moeten dus gewoon meer tijd besteden aan de klachten die de oudere allochtonen/autochtonen hebben.

01-04-2007, 23:39
oke dan...

ja dat vind ik ook....dat de allochtonen natuurlijk net zo veel recht hebben op goede kwaliteit van zorg als de autochtonen...we zijn immers allemaal gelijk tog?

en jah.....medicijnen zijn tog dingen waar je erg voorzichtig mee moet zijn en niet zomaar even kan voorschrijven terwijjl je niet ceker weet of je die patient wel of niet begrijpt!