Bekijk volle/desktop versie : 14.000 verkrachtingen door Amerikanen in WOII



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

01-04-2007, 18:31

DE GEHEIME OORLOG[/SIZE][/FONT]
[SIZE="4"]ONTLUISTERENDE FEITEN
Wangedrag bevrijders van Europa[/SIZE]


[FONT="Arial"][SIZE="2"]
Een controversieel boek door de Amerikaanse socioloog Bob Lilly getiteld Taken by Force kon eerder geen Amerikaanse of Britse uitgever vinden. Men was te bang voor het openbaar maken van 14.000 verkrachtingen; door Amerikaanse soldaten tussen 1942 en 1945 gepleegd in Engeland, Frankrijk en Duitsland.



Feitelijk is het één van de grootste oorlogsmisdaden van de Tweede Wereldoorlog. Amerikaanse soldaten maakten zich in Europa ook schuldig aan handel op de zwarte markt, gewapende overvallen, plunderingen en moorden.

In Amerika zijn geheime staatsrapporten over de militaire misdragingen in de Tweede Wereldoorlog vorig jaar april openbaar gemaakt. In Engeland tussen 1942-'45 pleegden Amerikaanse soldaten 26 moorden, 31 keer doodslag, 22 pogingen tot moord en meer dan 400 seksuele misdragingen, waarvan 126 verkrachtingen. Nu verschijnt dit boek via een Franse uitgeverij, waarbij ook onderzoek is gedaan naar wangedragingen in Frankrijk en Duitsland. Ontluisterend nieuw onderzoek naar wangedrag Amerikaanse soldaten tijdens de gevechten tegen nazi-Duitsland.

Bron The Guardian comment is free
Aanvullende bron Palgrave

01-04-2007, 18:38


De schoften!

Als hij in het Nederlands uitkomt dan koop ik m

01-04-2007, 18:42
Schokkend...Werpt toch enigzins een ander licht op de "oorlogshelden" die mede ervoor hebben gezorgd dat wij niet in het duits met elkaar aan het ouwehoeren zijn...

01-04-2007, 19:51

Citaat door krabbel33:
Nee hoor, overal in elke oorlog gebeuren smerige dingen.

En als je ziet hoeveel Amerikanen hier in europa hun leven waagden, om Europa te bevrijden, dan is dit getal nog laag (helemaal in vergelijking met wat de Russen deden.

Moet jij eens zien wat de Soedanesen doen in Darfur .



Ach je kunt een misdaad onder geen enkele excuus goed praten dus omdat de Russen het deden mogen de Amerikanen dit ook doen???? Een zeer zwakke smoes excuus. De Amerikaanse leger verstopt zijn misdaden voor de wereld maar de glimpjes die wij zien zorgen voor de nodige misselijkheid...de huidige dagen is het Abu Graid, verkrachtingen van minderjarige meisje waar hun ouders voor hun ogen werden afgemaakt. Dus komt het aub niet goed praten of het af te zwakken want als het jouw dochter is die een hijgende yankee over zich heen krijgt praat je een stukje anders. Ook moet je niet vergissen dat de Amerikanen niet de intentie hadden om mee te doen. Ze hadden zoiets van laat die Europanen het maar uitzoeken. Pas na Pearl Harbor wisten ze dat de w2 ook voor hun goldt.

01-04-2007, 20:04



Citaat door krabbel33:
Nee hoor, overal in elke oorlog gebeuren smerige dingen.

En als je ziet hoeveel Amerikanen hier in europa hun leven waagden, om Europa te bevrijden, dan is dit getal nog laag (helemaal in vergelijking met wat de Russen deden.

Moet jij eens zien wat de Soedanesen doen in Darfur .




dus omdat de amerikanen hun leven waagden om europa te bevrijden mogen ze er op los verkrachten.
of probeer je nou gewoon echt ALLES wat amerika doet goed te praten.
waarom denk je dat niet over de palestijnen. er worden zoveel palestijnen vermoord dan mag eentje zich toch wel opblazen.

01-04-2007, 20:12

Citaat door krabbel33:
Nee hoor, overal in elke oorlog gebeuren smerige dingen.

En als je ziet hoeveel Amerikanen hier in europa hun leven waagden, om Europa te bevrijden, dan is dit getal nog laag (helemaal in vergelijking met wat de Russen deden.

Moet jij eens zien wat de Soedanesen doen in Darfur .


Krabbel, je kan niet altijd het een met het ander vergelijken. Tuurlijk gebeuren er walgelijke dingen in een oorlog maar dit gaat nu over Amerikanen in de tweede wereld oorlog en niet over de russen of de Soedanesen.

01-04-2007, 20:18

Citaat:
In Amerika zijn geheime staatsrapporten over de militaire misdragingen in de Tweede Wereldoorlog vorig jaar april openbaar gemaakt. In Engeland tussen 1942-'45 pleegden Amerikaanse soldaten 26 moorden, 31 keer doodslag, 22 pogingen tot moord en meer dan 400 seksuele misdragingen, waarvan 126 verkrachtingen
mmmm, alleen al aan de landing in Frankrijk in 1944 werkten 21 Amerikaanse divisies mee. Een divisie bestaat uit ongeveer 15.000 soldaten, dus waren er in Engeland in 1944 21x 15.000= ruim 300.000 amerikaanse soldaten gelegerd.


Hoeveel verkrachtingen gebeuren er in een normale stad van 300.000 mensen, laat staan alleen mannen, dus moet je die faktor nog vergroten naar een stad met 1 miljoen inwoners...in een periode van 3 jaar????

126 zegt U? Pfffff, daar zou Cohen BLIJ mee zijn!!!


Kijk...als je een stok wilt vinden om "amerikanen" te slaan...vind je er altijd 1......maar dit lage aantal verkrachtingen is juist een enorme booster voor WOII GI-JOE

Overignes is het getal van 14.000 in de topic dus onjuist, en speculatief

01-04-2007, 20:25
Overigens is in de Islam-traditie sharia regels voor moslimsoldaten het soldaten toegestaan sex te hebben met krijgsgevangen vrouwen( dus burgers in die tijd); alléén veroordeelde Mohammed de coitus interruptus bij deze vrouwen, als on-islamities

En denk niet, dat die vrouwen vrijwillig in de rij stonden.....

01-04-2007, 20:50
De reacties van 'ja maar die' vind ik buitengewoon storend. Verkachting is een zware misdrijf, hoewel naar mijn mening niet 'een van de grootste oorlogsmidaden van de Tweede Wereldoorlog'.

01-04-2007, 21:51

Citaat door Hoogervorst:
De reacties van 'ja maar die' vind ik buitengewoon storend. Verkachting is een zware misdrijf, hoewel naar mijn mening niet 'een van de grootste oorlogsmidaden van de Tweede Wereldoorlog'.


mmmm, zijn jullie allemaal een soort van de potgerukte Femke Halsema's?

Natuurlijk, ideaal zou zijn, als geen 1 percentage van de mensheid een diefstal zou plegen, of een ruzie, die uitloopt op doodslag, zou hebben, of een dodelijk auto-ongeval zou veroorzaken...

Helaas is de realiteit gewoon anders....maar slechts 129 verkrachtingen, gepleegd door een bescheiden percentage van dus 100.000den Amerikaanse, tijdens de jaren '42-44 in Engeland gelegerde soldaten stelt geen drol voor...minder als 1 promille, ervan van uitgaand, dat er slechts 100.000 GI's waren...( het waren er beduidend méér) ; als de criminaliteitscijfers zo laag waren voor hedendaagse Maronederlanders....dan zou dat een wonder heten!

01-04-2007, 22:08

Citaat door Carolus:
Nou, nou......grootste oorlogsmisdaden.
Bij soldaten in zo'n gruwelijke oorlog, waar je elk moment uit elkaar kunt spatten zijn de zeden inderdaad vaak een stuk losser. Zeker als het een vijandelijk volk betreft.
[b]Maar all in all hebben de Amerikanen zich naar omstandigheden keurig gedragen[b/].


Nou ja zeg. Oke oorlog is oorlog maar waar halen ze het gore moed vandaan om ook nog vrouwen (meisjes) te verkrachten????

Waar???

01-04-2007, 22:21

Citaat door krabbel33:
Nee, dat kan ook niet. Maar wat brengt ons deze kennis? Moeten we die soldaten posthuum gaan vervolgen?

Het is goed om te weten dat ook in de tweede wereldoorlog de bevrijders ook als beesten tekeer gingen, maar dat wist ik al, alleen deze cijfers zijn daar een bevestiging van.

Nogmaals, ik weet dat in elke oorlog het slechtste van een mens boven komt, vooral onder de stress van de doodsangst die die soldaten meemaakten.
En goedpraten doe ik het niet, maar wat moeten we ermee?

Ik weet ook dat de Amerikanen in Irak ook huishouden als beesten, deze mensen kunnen nog wel vervolgd worden, maar wat kan ik doen als individu?

Wat mij in MIJN leven in MIJN wereldje bedreigt, daar kan ik misschien wel wat aan doen. In ieder geval waakzaam zijn.


Dit betekend dat in oorlog vrouwen en meisjes vogelvrij worden verklaard. Jij zou het hebben geweten maar ik heb zoiets tering waarom???

Ik weet ook wel dat er foute dingen aan de hand zijn in deze oorlog maar gelukkig worden er nu vele (jammer genoeg niet alle) klootzakken gepakt.

Wij kunnen niks doen maar wel lezen lezen en lezen. En ons ook bewust zijn voor het sexueel misbruik in een oorlog. Het komt nu naar boven en wie weet wat dit betekend.

De vrouwen en kinderen zijn de dupe, elke keer weer!

01-04-2007, 22:22


En ik hoop dat er met deze openheid wat bescherming mag komen voor de vrouwen en kinderen!

In ELKE OORLOG!

01-04-2007, 22:28

Citaat door wolfowitzen:
mmmm, zijn jullie allemaal een soort van de potgerukte Femke Halsema's?
En dat zeg je tegen mij?
Citaat:
atuurlijk, ideaal zou zijn, als geen 1 percentage van de mensheid een diefstal zou plegen, of een ruzie, die uitloopt op doodslag, zou hebben, of een dodelijk auto-ongeval zou veroorzaken...

Helaas is de realiteit gewoon anders....maar slechts 129 verkrachtingen, gepleegd door een bescheiden percentage van dus 100.000den Amerikaanse, tijdens de jaren '42-44 in Engeland gelegerde soldaten stelt geen drol voor...minder als 1 promille, ervan van uitgaand, dat er slechts 100.000 GI's waren...( het waren er beduidend méér) ; als de criminaliteitscijfers zo laag waren voor hedendaagse Maronederlanders....dan zou dat een wonder heten!
Ten eerste waren dat de officiele getallen in Engeland, ten tweede weet jij net zo goed als ik dat je in Engeland als soldaat minder kan maken dan wanneer je in net bevrijd gebied zit zonder enige vorm van autoriteit.

Ik vind het gewoon stuitend dat er altijd, van beide kanten hoor, excuusreacties komen van 'maar in Sudan', 'de profeet zelf', 'de V.S. hebben dit' of ga zo maar door.

01-04-2007, 22:36
Maar niemand merkt op dat het BEESTACHTIG is
Citaat:
gewoon stuitend
om soldaat te worden, en de oorlog in te gaan, met het doel de "vijand" te doden...terwijl de jongens aan de "andere" kant...gebrainwashed worden om hetzélfde te doen...

Wat kun je anders verwachten, van iemand die zich laat sturen, om ánderen te doden..die ánder zijn leven stelt dus dan geen drol voor. "kill them all" Töten Sie allen!"

En denk je dan heus, dat in deze schizofrene gedachtenwereld van de gestuurde killer-soldaat....die 2 sekonden later dood kan zijn...nog de morele kracht aanwezig is, om ....( als de kans het toelaat) NIET even iemand een veeg te geven?
Citaat:
wanneer je in net bevrijd gebied zit zonder enige vorm van autoriteit.
precies ja!!


Het is nóg een Godswonder, dat er nog 100.000den soldaten zijn, en zijn geweest, die althans een gedeelte van hun morele kracht behouden, of hébben behouden.

En het geeft geen pas, en getuigt niet van eigen moraal, om de véle 100.000den Amerikaanse, Engelse, Franse en Russische soldaten...DIE GÉÉN VROUWEN HEBBEN VERKRACHT....posthuum te beschuldigen.

Rotte appels heb je overal...óók in een leger, en zéker in het heetst van de strijd

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6