Bekijk volle/desktop versie : Moslimintellectuelen steeds vaker uitgesloten van Europese conferenties



Pagina's : [1] 2 3 4

01-04-2007, 16:26
Moslimintellectuelen steeds vaker uitgesloten van Europese conferenties

vrijdag 02 maart 2007

Prominente moslims als Tariq Ramadan, Nadia Yassine en sheikh Rashid al Ghannoushi werden in toenemende mate uitgesloten van internationale bijeenkomsten als de jaarlijkse Bourget conferentie in Parijs, een serie lezingen in het Al Shatabi centrum in Lyon of een seminar geheten 'Islam en democratie' in Napels.


'We willen vooraanstaande moslimintellectuelen uitnodigen, echter worden altijd geconfronteerd met een lange lijst van mensen die we niet mogen uitnodigen' aldus Breze.

Lhaj Thami Breze, voorzitter van de Unie van Franse Islamitische Organisaties (UOIF) zegt dat elk jaar grote barrieres opgeworpen worden bij de planning van de jaarlijkse Bourget conferentie, een evenement dat vorig jaar meer dan 150.000 moslims uit heel Europa trok. 'Elk jaar worden we geconfronteerd met een lange zwarte lijst met namen van mensen die we niet mogen uitnodigen'. Van wie mag dat niet? De pro-Israel-lobby met haar smaadcampagne. In 2005 had de Britse pro-Israel lobby gepoogd sheikh Yusuf al Qaradawi toegang tot het Verenigd Koninkrijk onmogelijk te maken, echter de Londense burgemeester dreigde toen de Britse regering voor de rechter te slepen en daarmee werd de campagne verijdeld. 'De beginselen van gelijkheid en vrije meningsuiting vervliegen zodra het om moslims gaat', aldus Mohamed al Mestiri, hoofd van het International Institute of Islamitic Thought, het verbod op islamitische intellectuelen wordt door islamitische instellingen en aktievoerders gezien als een voorbeeld van dubbele moraal in Europa. 'Nationale veiligheid wordt altijd als argument gebruikt om de rechten van moslims te beperken', alsdus Al Mestiri en hij voegde eraan toe dat deze handelwijze extremisten slechts in de kaart speelt: 'Gematigden uitsluiten jaagt het extremisme aan en verhindert Europeanen een gematigde moslim als gesprekspartner te ontmoeten'.

IslamOnline.net 28 februari 2007

Hajar Mulder

Bron

01-04-2007, 19:30


Dit is natuurlijk een heel moeilijk punt...begrijpelijk..

Citaat:
Lhaj Thami Breze, voorzitter van de Unie van Franse Islamitische Organisaties (UOIF) zegt dat elk jaar grote barrieres opgeworpen worden bij de planning van de jaarlijkse Bourget conferentie, een evenement dat vorig jaar meer dan 150.000 moslims uit heel Europa trok.
Verder geeft de conferentie, zoals de topic aangeeft...MOSLIM-intellektuelen, en seculiere intellektuelen een podium!

Tot zover prima dus....intellektueel klinkt altijd goed en veilig!

Laten we eens googlen, hoe dat dan zit, en wat die intellektuelen dan wel voor opzienbarends hebben te vertellen.

Wellicht dat het draait om liefde en genegenheid, óók en juist naar anderen dan moslims? Of dat de oorlogen van Mohammed niet meer van deze tijd zijn, en dat we gewoon als moslim in een sekulier systeem kunnen leven? En dat sommige hadiths wel erg over tijd zijn?

We bezoeken daarvoor Islam online, dat wat meer info geeft, dan de topic.
http://www.islamonline.net/English/News/2004-04/14/article05.shtml

Volgens Breze, de organisator is het een conferentie...
Citaat:
."with many prominent French secular intellectuals who were keen on attending the four-day event’s symposia to expound their views on several pressing issues.
Among the glitterati were Noel Mamer, the Greens’ representative in the French parliament, Francois Burgat, a researcher on Algeria and Islamic affairs and [B]Vincent Geisser, a researcher on Islamophobia[/B].

aha, de franse Femke Halsema dus ook....niet verbazingwekkend...

Also showing up was Jean Bauberot, member of the Stasi commission, an ad hoc committee set up by French President Jacques Chirac last June to recommend on secularism and religion in the European country.
Verder waren er nog wat bestuurders van Parijse buitenwijken, die natuurlijk met een ontzaglijk islamities probleem zitten......


Citaat:
Leading French officials to the gala event were Claud Pernes, the head of the association of the municipalities of Paris suburbs and Gilles Poux, the head of the north Paris municipality of Courneuve.
Dus.....eigenlijk zijn de "intellektuelen" Franse politici, en bestuurders, die welwillend tegenover de Islam staan...want....kijk maar


Citaat:
Bauberot was the only member who refused to endorse the commission’s report, which recommended last December banning hijab and religions insignia in state schools.



Citaat:
Geisser said that Islamophobia is real and not a mere "propaganda" as portrayed by some people.

Dabbling in the root causes of the phenomenon, the famed researcher said Islamophobia is nothing new but dates back to the colonial era.
Geisser stressed that the relation between Islam and the West has not been always tense.
There is a new Islamophobia related to the spread of Islam in Europe, added the expert.

Citaat:
Bauberot blamed "historical explanations" for bracketing Islam with terrorism, which dates back to the establishment of the French republic and the secular system in the country, which marginalizes religion.

Citaat:
Burgat, for his part, called on Europe to integrate Islam as a cultural and social component, saying Islam has already become a reality in Europe.
He said the enlightened readings of and research on Islam have proven it as a religion of co-existence and respect of the other.


Klinkt allemaal dól enthousiast, en bekend in de oren...de Islam is niet het probleem, maar het Westen, met zijn islamfobie, en koloniaal verleden.
En de Islam zélf is prima, en kan goed omgaan met andersdenkenden! Géén probleem dus.
Verder stond de conferentie dus in het teken van de Doekjesverbod op de Franse scholen, die neutraal horen te zijn..en dát vonden de moslims toch niet zo leuk...


Citaat:
Hijab Takes Central Stage At Bourget Conference .....
Up to 50,000 veiled women sent their unmistakable message through the conference, concluded Monday, April 12, which also saw a fund-raising campaign to build private schools for Muslim students, who refuse to take off their hijabs.
Aparte doekjes-scholen, dus alléén voor meisjes? Juist ja..errrugg tolerant, intellektueel en goed geintegreerd!

Islamophobia was ook een onderwerp dat hóóg op de agenda stond;

Citaat:
The conference’s seminars have primarily focused on the problems facing the Muslim community in France and Europe, with Islamophobia taking central stage.
Nou...dat was het dus....1 pot geslijm dus, en niets intellektueels!

01-04-2007, 19:38
Wie daarentegen wat duidelijker is, wat betreft de Islam is onze geachte moslimgeleerde Sheikie- sheikh Qaradawi, een geliefd Islamoloog


Citaat:
Our duty as Muslims is to call our religion and to teach it to people correctly from its pure sources. We should teach it as a creed, a way of worship, a set of behaviors and ethics, as a law and as an ideal civilization that connects the earth to the heavens, finds a place between the heart and mind, balances between rights and obligations and between individual rights and communal interests.

This is the great message that this project that this project strives for, and now we present it to you. May every Muslim contribute with what he can, because it is not the project of a state, or a group of people, but the project of the Islamic nation. The Qur'an says: "You are the best of peoples, evolved for mankind. Enjoining what is right, forbidding what is wrong, and believing in Allah," and "Thus have We made you a nation justly balanced. That ye might be witnesses over the nations, and the Messenger a witness over yourselves".
Ik denk dat als het erop aankomt, élke moslim-"intellektueel" dit alles wel zal beamen...

De Islam moet gepredikt worden, en uiteindelijk als een WET heersen over de wereld, waarbij de moslims wel uitmaken wat juist is, en wat niet juist( en dus verboden dient te worden)

Vind U het gek, dat er nogal wat seculiere intellektuelen zeggen..."bedankt, maar geef mijn portie maar aan Fikkie"?

En dat niet alleen.....maar het zélfs een gevaarlijke on-demokratische religie is...en dat heeft niks met islamfobie te maken.

01-04-2007, 19:54
ik hoop voor moslims, die nog niet helemaal begrijpen, waarom Westerlingen een wat gereserveerde kijk hebben op de Islam, en zich soms gediscrimineerd voelen...begrijpen, dat wij wat langer kijken dan onze neus....dus doekjes etc, moskeeen etc....dat interesseert mij niet..dat is geloofsvrijheid...maar Uw geleerden, en sjeiks hebben héél andere dingen op het programma staan...en dat heeft Wilders óók door.

Een goede vrindin van mij is geband, omdat zij de god van Bin Laden een demon noemde ......ráár...vind U ook niet? Wat denken moslims dan?
Als de volgzame gelovigen je dan al bannen, wat zal een geleerde als Qaradawi dan wel doen?

01-04-2007, 20:06


allemaal HEZTZELFDE GORE RACISTEN!!

01-04-2007, 20:24

Citaat door ouldmeknes:
allemaal HEZTZELFDE GORE RACISTEN!!


Wat heeft dit met racisme te maken?

02-04-2007, 09:31

Citaat door wolfowitzen:
ik hoop voor moslims, die nog niet helemaal begrijpen, waarom Westerlingen een wat gereserveerde kijk hebben op de Islam, en zich soms gediscrimineerd voelen...begrijpen, dat wij wat langer kijken dan onze neus....dus doekjes etc, moskeeen etc....dat interesseert mij niet..dat is geloofsvrijheid...maar Uw geleerden, en sjeiks hebben héél andere dingen op het programma staan...en dat heeft Wilders óók door.

Een goede vrindin van mij is geband, omdat zij de god van Bin Laden een demon noemde ......ráár...vind U ook niet? Wat denken moslims dan?
Als de volgzame gelovigen je dan al bannen, wat zal een geleerde als Qaradawi dan wel doen?


Jij bent zwaar getraumatiseerd...

Wil je erover praten..?

02-04-2007, 09:47

Citaat door wolfowitzen:
ik hoop voor moslims, die nog niet helemaal begrijpen, waarom Westerlingen een wat gereserveerde kijk hebben op de Islam, en zich soms gediscrimineerd voelen...begrijpen, dat wij wat langer kijken dan onze neus....dus doekjes etc, moskeeen etc....dat interesseert mij niet..dat is geloofsvrijheid...maar Uw geleerden, en sjeiks hebben héél andere dingen op het programma staan...en dat heeft Wilders óók door.

Een goede vrindin van mij is geband, omdat zij de god van Bin Laden een demon noemde ......ráár...vind U ook niet? Wat denken moslims dan?
Als de volgzame gelovigen je dan al bannen, wat zal een geleerde als Qaradawi dan wel doen?
Wolfowitzen!

Jij moet onderzoeksjournalist zijn!

Wist je overigens dat Tariq Ramadan met zijn akties wist te voorkomen dat een toneelstuk van Voltaire werd opgevoerd? De Tariq, die door velen op handen wordt gedragen als de brenger van de "nieuwe" islam, heeft wat moeite met het eeuwenoude europese cultuurgoed.

02-04-2007, 10:02

Citaat door _BOA_:
Van wie mag dat niet? De pro-Israel-lobby met haar smaadcampagne.
Bron


Hebben die een kantoor?

En wanneer die immer geciteerde lobby dan zo effectief zou functioneren als dat altijd geponeerd wordt - waarom wordt er dan nooit gesproken over de pro-moslim lobby?

Of bestaat die juist weer niet?

02-04-2007, 10:17
Een mondige molsim is de schril van elke Anti-Islamist

Abou JahJah werd al gedemoniseerd in Nederland voor dat hij zelfs ooit een voet op Nederlandse boden heeft gezet.

De reden? Hij snoert alles en iedereen de mond

02-04-2007, 10:29

Citaat door Diederikus:
Kan jij daar ook maar een voorbeeld van geven?



challenge me

02-04-2007, 11:04

Citaat door Don Vito:
Een mondige molsim is de schril van elke Anti-Islamist

Abou JahJah werd al gedemoniseerd in Nederland voor dat hij zelfs ooit een voet op Nederlandse boden heeft gezet.

De reden? Hij snoert alles en iedereen de mond
Door dreiging met en toepassing van geweld. Drab Abu BlahBlah refereerde al eens aan de inzet van zijn "knokploegen".

02-04-2007, 11:06



Citaat door Immanuel:
Door dreiging met en toepassing van geweld. Drab Abu BlahBlah refereerde al eens aan de inzet van zijn "knokploegen".
Daar weet ik niks van, als dat zo is dan moet ie aangepakt worden op grond van zijn bedreigingen.

Punt blijft dat weinig een discussie met hem aan durven te gaan en dat heeft voornamelijk te maken met zijn verbale kwaliteiten (en daar bedoel ik me: niet de evt dreigementen dat men bang voor hem is)

02-04-2007, 14:05
heeft ooit iemand nog iets gehoord van de vooraanstaande toonaangevende moslimintellectueel abu jah jah??

ik niet!

02-04-2007, 14:09

Citaat door Abram:
heeft ooit iemand nog iets gehoord van de vooraanstaande toonaangevende moslimintellectueel abu jah jah??

ik niet!


je moet ook verder kijken dan je neus lang is.....

wat in jouw geval erg ver is!!

Pagina's : [1] 2 3 4