Bekijk volle/desktop versie : Waarom?1

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38

22-07-2002, 23:14
Ahlan a chebab,

Sinds kort lees ik erg vaak de verhalen die op het storyboard staan. Ik hou eigenlijk helemaal niet van lezen, maar op de een of andere manier kan ik er nu niet meer mee stoppen. Vandaar dat het me wel leuk lijkt om zelf ook een verhaal te schrijven.
Omdat ik best veel om heen kijk en zie wat er in de wereld om me heen gebeurt, zal dit dan ook een waargebeurd verhaal zijn. Ik zal in de ikvorm schrijven omdat dat het makkelijkste is. (het verhaal gaat niet over mij!).

Juli 2000
Me ouders en broers zijn op vakantie naar Marokko…en ik? Ik heb weer eens een verlengde stage. Ik baal er ontzettend van dat ik niet op tijd ben begonnen naar het zoeken van een stageplek. Me mentrix zei al dat ik haast moest maken, maar nee…Hannan is weer eens eigenwijs. Daar zit ik dan te werken aan mijn stageverslagen en me broers lekker lol maken in Aïn Diab (badplaats in Casablanca). Ik heb er totaal geen zin en besluit dan ook maar om m’n spullen op te ruimen en naar beneden te gaan om wat te gaan drinken. Nadat ik wat had gedronken, besloot ik mijn vriendin Asma te gaan bellen. Dan besef ik me dat zij dit weekend in België zit, bij een bruiloft van een van haar nichtjes. Tazzzz dus dat gaat ook al niet. Ik besloot daarom maar om maar wat op Internet te gaan kijken. Op een gegeven moment kom ik op de site van TMF en besluit ik maar om te gaan chatten…wat moet ik anders doen.
Ik type mijn nickname in en ga naar het kanaal Maroc. Zoals gewoonlijk is het er weer erg druk en wordt er gepraat over van alles en nog wat (vooral onzin). Maar goed ik heb toch niks te doen, en in huiswerk heb ik al helemaal geen zin. Op gegeven moment wordt ik aangesproken door MisterMO. Hij zegt op een vriendelijke manier goedenavond en vraagt of hij me stoort. Dat beviel me wel en ik ging op zijn uitnodiging in om met hem te gaan chatten.
We hebben het over het dagelijkse leven, Islam, school, toekomst en natuurlijk, het onvermijdelijke, liefde…

22-07-2002, 23:35

he waarom stop je ga veder, het is een leuk begin, dus kom maar met het vervolg.

groetjes farah

23-07-2002, 13:58
Vervolg

Op de een of andere manier trok MisterMo mij wel aan, zijn antwoorden bevielen mij wel. En na uren met elkaar te hebben gepraat vroeg hij mij of hij mij misschien een keertje mocht bellen. Eigenlijk ben ik helemaal geen chat-type en al helemaal niet het type dat zomaar nummers uitwisselt. Maar goed het zal wel geen kwaad kunnen doen, dus waarom niet. Ik gaf hem mijn nummer en ik kreeg ook zijn nummer. Hij beloofde me om me zo snel mogelijk te bellen. Ik deed me pc uit en ging naar bed. Normaal gesproken hoef ik alleen maar mijn hoofd op mijn kussen te leggen en viel ik in slaap, maar deze keer was het anders. Ik moest telkens aan MisterMo denken. Hij is 23 jaar en woonde ook in Amsterdam. Hij volgt een deeltijd opleiding bedrijfseconomie. Ik kon maar niet slapen telkens dacht ik weer terug aan het gesprek tussen ons. Opgegeven moment worden mijn gedachten onderbroken door het geluid van mijn mobiel trrr trrr trrr. Ik zag dat het MisterMo was (hij heet Mohammed). Ik was zo blij, dat ik helemaal op het verkeerde knopje heb gedrukt. Ik baalde daar zo van, zo meteen denkt hij dat ik hem niet wil spreken. Maar gelukkig belde hij weer, en nam ik heel rustig de telefoon op. We hebben wel 3 uurtjes aan de telefoon gezeten. Het klikte gewoon zo goed door de telefoon. Hij vroeg me of het misschien mogelijk was dat hij me een keer kon zien. Maar op de een of andere manier leek het me niet zo een goed plan…hoe lang ken ik hem nou. Ik heb maar 1 keer met hem gechat en 1 keer door de tel gesproken. Ik vertelde hem dan ook dat het me geen goed idee leek. Toen hij dat hoorde was hij een beetje teleurgesteld. We praatte nog wat verder en hij beloofde me morgen weer te bellen. Wow…nu kon ik al helemaal niet meer slapen, hij wilde me zien en ik zei gewoon nee…waarom zei ik dat nou, hij klinkt zo leuk aan de tel. Ik besloot het van me af te zetten en maar te gaan slapen, want morgen moest ik weer vroeg naar stage.

23-07-2002, 14:05
ga verder dan halloooo ik lees nooit lange verhalen op het net maar dat van jou wallah je moet nu verder gaaannnnnn!!!!!!!!

thanxxx
liefs een zuster

23-07-2002, 14:07

”Hoe laat is het? Shit man het is al 9 uur, weer te laat!!!” Ik weet niet hoe ik het doe maar ik flik het elke keer weer om te laat te komen. Die wekker werkt ook helemaal niet. Ik douche me snel smeer een boterham ga naar me stage. Ik had echt geen zin in weer een flauwe opmerking van mijn begeleidster. Altijd kwam ze met de opmerking, “dat komt ervan hé als je ouders er niet zijn”. Die opmerking slaat nergens op, maar ze heeft wel gelijk, als me ouders er zijn ben ik altijd op tijd. Op me stage kon ik me hoofd er absoluut niet bijhouden, ik dacht telkens terug aan Mo, aan hoe die me aansprak en aan zijn lieve stem door de tel. trrr trrr trrr….”Ja hallo”. “Hoi met Mo”. Ik kreeg het warm en van blijdschap wist ik niet wat ik moest zeggen. “Ben je er nog”. Hoorde ik aan de ander kant. “Ja ja, ik ben er nog, hoe is het?”
….en zo praatte we nog een stukje door. Hij had vandaag helemaal geen zin om te gaan werken, zijn gedachten waren telkens bij mij. Hij vroeg me waar in de buurt ik stage liep. Het bleek dat hij in de buurt was en hij vroeg me of ik me misschien had bedacht en hem toch wel wilde zien. Ik dacht snel na en had schijt. Ik heb toch zo pauze dus waarom niet het kan geen kwaad toch???...

23-07-2002, 14:11
oke ga verder wallah je maakt me nieuwschierig snel ga verder

23-07-2002, 14:43
Thnx dat je het zo leuk vind, ik ben bezig met het vervolg. it's comming soon, I promise

23-07-2002, 14:44
oke wel gauw he i am waiting hahaha

23-07-2002, 15:09
He doukalia 1983

kom op het begint net leuk te worden ik was net zo leuk aan het lezen maar je hebt nog geen vervolg geschreven...
maar schrijf wel snel ok ik wacht op je
xxxkamilia

23-07-2002, 15:16
Vervolg

We spraken om 12:30 af ik zou dan een uurtje pauze hebben, genoeg tijd om elkaar nog wat beter te kennen. Tijdens het chatten vertelde hij me al dat hij bruine krulletjes had, bruine ogen en licht getinte huid. Ik dacht al bij mezelf…ow dat is dus een standaard Marokkaanse jongen. Maar toen ik hem zag…zo dat is een stuk zeg. We liepen naar elkaar toe (ik zwaar onder de indruk, liet hem niks merken) en groeten elkaar en besloten om ergens wat te gaan drinken om rustig te kunnen praten. Toen we daar zaten wist ik niet zo goed wat ik moest zeggen. Ik heb normaal altijd zo een grote mond en, en verlegen? Verlegen ben ik nooit. Maar op dit moment wist ik En niet wat ik moest zeggen En niet waar ik moest kijken. Hij heeft zulke mooie diepbruine ogen…wejooo niet te geloven. Ik kreeg zo een goed gevoel in mijn buik. Gelukkig wist hij wel wat te zeggen, en zo praatte we nog een tijdje door. Toen het tijd was voor mij om weer naar me stage te gaan, vroeg hij of ik morgen misschien tijd had om ff de stad in te gaan. Ik had ‘s avonds wel tijd (koopavond), dus dat spraken we af.
Op me stage kropen de minuten langzaam voorbij. Normaal had ik tijd te kort en nu was ik ruim voor tijd al klaar. Me begeleidster zag dat en zei dat ik goed gewerkt had, ondanks dat ik te laat was gekomen. Ik mocht daarom ook eerder naar huis. Thuis aangekomen ging de telefoon…Alloe habiba yemma hedie (hallo schatje, ik ben het mamma). Ik was zo blij mama ff te spreken ik had haar zo gemist. Daarna kreeg ik de hele familie aan de telefoon, ze mistte me erg en vroegen of ik na mijn stage misschien wel kon komen om ze op te zoeken. Ik beloofde dat ik me best zou doen, want ook ik had ze heel erg gemist. Nadat ik had opgehangen ruimde ik het huis een beetje op en besloot om die avond naar een vriendin te gaan, Natasha. Natasha is een half Nederlands half Marokkaans meisje, haar ouders zijn gescheiden. Ik belde haar op en ze vond het een leuk idee. Ze vroeg me of ik wat vroeger wilde komen dan konden we samen koken. Dat leek me een leuk idee, het alleen eten komt me echt me neus uit. Maar goed nog ff volhouden over 2,5 week komen ze thuis en dan is het weer gezellig thuis.

23-07-2002, 15:32
doukalia
ik ben echt nieuwsgierig maar neem je tijd meid

23-07-2002, 15:36
Dag lieverds,
Ik maak het vanavond af, want ik moet nu ff in de keuken gaan staan....

tot vanavond dan maar...

Boesa kbiera!

23-07-2002, 15:50

salaam,

hahah waga tot vanavond en ik waaaaahhhaaaacht oke dikke kus

23-07-2002, 18:48
leuk verhaal hoor, je moet maar snel verder gaan, ik leest het vanavond wel.

farah

23-07-2002, 19:32
Vervolg

Ik belde aan bij Natasha, we hadden elkaar lang niet gezien en waren dan ook blij elkaar weer te zien. Onder het koken praatte we gezellig bij. Ondanks dat haar ouders gescheiden zijn, heeft ze toch nog een beetje van de Marokkaanse cultuur bijgekregen. Haar moeder is met haar nieuwe vriend naar Turkije dus we hebben het huis voor ons alleen. We hadden Macaroni, kip en salade gemaakt. Onder het eten vroeg ze me hoe het zat met de liefde…
Ik durfde haar eigenlijk niet te vertellen dat ik een jongen had ontmoet via de chat, dat komt omdat ik me er altijd boos om maakte dat meiden gingen chatten en dan met ze gingen afspreken, er gebeuren zulke rare dingen tegenwoordig, je weet het maar nooit. Ik vertelde haar dat er nog steeds geen liefde is. Maar ze keek me ongeloofwaardig aan. “O,ja en wie was die jongen dan waar je vanmiddag mee liep…..?” Ik werd rood ik voelde het. “GRAPJE!!! Maar waarom wordt je rood, liep je echt met een jongen vanmiddag?” Ik zag dat ik er niet meer omheen kon draaien en besloot daarom, haar alles eerlijk te vertellen. Ze zat met met grote ogen aan te kijken. “Hannan, jij? Dat had ik echt niet verwacht……maar wel leuk, hebben jullie nu iets samen, en hoe zit het als je broers erachter komen, wanneer zie je hem weer…vertel, vertel, vertel!!!! Deze reactie had ik wel verwacht van haar, ze is net zo nieuwsgierig als mij. Ik vertelde haar dat we nog niet echt een relatie hebben, maar dat we elkaar wat beter aan het leren kennen zijn. Nadat we hadden gegeten ruimden we af en besloten we een film te gaan huren…

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38