Bekijk volle/desktop versie : Trouwen terwijl je van een ander houdt....



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10

30-03-2007, 19:03
Oke... een brandende vraag van mijn kant.
Ik ben van nederlandse afkomst en heb 8 jaar een relatie gehad met een berberse jongen. ...

-lief en leed gedeeld
- lachen en huilen
- ups en downs
- voor elkaar zorgen, elkaar ruimte geven
- beste maatjes
- passie

ja dat waren de ingredienten van de relatie... heel mooi dus. Maar nu is het dan toch zo ver dat hij met een ander gaat trouwen.. een berberse. Zeer waarschijnlijk voor zijn familie. de bruiloft is op komst. toch praten we nog veel met elkaar, over herinneringen, gevoelens en verlangens. diep in mijn hart weet ik dat hij van mij houdt. ik heb gehoord en gezien hoe moeilijk hij het nu heeft. nu hij gaat trouwen met een vrouw perfect voor de familie maar niet de vrouw van wie hij houdt.

Mijn vraag is... hoe kan je met een ander trouwen terwijl je je hart al vergeven hebt....

30-03-2007, 19:07


moeilijk

maar als die werkelijk van je hield zal die hoe dan ook bij je blijven

30-03-2007, 19:08
Wat is de reden dat hij trouwt met iemand anders en niet met jou?

30-03-2007, 19:10

Citaat door Desertrose83:
Oke... een brandende vraag van mijn kant.
Ik ben van nederlandse afkomst en heb 8 jaar een relatie gehad met een berberse jongen. ...

-lief en leed gedeeld
- lachen en huilen
- ups en downs
- voor elkaar zorgen, elkaar ruimte geven
- beste maatjes
- passie

ja dat waren de ingredienten van de relatie... heel mooi dus. Maar nu is het dan toch zo ver dat hij met een ander gaat trouwen.. een berberse. Zeer waarschijnlijk voor zijn familie. de bruiloft is op komst. toch praten we nog veel met elkaar, over herinneringen, gevoelens en verlangens. diep in mijn hart weet ik dat hij van mij houdt. ik heb gehoord en gezien hoe moeilijk hij het nu heeft. nu hij gaat trouwen met een vrouw perfect voor de familie maar niet de vrouw van wie hij houdt.

Mijn vraag is... hoe kan je met een ander trouwen terwijl je je hart al vergeven hebt....



Goh die ouders spelen ook een grote rol ik vindt het echt naar voor je.. waarom. ik denk dat het moeilijk voor hem gaat worden. het kan toch niet dat je met iemand trouwt als je niet van hem of haar houd


Ik hoop dat hij sterk is en goed in zijn schoenen staat en toch voor jou kiezen. en de ouders moeten het ook inzien. wie trouwt hij of zijn ouders

30-03-2007, 19:13


ik ken ook iemand die getrouwd is met een ander terwijl haar hart bij een ander lag..


En idd ook een jongen die is getrouwd met een ander terwijl zijn hart ook bij een ander lag..


helaas blijf de ander met een gebroken hart achter marjah niets aan te doen..

Wees sterk meid makkelijk gezegd dan gedaan maar je moet hem loslaten je hoeft hem niet te vergeten maar je moet hem loslaten

succes

30-03-2007, 19:13
bedankt voor de serieuze reacties. als ik met hem erover praat zegt hij me het volgende; ik wil mijn ouders gelukkig maken en ik moet ook denken aan mijn kinderen.....
echter de bruiloft is heeeel binnenkort, en hij blijft me bellen en huilend praten we dan, toch zet hij het door. ergens begrijp ik hem.... ik vraag me af van... is dit nu het goede of niet. ik heb tevens het vermoeden dat hij me wil blijven zien ondanks het huwelijk...

30-03-2007, 19:16
ja het is moelijk maar soms is het lot gewoon zo bepaalt en als jullie toch voor lekaar zijn voort bestemt dan zijn jullie koste wat koste snel weer samen.
En ja je kan trouwen al hou ja van iemand anders .
Gevoelens zullen nooit veranderen maar na een tijdje heb je er vrede me.
Ik weet dat het nu wat onwaarscheinlijk klinkt maar echt het komt allemaal goed insalah.
Veel geluk meid hoop echt het beste voor je.
Ik weet namelijk hoe het voelt.
Kus bouchra

30-03-2007, 19:17
Destrose ik weet niet wat ik ervan moet vinden. Ten eerste is het wel zo dat in de praktijk liefde alleen niet de enige ingredienten zijn voor een huwelijk. Maar hoezo denk hij aan zijn kinderen en aan zijn ouders? Dus hij wist vanaf het begin dat hij niet met jou in de vorm van een huwelijk verder wil gaan? Dan vind ik dit erg egoistisch! Lijkt me inderdaad niet gek dat hij je wilt blijven zien...

30-03-2007, 19:19

Citaat door Desertrose83:
Oke... een brandende vraag van mijn kant.
Ik ben van nederlandse afkomst en heb 8 jaar een relatie gehad met een berberse jongen. ...

-lief en leed gedeeld
- lachen en huilen
- ups en downs
- voor elkaar zorgen, elkaar ruimte geven
- beste maatjes
- passie

ja dat waren de ingredienten van de relatie... heel mooi dus. Maar nu is het dan toch zo ver dat hij met een ander gaat trouwen.. een berberse. Zeer waarschijnlijk voor zijn familie. de bruiloft is op komst. toch praten we nog veel met elkaar, over herinneringen, gevoelens en verlangens. diep in mijn hart weet ik dat hij van mij houdt. ik heb gehoord en gezien hoe moeilijk hij het nu heeft. nu hij gaat trouwen met een vrouw perfect voor de familie maar niet de vrouw van wie hij houdt.

Mijn vraag is... hoe kan je met een ander trouwen terwijl je je hart al vergeven hebt....

[B]Salaam meid, mijn broer zat ooit in dezelfde situatie als jouw vriend. Hoe de zaken er nu voor staan hij is ook getrouwd met een marokaanse berberse meisje en ze zijn bezig met hun leventje.. In ht begin is het moeilijk maar indd wat zal zijn zal zo zijn en wat niet zal zijn zal dan ook niet zo zijn. Alles ligt in de handen van Allah!

30-03-2007, 19:19

Citaat door Desertrose83:
bedankt voor de serieuze reacties. als ik met hem erover praat zegt hij me het volgende; ik wil mijn ouders gelukkig maken en ik moet ook denken aan mijn kinderen.....
echter de bruiloft is heeeel binnenkort, en hij blijft me bellen en huilend praten we dan, toch zet hij het door. ergens begrijp ik hem.... ik vraag me af van... is dit nu het goede of niet. ik heb tevens het vermoeden dat hij me wil blijven zien ondanks het huwelijk...


Kijk dit is zo een mate streek. maar nu moet jij dit echt liefie vergeten.

dit is zo hard. en zo pijnlijk. maar hij kiest er ook voor Desertrose. als hij dat niet deed. was hij harnekkig geweest en bleef hij standvastig bij zijn punt

30-03-2007, 19:20

Citaat door kalimaat:
Destrose ik weet niet wat ik ervan moet vinden. Ten eerste is het wel zo dat in de praktijk liefde alleen niet de enige ingredienten zijn voor een huwelijk. Maar hoezo denk hij aan zijn kinderen en aan zijn ouders? Dus hij wist vanaf het begin dat hij niet met jou in de vorm van een huwelijk verder wil gaan? Dan vind ik dit erg egoistisch! Lijkt me inderdaad niet gek dat hij je wilt blijven zien...



30-03-2007, 19:26
zo zie we maar dat het toch ook vaker voorkomt. helaas..... want het is voor alle betrokken partijen pijnlijk. wellicht een brutale vraag maar zou een van de dingen die meespelen zijn dat de marokkaanse cultuur nu niet echt open in in dit soort zaken?

ik weet dat er een tijd geweest is dat hij idd voor onze relatie wilde vechten. ik kwam toen ook in contact met zijn broers en zussen. maar zijn familie is zeer streng en zijn vader had hem gezegd dat alleen een berberse geaccepteerd zou worden en einde discussie. ook dat bevreemd me. ik ben een bekeerd tot islam. maar zelfs als moslima wordt ik niet geaccepteerd omdat ik niet van marokkaanse afkomst ben... is dit niet in strijd met de islam?

30-03-2007, 19:30



Citaat door Desertrose83:
zo zie we maar dat het toch ook vaker voorkomt. helaas..... want het is voor alle betrokken partijen pijnlijk. wellicht een brutale vraag maar zou een van de dingen die meespelen zijn dat de marokkaanse cultuur nu niet echt open in in dit soort zaken?

ik weet dat er een tijd geweest is dat hij idd voor onze relatie wilde vechten. ik kwam toen ook in contact met zijn broers en zussen. maar zijn familie is zeer streng en zijn vader had hem gezegd dat alleen een berberse geaccepteerd zou worden en einde discussie. ook dat bevreemd me. ik ben een bekeerd tot islam. maar zelfs als moslima wordt ik niet geaccepteerd omdat ik niet van marokkaanse afkomst ben... is dit niet in strijd met de islam?



Dit heeft zeker niet met de islam te maken. maar wat zijn de ouders streng

goh daar kan ik zo boos om worden. wat moet je nou met deze bekromde gevoelens.

songejonge onder onze berbers heb je ook van die strenge tussen.
maar zuster ik ken veel meiden in Amsterdam. ras is nederlands, zijn ook getrouwt met marokanen.

30-03-2007, 19:30
Lieve meid, islam en cultuur zijn verschillende dingen. MEnsen uit andere culturen accepteren blijft een moeilijke zaak. Ook Nederlandse ouders kunnen tegen een NIet-Nederlandse persoon zijn. Maar het kan inderdaad een reden zijn.. Maar dan 8 jaar iemand aan het lijntje houden? ik weet niet hoor...

30-03-2007, 19:33
Kalimaat je bent zo duidelijk als wat. ik heb veder niets aan toe te voegen. ik sta perplex vindt het erg. maar 8 jaar is niet niks

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10