Bekijk volle/desktop versie : HELPppppppppppppAUB



30-03-2007, 10:06
Ik heb een broodmachine gekocht van de blokker merk AFK

Nou wil ik bijv. koffiebroodjes, brood of msemen maken.
Ik wil graag weten hoe ik het moet doen.
dus; moet alle ingredienten er in 1 keer in.
en op welke stand moet ik het zetten. en hoelang moet het kneden.
Helppppppppppppppppppppppppp

30-03-2007, 10:19



Citaat door MONA30:
Ik heb een broodmachine gekocht van de blokker merk AFK

Nou wil ik bijv. koffiebroodjes, brood of msemen maken.
Ik wil graag weten hoe ik het moet doen.
dus; moet alle ingredienten er in 1 keer in.
en op welke stand moet ik het zetten. en hoelang moet het kneden.
Helppppppppppppppppppppppppp



up

30-03-2007, 10:35
dat wil ikook graag weten ja, ik heb ook die van afk maar noooit gebruikt omdat ik niet weet hoe en hoe lang en wat erin kan

30-03-2007, 10:46
salamou alaiki voor brood of zoet broodjes of lamsemen doe ik alles in een keer maar voor koekjes en cake niet groetjes en bessaha voor broodmachine en veel geluk

30-03-2007, 10:54



Citaat door lemin:
salamou alaiki voor brood of zoet broodjes of lamsemen doe ik alles in een keer maar voor koekjes en cake niet groetjes en bessaha voor broodmachine en veel geluk


Mag ik nog een vraag stellen.
Op welke stand/ hoelang duurt het voordat het gekeed is.

30-03-2007, 11:31
salaam

sorry maar heb je er geen boekje erbij gekregen?
want als je iets nieuws koopt komt er altijd een boekje erbij zodat je kan zien hoe elke aparaat werk
dus welke funkties deze heeft en er komen ook recepten erbij als voorbeeld
heb ook een broodbak machine maar is niet het zelfde merk die van me is al jaren oud
voor brood en dergelijke moet je de ingr op volgorde erin mengen
1)een beetje vocht
2)een deel van de bloem
3)weer vocht en dat kan ook eieren zijn /de gist/suiker
4)weer bloem en zout
5)het blikje terug in het aparaat stoppen een kneedfunctie uitkiezen ik neem een doughfunktie dus voor alleen maar kneden en het laten gisten
dan haal ik die eruit en dat duurt voor het kneden 20 min
maar de funktie zelf is zon 1.30 uur
nadat het gestopt is met kneden laat ik het gisten en dat gaat snel daarin een keer goed gegist haal ik de deeg eruit en kneed het een beetje zelf zodat de lucht eruit komt
dan verder gaan werken hangt af van de broodjes(en bij emsemen hoeft het niet te gisten direct eruithalen en de machine stoppen)
voor cake en koekjes heb ik nooit gedaan dus zou het niet weten
maar rijst kook ik er wel in dus lees het boekje zeer goed uit en je zal het dan beeter begrijpen

30-03-2007, 11:36

Citaat door noha_tanger:
salaam

sorry maar heb je er geen boekje erbij gekregen?
want als je iets nieuws koopt komt er altijd een boekje erbij zodat je kan zien hoe elke aparaat werk
dus welke funkties deze heeft en er komen ook recepten erbij als voorbeeld
heb ook een broodbak machine maar is niet het zelfde merk die van me is al jaren oud
voor brood en dergelijke moet je de ingr op volgorde erin mengen
1)een beetje vocht
2)een deel van de bloem
3)weer vocht en dat kan ook eieren zijn /de gist/suiker
4)weer bloem en zout
5)het blikje terug in het aparaat stoppen een kneedfunctie uitkiezen ik neem een doughfunktie dus voor alleen maar kneden en het laten gisten
dan haal ik die eruit en dat duurt voor het kneden 20 min
maar de funktie zelf is zon 1.30 uur
nadat het gestopt is met kneden laat ik het gisten en dat gaat snel daarin een keer goed gegist haal ik de deeg eruit en kneed het een beetje zelf zodat de lucht eruit komt
dan verder gaan werken hangt af van de broodjes(en bij emsemen hoeft het niet te gisten direct eruithalen en de machine stoppen)
voor cake en koekjes heb ik nooit gedaan dus zou het niet weten
maar rijst kook ik er wel in dus lees het boekje zeer goed uit en je zal het dan beeter begrijpen


Ik heb het boekje erbij gekregen. En er staan ook recepten in, maar ik dacht als ik het nou vraag aan iemand die de zelfde apparaat heeft dan hoef ik niet ingewikkeld te gaan doen. Vandaar maar bedankt voor je uitleg.

30-03-2007, 12:50

Citaat door MONA30:
Ik heb het boekje erbij gekregen. En er staan ook recepten in, maar ik dacht als ik het nou vraag aan iemand die de zelfde apparaat heeft dan hoef ik niet ingewikkeld te gaan doen. Vandaar maar bedankt voor je uitleg.



Ik heb ook hetzelfde probleem. Ik heb ook het boekje erbij gekregen, maar voor de typisch arabische dingen zoals msemmen en zo, weet ik ook niet precies hoe ik het moet doen...