Bekijk volle/desktop versie : Begraven worden in Marokko



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7

29-03-2007, 11:46
Mijn man en ik zijn nu ruim twee jaar getrouwd, en we hebben nog steeds geen uitvaartverzekering, maar ik vond dat het nu echt tijd werd om dat te gaan regelen, omdat het gewoon heel belangrijk is.

Maar mijn man gaf dus gisteren aan dat hij eigenlijk wel erg graag in Marokko begraven wil worden. Ik vond het echt erg om dat te horen, het geeft me een gevoel alsof hij mij in de steek laat. Misschien is het raar, maar ik vind het vreselijk dat hij niet naast mij begraven wil worden.

Dus nu moet ik niet alleen een uitvaartverzekering gaan regelen, maar ook nog eens me druk gaan maken over hoe ik dat ga regelen, ik weet helemaal niets van hoe je het regelt dat iemand in Marokko begraven wordt, welke verzekering je daarvoor nodig hebt enz. enz.

En dan nog de vraag: wat moet ik voor mezelf? Ik wil in Nederland begraven worden, maar wel op een islamitische begraafplaats. Zijn daar speciale verzekeringen voor,ik weet het allemaal niet hoor...

Maar is het raar van mij dat ik het erg vind dat mijn man in Marokko begraven wil worden, of is dat juist normaal? Mijn emoties zijn de laatste tijd toch al "all over the place" door van alles en nog wat, en ik weet ondertussen niet meer of het nou aan mij ligt of niet....

29-03-2007, 11:49


hey lieve meid,

een vraagje he? waarom wil jij perse in Nederland begraven worden (islamtische begraafplaats?)

elke stukje grond is van allah of het nou hier of in marokko is... en het lijkt mij wel 'prettiger' als ik in de buurt van mijn man word begraven

29-03-2007, 11:52
Ik ben bijna een jaar getrouwd en wij hebben onze uitvaartverzekering ook niet goed geregeld. Wij dachten dat wij nog bij ons ouders hoorden, omdat die nog voor ons betaalden. Wij staan ook op de verzekeringslijst van onze ouders.

Maar het probleem is nu dat als je je uitschrijft bij je ouders.. ook al ben je nog niet getrouwd..dan ben je niet meer met je ouders verzekert. Veel mensen weten dit niet. Veel jongeren schrijven zich bij hun ouders uit bij een broer of zus die werkt.. en die zijn daardoor niet meer verzekert!! Hier moeten ze opletten. Dit is pas sinds enkele jaren ingevoerd en ze hebben hun klanten hier niet eens van op de hoogte gebracht..

29-03-2007, 11:56

Citaat door kindly_mom:
hey lieve meid,

een vraagje he? waarom wil jij perse in Nederland begraven worden (islamtische begraafplaats?)

elke stukje grond is van allah of het nou hier of in marokko is... en het lijkt mij wel 'prettiger' als ik in de buurt van mijn man word begraven


Ik wil eigenlijk niet in Marokko begraven worden omdat ik Nederlands ben, en ik vind het de omgekeerde wereld als ik als Nederlandse in Marokko begraven moet worden alleen maar omdat mijn man per se begraven wil worden in een land waar hij niet woont. Nederland is het land van ons allebei en Marokko is alleen zijn land, dus ik vind het logischer dat hij dan in Nederland zou willen. Aan de andere kant begrijp ik ook wel dat hij in Marokko wil, omdat zijn hele familie dat gaat doen, maar ja, ik voel het dan zo dat ik alleen achterblijf.

En natuurlijk is ieder stukje grond van Allah maar dat kan je ook zeggen voor Nederland.

29-03-2007, 11:57


Ik zou hier geen probleem mee hebben. Het zit eigenlijk een beetje tussen onze oren, omdat we willen weten dat we naast iemand ligt. Maar de lichaam is slechts een tijdelijke verblijfplaats van de ziel. Wanneer een persoon sterft, wordt zijn ziel meegenomen door de engelen en wanneer het een goede ziel is, zal hij / zij zijn dierbaren weerzien in het paradijs inschallah.

Dus waar mijn lichaam hier ter wereld zal worden begraven, vind ik minder interessant. De wetenschap dat mijn ziel zal worden herenigd met mijn dierbaren inschallah is voor mij veel belangrijker.

Heel veel succes met het regelen van de verzekeringen. Heb zelf nog een verzekering bij mijn ouders

29-03-2007, 11:57

Citaat door Ghatar_tangawia:
Ik ben bijna een jaar getrouwd en wij hebben onze uitvaartverzekering ook niet goed geregeld. Wij dachten dat wij nog bij ons ouders hoorden, omdat die nog voor ons betaalden. Wij staan ook op de verzekeringslijst van onze ouders.

Maar het probleem is nu dat als je je uitschrijft bij je ouders.. ook al ben je nog niet getrouwd..dan ben je niet meer met je ouders verzekert. Veel mensen weten dit niet. Veel jongeren schrijven zich bij hun ouders uit bij een broer of zus die werkt.. en die zijn daardoor niet meer verzekert!! Hier moeten ze opletten. Dit is pas sinds enkele jaren ingevoerd en ze hebben hun klanten hier niet eens van op de hoogte gebracht..


Ik ben inderdaad niet meer bij mijn ouders verzekerd geloof ik, en ik heb al meerdere keren tegen mijn man gezegd dat hij er overna moest denken, maar hij vindt het een soort van eng, om daar over na te denken. Toch is het wel noodzakelijk.

Maar wat voor verzekering is dat dan, waarbij je in Marokko begraven kan worden? en heb je ook een speciale verzekering nodig voor een islamitische begraafplaats?

29-03-2007, 11:58

Citaat door Mozhima1:
Ik zou hier geen probleem mee hebben. Het zit eigenlijk een beetje tussen onze oren, omdat we willen weten dat we naast iemand ligt. Maar de lichaam is slechts een tijdelijke verblijfplaats van de ziel. Wanneer een persoon sterft, wordt zijn ziel meegenomen door de engelen en wanneer het een goede ziel is, zal hij / zij zijn dierbaren weerzien in het paradijs inschallah.

Dus waar mijn lichaam hier ter wereld zal worden begraven, vind ik minder interessant. De wetenschap dat mijn ziel zal worden herenigd met mijn dierbaren inschallah is voor mij veel belangrijker.

Heel veel succes met het regelen van de verzekeringen. Heb zelf nog een verzekering bij mijn ouders


Dat denk je maar! Zoals ik net vertelde als je niet meer op hetzelfde adres als je ouders woont hoor je niet meer bij ze. Dit heeft mijn vader onlangs in Marokko te horen gekregen. Hij wilde het voor ons regelen en toen vertelden ze hem dat!

29-03-2007, 11:59

Citaat door Mozhima1:
Ik zou hier geen probleem mee hebben. Het zit eigenlijk een beetje tussen onze oren, omdat we willen weten dat we naast iemand ligt. Maar de lichaam is slechts een tijdelijke verblijfplaats van de ziel. Wanneer een persoon sterft, wordt zijn ziel meegenomen door de engelen en wanneer het een goede ziel is, zal hij / zij zijn dierbaren weerzien in het paradijs inschallah.

Dus waar mijn lichaam hier ter wereld zal worden begraven, vind ik minder interessant. De wetenschap dat mijn ziel zal worden herenigd met mijn dierbaren inschallah is voor mij veel belangrijker.

Heel veel succes met het regelen van de verzekeringen. Heb zelf nog een verzekering bij mijn ouders


Dat is waar en dat weet ik ook wel, maar daarom vind ik het eigenlijk niet echt nodig dat hij per se in Marokko begraven wil worden. Ik denk dat zo'n verzekering duurder is dan een gewone verzekering, en als het alleen om sentimentele waarden is, dan is het eigenlijk nutteloos. Hij ligt daar toch niet meer zelf, alleen maar zijn lichaam....

Maar ja, dan is mijn idee van in de steek gelaten worden net zo irreëel als zijn idee daar begraven te willen worden.

29-03-2007, 12:00

Citaat door babyvanbelisma:
Ik ben inderdaad niet meer bij mijn ouders verzekerd geloof ik, en ik heb al meerdere keren tegen mijn man gezegd dat hij er overna moest denken, maar hij vindt het een soort van eng, om daar over na te denken. Toch is het wel noodzakelijk.

Maar wat voor verzekering is dat dan, waarbij je in Marokko begraven kan worden? en heb je ook een speciale verzekering nodig voor een islamitische begraafplaats?



Om zo een verzekering af te sluiten moet je als eerste een Marokkaanse bank hebben. Wij gaan binnenkort naar Belgie om dit te regelen. Mijn vader doet ff navraag of de bank daar ook op zaterdag open is en anders moeten we op een doordeweekse dag vrij nemen om te gaan.

29-03-2007, 12:01

Citaat door Ghatar_tangawia:
Dat denk je maar! Zoals ik net vertelde als je niet meer op hetzelfde adres als je ouders woont hoor je niet meer bij ze. Dit heeft mijn vader onlangs in Marokko te horen gekregen. Hij wilde het voor ons regelen en toen vertelden ze hem dat!
Mijn ouders hebben recent een polis gekregen waar ik nog duidelijk op mee verzekerd ben. By the way, ik heb meegemaakt dat iemand niet op het adres van ouders stond ingeschreven en is komeen te overlijden en gewoon werd overgevlogen naar marokko.

Maar, het kan zijn dat regels veranderen. Ik laat dit vandaag nog nachecken! Thanks.

29-03-2007, 12:04

Citaat door Ghatar_tangawia:
Om zo een verzekering af te sluiten moet je als eerste een Marokkaanse bank hebben. Wij gaan binnenkort naar Belgie om dit te regelen. Mijn vader doet ff navraag of de bank daar ook op zaterdag open is en anders moeten we op een doordeweekse dag vrij nemen om te gaan.


Dus eigenlijk doe je het via die bank waar je dan bij zit?

En wat kost dat ongeveer als ik vragen mag?

Is er ook iemand hier die niet in Marokko begraven gaat worden? Wat voor verzekering kan je dan het beste nemen?

29-03-2007, 12:07
Dat klopt wat Mozhima zegt, al mijn broers en zussen zijn nog meeverzekerd met me moeder. Zelfs al hebben we onze aparte. Dus dat van ander adres klopt niet

29-03-2007, 12:08



Citaat door Mozhima1:
Mijn ouders hebben recent een polis gekregen waar ik nog duidelijk op mee verzekerd ben. By the way, ik heb meegemaakt dat iemand niet op het adres van ouders stond ingeschreven en is komeen te overlijden en gewoon werd overgevlogen naar marokko.

Maar, het kan zijn dat regels veranderen. Ik laat dit vandaag nog nachecken! Thanks.



Jah ik sta ook nog bij mijn ouders op de lijst
Die hebben zij toevallig vorige week nog gekregen. Maar mijn vader is 3 weken terug in Marokko geweest en is even gaan navragen of hij een verzekering voor ons kon aflsuiten met een machtiging. Maar dat was niet mogelijk. Die medewerker vertelde mijn vader dat wij dit zo snel mogelijk moesten regelen omdat ik niet meer verzekerd ben omdat ik niet meer op het adres van mijn ouders sta ingeschreven. Mijn vader kaartte toen aan dat ik nog wel op de lijst stond en mijn andere zus die getrouwd is ook. Toen zei hij: mocht er iets met hun gebeuren dan wordt er NIETS voor ze betaald. Toen mijn vader dit vertelde bleek mijn oom dit al te weten. Mijn nichten die ongetrouwd zijn.. en niet meer thuis ingeschreven staan.. hebben allemaal een eigen uitvaartverzekering afgesloten verleden jaar.

29-03-2007, 12:10

Citaat door Ghatar_tangawia:
Ik ben bijna een jaar getrouwd en wij hebben onze uitvaartverzekering ook niet goed geregeld. Wij dachten dat wij nog bij ons ouders hoorden, omdat die nog voor ons betaalden. Wij staan ook op de verzekeringslijst van onze ouders.

Maar het probleem is nu dat als je je uitschrijft bij je ouders.. ook al ben je nog niet getrouwd..dan ben je niet meer met je ouders verzekert. Veel mensen weten dit niet. Veel jongeren schrijven zich bij hun ouders uit bij een broer of zus die werkt.. en die zijn daardoor niet meer verzekert!! Hier moeten ze opletten. Dit is pas sinds enkele jaren ingevoerd en ze hebben hun klanten hier niet eens van op de hoogte gebracht..



MIjn moeder was in jan in marokko en heeft het nagevraagd bij haar bank, dit omdat n paar van me broers wel niet thuis wonen maar niet getrouwd zijn en geen verzekering hebben. Dus ik weet t niet maar dit is wat ze haar vertelden, dat we nog allemaal meeverzekerd zijn. Bij terugkomst ook bij onze contactpersoon gevraagd op het consulaat en hij bevestigde dit

29-03-2007, 12:10

Citaat door Mouny:
Dat klopt wat Mozhima zegt, al mijn broers en zussen zijn nog meeverzekerd met me moeder. Zelfs al hebben we onze aparte. Dus dat van ander adres klopt niet


Ik sta ook bij mijn ouders ingeschreven en mijn man bij zijn ouders. Maar die bankmedewerker vertelde dus dat ze NIETS voor ons zullen betalen als er allah ie7fed iets met een van ons gebeurt. En dit komt omdat we niet op hetzelfde adres als onze ouders wonen.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7