Bekijk volle/desktop versie : Bijeenkomst voor moslimjongeren...



26-03-2007, 19:19
Salaam alaikoum wa rahmatullaahi wa barakatoeh broeders en zusters,

Ik hoop dat jullie allen verkeren in goede staat van gezondheid en imaan insha'Allah.

Ik zit bij een moslimjongerenorganisatie en ik wilde jullie een paar vraagjes stellen insha'Allah...

Wat voor soort bijeenkomst zouden jullie nou graag willen hebben?
Waar moet het over gaan?
Moet er bepaalde sprekers komen, en zo ja, wie dan?
Hoe moet het er qua organisatie uitzien? Mannen en vrouwen gemengd of apart?
Hoe moet het publiek zijn? Zowel moslims als niet moslims? Alleen jongere moslims of ook oudere moslims? Of een gemengd publiek (van alles wat)?

Wij zijn van plan om een bijeenkomst te organiseren voor enkel moslimjongeren. Het onderwerp zal participatie in de samenleving zijn (met als focus vrijwilligerswerk), met als grondslag Islam. Er zullen insha'Allah 2 sprekers komen (de namen houden we nog even geheim). De eerste zal wat gaan vertellen over participatie en vrijwilligerswerk vanuit Islam. Hij zal dus gaan vertellen wat Islam ons vertelt/leert over dit onderwerp. En we zullen een publiek figuur uitnodigen die wat zal vertellen over zijn/haar visie op vrijwilligerswerk en wat dat voor hem/haar betekent.
Tijdens de bijeenkomst zullen verschillende vrijwilligersorganisaties een stand/kraampje hebben met vrijwilligers. De bezoekers kunnen na de toespraak/toespraken vrij rondlopen, informatie inwinnen en ze kunnen zich dan (mochten ze dat willen) direct aanmelden/inschrijven. Er zal uiteraard ook (halal) eten en drinken aanwezig zijn...

Wij hebben gekozen voor dit onderwerp om verschillende redenen. Ten eerste is het vanuit Islamitisch oogpunt heel belangrijk en waardevol om mensen te helpen, fisibilillah. Ten tweede is het een actueel punt: het CNV wil een maatchappelijke stage wettelijk verplicht wil stellen. En ten slotte is het ons opgevallen dat veel jongeren ook oprecht geinteresseerd zijn in vrijwilligerswerk. Het komt vaak voor dat jongeren aan ons vragen of ze zich kunnen aansluiten bij ons of hoe ze in contact komen met vrijwilligersorganisaties. Jongeren vinden het raar om zomaar een organisatie te bellen om te vragen of ze zich kunnen aansluiten. Daar komt bij dat veel vrijwilligersorganisaties staan te trappelen om vrijwilligers, maar niet weten hoe ze deze moeten werven. Daar willen wij dus een handje bij helpen insha'Allah...

Vinden jullie dit een goed idee? Hebben jullie misschien nog tips voor ons?

Ik hoor graag van jullie (enkel serieuze reacties aub)

Fi amaani'Allah...

26-03-2007, 19:23


Bekende "Oelama zoals Qaradhawi uitnodigen zou wel leuk zijn

26-03-2007, 19:33
wie is "wij'' ? wlke organisatie

26-03-2007, 19:42

Citaat door Soef&:
Bekende "Oelama zoals Qaradhawi uitnodigen zou wel leuk zijn


Nee geen Qardawi...

Wel een bekende naam i.i.g. insha'Allah...

26-03-2007, 19:43



Citaat door DE_WARE_MOCRO:
wie is "wij'' ? wlke organisatie
Moslimjongeren Amsterdam (MJA)...

zie http://www.mjamsterdam.nl

De site wordt binnenkort ge-update insha'Allah

26-03-2007, 20:00
Kom op mensen, jullie hebben toch wel een mening? Geef aan wat jullie graag willen...