Bekijk volle/desktop versie : Als je gaat emigreren, hier of daar trouwen



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8

25-03-2007, 22:59
Salaam alekuim,

Als je als niyaa hebt om weg te gaan uit Nederland en hier ook daadwerkelijk mee bezig bent is het dan beter om geduld te hebben en met iemand trouwen uit Marokko of trouwen met iemand van hier en dan maar afwachten of zij wel met je terug wilt naar Marokko?

Alekuim salaam

25-03-2007, 23:07


Om weg te gaan uit nederland bedoel je denk ik.

25-03-2007, 23:08

Citaat door oemaya:
Om weg te gaan uit nederland bedoel je denk ik.


Ik heb het al verandert.

25-03-2007, 23:10
Voor dat je trouwt met diegene maak je duidelijk dat je hijra wilt gaan verrichten naar marokko.

25-03-2007, 23:11



Citaat door Mocrobrains:
Ik heb het al verandert.


GHeiran.Kan gebeuren.

25-03-2007, 23:12
Een leven leiden in Marokko is oké als je daar een goede baan hebt, een huis enz.

Anders kun je beter hier blijven.

25-03-2007, 23:14

Citaat door oemaya:
Voor dat je trouwt met diegene maak je duidelijk dat je hijra wilt gaan verrichten naar marokko.


Dat klopt, ik zit zelf te denken om op zoek te gaan naar een zuster die ook weg wilt uit Nederland.

Ook heb ik een vertrouwend gevoel over deze zuster die met jou mee gaat want Nederland achter laten is voor vele een moeilijke stap, dit is een beetje oprechtheid die je kan testen aan iemand als je me begrijpt.

25-03-2007, 23:15

Citaat door N_a_i_m_A:
Een leven leiden in Marokko is oké als je daar een goede baan hebt, een huis enz.

Anders kun je beter hier blijven.


Het leven in Marokko is beter kwa Deen dus er is geen anders, het gaat mij niet om die mooie auto of om die goede baan.

In Marokko kan ik Inchallah ook in leven blijven en me eigen goed ontwikkelen zowel kwa Dunya als Agira.

25-03-2007, 23:18

Citaat door Mocrobrains:
Dat klopt, ik zit zelf te denken om op zoek te gaan naar een zuster die ook weg wilt uit Nederland.

Ook heb ik een vertrouwend gevoel over deze zuster die met jou mee gaat want Nederland achter laten is voor vele een moeilijke stap, dit is een beetje oprechtheid die je kan testen aan iemand als je me begrijpt.



Klopt inderdaa,je hebt in marokko genoeg plaatsten waar je rustig je dien kan praktiseren.

25-03-2007, 23:19

Citaat door Mocrobrains:
Het leven in Marokko is beter kwa Deen dus er is geen anders, het gaat mij niet om die mooie auto of om die goede baan.

In Marokko kan ik Inchallah ook in leven blijven en me eigen goed ontwikkelen zowel kwa Dunya als Agira.



Dat klopt. Maar goed

Alleen begreep je me verkeerd. Ik had het niet over een "mooie" aoto of huis.
Ik bedoelde dat je een vast plek moest hebben en een goede baan om jezelf te kunnen onderhouden. Geen luxe of al die bla.

Je kunt overal goed met je geloof bezig zijn. Daar hoef je niet persé een Islamitisch land voor nodig te hebben (laten we het maar niet over de "tegenwoordige" Marokko hebben dat zogenaamd verwesterd wilt zijn)

25-03-2007, 23:20

Citaat door oemaya:
Klopt inderdaa,je hebt in marokko genoeg plaatsten waar je rustig je dien kan praktiseren.


Maar zijn er ook daadwerkelijk zusters die Nederland willen verlaten voor Marokko of krijg je dan die standaard antwoorden van maar mijn familie, maar in Marokko verdien je niks, maar in Marokko is corruptie, etc.

Denk jij dat er ook echt zusters zijn die Islamitisch denken en bereid zijn om terug te gaan naar Marokko?

Of denk je aan de andere kant, als je toch terug gaat naar Marokko waarom trouw je niet een van daar die goed met de Deen bezig is?

25-03-2007, 23:24

Citaat door N_a_i_m_A:
Dat klopt. Maar goed

Alleen begreep je me verkeerd. Ik had het niet over een "mooie" aoto of huis.
Ik bedoelde dat je een vast plek moest hebben en een goede baan om jezelf te kunnen onderhouden. Geen luxe of al die bla.

Je kunt overal goed met je geloof bezig zijn. Daar hoef je niet persé een Islamitisch land voor nodig te hebben (laten we het maar niet over de "tegenwoordige" Marokko hebben dat zogenaamd verwesterd wilt zijn)


Niet overal, Marokko is totaal geen Nederland.

Salaah el Djomha is er anders.
Salaah El Djanaza dagelijks.
Ramadan.
Eleid
Kleding
Ilm
Het offeren van dieren.
Adaan.
Hijaab
Baard
Etc

Totaal wat anders als Nederland waar vele zaken van fitnah geaccepteerd zijn, een maatschappij vol duivelse ideeen en praktijken, overvloed aan drugs en alcohol.

Marokko als land is gelovig, er zijn mensen die de andere weg willen bewandelen maar die ga ik niet volgen, ik volg Inchallah de juiste weg in Marokko en dan heb je het goed, heel goed en in Nederland is dat veel moeilijker omdat dit een land is die op andere principes en waarden en normen is gebouwd.

Ik vertrouw op Allah Subhannahoe Wa Taa'la en dat Hij Subhannahoe Wa Taa'la el Razaak is.

25-03-2007, 23:28



Citaat door Mocrobrains:
Maar zijn er ook daadwerkelijk zusters die Nederland willen verlaten voor Marokko of krijg je dan die standaard antwoorden van maar mijn familie, maar in Marokko verdien je niks, maar in Marokko is corruptie, etc.

Denk jij dat er ook echt zusters zijn die Islamitisch denken en bereid zijn om terug te gaan naar Marokko?

Of denk je aan de andere kant, als je toch terug gaat naar Marokko waarom trouw je niet een van daar die goed met de Deen bezig is?


Zelf in mijn omgeving ken ik zusters die voor geen miljoen voor je willen wonen in marokko,tliefst in saudi,yemen,Qatar ect.
Zelf zou ik er liever voor kiezen om in marokko te gaan wonen daar heb je natuurlijk nog wel familie om je heen,en tmaakt niet zoveel uit zolang het een goede broeder is maakt het niet uit of ie hiervandaan komt of marokko.

25-03-2007, 23:30
Broeder, ik raad je dan aan om een beter en echt Islamitisch land te kiezen dan Marokko. Het is daar wel beter dan hier qua dien, maar niet veel beter. De mensen die al in Marokko wonen pakken hun spullen en emigreren naar landen als SA, UAE en Qatar. Dat vind ik pas het emigreren waard, maar dat ik mijn mening en daar gaat ook mijn voorkeur naar toe.

Allah iesehel liek wa yeser liek etariek ila algair!


Wassalaam.

25-03-2007, 23:32

Citaat door Mocrobrains:
Niet overal, Marokko is totaal geen Nederland.

Salaah el Djomha is er anders.
Salaah El Djanaza dagelijks.
Ramadan.
Eleid
Kleding
Ilm
Het offeren van dieren.
Adaan.
Hijaab
Baard
Etc

Totaal wat anders als Nederland waar vele zaken van fitnah geaccepteerd zijn, een maatschappij vol duivelse ideeen en praktijken, overvloed aan drugs en alcohol.

Marokko als land is gelovig, er zijn mensen die de andere weg willen bewandelen maar die ga ik niet volgen, ik volg Inchallah de juiste weg in Marokko en dan heb je het goed, heel goed en in Nederland is dat veel moeilijker omdat dit een land is die op andere principes en waarden en normen is gebouwd.

Ik vertrouw op Allah Subhannahoe Wa Taa'la en dat Hij Subhannahoe Wa Taa'la el Razaak is.


Maar natuurlijk. Nederland is een Christelijk land waar andere normen een waarden gelden, alhoewel er tegenwoordig meer atheistische Nederlanders zijn in dit land. Laten we niet vergeten dat je dat soort zaken ook in Marokko hebt, mischien wel minder. Maar t zal wel aan de meeste plaatsen liggen waar t nogal als iets normaals wordt beschouwd.
Maar goed.

Insha'Allah zal t je lukken in Marokko. Het is immers een Islamitisch land.
Met de juiste intentie zal t je wel lukken!

No better place than home.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8