Bekijk volle/desktop versie : nederlandse vrouw trouwt marokaanse man.



Pagina's : [1] 2 3 4

21-07-2002, 20:27
hallo allemaal.ik ben een 28 jarige vrouw en ik ga volgend jaar trouwen met mijn marokaanse vriend. geloof me , het is best ingewikkeld om een combinatie te maken tussen de tradities tijdens een huwelijk op marokaanse manier en de gebruiken bij ons in Nederland.
Ik wil jullie vragen: - wat jullie mening is over zo'n gemengd huwelijk
-hebben jullie nog tips voor een geslaagd feest
- wat moet ik volgens jullie nog weten voor
ik in het marokaanse huwelijksbootje stap?
- wie kent er een zayenna die mij kan bijstaan?
Alvast bedankt voor jullie reacties!

P.S.Kan je kerst en suikerfeest allebei vieren(mede gezien de komst ooit van kinderen (in sh'allah)

groetjes,chantal.

07-08-2002, 16:32



Citaat:
Origineel gepost door boubakkari
hallo allemaal.ik ben een 28 jarige vrouw en ik ga volgend jaar trouwen met mijn marokaanse vriend. geloof me , het is best ingewikkeld om een combinatie te maken tussen de tradities tijdens een huwelijk op marokaanse manier en de gebruiken bij ons in Nederland.
Ik wil jullie vragen: - wat jullie mening is over zo'n gemengd huwelijk
-hebben jullie nog tips voor een geslaagd feest
- wat moet ik volgens jullie nog weten voor
ik in het marokaanse huwelijksbootje stap?
- wie kent er een zayenna die mij kan bijstaan?
Alvast bedankt voor jullie reacties!

P.S.Kan je kerst en suikerfeest allebei vieren(mede gezien de komst ooit van kinderen (in sh'allah)

groetjes,chantal.
salaam,

is jou vriend een praktiserende moslim, en ben jij een moslima?

07-08-2002, 23:50
ik denk dat het beste is als jullie er onderling goede afspraken over maken samen , voor elk probleem is er een oplossing en door te volharden kom je er wel...

08-08-2002, 09:45
Ja hier nog eentje, die wel graag iets zou weten. Zijn er geen Nederlandse vrouwen op dit forum die met een marokkaanse man zijn getrouwd? En hoe hebben die het gedaan?

09-08-2002, 11:40


ja hoi, daar ben ik weer.
Het is zo dat mijn aanstaande man wat ik noem niet praktiserend is.
hij bidt niet,drinkt wel,doet aan ramadan maar doet dat volgens mij incorrect.
toevallig ben ik vorige week vrijdag begonnen te leren bidden.dit eigenlijk, doordat ik toen op bezoek ging bij mijn a.s. schoonouders.
mijn schoonvader moest even weg en toen waren mijn schoonmoeder en ik dus alleen.ze spreekt geen nederlands behalve'lekker, bedankt en mooi' maar geloof het of niet met handen en voeten begrepen we elkaar prima.
ik vroeg haar over de islam en omdat ze merkte dat ik geinteresserd was ging ze het hele gebed voordoen .naar aanleiding daarvan heb ik mijn vriend gevraagd alles te vertellen. ik heb het topen opgeschreven zoals je het zegt en hat leren gaat prima.
ik zou het graag snel volledig onder de knie hebben.
over ons huwelijk:we hebben allebei 2 grote consessies gedaan
- we trouwen in het gemeentehuis en niet voor het consulaat(zijn 'opoffering)
- er wordt geen alcohol geschonken die dag( mijn'opoffering')
nou, niet zo zeer de mijne maar je weet, op een nederlands feest kan geen alcohol ontbreken.om de fles champagne maar niet te vergeten.
dat zal vreemd zijn voor mijn familie,maar als ze komen om te zuipen heb ik ze net zo lief niet te gast.
graag zou ik henna-avond houden.
de volgende dag gaan we dus naar het stadhuis,waar we heel dicht bij gewoond hebben en we hebben daar vaak staan fantaseren over hoe het zou zijn.. dus das wel leuk.
s middags stappen we op een rondvaartboot om een high-tea te gebruiken al varend over de vecht.
dan gaan we naar een schoolgebouw(neutrale plaats) waar ik vroeger ook op school gezeten heb.daar willen we islamitisch eten(want dat kan iedereen eten)en vervolgens komt er muziek.
ik zou zo graag willen dat iedereen,marokaans of nederlands het enorm naar z'n zin kan hebben! heeft iemand nog goede tips voor me??
en inderdaad,vorige schrijfster, ik denk dat een hoop afhankelijk is van je eigen instelling en inzet.

lieve groeten, chantal.

09-08-2002, 11:43
als vrouw zijnde MOSLIMA WORDEN.

09-08-2002, 11:47
ja???? waar blijft de rest van de tekst?

09-08-2002, 12:19
ja, ik ben er ook van overtuigd dat het een prachtige dag gaat worden .neem alleen al het feit dat ik mag trouwen met de man die me zo gelukkig maakt.verder kan er dan weinig mis gaan .ik hoop alleen dat we overal aan gedacht hebben, zodat er voor zijn familie geen reden kan bestaan om niet te willen komen.dat zou ik vreselijk voor hem vinden!!
bedankt voor je reactie chantal,groet,chantal.

09-08-2002, 12:20

Citaat:
Origineel gepost door boubakkari
hallo allemaal.ik ben een 28 jarige vrouw en ik ga volgend jaar trouwen met mijn marokaanse vriend. geloof me , het is best ingewikkeld om een combinatie te maken tussen de tradities tijdens een huwelijk op marokaanse manier en de gebruiken bij ons in Nederland.
Ik wil jullie vragen: - wat jullie mening is over zo'n gemengd huwelijk
-hebben jullie nog tips voor een geslaagd feest
- wat moet ik volgens jullie nog weten voor
ik in het marokaanse huwelijksbootje stap?
- wie kent er een zayenna die mij kan bijstaan?
Alvast bedankt voor jullie reacties!

P.S.Kan je kerst en suikerfeest allebei vieren(mede gezien de komst ooit van kinderen (in sh'allah)

groetjes,chantal.
IK WOU DAT IK MET EEN MAROKKAANSE MEID KON TROUWEN
IK ZOU HET ZELF OP ZIJN MAROKKAANS DOEN, DENK IK
EN IK BEGRIJP DAT HET GEEN MAKKIE VOOR JE IS
SUC6 MEID

BESLAMA

09-08-2002, 12:24

Citaat:
Origineel gepost door boubakkari
ja hoi, daar ben ik weer.
Het is zo dat mijn aanstaande man wat ik noem niet praktiserend is.
hij bidt niet,drinkt wel,doet aan ramadan maar doet dat volgens mij incorrect.
toevallig ben ik vorige week vrijdag begonnen te leren bidden.dit eigenlijk, doordat ik toen op bezoek ging bij mijn a.s. schoonouders.
mijn schoonvader moest even weg en toen waren mijn schoonmoeder en ik dus alleen.ze spreekt geen nederlands behalve'lekker, bedankt en mooi' maar geloof het of niet met handen en voeten begrepen we elkaar prima.
ik vroeg haar over de islam en omdat ze merkte dat ik geinteresserd was ging ze het hele gebed voordoen .naar aanleiding daarvan heb ik mijn vriend gevraagd alles te vertellen. ik heb het topen opgeschreven zoals je het zegt en hat leren gaat prima.
ik zou het graag snel volledig onder de knie hebben.
over ons huwelijk:we hebben allebei 2 grote consessies gedaan
- we trouwen in het gemeentehuis en niet voor het consulaat(zijn 'opoffering)
- er wordt geen alcohol geschonken die dag( mijn'opoffering')
nou, niet zo zeer de mijne maar je weet, op een nederlands feest kan geen alcohol ontbreken.om de fles champagne maar niet te vergeten.
dat zal vreemd zijn voor mijn familie,maar als ze komen om te zuipen heb ik ze net zo lief niet te gast.
graag zou ik henna-avond houden.
de volgende dag gaan we dus naar het stadhuis,waar we heel dicht bij gewoond hebben en we hebben daar vaak staan fantaseren over hoe het zou zijn.. dus das wel leuk.
s middags stappen we op een rondvaartboot om een high-tea te gebruiken al varend over de vecht.
dan gaan we naar een schoolgebouw(neutrale plaats) waar ik vroeger ook op school gezeten heb.daar willen we islamitisch eten(want dat kan iedereen eten)en vervolgens komt er muziek.
ik zou zo graag willen dat iedereen,marokaans of nederlands het enorm naar z'n zin kan hebben! heeft iemand nog goede tips voor me??
en inderdaad,vorige schrijfster, ik denk dat een hoop afhankelijk is van je eigen instelling en inzet.

lieve groeten, chantal.
Hey Chantal, wat ik me afvraag,
zou je zelf de taal niet willen leren?
Want later komen er ook kinderen natuurlijk
en dan wil je ze Nederlandstalig opvoeden?
Dat vind ik zelf heel jammer, als ik trouw met een Marokkaanse (Berbers of Arabisch, maakt me geen fxck uit haha) dan zou ik voor mezelf en de kids toch die taal willen leren en dus ook spreken.
Ik wil gewoon dat mijn kinderen die taal ook kunnen, ookal zijn ze halfbloedjes

beslama
x

09-08-2002, 12:26

Citaat:
Origineel gepost door boubakkari
ja, ik ben er ook van overtuigd dat het een prachtige dag gaat worden .neem alleen al het feit dat ik mag trouwen met de man die me zo gelukkig maakt.verder kan er dan weinig mis gaan .ik hoop alleen dat we overal aan gedacht hebben, zodat er voor zijn familie geen reden kan bestaan om niet te willen komen.dat zou ik vreselijk voor hem vinden!!
bedankt voor je reactie chantal,groet,chantal.
Hey Chantal, nog een x :P
Hoe waren de reacties van beide families eigenlijk?
Daar ben ik heel erg benieuwd naar
Beslama

09-08-2002, 12:31
hai!

bespeur ik hieruit dat er iemand in het bijzonder is die je heel leuk vindt?
als dat zo is en neit alleen leuk,maar ze is het gewoon,waarom zou het dan niet kunnen?
geloof me als ik zeg dat het bij ons ook niet vanzelf is gegaan.
3 jaar lang zijn we met elkaar omgegaan(als ik me zo voorstel)als een joodse met een duitser in de oorlog.
niemand mocht weten dat we bij elkaar hoorden.natuurlijk,de jongere garde wel, maar niet zijn ooms en tantes.
natuurlijk hebben zijn ouders het altijd wel vermoed,maar ze hebben niks gevraagd en er is niets gezegd.
tot we samen een huis kochten,jawel het was al gekocht,
toen pas heeft mijn vriend durven zeggen hoe het zat .
en gelukkig werd dit goed ontvangen.
ook al was dat niet het geval,wij waren absoluut voor elkaar gegaan.
dan nog maar te zwijgen over de vooroordelen van mijn ouders in het begin.
pas toen abdeslam het aan zijn ouders verteld had waren die vooroordelen echt verdwenen.
ze zagen toen in dat hij het serieus meende allemaal.
ik denk dat als liefde oprecht is, dit alles kan overwinnen.
daar komt bij dat abdeslam en ik het gevoel hadden door God/Allah min of meer op elkaar afgestuurd waren.
voorbestemming dus.mooi eigenlijk he?!

waarom zou je graag een marokaanse trouwen? groet,chantal.

09-08-2002, 12:34


Ik val er nou eenmaal op, en tja, je smaak kan je niet veranderen hé
ik kan niet wakker worden op een ochtend en zeggen : "en nu val ik op leuke blonde meiden", dus niet
tis geen makkie maja, misschien kom ik d'r nog wel tegen

beslama

p.s. : ik vind iemand leuk ja, majaaa

09-08-2002, 12:38
natuurlijk zou ik de taal graag leren!
maar dat valt nog niet mee.
bij ons in de buurt kan je geen cursus volgen.
dus proberen we het als volgt:mijn vriend zegt iets in het nederlands en in het berbers erachteraan.kinderlijk eenvoudig eigenlijk.
maar het helpt wel.
helaas ben ik veel tijd kwijt aan werken.
mocht ik ooit nog eens meer tijd krijgen, dan zal ik sneller leren.
straks kan ik natuurlijk van mijn eigen kinderen nog leren, want die leren alles van papa.
tweetalig zou mooi zijn voor ze.
dat ben je ze verplicht denk ik , als je kiest voor een gemengd huwelijk.
en de opvoeding, tja:
ik wil ze he beste geven van allebei.
we zullen best streng zijn, maar discussie moet mogelijk zijn.
ik zal ze vertellen dat wij geloven in Allah, met alle gevolgen en regels van dien.
maar ook wil ik ze alle andere geloven voorleggen, om zo een vergelijking te kunnen maken.Een keuze gebasseerd op vergelijking is volgens mij beter dan een opgelegde keuze.
als zij besluiten niet te geloven of op een andere manier te geloven, dan neem ik dat mezelf niet kwalijk.
erger zou ik het vinden als ze medemensen moedwillig pijn zouden doen of onze normen en waarden aan de kant schuiven.
in overleg komen we daar wel uit denk ik, mijn man en ik.

chantal.

09-08-2002, 12:44

Citaat:
Origineel gepost door Missyhollanda
Kifaya, val jij alleen op Marokkaanse meiden? Of op alle donkere vrouwen, dus ook bijvoorbeeld: spaans, half indisch, of trekken alleen de marokkaanse dames je aan?
EERLIJK GEZEGD ALLEEN DE MAROKKAANSE
KLINKT HEEL STOM MAARJA, DIE KRENGEN HEBBEN NOU EENMAAL WAT hahahah
EN IK VAL HELEMAAL NIET OP INDISCHE, OOK NIET OP TURKSE, SPAANSE, WHATEVER
MAAR UIT ANDERE ARABISCHE LANDEN,,, OK!

BESLAMA

Pagina's : [1] 2 3 4