Bekijk volle/desktop versie : Geld is goed,mooi;ik hou ook van geld,maar ik hou meer van Allah



25-03-2007, 13:16
Een arme man verdiende zijn brood door dagbladen te verkopen.op een dag vond hij een gouden armbad terwijl hij zijn dagbladen verkocht..De armband was kostbaar. Het was versierd met waardevolle stenen. Hij rende onmiddellijk naar een persagentschap en gaf een advertentie uit dat hij een gouden armband had gevonden.

De volgende dag kwam de eigenaar van de armband. De eigenaar van de armband was een toerist en hij vroeg aan de arme man:
- "je kon dit zonder de krant te verwittigen ook verkopen,
hij brengt veel op.waarom heb je je dat niet gedaan?"

De arme man keek de toerist aan en zei:
-"geld is goed,mooi;ik hou ook van geld,maar ik hou meer van Allah"
en zei verder:
-"ook al heeft niemand mij gezien toen ik de armband vond,Allah heeft mij gezien."


Schenk al je vertrouwen aan onze schepper toe en onthoud het woord van Allah


Bron:

http://www.al-ummah.nl/artikelen/verhalenmeteenmoraal/artikel02.html

25-03-2007, 13:28


Mooi verhaal.

Maar als je iets vindt, mag je het dan niet zelf houden?
Als je een ring vindt op straat, mag je het dan ook niet zelf houden?

25-03-2007, 13:31
idd heel mooi verhaal

25-03-2007, 13:34
Mooi. Ook bijzonder. Ik denk namelijk dat er weinig mensen zijn die op deze manier hadden gehandeld.

Intelligente en een goede man dat is duidelijk uit dit stuk te herleiden.

25-03-2007, 13:35



Citaat door N_O_O_R:
Mooi. Ook bijzonder. Ik denk namelijk dat er weinig mensen zijn die op deze manier hadden gehandeld.

Intelligente en een goede man dat is duidelijk uit dit stuk te herleiden.

Precies.


25-03-2007, 13:52


dit moeten mensen die zeggen dat geld gelukkig maakt eens lezen

25-03-2007, 14:06
deze verhaal heeft een speciale waarde voor mij .. dit was het allereerste verhaal dat ik te horen kreeg in de lagere school. ik weet nog dat het zo een indruk had gemaakt dat ik het aan iedereen vertelde ik was toen 10 jaar

Nabila

25-03-2007, 14:07
noor jij had hem allang verpatst alsof je naar de krant zou rennen

25-03-2007, 15:12

Citaat door Friekssss:
deze verhaal heeft een speciale waarde voor mij .. dit was het allereerste verhaal dat ik te horen kreeg in de lagere school. ik weet nog dat het zo een indruk had gemaakt dat ik het aan iedereen vertelde ik was toen 10 jaar

Nabila