Bekijk volle/desktop versie : 15 kilo voor de zomer InchAllah kwijt + tips over BUIKVET

24-03-2007, 18:05
Dames ik ben het ZAT al die stomme dieeten ik ga nu echt afvallen tenminste ik ben al begonnen maar moet nogg!! geen suikers meer, geen verleidingen en weet ik veel wat!

hier wat tips over buikvet!!

Verminder je buikomvang in een paar dagen.
Wat doe je als je je buikje weg wilt werken? Buikspieroefeningen?
Dat klinkt heel effectief, en in sommige reklames wordt het gezien als dé oplossing voor een dikke buik.
Maar helaas valt het resultaat behoorlijk tegen. Oké, het heeft wel enigszins effect, maar andere methodes werken veel sneller én prettiger.

Maar eerst: waarom heb jij een buikje en anderen niet?
Dat heeft vooral met aanleg te maken. De vetverdeling wordt bepaald door genen en hormonen. Mannelijke hormonen bijvoorbeeld, zorgen voor extra buikvet.
Ook vrouwen hebben deze hormonen, vandaar dat niet alleen mannen een âbierbuikâ hebben.

Wat nu als jouw buikje in de weg zit?
Ga in elk geval niet wanhopen. Oké genen en hormonen kun je niet veranderen, maar andere factoren zoals voeding en leefwijze hebben ook invloed op de buikomvang, en die kun je wel aanpassen:

Buikspieroefeningen werden al aangegeven. Na veel sit-ups geeft dit resultaat, maar het is wel saai en vermoeiend.
Wil je alleen aan je buik werken? Dan is deze methode het meest geschikt. Door de oefeningen zal je buik platter worden zonder dat je verder gewicht verliest.

Ook kun je besluiten om wat minder te eten, vooral als jouw buikje is ontstaan door overgewicht. Let daarom op de hoeveelheden van je maaltijden en tussendoortjes, en je buik zal slinken.

Eet of drink je veel pastaâs, wit brood, witte rijst, zoetigheid en of bier?
Laat deze producten dan staan, of vervang ze door volkorenvarianten.
Koolhydraten staan er om bekend om in de buik âte blijven hangen.â
Ook de volkorenproducten doen dat, maar in mindere mate.
Eet daarom altijd bruin brood, bruine rijst enz., en neem als beleg geen jam of stroop, maar kaas, pindakaas of vleeswaar.
Verder kun je koolhydraten vervangen door gezonde vetten. Eet eens avocadoâs in plaats van banaan en neem tussendoortjes als noten, olijven of een stukje vis.

Drink niet te veel koffie (eigenlijk: cafeïne) en alcohol omdat deze het negatieve effect van suiker en wit meel versterken.
Kun je niet zonder koffie? Doe er dan een scheutje melk bij. Hierdoor wordt de cafeïne deels afgebroken (tot 50%).
Je kunt natuurlijk ook koffie verkeerd drinken of cappuccino.

Ga bewegen! Je zou het misschien niet verwachten, maar fietsen en (hard)lopen helpen je buik het best verminderen. Simpelweg komt het er op neer dat het buikvet als gevolg van een betere doorbloeding wegstroomt. Elders in je lichaam wordt het vet verbrand of afgebroken.
Ook andere sporten zijn goed, als het maar lekker intensief is.

Stop met jojo-en. Want wat er af gaat komt er in de buik weer aan. Oké, zo extreem is het niet, maar in elk geval groeit je buik bij telkens afvallen en aankomen.

Denk je buik niet dik. Bij negatieve gedachtes en stress komen er stresshormonen vrij en die zorgen voor vet in de buik. Dus maak van je hart geen moordkuil, en van je buik geen bierbuik.

Laat je motiveren door het resultaat: buikvet verdwijnt sneller dan vet op andere plaatsen. Dus pak een meetlint, en zie al na enkele dagen verschil!

24-03-2007, 18:14

Ben ik blij dat ik geen mannelijke hormonen heb..

24-03-2007, 18:17

Citaat door Waterlelie17:
Ben ik blij dat ik geen mannelijke hormonen heb..

haha maar is wel erg want ik heb wel turkse meisje in mijn klas gehad die dat wel was meskina ze was echt een man en ik streef trouwens naar 10 kilo sommige mensen vinden mij echt gek ze vragen zich af waarom ik wil afavllen haha maar ja ik moet toch in bikini van maat 38 passen haha