Bekijk volle/desktop versie : Geen Red Bull meer in Friese school



Pagina's : [1] 2

24-03-2007, 11:25
Friese school weert energiedranken

BUITENPOST - Het Lauwers College in Buitenpost gaat energiedranken als Red Bull weren op school. Op de website van het college voor vmbo, havo en vwo waarschuwt de directie voor de gevaren van de energiedrank.

Zo zou de drank slechts kortstondig energie geven, want na twintig minuten zitten leerlingen weer duf en moe in de lessen. Het AD bericht vrijdag hierover.

,,We zien op school de effecten: hyperactieve leerlingen, die na een korte tijd futloos zijn en geen energie hebben om de lessen te volgen'', aldus de directie op de website. Ze roept de ouders van de leerlingen op geen energiedranken mee te geven aan hun kinderen.

Leerlingen die op school rondlopen met het drankje zullen daarop worden aangesproken. De school wil niet dat deze dranken worden gedronken. In een blikje zou net zoveel cafeïne zitten als in zes koppen koffie.

http://msn.anp.nl/msn/nieuws.do?action=article&id=3836092

24-03-2007, 11:34


whahauah
bij mijn school drinkt iedereen het .
30 cent goedkoop duss wrm niet .

24-03-2007, 11:34

Citaat door KROELLENBOL:
whahauah
bij mijn school drinkt iedereen het .
30 cent goedkoop duss wrm niet .


30 cent?? Je bedoelt die van Albert Heijn??

24-03-2007, 11:39
uhm nou ik stuiter als ik red bull drink, het heeft zeker niet voor een korte duur effect...

24-03-2007, 11:40



Citaat door lap_doek:
30 cent?? Je bedoelt die van Albert Heijn??



ja.

heel mijn school loopt ermee. dan vind ik dat ze die andere dranken goedkoper moeten maken en redd bull duur.

24-03-2007, 11:43
Ik heb nog nooit gedronken. Is het lekker??

24-03-2007, 11:44

Citaat door KROELLENBOL:
ja.

heel mijn school loopt ermee. dan vind ik dat ze die andere dranken goedkoper moeten maken en redd bull duur.


Mijn nichtje drinkt er van die drie of vier op een dag.

24-03-2007, 11:45

Citaat door lap_doek:
Ik heb nog nooit gedronken. Is het lekker??



Nooit red bull gedronken? Ja daaggg je houdt ons voor de gek


Of je vindt het lekker of je vindt het niet lekker. Sommige vinden het niet te drinken

Ik vind het lekker, maar je moet er uiteraard niet veel van drinken een vriend van mij is in het ziekenhuis beland omdat hij een avond lang aan de red bull ging

24-03-2007, 11:46

Citaat door lap_doek:
Mijn nichtje drinkt er van die drie of vier op een dag.



whauahau

ik nooit 3 alleen heel soms 1 of 2 per week.

24-03-2007, 11:47

Citaat door 3ir_ana:
Nooit red bull gedronken? Ja daaggg je houdt ons voor de gek


Of je vindt het lekker of je vindt het niet lekker. Sommige vinden het niet te drinken

Ik vind het lekker, maar je moet er uiteraard niet veel van drinken een vriend van mij is in het ziekenhuis beland omdat hij een avond lang aan de red bull ging


Ik heb het nog nooit gedronken, omdat mensen zeggen dat het heel vies smaakt. Maar ik ga het vandaag effe proberen.

24-03-2007, 11:55
Dus Red Bull geeft je tijdelijke vleugels...

24-03-2007, 11:57

Citaat door LesDennis:
Dus Red Bull geeft je tijdelijke vleugels...


Maar als je te dicht bij de zon vliegt........

(Je kent de einde wel)

24-03-2007, 12:34



Citaat door lap_doek:
Maar als je te dicht bij de zon vliegt........

(Je kent de einde wel)


...is het lekker warm!

Toch?


24-03-2007, 12:42

Citaat door LesDennis:
...is het lekker warm!

Toch?



Ken je het Icarus verhaaltje dan niet??

24-03-2007, 12:43
Icarus
Van Wikipedia
Ga naar: navigatie, zoek

Daedalus en Icarus. Schilderij van Charles-Paul Landon, 1799.Icarus (Lat.) of Ikaros (Grieks), Nederlands verouderd ook Ikaar, is in de Griekse mythologie de zoon van Daedalus. Omdat Icarus en Deadalus door koning Minos gevangen worden gehouden op Kreta, bedenkt Daedalus een manier om te ontsnappen: hij bouwt vleugels van een houten raamwerk, veren en was. Omdat de was niet mag smelten, waarschuwt Daedalus Icarus om niet te dicht bij de zon te vliegen. In zijn enthousiasme wordt Icarus echter roekeloos; hij vliegt te hoog zodat de was alsnog smelt en hij neerstort in de Egeïsche Zee.

Het verhaal van Icarus is typerend voor het thema van hybris, dat algemeen voorkomt in de Griekse mythologie; hierin wordt een persoon afgestraft voor zijn eigen hoogmoed of overdreven zelfvertrouwen.

Het Landschap met de val van Icarus is een schilderij in tempera en olieverf op doek, toegeschreven aan Pieter Bruegel de Oudere in 1555 of 1558, maar ook aan zijn zoon in 1583 of 1590, thans in het Museum van Schone Kunsten te Brussel.[1][2][3]

Pagina's : [1] 2