Bekijk volle/desktop versie : Abdel Aziz Hakim volgt ayatollah Mohammed Baqer Hakim op



03-09-2003, 14:43
Belga news

Abdel Aziz Hakim volgt ayatollah Mohammed Baqer Hakim op
Bron: Belga

3/9/2003 12:35



TEHERAN 03/09 (BELGA/AG) = Abdel Aziz Hakim is dinsdagavond verkozen als nieuwe religieuze leider van de Sjiieten in Irak. Hij volgt daarmee zijn broer, ayatollah Mohammed Baqer Hakim op, die op 29 augustus omkwam bij de aanslag in Najaf.

De machtsovername van Abdel Aziz Hakim werd al overwogen voordat zijn broer overleed. (LOR)

Is het volgens de koran "toegelaten" dat een broer aangesteld word als nieuwe imam? Ik dacht dat er eerst verkiezingen moesten gehouden worden onder de gelovigen, of niet soms?

Sword

P.S: gedragen de imams zich nu ook als koningen?

03-09-2003, 14:58


Ik weet helemaal niets van een dergelijke wetgeving...
Maakt het uit dan?

03-09-2003, 15:03

Citaat:
Origineel gepost door babyvanbelisma
Ik weet helemaal niets van een dergelijke wetgeving...
Maakt het uit dan?
natuurlijk, ik dacht dat "troonopvolging" in de islam verboden was !!!

03-09-2003, 15:12
Zou kunnen maar ik heb er nog nooit wat over gehoord. In al die islamitische landen wordt een koning toch ook gewoon opgevolgd door zijn zoon?

03-09-2003, 17:17



Citaat:
Zou kunnen maar ik heb er nog nooit wat over gehoord. In al die islamitische landen wordt een koning toch ook gewoon opgevolgd door zijn zoon?
Maar een geestelijke is geen koning. Zo krijg je een geestelijke "kaste" met alle nadelige gevolgen vandien.

03-09-2003, 22:14
Schijt aan is toch maar een sjieet rotzooi

03-09-2003, 22:44

Citaat:
Origineel gepost door sword
Belga news

Abdel Aziz Hakim volgt ayatollah Mohammed Baqer Hakim op
Bron: Belga

3/9/2003 12:35



TEHERAN 03/09 (BELGA/AG) = Abdel Aziz Hakim is dinsdagavond verkozen als nieuwe religieuze leider van de Sjiieten in Irak. Hij volgt daarmee zijn broer, ayatollah Mohammed Baqer Hakim op, die op 29 augustus omkwam bij de aanslag in Najaf.

De machtsovername van Abdel Aziz Hakim werd al overwogen voordat zijn broer overleed. (LOR)

Is het volgens de koran "toegelaten" dat een broer aangesteld word als nieuwe imam? Ik dacht dat er eerst verkiezingen moesten gehouden worden onder de gelovigen, of niet soms?

Sword

P.S: gedragen de imams zich nu ook als koningen?
Vooral de geestelijken zouden op de hoogte moeten zijn van de islamitische Shoera!
Dat ze het zomaar toelaten wil enkel zeggen dat de islam ver-van-mijn-bed-show is. Te merken ook aan het feit dat ayatollah Mohamed Hakim ook ter dood is gebracht om politieke redenen...Stelletje schijheiligerds!! Ze zullen ook wel hun daden legitiem achten omdat ze zichzelf als ayatollah-zijnde onfeilbaar achten...dus...ayatollahs are weirdos...

04-09-2003, 00:03

Citaat:
Origineel gepost door sword
Belga news

Abdel Aziz Hakim volgt ayatollah Mohammed Baqer Hakim op
Bron: Belga

3/9/2003 12:35





Is het volgens de koran "toegelaten" dat een broer aangesteld word als nieuwe imam? Ik dacht dat er eerst verkiezingen moesten gehouden worden onder de gelovigen, of niet soms?

Sword

nou kun je zien dat sword al een tijdje in het westen woont; hij kletst al over VERKIEZINGEN.

Nee kereltje, iedere moslim weet, dat demokratie en verkiezingen gevaarlijke westerse uitvindingen zijn, uit de hoed van de Shaytaan.
Dit is al jaren het stokpaardje en adagium van moslimse geestelijken; ze weten donders goed dat demokratie en verkiezingen het einde van hun macht betekent; en dit is gewoon, in iran, in irak, in egypte, in saoud arabie, in afghanistan, zelfs in algerije, waar de moslims wonnen.

Jullie geliefde midden oosten zit spekvol diktatortjes, zowel onder de koningen als onder de presidenten, als ook onder de geestelijken.

Rond 1850 was dat ook zo in Europa.

het monsterverbond tussen Kerk en Koning (en Kapitaal) werd nog nooit zo krachtig omschreven in deze ene zin;

de koning tegen de geestelijken; over het gewone volk;

" JIJ HOUDT ZE DOM< DAN HOUD IK ZE ARM!"
uitspraak van karl marx 1880, grondlegger van kommunisme.

04-09-2003, 10:48

Citaat:
Origineel gepost door sword
Belga news

Abdel Aziz Hakim volgt ayatollah Mohammed Baqer Hakim op
Bron: Belga

3/9/2003 12:35



TEHERAN 03/09 (BELGA/AG) = Abdel Aziz Hakim is dinsdagavond verkozen als nieuwe religieuze leider van de Sjiieten in Irak. Hij volgt daarmee zijn broer, ayatollah Mohammed Baqer Hakim op, die op 29 augustus omkwam bij de aanslag in Najaf.

De machtsovername van Abdel Aziz Hakim werd al overwogen voordat zijn broer overleed. (LOR)

Is het volgens de koran "toegelaten" dat een broer aangesteld word als nieuwe imam? Ik dacht dat er eerst verkiezingen moesten gehouden worden onder de gelovigen, of niet soms?

Sword

P.S: gedragen de imams zich nu ook als koningen?
Bij de Sji'ieten kan alles, en nog meer dan dat.