Bekijk volle/desktop versie : Let op mensen die ABN AMRO hebben



Pagina's : [1] 2

22-03-2007, 10:40
Beste mensen, ik heb net een mail ontvangen van de ABN-Amro met een programma als bijlage. In de mail stond dat ABN een nieuw internetprotocol heeft ontwikkeld voor extra veiligheid bij het inloggen op internetbankieren. Deze moet je volgens de mail voor morgen installeren anders kan je niet inloggen op internetbankieren. Ik heb natuurlijk meteen de bank gebeld en wat ik dacht was juist:

NEPMAIL, NIET INSTALLEREN, ZE WILLEN JE INLOGGEGEVENS OM JE BANKREKENING LEEG TE TREKKEN.

Bel bij twijfel altijd de bank, maar sowieso: KLIK NOOIT OP DIT SOORT BIJLAGES!

Hopelijk komt deze waarschuwing op tijd!

22-03-2007, 10:45


heb je het via hotmail gekregen dan want je kan ook email krijgen van dae bank naar je bankrekeningnummer he . Ik heb ook abn en hem nog niets ontvangen maar bedankt

22-03-2007, 10:56
Thanks for the tip honey

22-03-2007, 10:57
Zulke berichtjes geloof ik sowieso niet. Toch bedankt voor de waarschuwing

22-03-2007, 11:09


Grappig, ben vorige maand nog aangenomen bij de ABN AMRO, heb het aanbod afgeslagen ivm met salaris...

22-03-2007, 11:26

Citaat door Sabrina03:
ja betalen ze zo slecht dan...
mag ik vragen hoeveel ze je aangeboden hebben en welk diploma heb je??

sorry dat ik het vraag je hoeft ook niet te antwoorden.



Nee, ze betalen helemaal niet slecht in tegendeel zelfs, maar bij mijn vorige werkgever had ik al een goed salaris en daar wilde ik niet op achteruit gaan.. Plus ze wilde dat ik 36 uur werkte, en ik wilde maar 32 uur.. Ze boden mij 200 euro bruto minder(dan het werkelijke bedrag dat ik wilde) dan wat ik vroeg, nou ga ik daar niet van dood maar je weet je kunt altijd beter krijgen

Nu heb ik een superleuke job, waar ik 32 uur werk en wat ook nog veel meer betaald dan wat zij mij aanboden

Ik heb een MBO diploma (4 jaar) plus een helaas niet afgerond HBO opleiding.. (echter wel alle behaalde certificaten)! Plus je werkervaring word meegeteld, en er word gekeken naar je leeftijd ivm de salarisschaling

22-03-2007, 11:44

Citaat door imana_x:
Sierra savanah die taart bij je ot! Ik ga eens op je recepten klikken wat je nog meer voor lekkers klaar maakt!

@ alleen van je avater word ik bang! als je ooit zo'n nep mail ontvangt moet je beantwoorden met je avater, eng man



hahaha
Nou dank je wel voor dat eerste

En wat dat tweede betreft; mooi zo !


22-03-2007, 11:59

Citaat door imana_x:
Niet iedereen ontvangt deze nep mail helinim (mooie naam trouwens) , het zijn een groep oplichters die na een paar mail adressen mailen, dus niet naar iedereen
En ja ze sturen het via een mail adres.



Ja oke misschien zal ik het nooit krijgen ook.
Dankjewel Helin is de naam van mijn dochter.

Laatst kreeg ik mail waarin stond als ik die mail naar 20 personen stuur dat ik van ericson gratis ericsson telefoon krijg

22-03-2007, 12:28
dank je wel, ik heb ook abn amro maar heb die mail ook niet ontvangen.

22-03-2007, 13:08
Freaky zeg allemaal

22-03-2007, 16:45
Dat is bij de Rabobank ook. Je moet heel goed opletten met internetbankieren, trap niet in de mails die je krijgt dat er een zogenaamde storing is en dat je via een link kunt proberen!

22-03-2007, 16:56
jeetje wat erg!! bedankt

22-03-2007, 17:27


mijn man werd een keer gebeld..zeggen ze van de abn amro..een heel verhaal achter en op laatst zeiden ze we willen graag u gegevens..!!

zegt mijn man...als je bij de abn amro bank werkt dan heb je toch al mijn gegevens waarom moet je het vragen..en ten tweede ik heb geen intresse een goede avond en heeft neergelegd..!!

22-03-2007, 17:42
je kan wel je saldo checken via msn

22-03-2007, 17:51

Citaat door schatje26:
Beste mensen, ik heb net een mail ontvangen van de ABN-Amro met een programma als bijlage. In de mail stond dat ABN een nieuw internetprotocol heeft ontwikkeld voor extra veiligheid bij het inloggen op internetbankieren. Deze moet je volgens de mail voor morgen installeren anders kan je niet inloggen op internetbankieren. Ik heb natuurlijk meteen de bank gebeld en wat ik dacht was juist:

NEPMAIL, NIET INSTALLEREN, ZE WILLEN JE INLOGGEGEVENS OM JE BANKREKENING LEEG TE TREKKEN.

Bel bij twijfel altijd de bank, maar sowieso: KLIK NOOIT OP DIT SOORT BIJLAGES!

Hopelijk komt deze waarschuwing op tijd!


Je moet NOOIT klikken op mails van banken. Is altijd nep. Als een bank jou iets wil mededelen wordt eigenlijk nog steeds voor de ouderwetse envelop en brief met postzegel gekozen.

Groetjes,
BeertjeBee

Pagina's : [1] 2