Bekijk volle/desktop versie : Het Verhaal Van Farao En Zijn Werkster Die In Het Geheim Moslim Was



03-09-2003, 00:22
salaam aleikoem

HET VERHAAL VAN FARAO EN ZIJN WERKSTER DIE IN HET GEHEIM MOSLIM WAS

vroeger was de farao de koning van Egypte, er werkte een vrouw bij hem, die in het geheim moslim was zonder dat er iemand wat van wist. want als farao erachter zou komen zou hij haar ten dood straffen. zij leerde haar kinderen dat er maar een God is die alles heeft geschapen, en dat er geen andere God is behalve hij.
op een dag gingen haar kinderen met de nicht van farao spelen, en toen zei ze (de nicht) mijn oom is de God van de hele wereld, de kinderen van die werkster zeiden tegen haar dat er maar een God is die alles heeft geschapen.
een keer ging dat meisje naar de farao en vroeg hem oom wie is God van deze wereld? toen zei farao ik natuurlijk. toen zei dat meisje tegen hem maar mijn vrienden zeiden tegen mij dat er maar een God is die de hele wereld heeft geschapen dus niet jij. de farao werd heel erg boos, hij riep al zijn slaven en vroeg hen van wie die kinderen ware, de moeder riep dat ze van haar zijn. hij zei tegen haar wat heb je je kinderen geleerd? wie is God van deze wereld? toen zei ze: dat is ''ALLAH LA ILAHA ILLA HOWA'' die mij en jou en de rest van deze wereld heeft geschapen.
farao stond op en zei tegen haar getuig dat ik jou God ben, toen zei de vrouw ik getuig dat Allah mijn God en jou God is ''LA ILAHA ILLA ALLAH'' farao zei tegen haar als je niet zegt dat ik jou God ben word jij en je kinderen op een afschuwelijk manier bestraft, die vrouw bleef alleen maar zeggen ''LA ILAHA ILLA ALLAH''
toen zei farao tegen die vrouw morgen ga je zien wat er met jou en je kinderen gaat gebeuren.
de volgende dag riep farao alle mensen op in zijn kasteel om de straf van die vrouw en haar kinderen te zien, ze hebben olie heel goed laten koken, en toen zei hij tegen haar zeg dat ik God ben, en die vrouw bleef maar zeggen ''LA ILAHA ILLA ALLAH'' toen hebben ze een van haar kinderen in die olie gegooid, ze zag alleen zijn botten boven de olie verschijnen.
toen zei farao tegen haar als je getuigt dat ik jou God ben dan ga ik jou en je kinderen vergeven, toen zei ze weer ''LA ILAHA ILLA ALLAH'' toen hebben ze haar tweede kind erin gegooid, ze zag alleen zijn botten eruit komen. toen vroeg farao weer: heb je een andere God behalve ik? de vrouw zei: ja, mijn God en jou God is ALLAH SOBHANAHO WATAHALA die in de hemel is, toen wou hij haar en haar baby in die olie gooien, toen zei ze tegen hem ik heb een laatste wens, wil u ons botten bij elkaar verzamelen en begraven? hij zei tegen haar je wens wordt vervult. toen begon haar baby van ongeveer 7 maanden tegen ze moeder te praten, hij zei tegen haar (de baby): moeder je moet volhouden, want je hebt gelijk in allemaal wat je zegt, volhouden, want de straf in het leven is niet te vergelijken met die van na het leven.
ze gooiden haar samen met haar baby in de olie waar haar andere kinderen erin werden gegooid
__________________________
ãÍÇÖÑÉ ÇáÔíÎ ãÍãÏ ÇáãäÌÏ ÊäÞá Úáì ÇáåæÇÁ íæã ÇáÃÑÈÚ&C cedil;Á 3/9/2003 Ýí ÊãÇã ÇáÚÇÔÑ&Ea cute; áíáÇ ÈÊæÞíÊ ãßÉ ÇáãßÑã&Ea cute; Åä ÔÇÁ Çááå
ÊÇÈÚæÇ ãÚäÇ Úáì ãæÞÚ :
http://www.islamway.com

as-salaamoe aleikoem

03-09-2003, 12:16


PRACHTIG VERHAAL IK WEET NIET WA IK MOET ZEGGEN MAAR IK DENK DA IN DEZE TIJD DA NIET VAAK ZAL GEBEUREN ZO EEN INGESTELD HEID VRAAGT MOED DA BESTAAT NIET MEER ZO VEEL

03-09-2003, 19:58
masaaalah!!!!!!!!!!!!!

04-09-2003, 19:00
prachtig verhaal,hadden we maar zoveel imaam.

04-09-2003, 21:04


precies. dit moet een voorbeeld voor ons zijn. in wat voor situatie we ook terechtkomen, weet dat we altijd op Allah kunnen vertrouwen dan zal alles goed komen insha allah.

05-09-2003, 09:34
mashaAllah een heel mooi verhaal. alleen heb ik een vraag, een baby van 7 maanden die praat tegen zijn moeder . ghyr inshAllah.

05-09-2003, 13:44
SOUBHANA ALLAH

05-09-2003, 14:46
en wat dachten jullie van die metgezellig in de tijd van profeet saw waarvan haar zoon in stukken was gesneden (omdat hij getuigte dat er maar een god bestondt en zijn bootschapper mohammed saw was). En toen zij hoorde zei ze; Hiervoor heb ik hem opgevoed. Maasha allah.



Er is ook nog een hele mooie verhaal die ik niet zo lang geleden heb gehoord van mijn schoonzus.


een echtpaar had maar 1 kind die heel erg lang ziek was. Vader en moeder hielden zielsveel van hun enige kind en op een dag over deze kind zonder dat zijn moerder bij was. De vader maakte zich zorgen over hoe hij zijn vrouw de slechte nieuws moest vertellen en was bang geworden voor haar reactie.
Toch heeft hij vertelt toen ze thuis kwam en zij zei; Inna lilaah wa inna rajjioen". Ze hebben hun kind gewassen in hun enige eigen kamer en maakte kindt klaar voor de begravenis.

De moeder ging hierna een douche nemen en trok haar mooiste kleding aan. Deed haar lekkerste geur en benaderde haar man met liefde. Zij hebben gemeenschap gehad terwijl de dode lijf van hun enige kind in hetzelfde kamer ligt. Soehnaallah wat een imaan.

de volgende dag was de profeet saw op de hoogte gebracht van de overlijden die kind en samen met de metgezellen gingen ze heb begraven.
Achter af zei hij saw tegen de metgezellen; "Allah swt en zijn engelen deden de hele nacht dua voor deze echtpaar" soebhanaallah............maasha allah.


ik ken nog een hele mooie van een moeder en haar drie zoon en insha allah zal ik ook een keer vertellen.

w alaikum salaam