Bekijk volle/desktop versie : 'Tweede Libanonoorlog' nu officieel



22-03-2007, 08:48
Israël gaat de strijd tegen Hezbollah in Libanon afgelopen zomer de Tweede Libanonoorlog noemen. Daarover is het Israëlische Comité voor Symbolen en Ceremonies het eens geworden.

Nabestaanden van omgekomen militairen en burgers hadden aangedrongen op een officiële naam, zodat die op grafstenen kan worden vermeld. Bij de strijd tegen Hezbollah vielen 160 Israëlische doden. Aan Libanese kant stierven 1200 mensen.

Het kabinet-Olmert moet zondag nog met de benaming instemmen, maar dat wordt als een formaliteit beschouwd. De eerste Libanonoorlog was in 1982,toen Israël de PLO uit Libanon wilde verdrijven.




22-03-2007, 10:25



Citaat door Calimero_:
de mythe van de onoverwinnelijkheid van the israeli defense forces kan hierbij dus ook linea recta naar de prullenbak verwezen worden. wat heb ik toch genoten van het falen van die stakkers, die nota bene met ruim 30000 soldaten en het droppen van meer dan 1 miljoen bommen na 3 weken vechten niet eens in staat waren gebleken on twee dorpen; bint jbeil en maroun al-ras, in te nemen, omdat ze daar op hevig en zeer dapper verzet stuitten van echte mannen, van super guerilla's, van standvastige mujahedeen, die gewoon meer bereid waren om te sterven voor hun land en voor hun idealen.


ps; ikrrm, zet er een link bij



Israel atoomacht ect zogenaamd "onoverwinnelijk" ...
ze zijn verslagen door een paar honderd dappere strijders met goedkope geweren



http://www.nos.nl/nos/artikelen/2007/03/art000001C76C17F22614CC.html


sorry helemaal vergeten

22-03-2007, 10:28
Persoonlijk vind ik het triest,dat de machthebbers aan beide kanten maling hebben aan de gewone burgers.......

22-03-2007, 10:37

Citaat door Calimero_:
je bedoelt natuurlijk dat de israeli's meer maling gehad hebben libaneze burgers, getuige ook de 1 : 10 verhouding, voor iedere gedode israelische burger staan 10 gedode libaneze burgers.

je hebt ergens in het forum vermeld dat je van origine joods bent, derhalve kan ik de partijdigheid jouwerzijds beter begrijpen.



ik bedoel het precies zoals ik het zeg.

En ik vind de dood van een Libanese burger net zo erg als de dood van een Israeli......

Het is namelijk heel simpel : Je hebt ook heel sympathieke Libanezen en je hebt ook zeer onsympathieke Joden.....
Als je mensen als individuen ziet,wordt het allemaal een stuk simpeler......

22-03-2007, 10:41



Citaat door ikrrm:
Israel atoomacht ect zogenaamd "onoverwinnelijk" ...
ze zijn verslagen door een paar honderd dappere strijders met goedkope geweren



http://www.nos.nl/nos/artikelen/2007/03/art000001C76C17F22614CC.html


sorry helemaal vergeten


wallahila hahahahahaha met slippers zijn ze gewoon verslagen opgeruimt staat netjes

22-03-2007, 10:42
Men had beter kunnen wachten met die naam, want de oorlog is lang niet afgelopen. Beide partijen zijn zich op dit moment aan het hergroeperen en bewapenen. Het is een kwestie van tijd als de strijd weer uitbreekt.

22-03-2007, 10:44
tawakalna 3la LAH

22-03-2007, 10:44

Citaat door walakientje:
wallahila hahahahahaha met slippers zijn ze gewoon verslagen opgeruimt staat netjes




Citaat door Calimero_:
van intertoys en bart smit

whahahahahahah echt he, je weet toch wel die bugs pistolen die je op de markt kan kopen

22-03-2007, 17:37

Citaat door Palestine:
Men had beter kunnen wachten met die naam, want de oorlog is lang niet afgelopen. Beide partijen zijn zich op dit moment aan het hergroeperen en bewapenen. Het is een kwestie van tijd als de strijd weer uitbreekt.

leester