Bekijk volle/desktop versie : keuze maken



Pagina's : [1] 2

21-03-2007, 14:47
voor de vrouwen die getrouwd of verloofd zijn... waar hebben jullie je keuze op gebasseerd'?

21-03-2007, 15:04


Eerlijk gezegd was het meer de liefde op dat moment. Pas later ga je iemand waarderen om zijn eigenschappen. Maar helaas kan het ook verkeerd uitpakken. Alhamdullilah was mijn liefde voor hem toch de goede keuze.

21-03-2007, 15:06

Citaat door een_Rotterdamse:
Eerlijk gezegd was het meer de liefde op dat moment. Pas later ga je iemand waarderen om zijn eigenschappen. Maar helaas kan het ook verkeerd uitpakken. Alhamdullilah was mijn liefde voor hem toch de goede keuze.


hamdoelillah....!!!
het kan indd ook verkeerd aanpakken als je door de liefde de minder goede eigenschappen dan niet ziet en pas later in een huwelijk ermee getroffen word... foei dat is dan pas erg....

21-03-2007, 15:20

Citaat door Amatoellah:
voor de vrouwen die getrouwd of verloofd zijn... waar hebben jullie je keuze op gebasseerd'?


Op zijn akhlaaq,taqwa,imaan etc. want een man die mij zijn vrouw wenst te maken omwille van zijn liefde voor Allah swt zal me nooit onrechtvaardig behandelen.

21-03-2007, 15:22



Citaat door CryAngel:
Op zijn akhlaaq,taqwa,imaan etc. want een man die mij zijn vrouw wenst te maken omwille van zijn liefde voor
Allah swt zal me nooit onrechtvaardig behandelen.



jij heb gesproken... zo denk ik er ook over...

21-03-2007, 15:24

Citaat door Amatoellah:
jij heb gesproken... zo denk ik er ook over...


Indien je deze keuze nog zult moeten maken hou dit alles dan in het 'VOOR'hoofd...
En wees omgekeerd voor hem exact ook zo ...

21-03-2007, 15:25
eerste op gevoel.. en heb ook gekeken of op langer termijn ook wat aan elkaar zouden hebben.. dus dat het niet alleen verliefdheid is..

21-03-2007, 15:29

Citaat door noä:
eerste op gevoel.. en heb ook gekeken of op langer termijn ook wat aan elkaar zouden hebben.. dus dat het niet alleen verliefdheid is..



indd.. wat je aan elkaar kan hebben want het leven is niet altijd zonneschijn... en dien vind ik ook zo ontzettend belangrijk.. dat is bij mij echt nummer 1, in combinatie met hoe hij is natuurlijk dus ik moet wel lol kunnen hebben met hem enz. maar dien moet gewoon goed zitten...

21-03-2007, 15:30
ik heb mijn hart gevolgd met vertrouwen op allah...!!!

21-03-2007, 16:08
a oui.. vertrouwen op Allah swt.. zeker weten maar in hoeverre wijst je hart je om een goede keuze te maken....

21-03-2007, 16:22

Citaat door Amatoellah:
a oui.. vertrouwen op Allah swt.. zeker weten maar in hoeverre wijst je hart je om een goede keuze te maken....

het was een gevoel van 100% zekerheid. ik kan het je niet uitleggen..

toen ik hem voor het eerst zag wist ik dat hij mijn man zou worden.. en omgekeerd had hij pcies hetzelfde..t is gewoon een heel sterk gevoel wat je hele hart in beslag neemt...

21-03-2007, 16:38
Op zn taqwa, imaan, kennis

Dat zijn de belangrijke eigenschappen als je voor iemand gaat

21-03-2007, 16:49


Geloof nummer 1!

Salaat istighara verrichten
en je hart volgen

21-03-2007, 18:24

Citaat door faaatje66:
ik heb mijn hart gevolgd met vertrouwen op allah...!!!


Precies het zelfde verhaal.

21-03-2007, 18:34
Ik moet nog een keuze maken, maar ik heb wel bepaalde wensen en verwachtingen. Mag ik? Tis een optelsom van verschillende factoren. Ten eerste zijn geloof, in hoeverre hij praktiseert en wat hij daarin nog meer hoopt te bereiken, wat verwacht hij van zijn vrouw? Ten tweede zijn karakter en gedrag. Dit zijn dingen die niet alleen ik kan beoordelen maar ook mijn omgeving ( lees: broers, betrouwbare bekenden). Ten derde, hij als persoon, de leuke dingetjes, waar houdt hij van? Heeft hij humor? Vind ik hem aantrekkelijk? Natuurlijk moet ik me er goed bij voelen, dat is vanzelfsprekend.

Pagina's : [1] 2