Bekijk volle/desktop versie : Bijbelse profetie over de komst van Profeet Mohamad vzmh deel 2



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15

20-03-2007, 20:27
[SIZE="2"]Hoofdstuk 7 (Soerat Al A'raf) vers 157:

In de naam van Allah, de Erbarmer, de Meest Barmhartige,

Zij zijn degenen die de Boodschapper volgen, de ongeletterde profeet, die zij bij hen, in de Torah en in de Indjil, beschreven vinden.[/SIZE]

Bijbelse profetie over de komst van Mohamad.

Abraham word gezien als de Vader van de monotheïstische geloof door de joden, christenen en Moslims. Door zijn tweede zoon, Isaac, zijn alle israelische profeten inclusief profeten als Jacob, Jusuf, Mozes, David, Solomon en Isa. Vrede zij met hun allen. De komst van deze grote profeten was een vervolmaking van Allah's Belofte om alle nakomelingen van Abraham ( Genesis 12:2-3) te zegenen.
Deze vervolmaking is helemaal geaccepteerd door moslims wiens onderdeel in geloof het geloof in alle profeten is.

Zegeningen van Ismael en Isaac

Waren de eerstgeboren zoon van Abraham, Ismael, en zijn nakomelingen inbegrepen in God's verbond en belofte ??
Een aantal verzen uit de bijbel helpt ons om enig licht op deze vraag te schijnen:

In Genesis 23:2-3 spreekt God over Zijn belofte aan Abraham en zijn nakomelingen voordat elk kind nog geboren was.

Ik zal je tot een groot volk maken,
ik zal je zegenen, ik zal je aanzien geven,
een bron van zegen zul je zijn.
Ik zal zegenen wie jou zegenen,
wie jou bespot, zal ik vervloeken.
Alle volken op aarde zullen wensen
gezegend te worden als jij.[/SIZE]

In Genesis 17:4 maakt God deze belofte aan Abraham nadat Ismael was geboren en voordat Isaac was geboren.

[SIZE="2"]Ik doe jou deze belofte: je zult de stamvader worden van een menigte volken.[/SIZE]

In Genesis H:21 word alléén Isaac speciaal gezegend maar Ismael werd ook gezegend en uit hem zal ook een "groot volk" komen.

[SIZE="2"]Genesis 21:13

Maar ook uit de zoon van je slavin zal ik een volk doen voortkomen, omdat ook hij een kind van je is.’ [/SIZE]

[SIZE="2"]Genesis 21:18

Sta op, help de jongen overeind en ondersteun hem. Ik zal een groot volk uit hem doen voortkomen.[/SIZE]

Wanneer wij naar Deuteronomy 21:15-17 kijken, dan staat het volgende:

[SIZE="2"]Als iemand twee vrouwen heeft, van wie hij de een meer liefheeft dan de ander, en beiden baren hem een zoon, de minst geliefde vrouw het eerst, dan mag hij, wanneer hij zijn bezit aan zijn zonen vermaakt, de zoon van de vrouw die hij liefheeft niet bevoordelen ten koste van de zoon van de minst geliefde vrouw, die het eerst geboren is. Hij moet de zoon van de minst geliefde vrouw als eerstgeborene erkennen, en hem dus een dubbel deel van zijn bezittingen geven. Deze zoon is immers de eerste vrucht van zijn mannelijkheid, daarom heeft hij het eerstgeboorterecht.[/SIZE]

Zo kun je concluderen dat volgens de bijbel, Ismael het eerstgeborenrecht heeft boven Isaac dus. Dit in tegenstelling tot wat de mensen ervan maken.

Wanneer we dus Genesis 21:13 erbij halen en Genesis H:16 dan kun je niets anders concluderen dat het volk van Ismael een groot volk is en een volk die "legitiem" is.

Na Jezus, de Israelische Boodschapper en Profeet, werd het tijd God's belofte om Ismael en zijn nakomelingen te zegeningen te vervolmaken. Minder dan 600 jaar na Jezus kwam de laatste boodschapper van Allah, Mohamad, wiens stamlijn uit Abraham via Ismael kwam. God's zegeningen van beide zonen van Abraham's famielie is compleet. Maar zijn er wel bevestigende bewijzen uit de bijbel dat de komst van Mohamad voorspelt ?

Mohamad, De profeet die lijkt op Mozes.

Lange tijd na Abraham was God's belofte om een Boodschapper te sturen herhaald dit keer in Mozes' woorden.
In Deuteronomy 18:18 sprak Mozes over de profeet die gezonden zal worden door God die:

Die van de Israelitische "broeders/neven" zal komen. Een referentie naar hun Ismaelitische neven. Niet vergeten dat God belooft heeft dat zijn nakomelingen een groot volk zal zijn.

Een profeet net als Mozes. Vergelijking Mohamad met Mozes. Beide werd een "Wet" gegeven. Beide wonnen van hun vijanden en wonnen op wonderbaarlijke manieren. Beide werden geaccepteerd als profeten/staatsmannen. Beide emigreerden n.a.v. de plannen die de vijanden smaden om hun te vermoorden.
Andere vergelijkingen: Natuurlijke geboorte, Familie-leven en de dood van Mozes en Mohamad.

De te verwachten profeet moest uit Arabië komen.

[SIZE="2"]Deuteronomy 33:1-2

Dit is de zegen die Mozes, de godsman, uitsprak over de stammen van Israël, voor hij stierf. Hij zei:
‘De HEER verscheen vanaf de Sinai,
zijn licht bescheen hen van de Seïr,
met luister kwam hij van de bergen van Paran.[/SIZE]

Deze tekst refereert naar Mozes, Jezus en Mohamad. Vanaf de berg Sinaï kreeg Mozes de 10 geboden. De plek Seïr, Sa'ir vlakbij Jerusalem, waar Jezus vergeleken werd als Zijn Licht en met "Luister" van de bergen van Paran is het gebied rond Mekka.
Want dit is de plek waar Ismael zich gesettled heeft.
[SIZE="2"]Genesis 21:21:

God beschermde de jongen, zodat hij voorspoedig opgroeide. Hij leefde als boogschutter in de woestijn. Hij ging in de woestijn van Paran wonen, en zijn moeder koos een Egyptische vrouw voor hem uit.[/SIZE]

De King James versie van de bijbel heeft het over pelgrimsdie passeren door de vallei van Bacca (een andere naam voor Mekka) in Psalmen 84:4-6.

In Jesaja 42:1-13 word gesproken over de geliefde van God. Zijn gekozene en Zijn boodschapper die een wet zal komen brengen en die niet zal mislukken fen niet ontmoedigd zal worden tot aan de Dag des Oordeels. (Islam)
In vers 11 word gesproken dat de betreffende boodschapper zal voortkomen uit de nakomelingen van Ke'dar. Wie is Kedar ?
Volgens de bijbel, Genesis 25:13, is Kedar de tweede zoon van Ismael, de voorouder van Profeet Mohamad vzmh. Allahu Akbar !!

Mohamad's emigratie van Mekka naar Medina geprofeteerd in de bijbel ?

Habakuk 3:3 spreekt over God's hulp gekomen van de Te'mam (een oase ten noorden van Medina) volgens J. Hasting's encyclopedie van de bijbel, en de Heilige gekomen van Paran (Mekka). De Heilige die onder de vervolging van Paran (Mekka) enthousiast werd ontvangen is niemand anders dan Profeet Mohamad.

[SIZE="2"]Habakuk 3:3

God komt uit Teman,
de Heilige komt uit de bergen van Paran
Zijn glorie straalt aan de hemel,
de aarde is vol van zijn roem.[/SIZE]

Wel degelijk, de emigratie van de profeet is zijn vervolgde aanhangers is duidelijk omschreven in [SIZE="2"]Jesaja 21:13-17.

Profetie over Arabië.
Sla jullie kamp op in het woud van Arabië,
karavanen van de Dedanieten.
Breng de vluchtelingen brood,
inwoners van Tema,
geef de dorstigen water.
Zij zijn de oorlog ontvlucht,
het getrokken zwaard en de gespannen boog,
gevlucht voor het geweld van de strijd. [/SIZE]

De Koran voorspeld in de bijbel ??

Voor 23 jaar lang zijn de woorden van Allah in Mohamad's mond "gelegd". Mohamad was niet de schrijver van de Koran. De Koran werd gedicteerd aan hem door de engel Gabriel die simpelweg vroeg om de woorden te herhalen zoals hij het hoorde. Deze woorden werden vervolgens verplicht om te onthouden en geschreven door hen die het hoorde gedurende Mohamad's leven en onder zijn toezicht.
Was het toeval dat de profeet, net als Mozes uit de Israelitische broeders ook werd beschreven als degene in wiens mond God Zijn woorden zou "leggen" en dat hij zal spreken in naam van God ? (Deuteronomy 18:18-20)
Was het dan ook toeval dat de "Paraclete" die Jezus voorspelde na hem te komen beschreven werd als iemand die niet namens zichzelf zal spreken maar zal zeggen wat hij hoort?
Was het dan ook toeval dat Jesaja het heeft over een "nieuw lied" dat gezongen zou worden die overigens weer toevalling uit Kedar komt? Jesaja 42:10-11
Is het dan ook toevallig dat Jesaja het heeft over dat de Heer tot die mensen zal spreken in een andere taal ? Jesaja 28:11

In Mateus 21:19-21 spreekt Jezus over een vruchtbare vijgeboom (bijbelse symbool van profetische erfenis). In deze vers benadrukt Jezus nog dat ze moeten geloven zonder te twijfelen. Alles waar je om vraagt in je gebeden zul je krijgen als je maar gelooft.
In een latere vers, Mateus 21:43, spreekt Jezus het volgende:

[SIZE="2"]Daarom zeg ik u: het koninkrijk van God zal u worden ontnomen, en gegeven worden aan een volk dat het wel vrucht laat dragen.

In Mateus 21:42 heeft Jezus het over de nakomelingen van Ismael, die een "steen" waren die door de bouwers afgekeurd werd. Deze zelfde "steen" zou nu de hoeksteen worden. In vers 44 zegt Jezus dat het Koninkrijkdom van hun (de joden) afgepakt zal worden en aan een ander volk zal geven die wel de vruchten zal dragen.(arabieren)

20-03-2007, 20:29


Is het mogelijk dat de zovele profetiën geciteerd hier elk apart of gecombineerd uit de context zijn gehaald of zelfs verkeerd geinterpreteerd ?

Is het tegenovergestelde waar dat alle deze verzen perfect in elkaar passen en duidelijk maakt over de komst van de man die de geschiedenis van de mens heeft veranderd, profeet mohamad vmzh.

Is het redeneerbaar en te concluderen dat al deze profetiën verschenen in verschillende boeken van de bijbel en gesproken door verschillende profeten in verschillende tijden allemaal toevalligheden zijn ??

Als dit zo is, dan is hier andere vreemde toeval !
Éen van de tekenen van de profeet die zal komen vanuit Paran (Mekka) is dat hij zal komen met tienduizenden heiligen.

Deuteronomy 33:2
He appeared in splendor from Mount Paran,
and came forth with ten thousand holy ones.

Dat is exact het aantal van de vrome moslims vergezeld met profeet Mohamad naar Mekka in zijn victorieuze, geweldloze terugkeer naar zijn geboorteplaats om de afgodsbeelden in de Kaabah te vernietigen.

Moge jullie allemaal de Leiding krijgen van Allah
Amien [/B]

20-03-2007, 20:52
Genoeg Bewijs

20-03-2007, 22:08

Citaat door marroque:
Genoeg Bewijs


Inderdaad broeder.

Sub7anallah, de mensen willen dan nog niet geloven.

20-03-2007, 23:16



Citaat:
In Mateus 21:42 heeft Jezus het over de nakomelingen van Ismael, die een "steen" waren die door de bouwers afgekeurd werd. Deze zelfde "steen" zou nu de hoeksteen worden. In vers 44 zegt Jezus dat het Koninkrijkdom van hun (de joden) afgepakt zal worden en aan een ander volk zal geven die wel de vruchten zal dragen.(arabieren)

Waar baseer je dat op ?

21-03-2007, 00:16

Citaat door Truewitness:

Waar baseer je dat op ?


op de bijbel ?

Of heb ik de bron er niet bij vermeld ?

21-03-2007, 13:28

Citaat door Truewitness:

Waar baseer je dat op ?


Ik ben ook benieuwd!
Ismaël/Arabieren?

Waar staat dat?

21-03-2007, 13:35

Citaat door MoniqueJ:


Ik ben ook benieuwd!
Ismaël/Arabieren?

Waar staat dat?


Nogmaals Mateus 21:44

Daarom zeg ik u: het koninkrijk van God zal u worden ontnomen, en gegeven worden aan een volk dat het wel vrucht laat dragen.

Wie bid er net als profeet Jezus ??

De moslims

Wie vast er net als profeet Jezus ??

De moslims

Wie geeft het meest aalmoes net als profeet Jezus ??

De moslims

Wie groet er net als profeet Jezus ??

De moslims

De vruchten die het wel laat dragen waar Jezus het over heeft zijn de moslims.
Al 1400 jaar bidden wij op dezelfde manier. De religie is nog steeds in tact.
De Koran, het ware woord van Allah, word nog steeds uit de hoofden geleerd.
De Islam word met respect behandeld.
De Islam is het meest monotheïstisch religie van alle religie's.

Ik begrijp niet waarom jullie nog vragen waar dat op gebaseerd is.
Het zijn de woorden van Jezus zelf.

Het koninkrijkdom is afgepakt van de joden omdat ze hun werk niet hebben gedaan en profeten hebben vermoord en hun religie zwaar hebben verwaarloosd.
En het is aan een ander volk gegeven, de nakomelingen van Ismael.

21-03-2007, 14:01

Citaat door tanger1981:
[SIZE="2"]
Wanneer wij naar Deuteronomy 21:15-17 kijken, dan staat het volgende:

[I][COLOR="Navy"]Als iemand twee vrouwen heeft, van wie hij de een meer liefheeft dan de ander, en beiden baren hem een zoon, de minst geliefde vrouw het eerst, dan mag hij, wanneer hij zijn bezit aan zijn zonen vermaakt, de zoon van de vrouw die hij liefheeft niet bevoordelen ten koste van de zoon van de minst geliefde vrouw, die het eerst geboren is. Hij moet de zoon van de minst geliefde vrouw als eerstgeborene erkennen, en hem dus een dubbel deel van zijn bezittingen geven. Deze zoon is immers de eerste vrucht van zijn mannelijkheid, daarom heeft hij het eerstgeboorterecht.[/SIZE]

Zo kun je concluderen dat volgens de bijbel, Ismael het eerstgeborenrecht heeft boven Isaac dus. Dit in tegenstelling tot wat de mensen ervan maken.


Onder het patriarchale stelsel werd de oudste zoon na de dood van de vader het hoofd van het gezin. Zolang de anderen een deel van het gezin vormden, stonden zij onder zijn gezag. Hij bezat de verantwoordelijkheid om voor de leden van het huisgezin van zijn vader te zorgen. Ook nam hij de plaats van zijn vader in doordat hij nu het gezin voor het aangezicht van Jehovah vertegenwoordigde. De eerstgeborene ontving over het algemeen een speciale zegen van de vader (Ge 27:4, 36; 48:9, 17, 18). Bovendien had hij recht op twee delen van het vermogen van zijn vader; met andere woorden, hij kreeg het dubbele van wat elk van zijn broers kreeg. Onder de Mozaïsche wet mocht een man die meer dan één vrouw had, het eerstgeboorterecht niet van de oudste zoon op de zoon van zijn lievelingsvrouw overdragen. — De 21:15-17.

In patriarchale tijden kon de vader het eerstgeboorterecht om de een of andere reden van de eerstgeborene op een andere zoon overdragen; zo verloor Ruben bijvoorbeeld zijn recht als eerstgeborene omdat hij hoererij met de bijvrouw van zijn vader had gepleegd (1Kr 5:1, 2). De eerstgeborene kon zijn eerstgeboorterecht aan een van zijn broers verkopen, zoals Esau deed, die zijn eerstgeboorterecht verachtte en in ruil voor slechts één maaltijd aan zijn broer Jakob verkocht (Ge 25:30-34; 27:36; Heb 12:16). Nergens wordt er gewag van gemaakt dat Jakob het door hem gekochte eerstgeboorterecht heeft aangewend om een dubbel deel van Isaäks bezit te verkrijgen (dat uit roerend goed of persoonlijke bezittingen bestond, want buiten het veld van Machpela, waar zich een grot bevond die als grafstede werd gebruikt, bezat Isaäk geen land). Jakob was erin geïnteresseerd dat er geestelijke waarden op zijn gezin werden overgedragen, namelijk de aan Abraham gedane belofte betreffende het zaad. — Ge 28:3, 4, 12-15.
Met betrekking tot de koningen van Israël schijnt het eerstgeboorterecht het recht op de troonopvolging te hebben omvat (2Kr 21:1-3). Maar Jehovah, de werkelijke Koning en God van Israël, schoof dit recht terzijde wanneer het in zijn voornemens paste, zoals in het geval van Salomo. — 1Kr 28:5.

[SIZE="3"]Jezus Christus, die „de eerstgeborene van heel de schepping” is en zijn Vader, Jehovah God, altijd trouw is gebleven, bezit het eerstgeboorterecht, op grond waarvan hij tot „erfgenaam van alle dingen” is aangesteld. — Kol 1:15; Heb 1:2;

21-03-2007, 14:50

Citaat door MoniqueJ:
Onder het patriarchale stelsel werd de oudste zoon na de dood van de vader het hoofd van het gezin. Zolang de anderen een deel van het gezin vormden, stonden zij onder zijn gezag. Hij bezat de verantwoordelijkheid om voor de leden van het huisgezin van zijn vader te zorgen. Ook nam hij de plaats van zijn vader in doordat hij nu het gezin voor het aangezicht van Jehovah vertegenwoordigde. De eerstgeborene ontving over het algemeen een speciale zegen van de vader (Ge 27:4, 36; 48:9, 17, 18). Bovendien had hij recht op twee delen van het vermogen van zijn vader; met andere woorden, hij kreeg het dubbele van wat elk van zijn broers kreeg. Onder de Mozaïsche wet mocht een man die meer dan één vrouw had, het eerstgeboorterecht niet van de oudste zoon op de zoon van zijn lievelingsvrouw overdragen. — De 21:15-17.

In patriarchale tijden kon de vader het eerstgeboorterecht om de een of andere reden van de eerstgeborene op een andere zoon overdragen; zo verloor Ruben bijvoorbeeld zijn recht als eerstgeborene omdat hij hoererij met de bijvrouw van zijn vader had gepleegd (1Kr 5:1, 2). De eerstgeborene kon zijn eerstgeboorterecht aan een van zijn broers verkopen, zoals Esau deed, die zijn eerstgeboorterecht verachtte en in ruil voor slechts één maaltijd aan zijn broer Jakob verkocht (Ge 25:30-34; 27:36; Heb 12:16). Nergens wordt er gewag van gemaakt dat Jakob het door hem gekochte eerstgeboorterecht heeft aangewend om een dubbel deel van Isaäks bezit te verkrijgen (dat uit roerend goed of persoonlijke bezittingen bestond, want buiten het veld van Machpela, waar zich een grot bevond die als grafstede werd gebruikt, bezat Isaäk geen land). Jakob was erin geïnteresseerd dat er geestelijke waarden op zijn gezin werden overgedragen, namelijk de aan Abraham gedane belofte betreffende het zaad. — Ge 28:3, 4, 12-15.
Met betrekking tot de koningen van Israël schijnt het eerstgeboorterecht het recht op de troonopvolging te hebben omvat (2Kr 21:1-3). Maar Jehovah, de werkelijke Koning en God van Israël, schoof dit recht terzijde wanneer het in zijn voornemens paste, zoals in het geval van Salomo. — 1Kr 28:5.

Jezus Christus, die „de eerstgeborene van heel de schepping” is en zijn Vader, Jehovah God, altijd trouw is gebleven, bezit het eerstgeboorterecht, op grond waarvan hij tot „erfgenaam van alle dingen” is aangesteld. — Kol 1:15; Heb 1:2;



De reden waarom ik Deuteronomy 21:15-17 aanhaal is om te bewijzen uit de bijbel dat Ismael volgens de bijbel de eerstgeborenrecht bezit.

Ik schrijft een héél betoog of knipt/plakt een heel betoog waarin je het dus met mij eens bent dat Ismael het eerstgeborenrecht bezit en vervolgens eindig je met de conclusie dat Jezus de eerstgeborene van heel de schepping is.

Mijn vraag aan jou is:

Aangezien jij een JG bent en eigenlijk vertegenwoordig je niet het christendom want de JG's worden niet geaccepteerd omdat ze een sekte zijn en de leer van één man volgen namelijk dhr. Russel maar vooruit.

De vraag:

Was God alléén of Jezus met hem voordat de aarde en hemel bestond ?
Zo ja, Waarom heeft God Jezus bij hem ? Voelt ie zich eenzaam of zo ?
En deelt Jezus ook mee met Zijn Schepping ?

21-03-2007, 15:41
Ik geef je voorbeelden over het eerstgeboorte recht en verschillen tussen de mozaïsche wet en de patriarchale tijden.
Heb je het verschil opgemerkt tussen deze twee en begrijp je de voorbeelden ook? God doet de belofte aan Abraham en kiest Isaäk uit waar hij een eed aan aflegd. Jehovah geeft namelijk de voorkeur aan Isaäk omdat hij net als zijn vader Godvresend was en dus een zeer groot geloof bezat. En dat was Ismaël niet. 

Psalm 108:8 Hij heeft zelfs tot onbepaalde tijd aan zijn verbond gedacht,
Het woord dat hij gebood, tot in duizend geslachten,
 9 Welk verbond hij sloot met Abraham,
En zijn beëdigde verklaring aan Isaäk,

Genesis 26:1-6 Nu ontstond er hongersnood in het land, afgezien van de eerste hongersnood die zich in de dagen van Abraham had voorgedaan, zodat Isaäk zich naar Abimelech begaf, de koning der Filistijnen, naar Gerar. 2 Toen verscheen Jehovah aan hem en zei: „Daal niet af naar Egypte. Verblijf in het land dat ik u aanwijs. 3 Vertoef als vreemdeling in dit land, en ik zal met u blijven en u zegenen, want aan u en aan uw zaad zal ik al deze landen geven, en ik wil de beëdigde verklaring die ik aan uw vader Abraham heb gezworen, gestand doen: 4 ’En ik wil uw zaad vermenigvuldigen als de sterren aan de hemel en ik wil aan uw zaad al deze landen geven; en door bemiddeling van uw zaad zullen alle natiën der aarde zich stellig zegenen’, 5 ten gevolge van het feit dat Abraham naar mijn stem heeft geluisterd en zijn plichten jegens mij, mijn geboden, mijn inzettingen en mijn wetten steeds in acht heeft genomen.”

En je hebt nog wat te verklaren zoals Truewitness en ik aanhaalde.
Ik wil niet afdwalen. Dus niet te snel graag.

21-03-2007, 15:52
1 Kronieken 16:16 Welk [verbond] hij sloot met Abraham,
En zijn beëdigde verklaring aan Isaäk.

Hebreeen 6:17 Op deze manier is God, toen hij zich voornam om aan de erfgenamen van de belofte nog overvloediger de onveranderlijkheid van zijn raad te bewijzen, tussenbeide gekomen met een eed,

21-03-2007, 16:10


Uit de geschiedenis omtrent Isaäk vernemen wij dat Rebekka twintig jaar lang onvruchtbaar bleef. Dit gaf Isaäk de gelegenheid te laten zien of hij, evenals zijn vader, geloof had in Jehovah’s belofte om alle families der aarde door bemiddeling van een nog niet geboren zaad te zegenen. Isaäk gaf van dit geloof blijk door Jehovah voortdurend om een zoon te smeken (Ge 25:19-21). Net als in zijn eigen geval werd ook nu weer getoond dat het zaad der belofte niet op natuurlijke wijze zou komen, maar alleen doordat Jehovah zijn macht aanwendde en ingreep (Joz 24:3, 4). Ten slotte werd Isaäk in 1858 v.G.T., toen hij zestig jaar was, dubbel gezegend doordat hem een tweeling, Esau en Jakob, geboren werd. — Ge 25:22-26.

Jozua 24:3 Na verloop van tijd nam ik UW voorvader Abraham van de overzijde van de Rivier en liet hem heel het land Kanaän doortrekken en maakte zijn zaad talrijk. Daarom gaf ik hem Isaäk. 4 En aan Isaäk gaf ik voorts Jakob en Esau. Later gaf ik aan Esau het gebergte Seïr, om dat in bezit te nemen; en Jakob en zijn zonen trokken af naar Egypte.

(Genesis 17:19) Waarop God zei: „Uw vrouw Sara baart u inderdaad een zoon, en gij moet hem de naam Isaäk geven. En ik wil mijn verbond met hem oprichten als een verbond tot onbepaalde tijd voor zijn zaad na hem.

(Romeinen 9:7) Evenmin zijn zij allen kinderen omdat zij Abrahams zaad zijn, maar: „Wat ’uw zaad’ genoemd zal worden, zal door bemiddeling van Isaäk zijn.”

21-03-2007, 17:09

Citaat door MoniqueJ:
1 Kronieken 16:16 Welk [verbond] hij sloot met Abraham,
En zijn beëdigde verklaring aan Isaäk.

Hebreeen 6:17 Op deze manier is God, toen hij zich voornam om aan de erfgenamen van de belofte nog overvloediger de onveranderlijkheid van zijn raad te bewijzen, tussenbeide gekomen met een eed,



Het feit dat God met een Isaac een verbond heeft gesloten wil niet zeggen dat Ismael deze verbond niet heeft gekregen ??

Op dat moment heeft God met Isaac een verbond gesloten.

Maar zoals je in jouw bijbel kunt lezen:

Genesis 12:2-3

Ik zal je tot een groot volk maken,
ik zal je zegenen, ik zal je aanzien geven,
een bron van zegen zul je zijn.
Ik zal zegenen wie jou zegenen,
wie jou bespot, zal ik vervloeken

By the way, Moslims zegenen Abraham dagelijks minimaal 9 keer !!
Ik vraag mij af hoe vaak christenen Abraham zegenen ??

Herriner je Genesis 21:18 ??

Ik zal een groot volk uit hem doen voortkomen.’

Moslims erkennen en hebben er totaal géén problemen mee dat de Kinderen van Israel (Banoe Israel) het uitverkoren volk was.
Dit betekende alléén dat Allah de Kinderen van Israel heeft gekozen om Zijn Boodschap te verkondigen.

Als je de loop van de geschiedenis kijkt van de Banoe Israel dan zie dat zij hun werk niet hebben gedaan.
Integendeel, Allah heeft talloze profeten naar de Kinderen van Israel gestuurd om de Banoe Israel wéér op het Rechte Pad te houden.

De Banoe Israel werden zo extreem dat zij zelfs de profeten vermoorden.

Ze hebben het Mozes moeilijk gemaakt en wat dacht je van profeet Jezus vzmh ? Herriner je de "O Wee" hoofdstuk uit Mateus ??

En Mateus 21:44 voorspelt Jezus al dat het koninkrijk van God uit de handen van Joden zal worden afgepakt en het aan een ander volk zal geven die wel goede vruchten zal dragen.

Had Jezus géén kritiek op de manier hoe de Joodse Schriftgeleerden vastten ?
Had Jezus géén kritiek op de manier hoe de Joodse Schriftgeleerden aalmoes betaalden ?
Had Jezus géén kritiek op de manier hoe de Joodse Schriftgeleerden hun religie "verkocht"?

De joden droegen de slechte vruchten en het koninkrijkdom van God is van hun afgenomen en aan een ander volk gegeven. De arabieren.

Ik heb je al drie keer uitleg gegeven van Mateus 21:44.

21-03-2007, 17:17
Ik zal nog een bewijs uit de bijbel halen.

Genesis 17:8

Heel Kanaän, het land waar je nu als vreemdeling woont, zal ik jou en je nakomelingen voor altijd in bezit geven, en ik zal hun God zijn.’

Deze vers word "misbruikt" door de joden om palestina te claimen en een eigen staat op te richten.

Laten we de bijbel verder bestuderen !!

Verder op in Genesis, H: 25 vers 10 staat:

het stuk land dat Abraham van de Hethieten had gekocht. Daar ligt Abraham begraven, evenals zijn vrouw Sara.

Wij lezen hier dat Abraham een stuk land heeft moeten kopen om erin begraven te worden.
Terwijl God heel Kanaän heeft beloofd aan Abraham. Waarom moet ie zijn eigen land kopen dan ?

Laten we de bijbel verder bestuderen !!

Kijk wat Paulus zegt over Abraham in Hebreën 11:13:

Zij allen zijn in geloof gestorven; wat hun beloofd was zagen ze geen werkelijkheid worden, ze hebben slechts een glimp ervan begroet, en ze zeiden van zichzelf dat zij op aarde leefden als vreemdelingen en gasten.

Wij lezen hier dat Abraham niets heeft gekregen wat hem beloofd was.

Overigens als we even terug gaan naar Genesis 17:8 dan lezen we het volgende:

zal ik jou en je nakomelingen

Ismael is een nakomeling van Abraham en de arabieren zijn nakomelingen van Abraham dus zij zijn ook betrokken.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15