Bekijk volle/desktop versie : Starten van een eigen schoonmaakbedrijf



20-03-2007, 13:38
Geachte broeders & zusters,

ik ben binnen kort van plan om een eigen schoonmaakbedrijf te starten.
enkele dingen heb ik al ervaren en heb ik al klaar liggen zoals:
x Aanmelden Kamer van Koophandel
x Zakkelijke Rekening
x Reclame
x BTW terug vorderem
x Mobiele nummer
x Bedrijfsnaam
x Bedrijfs adres van uit eigen huis
x Rechtsvorm
x Website

Ik mis nu de volgende dingen nog en dat is:
x Schade verzekering
x Administratie
x Inkoop
x Contract
x Offerte

Wie weet waar ik makkelijk een Administratie bedrijf kan vinden. (ik heb gehoord dat ik maar 1 jaarlijkse bedrag hoef te betalen). Maar liever zou ik iemand willen afspreken dat als ik inkomen binnen krijg dat hij dan pas van start zal gaan. Anders maak ik extra onkosten?

En wie weet welke schade verzekering ik moet kiezen, en natuurlijk wel een van de goedkoopste. is het ook mogelijk pas als ik van start ga om de verzekering te bellen, dat hij mij dan verzekert? en wat kost de verzekering ongeveer per maand/jaar?

Natuurlijk moet ik ook goederen inkopen zoals: vuilniszakken, stofzuigers, bleekmiddel, doekjes. wie weet waar ik die kan inkopen? bij een supermarkt of groothandel? bij welke groothandel of winkel?
zoals de goederen zoals: bleekmiddel, vuilniszakken enz. komen die op de tegoed van het bedrijf voor wie ik schoonmaak of gewoon uit eigen zakken?

En tevergeefs de contracten tussen mij en het bedrijf voor wie ik schoonmaak. Heeft iemand misschien hierin verstand. moet ik die zelf opmaken? en wat moet er allemaal instaan te komen?

Hoe kan ik een offerte opzetten en zelf berkenen? een offerte dat ik de klanten kan laten zien wat de bedrijfsruimte ongeveer kan kosten voor het schoonmaken?


Alvast bedankt voor jullie reacties.

Alikoum salaam

20-03-2007, 18:54


Je wilt binnenkort een schoonmaakbedrijf beginnen maar weet niet eens waar je schoonmaakmiddelen en artikelen moet bestellen??

Je hebt zo te zien te weinig know-how. Ik zou als ik jou was maar eens goed nadenken voordat je een misinvestering tegemoet gaat zien

Ik heb in het verleden een stageopdracht gemaakt over de mogelijkheid om een schoonmaakbedrijf te combineren met een uitzendbureau en heb hiervan uiteindelijk een ondernemingsplan van een nieuw op te zetten schoonmaakbedrijf gemaakt en ik moet je zeggen dat dit veel werk is en het nog moet blijken of je daadwerkelijk mee kunt draaien met de concurrentie.

Heb je trouwens de 5 p's ook uitgewerkt, want die zijn het belangrijkste van alles.

20-03-2007, 18:57
Offertes bereken je met een bepaald schoonmaaksysteem.

Hoeveel iets kost ligt voornamelijk aan de kwaliteit die je moet leveren. Bij een kantoor ligt de kwaliteit iets lager dan een ziekenhuis bijvoorbeeld.