Bekijk volle/desktop versie : sunna

20-07-2002, 17:53
wa salaam 3llikome .....

ik wil deze topic plaatsen omdat ik allemaal wil wten wat allemaal sunna is. hoe je moet leven.. wat moet je doen als je volgens de sunna wilt gaan leven... inshallah plaatsen jullie er wat op.. zodat ik ken leren en inshalalh meerder van jullie...

wa salaam 3likome oem rabi3ah

20-07-2002, 20:12

mashallaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah broeder mashalalh dat je me wilt hlpen..<

nou over alles relatie tussen man en vrouw voeden van kinderen. het islam praktiseren dagelijkse leven. geslachtgemeenschap. kleding
eten
alles als je wat kunt vinden graag broeder

ik houd van je omwille van allah swt
en djazaak allah ogeirin

oem rabi3ah

20-07-2002, 20:14
ow ja moge allah jou helpen in de leer van de islam inshallah ta3la

20-07-2002, 21:28
ASALAMU 3ALAYKUM WA RA7MATU LAHI WA BARAKATUHU.

AMA BA3D:

de betrouwbaarste hadith staan in Boukhari en Sahih Muslim.

ik zou graag willen weten waar ik deze kan kopen (engels of nederlands vertaald).

IN SHA ALLAH weet iemand waar ik deze kan kopen (of wat de titel van de boeken is).

alvast bedankt!!!

WA SALAMU 3ALAYKUM WA RA7MATU LAHI WA BARAKATUHU.

20-07-2002, 22:43

Citaat:
Origineel gepost door No_Doubt
ASALAMU 3ALAYKUM WA RA7MATU LAHI WA BARAKATUHU.

AMA BA3D:

de betrouwbaarste hadith staan in Boukhari en Sahih Muslim.

ik zou graag willen weten waar ik deze kan kopen (engels of nederlands vertaald).

IN SHA ALLAH weet iemand waar ik deze kan kopen (of wat de titel van de boeken is).

alvast bedankt!!!

WA SALAMU 3ALAYKUM WA RA7MATU LAHI WA BARAKATUHU.
As salaam aliakoem No_Doubt,

Er zijn verschillende goede boeken met sahih Hadith (betrouwbare Hadith) en Qoedsie Hadith (heilige hadith) ik zal je wederom een link geven, maar nu van een boekenlijst die te vinden is op mijn site met zo'n zestig Nederlandse boeken allen betreffende de Islam, waar er zo'n drie a vier staan waar alleen Hadith in staan, met de uitgeverijen en ISBN nummers erbij, Incha Allah heb je er iets aan. Als je deze boeken zou aanschaffen heb je zo'n 900 hadith in het Nederlands tot je beschikking,

http://groups.msn.com/IslamenMeer/islamboeken1.msnw

er zijn 4 pagina's op de site met de titels en een korte beschrijving van de inhoud.

Oegtikoem fie dien Selima el Adel

20-07-2002, 22:45

Citaat:
Origineel gepost door el_qaida
trouwens misschien is er bij jou in de buurt een moskee waar je boeken kunt kopen met sunna erin. ik geloof dat het heet: de traditie van de profeet
ja broeder soms hebben ze dat maar soms niet... dus dat is jammer alleen als er wat georganiseerd. anders moet ik vaak naar rotterdam en dat wil ik nie om die boeken daar te halen wil liever in mijn eigenstad blijven

maar djzaak allah ogeirin voor de tips

20-07-2002, 22:48

Citaat:
heb jij die stukjes geschreven uit de hadith maar die sommige hadiths zijn d3if, dat wil zeggen dat ze niet geloof waardig zijn er zijn maar 2 juiste hadiths boucharie is er een van en die andere weet ik effe niet maar ik zal het na vragen
ja dat had ik al in de gaten broeder gheer inshallah

21-07-2002, 23:10

Citaat:
heb jij die stukjes geschreven uit de hadith maar die sommige hadiths zijn d3if, dat wil zeggen dat ze niet geloof waardig zijn er zijn maar 2 juiste hadiths boucharie is er een van en die andere weet ik effe niet maar ik zal het na vragen
as salaam alaikum wa rahmathullahi wa barakathu.

als we het hebben over sahih (betrouwbare) hadith dan hebben we het meest niet over 2 maar over 7 overleveraars die allen heeel betrouwbaar zijn.
om een betrouwbare hadith van Rasool-Allah (saw) te ontkennen is een grote zonde! maar is niet gelijk aan ongeloof zoals bij ayats van de Quraan.
als je 1 ayat van de Quraan niet gelooft pleeg je kufr!

de 7 betrouwbare overleveraars zijn:
1 alBouchari
2 Muslim
3 Thirmizi
4 Ahmad
5 Abu-Dawud
6 Ibn-Majah
7 Baihaqi