Bekijk volle/desktop versie : ik heb een dilemma met mijn man.................



Pagina's : [1] 2

20-03-2007, 11:34
ik ben 3jaar getrouwd en heb een hele lieve man en papa voor mijn dochtertje van 18maanden.we gaan vaak weg en 2maal op een jaar op vakantie.
mijn probleem is mijn man wil 1kind en wil het daarbij laten voor altijd,en vindt dat ons gezin met 3 compleet is.En ik vind dat niet en wil later nog een 2de kind inschallah.
zijn er vrouwen die ook niet overeen komen i.v.m. kinderen

20-03-2007, 11:37


Ik begrijp niet precies wat weggaan en twee maal op vakantie per jaar te maken hebben met de vraag....

20-03-2007, 11:39

Citaat door samia_99:
Ik begrijp niet precies wat weggaan en twee maal op vakantie per jaar te maken hebben met de vraag....


20-03-2007, 11:40
Wij kunnen je man niet overhalen meid, dus bespreek het met je man, en zeg dat jij heel graag nog een tweede erbij wilt, en waarom. Het huwlijk is toch geven en nemen, en samen over alles beslissen of niet?

20-03-2007, 11:41



Citaat door samia_99:
Ik begrijp niet precies wat weggaan en twee maal op vakantie per jaar te maken hebben met de vraag....



misschien wil hij het daarom wel bij 1 kindje laten, zodat ze toch meer vrijheid genieten om 2x per jaar op vakantie te kunnen.

Met meerdere kinderen wordt dat een stukje lastiger. Tenzij je ze meeneemt.

20-03-2007, 11:42
Mischien bedoeld ze dat haar man die dingen wil blijven doen...en als het gezin uitbreid dan kan je dat niet zo snel meer doen.

20-03-2007, 11:42

Citaat door dahab_lokje:
ik ben 3jaar getrouwd en heb een hele lieve man en papa voor mijn dochtertje van 18maanden.we gaan vaak weg en 2maal op een jaar op vakantie.
mijn probleem is mijn man wil 1kind en wil het daarbij laten voor altijd,en vindt dat ons gezin met 3 compleet is.En ik vind dat niet en wil later nog een 2de kind inschallah.
zijn er vrouwen die ook niet overeen komen i.v.m. kinderen


Geef het tijd, waarom heb je zo n haast.
Je bent maar pas 3 jaar getrouwd en je dochtertje is pas anderhalf jaar.
Je man zegt dat het voor altijd is maar ik zie dat vaker, dat mensen zich toch bedenken.
Misschien denkt je man wel aan het onderhoud, ik bedoel ik neem aan dat hij diegene is die werkt en geld in het laatje brengt en kinderen zijn duur.
Wees relax, praat er niet meer over, verzet je gedachten, neem een tijdrovende hobby en op een gegeven moment komt hij er incha allah zelf op.

20-03-2007, 11:42

Citaat door samia_99:
Ik begrijp niet precies wat weggaan en twee maal op vakantie per jaar te maken hebben met de vraag....

mijn man gaat graag op vakantie en weg en vind dat het met 1 kind gemakkeliik gaat.

20-03-2007, 11:43

Citaat door samia_99:
Ik begrijp niet precies wat weggaan en twee maal op vakantie per jaar te maken hebben met de vraag....


sjonge


misschien wil ze er alleen maar de situatie mee scheten..ze3ma, we hebben het alhamdoelilah goed blabla..MAARR!! snapje?

20-03-2007, 11:45
And by the way, eigenlijk heeft je man niets te zeggen, Als Allah swt heeft voorbestemd dat jullie nog meer kindjes zullen krijgen, dan zal het zo zijn! Alleen Rabbi schenkt wie hij wil, en hoeveel hij wil..... geen enkele pil, of ander voorbehoedsmiddel kan daar tegen op! En zowiezo misschien als je kind wat ouder wordt, dat hij dan van gedachte veranderd, en dat het weer gaat kriebelen.... Als kinderen wat ouder zijn, kun je ze prima meenemen, wat jonger is het wat lastiger met voeden, verschonen , slapen enz....

Niets lijkt me leuker en een gevoel van intens geluk dan je eigen kinderen om je heen te hebben samen met je man

20-03-2007, 11:46
Wat is de reden dat ie er maar 1 wil? DAAR moet je dan aan gaan werken.

Mijn man wil een derde en ik niet meer vanwege mijn drukke levensstijl. Tenzij ik een andere levensstijl kan aannemen waarin ik niet meer zou werken en in mijn kraamperiode VEEEL MEER hulp zou krijgen van hem dan wil ik er serieus over nadenken.

Je moet uitzoeken wat zijn beslissing heeft gevormd.

20-03-2007, 11:47

Citaat door OemmyAicha:
Geef het tijd, waarom heb je zo n haast.
Je bent maar pas 3 jaar getrouwd en je dochtertje is pas anderhalf jaar.
Je man zegt dat het voor altijd is maar ik zie dat vaker, dat mensen zich toch bedenken.
Misschien denkt je man wel aan het onderhoud, ik bedoel ik neem aan dat hij diegene is die werkt en geld in het laatje brengt en kinderen zijn duur.
Wees relax, praat er niet meer over, verzet je gedachten, neem een tijdrovende hobby en op een gegeven moment komt hij er incha allah zelf op.

ik werk zelf ook deeltijds en man man past op mijn dochtertje.(hij werkt van 2 u tot 10u.)ik heb geen haast maar vroeg of er vrouwen zijn met dezlfe situatie

20-03-2007, 11:49



Citaat door ikbendeBESTE:
sjonge


misschien wil ze er alleen maar de situatie mee scheten..ze3ma, we hebben het alhamdoelilah goed blabla..MAARR!! snapje?


20-03-2007, 11:58
ik heb heb ook 2 kids en mijn man wil het ook daarbij laten.Maar zelf vind ik 2 ook genoeg.

20-03-2007, 12:00
je kindje is pas 18 maanden, ik kan me best indenken dat je man voorlopig geen kinderen wilt.

Pagina's : [1] 2