Bekijk volle/desktop versie : Nederlandse kruisvaarders (!) redden Afghanen na overstroming



Pagina's : [1] 2

20-03-2007, 09:57
Nederlanders redden Afghanen na overstroming

Uitgegeven: 20 maart 2007 09:46
Laatst gewijzigd: 20 maart 2007 09:46

KABUL - Nederlandse militairen in de Zuid-Afghaanse provincie Uruzgan hebben meer dan tweehonderd Afghanen gered uit hun benarde situatie. Door de hevige regenval van de afgelopen dagen is de rivier de Helmand buiten haar oevers getreden en zijn meer dan duizend huizen verloren gegaan.

De Nederlandse troepen hebben 197 mensen per helikopter naar veiliger gebied gebracht. Daarnaast zijn tussen de veertig en vijftig mensen met boten verplaatst.


Drie pelotons militairen van de Task Force Uruzgan verlenen sinds maandag ten zuiden van het kamp Deh Rawod de eerste hulp. Ze brengen bewoners in veiligheid en verstrekken dekens en voedselpakketten. Ook dinsdag waren de troepen al weer vroeg aanwezig.

http://www.nu.nl/news/1014015/23/Nederlanders_redden_Afghanen_na_overstroming.html

20-03-2007, 10:06



Citaat door krabbel33:
Weer grote groep moslims gered door ongelovige westerlingen


Gered door ongelovige xluchtvaardersx

20-03-2007, 10:07

Citaat door krabbel33:
Weer grote groep moslims gered door ongelovige westerlingen


In feite had ik gedacht dat ene Pales-nijntje deze topic wel zou aanmaken. Maar hij heeft het te druk.
Daarom heb ik maar ff zijn taak waargenomen.

20-03-2007, 10:19
waar blijven eigenlijk de marokkaanse geloofsbroeders om de afghanen te helpen?

20-03-2007, 10:22


kruisvaarders (!)

Welke tijd leven we, aplat.

20-03-2007, 10:25
Propaganda van nederlands bezetters die de bezetting en oorlogsgeweld tegen het afghaans volk trachten goed te praten. Ik walg alleen al van de recruteringsfilmpjes van defensie waarmee ze trachten jongeren te ronselen. Zogenaamd goed werk wat ze in afghanistan doen terwijl het land geteisterd wordt door oorlogsgeweld van amerikanen en navo. Als ze daadwerkelijk mensen hebben geholpen dan zou dat uitgebreid met filmpjes en fotos te zien zijn maar nu is het alleen het woord van een stel laffaards die niet uit hun compounds durven te komen, aldus hun britse en amerikaanse collega's.

20-03-2007, 10:28

Citaat door rianne:
kruisvaarders (!)

Welke tijd leven we, aplat.


1096 Paus Bush heeft net opgeroepen om een eerste kruistocht te organiseren.

Whahaha..hoe lachwekkend..xkruisvaardersx

20-03-2007, 10:31

Citaat door palestijntje:
Propaganda van nederlands bezetters die de bezetting en oorlogsgeweld tegen het afghaans volk trachten goed te praten. Ik walg alleen al van de recruteringsfilmpjes van defensie waarmee ze trachten jongeren te ronselen. Zogenaamd goed werk wat ze in afghanistan doen terwijl het land geteisterd wordt door oorlogsgeweld van amerikanen en navo. Als ze daadwerkelijk mensen hebben geholpen dan zou dat uitgebreid met filmpjes en fotos te zien zijn maar nu is het alleen het woord van een stel laffaards die niet uit hun compounds durven te komen, aldus hun britse en amerikaanse collega's.


Propaganda? Niemand heeft het Afghaanse volk meer pijn gedaan dan die achterlijke boeren van de taliban. Vraag dat maar eens rond in Kaboul. Ach laat maar, ik weet wel dat jij liever internetpiraatje speelt vanuit je luie zetel.

20-03-2007, 10:31

Citaat door rianne:
kruisvaarders (!)

Welke tijd leven we, aplat.
Ach sorry, ik liet me teveel meeslepen door de middeleeuwse sentimenten waarmee men overspoeld wordt hier.
Dat is een tekortkoming.

Dat neemt niet weg dat ook het volgende bericht weer vrolijk stemt.

Nederlandse ministers in Afghanistan.


Citaat:


http://www.nu.nl/news/1013940/23/Nederlandse_ministers_in_Afghanistan.html

Nederlandse ministers in Afghanistan
Uitgegeven: 20 maart 2007 09:20
Laatst gewijzigd: 20 maart 2007 10:05
KABUL - Voor het eerst in de geschiedenis hebben drie Nederlandse ministers tegelijkertijd in Kabul gesprekken gevoerd met hun Afghaanse collega's. Het was voor Maxime Verhagen (Buitenlandse Zaken) de eerste keer in het land.

Eimert van Middelkoop (Defensie) en Bert Koenders (Ontwikkelingssamenwerking) waren er al eerder geweest, maar voor beiden was het al weer jaren geleden.

De ministers waren naar eigen zeggen in Kabul om de Afghanen duidelijk te maken dat het nieuwe Nederlandse kabinet betrokken blijft bij de geïntegreerde aanpak van veiligheid, ontwikkeling en democratisering van het land. Zij vroegen de Afghaanse overheid zich ook te blijven inzetten voor deze aanpak.
Toezeggingen over eventuele verlenging van de Nederlandse missie in Uruzgan na augustus 2008 zijn er tijdens het bezoek niet gedaan.
Besluit
Volgens Verhagen is nog geen besluit genomen "of en hoe" Nederland na 2008 aan de NAVO-operatie in het land betrokken zal zijn. Nederland heeft een capaciteitsprobleem als het gaat om gevechtshelikopters. Maar de Nederlandse ontwikkelingshulp gaat door tot 2010 en er worden al plannen gemaakt voor de periode daarna.
Minister Van Middelkoop heeft zijn collega A. Wardak nogmaals gevraagd waar de zevenhonderd Afghaanse militairen blijven die Kabul al vorig jaar aan Uruzgan heeft beloofd. Verhagen heeft vice-premier H. A. Arsala duidelijk gemaakt dat Nederland nog steeds bezorgd is over de Amnestiewet die krijgsheren vrij zou stellen van vervolging. Hij wil duidelijkheid over die wet. Het kan volgens hem niet zo zijn dat mensen buiten de wet worden geplaatst.
Nederland steunt de Afghaanse overheid bij het zoeken naar een vorm van verzoening voor de Afghaanse samenleving. Daar hoort geen straffeloosheid bij, vindt Verhagen.
Geloofwaardigheid
Volgens minister Koenders moet voorkomen worden dat de geloofwaardigheid van het actieplan dat moet leiden tot een verzoeningsproces onder druk komt te staan. Dat moet ook conflicten in de toekomst voorkomen. Maar zowel vicepremier Arsala als minister vcan Onderwijs Atmar houden volgens Koenders vol dat de nieuwe Amnestiewet dat actieplan niet in de weg staat.

Koenders besprak met de minister van Landbouw Zia de mogelijkheden papaverboeren te helpen aan een andere vorm van inkomen. Nederland vindt dat de papaverteelt alleen kan worden vernietigd als er een alternatief is voor arme boeren en als drugshandelaren ook in Pakistan worden aangepakt. De velden met papaver, waar opium van wordt gemaakt, alleen vernietigen heeft geen zin en brengt de militairen in gevaar, stelde Koenders voorgangster Agnes van Ardenne al in januari.

Een misser wellicht

Ze hebben Nijntje niet meegenomen.

20-03-2007, 10:32

Citaat door aplat:
In feite had ik gedacht dat ene Pales-nijntje deze topic wel zou aanmaken. Maar hij heeft het te druk.
Daarom heb ik maar ff zijn taak waargenomen.


Dat zou zijn zwart-wit beeld vertroebelen en dat willen we natuurlijk niet. Dat zou immers betekenen dat we zijn hilarische knip en plakwerk zouden moeten missen.

20-03-2007, 10:32

Citaat door krabbel33:
Propaganda

Er zijn helemaal geen overstromingen in Afghanistan, die is geregiseerd in Hollywood en daar ook was een peloton Nederlandse soldaten om in die film te acteren




20-03-2007, 10:32
Westers propaganda moeten we getuige irak met een groot zak zout nemen.

20-03-2007, 10:34


In kaboel vragen?

We Felt Safer Under the Taliban, say Kabul Residents

20-03-2007, 10:36

Citaat door palestijntje:
Westers propaganda moeten we getuige irak met een groot zak zout nemen.
Wel ON TOPIC blijven he. Deze topic gaat daar niet over!

Op die manier kan ik ook wel wat:



Nijntje de kruisridder brengt hulp!


20-03-2007, 10:39

Citaat door palestijntje:
Westers propaganda moeten we getuige irak met een groot zak zout nemen.


Het is in Afghanistan altijd een dorre woestenij, en als er politici uit ons natte kikkerlandje op bezoek komen, is er TOEVALLIG net een overstroming.

Ik geloof wel in toeval, maar dit riekt natuurlijk wel heel erg naar een complot.

Pagina's : [1] 2