Bekijk volle/desktop versie : In België veroordeelde Marokkanen zitten straf in thuisland uit



Pagina's : [1] 2 3 4 5

19-03-2007, 17:19
In België veroordeelde Marokkanen zitten straf in thuisland uit
De federale regering heeft in het Marokkaanse Marrakech een akkoord afgesloten dat het mogelijk maakt om bepaalde veroordeelden hun celstraf in het land van herkomst te laten uitzitten.

Volgens minister van Justitie Laurette Onkelinx kunnen zo in een eerste fase een 60-tal Marokkanen die in België werden veroordeeld naar het Maghrebland worden overgebracht.

De regering trok maandag met een uitgebreide delegatie naar Marokko om er maar liefst zeven akkoorden te ondertekenen. Zowel premier Guy Verhofstadt, minister van Binnenlandse Zaken Patrick Dewael, minister van Justitie Laurette Onkelinx als minister van Ontwikkelingssamenwerking Armand De Decker zijn van de partij. De reis was eind november vorig jaar al gepland, maar werd toen te elfder ure afgelast.

Naast een akkoord over de overbrenging van veroordeelde gevangenen - één van de maatregelen waarmee de regering de overbevolking van de gevangenissen wil oplossen - kwamen België en Marokko ook overeen de politiesamenwerking op te drijven. Dat is vooral belangrijk in de strijd tegen terrorisme.

Om de justitiedossiers beter op te volgen stuurt België voor de eerste keer een verbindingsmagistraat uit. Het gaat om federaal magistraat Daniel Bernard, die vanaf 1 april in Marokko dossiers over terrorisme, de strijd tegen de georganiseerde misdaad en drugshandel gaat opvolgen.

Bron:
http://www.gva.be/nieuws/Politiek/default.asp?art={73B69C36-78C5-462B-AA81-8F5C727D9EA7}

19-03-2007, 17:20


Ik denk dat de veroordeelden daar niet echt blij mee zijn, aangezien het niet echt een pretje is om in Marokko vast te zitten.....

19-03-2007, 17:49
oei die zullen wat gaan meemaken.

19-03-2007, 17:51
hoe zit het dan als ze hun straf hebben uitgezeten? daar blijven? terugkomen?

19-03-2007, 17:59


Dat is nou wat je noemt een nuttige samenwerking.

19-03-2007, 18:03

Citaat door Laszlo:
Dat is nou wat je noemt een nuttige samenwerking.


Waarom nuttig?

19-03-2007, 18:39

Citaat door ROM:
Geen kosten voor Belgie en ze zullen daarna 2maal nadenken voor ze
een tasje of iets anders roven Geen hotel meer voor hun


Het eerste gedeelte van je reactie begrijp ik wel, maar ik vind het onterecht als jij vindt dat zij het verdienen om behandeld te worden zoals gevangenen behandeld worden in de marokkaanse gevangenis.

Dat is gruwelijk en onmenselijk, naar mijn mening verdient niemand dat!

19-03-2007, 18:39
Marokko is nu verbeterd in gevangenissen. Het is niet meer zo mensonterend als vroeger

19-03-2007, 18:47
Mooi, nu nog Nederland.

19-03-2007, 18:50

Citaat door SI_BELKACEM:
Marokko is nu verbeterd in gevangenissen. Het is niet meer zo mensonterend als vroeger



In hoeverre is het verbeterd? Ik heb namelijk het idee dat zij vooralsnog niet zo best behandeld worden.

19-03-2007, 18:58
JOEPIE JOEPIE JOEPIE JOEPIE JOEPIE JOEPIE JOEPIE JOEPIE JOEPIE !!!!


:feest:

19-03-2007, 19:00
JOEPIE JOEPIE JOEPIE JOEPIE JOEPIE JOEPIE JOEPIE JOEPIE JOEPIE !!!!

19-03-2007, 19:01



Citaat door glowing_star:
In hoeverre is het verbeterd? Ik heb namelijk het idee dat zij vooralsnog niet zo best behandeld worden.



prima zo
een gevangenis is geen hotel
een gevangenis is de plek waar een crimineel behoort , die mogen leiden

19-03-2007, 19:02
Hee sinds wanneer zit er een ajacied in Marokko vast? Of is ie zo moe van het voetballen? PSV-Ajax 1-5 tja dan zijn wel moe ja.

19-03-2007, 19:02
Sorry maar ik zie hier de humor niet van in

Pagina's : [1] 2 3 4 5