Bekijk volle/desktop versie : Hoe staat met gelijkenis tussen mannen en vrouwen in de Islam?



Pagina's : [1] 2 3

18-03-2007, 23:36
Staan vrouwen echt gelijk met mannen in de Islam?

18-03-2007, 23:36


Nops!


Wallahou a3lam.

18-03-2007, 23:39

Citaat door bbking:
Staan vrouwen echt gelijk met mannen in de Islam?



Wat denk jezelf?


18-03-2007, 23:41

Citaat door thement_return:

Wat denk jezelf?




NO Way, staan dames gelijk met mannen.

18-03-2007, 23:42


Als we inhoudelijk naar de Islam kijken, echt alleen over pure Islam hebben...
Ja...

Maar helaas, heeft traditie, cultuur en vooral eer veel invloed. Sommige mensen beweren zelfs dat het bij het geloof hoort. Terwijl daar geen sprake van is.
In deze opzichtig. Nee.

18-03-2007, 23:44

Citaat door bbking:
NO Way, staan dames gelijk met mannen.



Wow!, rustig.


18-03-2007, 23:45

Citaat door Ongekend:
Als we inhoudelijk naar de Islam kijken, echt alleen over pure Islam hebben...
Ja...

Maar helaas, heeft traditie, cultuur en vooral eer veel invloed. Sommige mensen beweren zelfs dat het bij het geloof hoort. Terwijl daar geen sprake van is.
In deze opzichtig. Nee.


Juist, nu heb jij mijn woorden eruit gegooid!

18-03-2007, 23:45
Allah swt heeft de man niet gelijk aan een vrouw gemaakt..

Heeft cultuur/traditie niets mee te maken.

Ik geef je wel gelijk als je zou zeggen dat wij de moslims van tegenwoordig daar misbruik van maken.

18-03-2007, 23:47

Citaat door samya 2:
Allah swt heeft de man niet gelijk aan een vrouw gemaakt..

Heeft cultuur/traditie niets mee te maken.

Ik geef je wel gelijk als je zou zeggen dat wij de moslims van tegenwoordig daar misbruik van maken.



Allah heeft de man van de vrouw geschapen. Uit het midden van de mannelijke lichaam. Niet lager om onderdrukt te worden, niet hoger om te domineren...

Men haalt geloof en traditie/cultuur door elkaar....

18-03-2007, 23:48

Citaat door samya 2:
Allah swt heeft de man niet gelijk aan een vrouw gemaakt..

Heeft cultuur/traditie niets mee te maken.

Ik geef je wel gelijk als je zou zeggen dat wij de moslims van tegenwoordig daar misbruik van maken.



waarom hebben mannen meer rechten dan vrouwen?

18-03-2007, 23:54

Citaat door Ongekend:
Allah heeft de man van de vrouw geschapen. Uit het midden van de mannelijke lichaam. Niet lager om onderdrukt te worden, niet lager om te domineren...

Men haalt geloof en traditie/cultuur door elkaar....



Ik heb het niet over onderdrukt worden etc.. Jullie gaan er gelijk vanuit dat als een vrouw niet gelijk aan een man staat het altijd in de negatieve zin is.

In wat betreft de dien/imaan zijn de vrouw en man gelijk maar in vele dingen niet.
Een vrouw heeft zo haar plaats evenmin de man, gelijk staan ze niet.

18-03-2007, 23:55

Citaat door bbking:
waarom hebben mannen meer rechten dan vrouwen?

Of zijn het juist plichten?

Wat voor rechten eingelijk?

19-03-2007, 00:06



Citaat door samya 2:

Ik heb het niet over onderdrukt worden etc.. Jullie gaan er gelijk vanuit dat als een vrouw niet gelijk aan een man staat het altijd in de negatieve zin is.

In wat betreft de dien/imaan zijn de vrouw en man gelijk maar in vele dingen niet.
Een vrouw heeft zo haar plaats evenmin de man, gelijk staan ze niet.


Onderdrukt worden, was misschien een verkeurde woordkeuze. Ik bedoelde meer, als 'minder' gezien worden. Er zijn enkele, maar daar zijn duidelijke redenen voor, die je in deze wereld terug ziet/herkent als bewijs. In grootte en alle belangrijke rechten zijn volgens de Islam, man en vrouw gelijk aan elkaar...

19-03-2007, 00:16

Citaat door Ongekend:
Onderdrukt worden, was misschien een verkeurde woordkeuze. Ik bedoelde meer, als 'minder' gezien worden. Er zijn enkele, maar daar zijn duidelijke redenen voor, die je in deze wereld terug ziet/herkent als bewijs. In grootte en alle belangrijke rechten zijn volgens de Islam, man en vrouw gelijk aan elkaar...


Of jullie begrijpen me verkeerd, of ik begrijp jullie verkeerd..

Ik heb het over dat zowel de man als de vrouw een eigen positie heeft bij allah swt.
Ik heb het niet over hun rechten/plichten of daden.

Beiden seksen zijn niet met elkaar te vergelijken, omdat we gewoon veel van elkaar verschillen.

Hier had ik het zelf over, dus niet over dat de één hoger staat als de ander.

19-03-2007, 00:18

Citaat door bbking:
Staan vrouwen echt gelijk met mannen in de Islam?


Ze zijn gelijkwaardig maar niet gelijkvormig

Pagina's : [1] 2 3