Bekijk volle/desktop versie : Alle Data op je Hard-disk wissen?



18-03-2007, 14:44
Ik heb een vraag. Ik wil binnenkort mijn computer verkopen en wil dus alle data wissen. Daar bedoel ik dus alle bezochte websites, alle documenten enz. mee. Ik weet dat er tegenwoordig van die programma's zijn waar je alles wat je ooit op je computer gedaan hebt terug kunt halen, ook al gebruik je programma's als bijv. 'Free Internet Eraser' of wis je al je documenten en leeg je je prullenbak.

Ik wil vooral dat de documenten (met persoonlijke informatie) niet teruggehaald kunnen worden.

Kan iemand mij helpen?

Even een voorbeeld van wat ik bedoel. Laatst (nou ja, een paar jaar geleden bedoel ik) was er een programma op tv waar ze laten zien hoe ze moorden oplossen m.b.v forensisch onderzoek. Een vrouw had zelfmoord gepleegd in haar badkuip, tenminste daar leek het op. Toen de forensiche mensen de computer van haar en haar man gingen onderzoeken, konden ze door de harde schijf te onderzoeken zien dat er gezocht werd op Google en andere zoekmachines op: 'How to drown in a bathtub and make it look like suicide' of iets dergelijks. Er werd dus kennelijk veel onderzoek op de pc gedaan naar bathtubmurder, heeeel veel informatie werd er gevonden. Wat was dus de conclusie: de man had zijn vrouw vermoord.

Oke dit is wel een extreeeeem voorbeeld. Laten we het houden op Scofield die zijn harde schijf in de rivier had gegooid en die de FBI alsnog had gevonden en zo alle informatie terug had gehaald.

Hulp graag.


18-03-2007, 14:51


Formatere..

18-03-2007, 14:53

Citaat door mr-mtiwie:
Formatere..



Ook al formatteer je het, ik denk niet dat alles ECHT weggaat. Die man (moordenaar) zal ook niet zo dom zijn geweest om niet te formatteren. Ik denk dat dat het eerste is wat men doet als ie alle data wil wissen, maar of het effectief is? Dunno.

18-03-2007, 14:56
tuurlijk wel, .

alles gaat weg als je formatteert.

wil je dat niet doen?

smijt je harde schijf tegen de muur koop een nieuwe, en verkoop je pc

18-03-2007, 14:59



Citaat door mr-mtiwie:
tuurlijk wel, .

alles gaat weg als je formatteert.

wil je dat niet doen?

smijt je harde schijf tegen de muur koop een nieuwe, en verkoop je pc


Typical, zo'n antwoord.

Mtiwa

Ik geloof 't niet. Kennelijk weet je niet genoeg over computers. Ik wacht wel tot een expert mij antwoord geeft.


18-03-2007, 15:02

Citaat door BlaBla85:
Typical, zo'n antwoord.

Mtiwa

Ik geloof 't niet. Kennelijk weet je niet genoeg over computers. Ik wacht wel tot een expert mij antwoord geeft.




Een expert zal zeggen formatere,

zoals me broer al zegt, de expert.

hij heeft alle ict diploma's en geeft nu les aan mensen die al diploma's hebben voor ict maar nog hoger willen .

formatere dan is alles weg.

maar echt goed formatere niet dat je het niet snapt en het fout doet.

18-03-2007, 15:06

Citaat door mr-mtiwie:
Een expert zal zeggen formatere,

zoals me broer al zegt, de expert.

hij heeft alle ict diploma's en geeft nu les aan mensen die al diploma's hebben voor ict maar nog hoger willen .

formatere dan is alles weg.

maar echt goed formatere niet dat je het niet snapt en het fout doet.


Oke, als je broer het zegt zal het vast zo zijn. Nu nog de kunst van het formatteren onder de knie krijgen.

Ik heb heel vaak geformatteerd, ik wist niet dat er ook goed en niet-goed formatteren bestond. :/ Iets met partitie, daar moet je op letten, toch?

18-03-2007, 15:11

Citaat door BlaBla85:
Oke, als je broer het zegt zal het vast zo zijn. Nu nog de kunst van het formatteren onder de knie krijgen.

Ik heb heel vaak geformatteerd, ik wist niet dat er ook goed en niet-goed formatteren bestond. :/ Iets met partitie, daar moet je op letten, toch?



Ja dat weet ik ook niet, me broer is nu weg, k zal het later wel vragen

18-03-2007, 15:12

Citaat door mr-mtiwie:
Ja dat weet ik ook niet, me broer is nu weg, k zal het later wel vragen


Zal gewaardeerd worden.

18-03-2007, 19:37
als je windows xp opnieuw installeert kan je ervoor kiezen om je schijf te formatteren.

je kan je schijf ook formateren via dos met format c: dacht ik

19-03-2007, 00:07

Citaat door BlaBla85:
Ik heb een vraag. Ik wil binnenkort mijn computer verkopen en wil dus alle data wissen. Daar bedoel ik dus alle bezochte websites, alle documenten enz. mee. Ik weet dat er tegenwoordig van die programma's zijn waar je alles wat je ooit op je computer gedaan hebt terug kunt halen, ook al gebruik je programma's als bijv. 'Free Internet Eraser' of wis je al je documenten en leeg je je prullenbak.

Ik wil vooral dat de documenten (met persoonlijke informatie) niet teruggehaald kunnen worden.

Kan iemand mij helpen?

Even een voorbeeld van wat ik bedoel. Laatst (nou ja, een paar jaar geleden bedoel ik) was er een programma op tv waar ze laten zien hoe ze moorden oplossen m.b.v forensisch onderzoek. Een vrouw had zelfmoord gepleegd in haar badkuip, tenminste daar leek het op. Toen de forensiche mensen de computer van haar en haar man gingen onderzoeken, konden ze door de harde schijf te onderzoeken zien dat er gezocht werd op Google en andere zoekmachines op: 'How to drown in a bathtub and make it look like suicide' of iets dergelijks. Er werd dus kennelijk veel onderzoek op de pc gedaan naar bathtubmurder, heeeel veel informatie werd er gevonden. Wat was dus de conclusie: de man had zijn vrouw vermoord.

Oke dit is wel een extreeeeem voorbeeld. Laten we het houden op Scofield die zijn harde schijf in de rivier had gegooid en die de FBI alsnog had gevonden en zo alle informatie terug had gehaald.

Hulp graag.


Hallo,

Als je gewoon normaal formatteert dan blijft er altijd wat gegevens behouden omdat een harde schijf magenetische is, maar er is wel een opties om hem echt helemaal leeg te maken net als of hij nieuw uit de winkel komt genaamd Low Level Format.

met behulp van deze programma genaamd Powermax kan je de harde schijf low level formatteren. en wat doet het dan hij zet alle eenen op je harde schijf om naar nullen.

http://files3.majorgeeks.com/files/40ddaee25009b9e616272713206535a1/drives/PwrMxEnxxxxx