Bekijk volle/desktop versie : wat moet ik doen??pleas kan iemand me helpen????



17-03-2007, 14:49
salaam
ik zit met een probleem
ik ben vorig jaar niet geslaagd en moest mijn jaar overdoen, om mijn zussen een plezier te doen heb ik dan de richting gedaan die hun wouden, in januari ben ik veranderd van richting na met hun erover te praten.
dus ook school.
ik zat twee maanden op die school, en ben 8 dagen afwezig geweest, op een dag dat ik weer afwezig was heeft het school gebeld naar mijn zus en hebben ze gezegd dat ik 16HALVE DAGEN afwezig was, wat mijn zus als 16 dagen heeft begrepen.
ze is getrouwd en woont niet meer bij ons thuis, dus ze kan niet weten of ik thuis was of ni, maar mijn moeder weet dat wel, dus is dat niet het probleem, ik heb ook twee keer een papier van thuis gebracht en heb het zelf ondertekend aangezien ik al 20jaar ben, dus meerderjarig.
mijn zus blijft nu plakken bij mij en mijn moeder en zit constant achter problemen te ozken, ze heeft mijn moeder echt ziek gemaakt, en luisterd niet naar mijn moeder wanneer ze zegt laat haar met rust of handel het rustig af.
ik moest mijn gsm afgeven maar heb een andere gsm gegeven met een andere kaart, nu een week later heeft ze eens naar mijn nr gebeld en heft ze gezien dat ik het niet heb afgegevn, wat nu nog voor meer problemen heeft gezorgd. ik heb mijn fout toegegeven, en me verontschuldigd maar ze blijft maar plakken en drijgt ermee het aan mijn veder te zeggen maar heb op vlak van jongens en school een strenge vader, ik heb veel vrijheid van mijn vader gekregen, behalve op dat vlak.
ik heb nu het tegendeel kunnen bewijzen dat ik 8 dagen afwezig was, en dat mijn punten goed zijn, ik een goed gedrach op school heb enzo. de school vind me zelfs een aanwinst.
nu is ze nog iets anders te weten gekomen, dat ik een vriend heb.
om mij en hem uit elkaar te halen zegt ze dat mensen naar haar zijn gegaan en gezegd hebben dat ze mij meteen jongen hebben gezien en dat het een slechte jongen is
ik heb al een jaar een relatie met hem, en hij toont altijd respect aan mij, hij bid, gaat naar de moskee, heeft zijn diploma...
hij is echt EEN UIT DE DUIZEND, zelfs mijn vriendinnen zeggen dat.
maar ze hebben mijn moeder echt elke dag aant huilen gebracht, hij is er ok van op de hoogte, en zegt dat hij me niet zal opgeven. dat hij met hen zal praten, maar ik ken mijn zussen ze gaan hem uitschelden, mij zwart maken bij hem zodat hij weggaat bij mij en hem bij mij zwart maken zodat ik hem ga opgeven.
mijn zussen hebben op mijn leeftijd zelfs constant vriedjes gehad en dan in meervoud, maar ze zien niet dak volwassen ben.
een paar jaar geleden hebben ze gezegd wanneer ik 18 ben, ik er pas aan mag denken ok heb da gedaan, en nu komen ze af eerst diploma halen en dan pas mag je eraan denken, ik heb nog twee jaar te gaan in mijn studeis en weet dat wanneer je afstand houdt voor twee jaar met iemand, gevoelens veranderen en alles veranderd.
ik sta elke dag huilend op, heb vier zussen die samenspannen en krijg constant kritiek. hij en mijn moeder zijn de enige die mij helpen.
moeders van mijn vriendinnen vragen mij om me te helpen en met haar te praten maar dat gaat erger worden...
ik bid elke dag tot allah dat hij me zal helpen.
zij draagt hoofddoek maar bid niet.
hoe kan ik shaitan hier weghouden, ik ben het beu, ik kan iet meer zo leven, en kan het mijn moeder niet aandoen
ik heb gezegd dat hij mijn beste vriend is, want dat is hij ook.
kan iemand me raad geven
op vlak van islam en op vlak van menselijkheid
ik ben echt van plan om met hem te trouwen, ons relatie is daar echt op gebasseerd, en weet ni wat te doen zonder hem