Bekijk volle/desktop versie : Palestijnse jongeren vrijwillig in Israëlische cel



17-03-2007, 11:28
Palestijnse jongeren vrijwillig in Israëlische cel

http://frontpage.fok.nl/nieuws/74539

Steeds meer Palestijnse jongeren proberen doelbewust in Israëlische gevangenissen te belanden om te ontsnappen aan de enorme problemen van alledag.

Gedreven door het oplaaiende geweld en de schrijnende armoede op de Westelijke Jordaanoever en in de Gazastrook zetten ouders steeds vaker hun kinderen aan tot kleine vergrijpen waarop celstraf staat, meldde de Britse krant The Times zaterdag.

Kinderen gaan vrijwillig Israëlische gevangenissen in om te ontsnappen aan de verveling en de gewelddadige realiteit in de Palestijnse gebieden. Ouders krijgen op hun beurt een financiële tegemoetkoming van de Palestijnse Autoriteit als hun kind vastzit. Het is vaak de enige bron van inkomsten.

17-03-2007, 12:02



Citaat door MevrouwHopjes83:
Palestijnse jongeren vrijwillig in Israëlische cel

http://frontpage.fok.nl/nieuws/74539

Steeds meer Palestijnse jongeren proberen doelbewust in Israëlische gevangenissen te belanden om te ontsnappen aan de enorme problemen van alledag.

Gedreven door het oplaaiende geweld en de schrijnende armoede op de Westelijke Jordaanoever en in de Gazastrook zetten ouders steeds vaker hun kinderen aan tot kleine vergrijpen waarop celstraf staat, meldde de Britse krant The Times zaterdag.

Kinderen gaan vrijwillig Israëlische gevangenissen in om te ontsnappen aan de verveling en de gewelddadige realiteit in de Palestijnse gebieden. Ouders krijgen op hun beurt een financiële tegemoetkoming van de Palestijnse Autoriteit als hun kind vastzit. Het is vaak de enige bron van inkomsten.


Ik heb al veel gelezen over de Israelische gevangenissen en kan mij niet inbeelden dat iemand daar gewillig zou willen gaan zitten.

17-03-2007, 12:43
Achtergrond is compleet anders maar in Nederland gebeurt het ook wel eens dat criminelen voor iemand anders de celstraf uitzitten, tegen een zeer riante vergoeding vanzelfsprekend.

17-03-2007, 12:49

Citaat door MevrouwHopjes83:
Palestijnse jongeren vrijwillig in Israëlische cel

http://frontpage.fok.nl/nieuws/74539

Steeds meer Palestijnse jongeren proberen doelbewust in Israëlische gevangenissen te belanden om te ontsnappen aan de enorme problemen van alledag.

Gedreven door het oplaaiende geweld en de schrijnende armoede op de Westelijke Jordaanoever en in de Gazastrook zetten ouders steeds vaker hun kinderen aan tot kleine vergrijpen waarop celstraf staat, meldde de Britse krant The Times zaterdag.

Kinderen gaan vrijwillig Israëlische gevangenissen in om te ontsnappen aan de verveling en de gewelddadige realiteit in de Palestijnse gebieden. Ouders krijgen op hun beurt een financiële tegemoetkoming van de Palestijnse Autoriteit als hun kind vastzit. Het is vaak de enige bron van inkomsten.



Ja, dat is al een hele tijd zo. Maar gaat dat hier schrijven en niemand die dat gelooft...

17-03-2007, 13:49



Citaat door THE_WHAT:
Ik heb al veel gelezen over de Israelische gevangenissen en kan mij niet inbeelden dat iemand daar gewillig zou willen gaan zitten.


Als je geen hap te vreten hebt kan zo'n gevangenis nog als een luxe-oord overkomen op een kind. Helaas...

17-03-2007, 13:54

Citaat door led_zeppelin:
Als je geen hap te vreten hebt kan zo'n gevangenis nog als een luxe-oord overkomen op een kind. Helaas...


Toch geloof ik het niet.

17-03-2007, 15:25

Citaat door THE_WHAT:
Toch geloof ik het niet.



Believe it

[url=http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-3357313,00.html]Palestinian Legislative Council (PLC) member Issa Qaraqe told Ynet of an increasing phenomenon of Palestinian minors deliberately provoking IDF soldiers at checkpoints in order to be arrested, and thus receive shelter in Israeli prisons.


"Prison time provides these lads with shelter, and also provides their families with prisoners' benefits," Qaraqe explained.


"We were actually amazed to find that some families encourage such a phenomenon in order to reduce expenses, and primarily to receive the weekly benefits given by the Palestinian government to the family of every prisoner," he added.


Qaraqe recounted a recent visit to a family whose underage son had been arrested: "I started to comfort the father and was amazed to hear him say that it's actually not so bad, because now the family will receive a government benefit. It will be their only income."[/url]

17-03-2007, 16:55

Citaat door MevrouwHopjes83:
Palestijnse jongeren vrijwillig in Israëlische cel

http://frontpage.fok.nl/nieuws/74539

Steeds meer Palestijnse jongeren proberen doelbewust in Israëlische gevangenissen te belanden om te ontsnappen aan de enorme problemen van alledag.

Gedreven door het oplaaiende geweld en de schrijnende armoede op de Westelijke Jordaanoever en in de Gazastrook zetten ouders steeds vaker hun kinderen aan tot kleine vergrijpen waarop celstraf staat, meldde de Britse krant The Times zaterdag.

Kinderen gaan vrijwillig Israëlische gevangenissen in om te ontsnappen aan de verveling en de gewelddadige realiteit in de Palestijnse gebieden. Ouders krijgen op hun beurt een financiële tegemoetkoming van de Palestijnse Autoriteit als hun kind vastzit. Het is vaak de enige bron van inkomsten.


Sorry hoor, maar volgens mij vergeet iedereen hier gemakshalve ff wiens schuld het is dat deze jongeren dit doen.. Oplaaiende geweld, (de gigantische ego's van hamas en fatah) de schrijnende armoede, Israel en alle volgzame landjes die palestina boycotten en hiermee enkel en alleen de bevolking raken.. OH en ff voor de duidelijkheid, heel Palestina met name de gaza strook is 1 grote gevangenis en laten we de westelijke jordaanoever niet vergeten met een MUUR.. lijkt wel erg op een grote gevangenis.. Dan verbaast het me inderdaad niks als palestijnse jongeren een echte gevangenis in israel (met eten etc.. weet eigenlijk niet hoe het niveau is daar...?) verkozen wordt boven een weliswaar grote gevangenis maar met veel geweld, uitzichtloosheid en armoede!!