Bekijk volle/desktop versie : Hoe kunnen wij de Positie van de Marokkaanse Vrouw Verbeteren ?

Pagina's : [1] 2

19-07-2002, 23:10
Salaam Mensen..

Hoe kunnen wij dat ?

Of hoe moeten wij dat stimuleren ?

Weet dat hoe beter de positie van de vrouw..hoe beter de maatschappij er van wordt..zo ook de man, kinderen..

Het is in ons voordeel dat de vrouw een sterke positie gaat bekleden..want vergeet niet dat zij vrouw is en moeder tegelijk, denk aan de opvoeding van onze kinderen..

Wie heeft ideeen of suggesties om de positie van de vrouw te verbeteren..

20-07-2002, 03:15

Misschien om te beginnen wat meer respect, begrip en aanvaarding krijgen van de mannen...dan zijn we al half gewonnen.

20-07-2002, 10:42
estée lauder heeft helemaal gelijk, eerst meer respect. dat is erg belangrijk.

20-07-2002, 20:17

Citaat:
Origineel gepost door Estée Lauder
Misschien om te beginnen wat meer respect, begrip en aanvaarding krijgen van de mannen...dan zijn we al half gewonnen.
Ok..en hoe kunnen we deze krijgen..als ze het nog niet snappen die mannen..

Hoe kun je dit dan eisen of krijgen..wie weet raad.

20-07-2002, 23:08

het is tijd voor de toepassing van volgende stelling:

'laat de leerling de meester onderwijzen'
we hebben een goede opvoeding gehad ( de meesten toch allessinds)
maar de eerste generatie zelf heeft nog heel wat gebreken
...
hoe groter het aantal generaties, des te gemakkelijker het is voor hen om een betere kijk te hebben op bepaalde fundamentele waarden in onzesamenleving,
waaronder omgang met vrouwen!
de vrouw is het kostbaarste dat er op aarde is voor de man,
deze zijn geen uit de duim gezogen woorden maar wijze woorden van onze profeet (saw)
indien de jongeren de ouderen eens wat gingen inlichten, dan konden we allang overgaan van de kaars naar de gaslamp

:hoedaf:

22-07-2002, 16:27

Citaat:
Origineel gepost door Mohammed Justice

Ok..en hoe kunnen we deze krijgen..als ze het nog niet snappen die mannen..

Hoe kun je dit dan eisen of krijgen..wie weet raad.
Wel, om te beginnen hoort aanleren van respect aan je kinderen bij de opvoeding. Dus eerst moeten de ouders de kinderen respecteren en dan pas kunnen kinderen weten wat respect inhoudt.

Dus het is een taak voor de ouders bij de opvoeding van hun kinderen...leren wat respect is en leren wat het respecteren van je medemens inhoudt...ongeacht het geslacht. Ik krijg soms de indruk dat bij onze gemeenschap de kinderen opgevoed worden zonder al te veel respect tegenover vrouwen...raar maar waar.

22-07-2002, 17:38
de positie kan verbeteren wanneer marokkaanse vrouwen eens leren om solidair te zijn naar elkaar toe - ipv elkaar af kraken. Op mannen hoeven we niet te rekenen.....

22-07-2002, 17:42
ik vind dat hfet juist dat het heel goed gaat"met de positie van de marokkaanse vrouw

- onafhankelijk
- zelfbewust van de eigenwaarde
- eigenmening
- weet een plek in de maatschappij te creeren
- kan zich zowel zakelijk als moeder inspelen

ik vind dat het dat het goed gaat ik maak me zorgen over de"man"

mijn oordeel over hetgene wat ik om meheen zie.

22-07-2002, 18:11

Citaat:
Origineel gepost door Cherifa
ik vind dat hfet juist dat het heel goed gaat"met de positie van de marokkaanse vrouw

- onafhankelijk
- zelfbewust van de eigenwaarde
- eigenmening
- weet een plek in de maatschappij te creeren
- kan zich zowel zakelijk als moeder inspelen

ik vind dat het dat het goed gaat ik maak me zorgen over de"man"

mijn oordeel over hetgene wat ik om meheen zie.
Waw..is dat zo Cherifa..als je over een minderheid van de vrouwen spreekt..dan begrijp ik je..

Maar spijtig genoeg is de meerderheid nog niet op de weg waar het moet zijn..dus er is nog werk aan de winkel..nog veel werk.

Respect en erkenning van de rol die de vrouw speelt in het gezin en in de maatschappij..is het aller éérste begin..

22-07-2002, 18:22

Citaat:
Origineel gepost door Safira75
de positie kan verbeteren wanneer marokkaanse vrouwen eens leren om solidair te zijn naar elkaar toe - ipv elkaar af kraken. Op mannen hoeven we niet te rekenen.....
Op de vrouwen hoef je ook niet te rekenen als je het zo schetst..

Ik denk dat de vrouw de man bewust moet maken van het feit..dat het kiezen of delen is..

Hij moet een duidelijk standpunt innemen..desnoods dwingen om dit te nemen..

Zo lang de man halstarrig blijft weigeren om de vrouw als gelijke te zien en te behandelen..zolang zal de emancipatie of het fiminisme dode letter blijven.

Vrouwen die slim zijn en doorzittingsvermogen hebben bereiken hun doel eerder..

Spijtig dat deze evolutie geen constante snelheid heeft voor alle vrouwen..maar verschillende snelheden heeft..waarvan de zwakke vrouwen op de traagste snelheid evolueren.

22-07-2002, 18:24
Maar die erkenning die is er al eeuwenâ¦â¦.ook in ons geloof. In de westerse wereld hebben ze natuurlijk al voorsprong in de realiteit maar ja je kan ze niet vergelijken met ons wij hebben andere normen en waarde.

Die erkenning en respect over het algemeen vind ik dat er bij de mannen gesleuteld moeten worden. Er zijn heel vele vrouwen die heel veel in hun mars maar belemmerd worden door de man of broer. Omdat die een andere gedachte over de vrouw heeft .

Ik blijf erbij dat bij de man gekeken moet worden over het algemeen verliezen die vrouwen de eigen waarde en respect en geen erkenning door de man. Als de man de vrouw erkend als een persoon ,met een eigen edialiteit en mening en gedachte.

De tijden zijn veranderd en zelfs in ons geloof wordt de vrouw als belangerijkste wezen beschouwd in principe als de handeling zo als het geschreven is dan zijn we al een stap verder. Dus die erkenning moet eerst in het gezin plaats vinden en dan de maatschappij. Want als die erkenning en waarde niet zichtbaar is in het gezin dan zal deze vrouw ook valen in het gezin.

Mijn andere motto bij de opvoeding van je kinderen duidelijk maken da teen meisje ook heel belangerijk is en dit blijven stimuleren zodat de kinderen opvoeden met een eigenwaarde die ze sterk maaakt in de maatschappij.

P.s: maar je hebt natuurlijk mannen die de vrouw erkennen en juist stimuleren maar dat de vrouw er een potje van maakt

22-07-2002, 18:30

Citaat:
Origineel gepost door Estée Lauder

Wel, om te beginnen hoort aanleren van respect aan je kinderen bij de opvoeding. Dus eerst moeten de ouders de kinderen respecteren en dan pas kunnen kinderen weten wat respect inhoudt.

Dus het is een taak voor de ouders bij de opvoeding van hun kinderen...leren wat respect is en leren wat het respecteren van je medemens inhoudt...ongeacht het geslacht. Ik krijg soms de indruk dat bij onze gemeenschap de kinderen opgevoed worden zonder al te veel respect tegenover vrouwen...raar maar waar.
Ok, Estée..het is de taak van de ouders..maar als ze het niet doen..dan heb je er niets aan..

Er moet een manier gecrieerd worden om de ouders bewust te maken op een zeer duidelijke manier..dat de maatschappij vooruit komt als men de meisjes meer respecteert en steunt..

De sterkte van de schakel voor een stabiele gemeenschap is afhankelijk van de sterkte van de vrouw.

22-07-2002, 18:37

Citaat:
Maar die erkenning die is er al eeuwenâ¦â¦.ook in ons geloof. In de westerse wereld hebben ze natuurlijk al voorsprong in de realiteit maar ja je kan ze niet vergelijken met ons wij hebben andere normen en waarde.

Die erkenning en respect over het algemeen vind ik dat er bij de mannen gesleuteld moeten worden. Er zijn heel vele vrouwen die heel veel in hun mars maar belemmerd worden door de man of broer. Omdat die een andere gedachte over de vrouw heeft .

Ik blijf erbij dat bij de man gekeken moet worden over het algemeen verliezen die vrouwen de eigen waarde en respect en geen erkenning door de man. Als de man de vrouw erkend als een persoon ,met een eigen edialiteit en mening en gedachte.

De tijden zijn veranderd en zelfs in ons geloof wordt de vrouw als belangerijkste wezen beschouwd in principe als de handeling zo als het geschreven is dan zijn we al een stap verder. Dus die erkenning moet eerst in het gezin plaats vinden en dan de maatschappij. Want als die erkenning en waarde niet zichtbaar is in het gezin dan zal deze vrouw ook valen in het gezin.

Mijn andere motto bij de opvoeding van je kinderen duidelijk maken da teen meisje ook heel belangerijk is en dit blijven stimuleren zodat de kinderen opvoeden met een eigenwaarde die ze sterk maaakt in de maatschappij.

P.s: maar je hebt natuurlijk mannen die de vrouw erkennen en juist stimuleren maar dat de vrouw er een potje van maakt
Ik begrijp je Cherifa..

Om de vrouw haar sterke positie die ze met recht verdient te helpen ontwikkelen en vasthouden..is er natuurlijk hulp nodig van de man..

Omdat een gezin minstens uit een vrouw en een man moet bestaan..is het een noodzaak dat ze door haar man ondersteund en gesteund wordt.

22-07-2002, 18:40
Maar niet iedere vrouw is krachtig geborenâ¦â¦..het is een leerprocesâ¦â¦..vaak is ervaring die je krachtig maakt.

Dus de opvoeding dus wij is het onze taak om hun te leren dat de vrouw een belangerijk patroon is. Zodat de volgende generatie een belangerijk rol hierin speelt we kunnen de tijd niet terugdraaien. Maar wel aan bijdragen

22-07-2002, 19:02

Citaat:
Maar niet iedere vrouw is krachtig geborenâ¦â¦..het is een leerprocesâ¦â¦..vaak is ervaring die je krachtig maakt.

Dus de opvoeding dus wij is het onze taak om hun te leren dat de vrouw een belangerijk patroon is. Zodat de volgende generatie een belangerijk rol hierin speelt we kunnen de tijd niet terugdraaien. Maar wel aan bijdragen
Juist..

Veel vrouwen zijn ook bang voor hun man..want we moeten eerlijk zijn, er zijn mannen die geen duimbreed toegeven..laat staan hun vrouw naar voren te schuiven..

Ik ken persoonlijk een geval..waar op een bepaald ogenblik de vrouw als vertaler voor haar man optreedt (de vrouw spreekt goed Nederlands, haar man helemaal niet)..de man weigerde te luisteren naar zijn vrouw en begon in gebroken en niet verstaanbaar Engels te praten met de ambtenaar..hij wou niet erkennen dat zijn vrouw beter de taal spreekt dan hij..

Pagina's : [1] 2