Citaat door naziha1990:Wa Iyaak,
Oke, dat staat er inderdaad niet bij. Ik zat al te denken of je het dan wel of niet moet reciteren aangezien ik dat niet altijd doe, maar heb je een bron voor mij alsjeblieft? Ik wil liever niet alles klakkeloos aannemen, Elghair Insha'Allah.
Ik heb hier veel onderzoek naar gedaan en veel rondgevraagd aan wat geleerde mensen etc. De meest correcte uitspraak is dat het wel moet, omdat de argumenten voor sterker zijn dan de argumenten tegen. Wat is de functie van een imaam, als hij voor bidt en hardop reciteert, maar niemand luistert? Daarbij geldt de soetrah van de imaam voor de rest van de mensen en ook het hardop reciteren van fatiha voor de rest van de mensen. En zo zijn er veel meer afgumenten. De Profeet 3alayhi salaat wa salaam heeft het zelfs verboden om mee te reciteren met de imaam wanneer de imaam hardop reciteert. Dit kun je allemaal terugvinden in het boek van Sheik Albaani rahimahoe Allah over salaah zoals de Profeet 3alayhi salaat wa salaam dit deed.
Het stekste argument is dat Allah Azawazall ons in de Koran zzegt, dat wanneer er Koran wordt gereciteert, men moet luisteren, en Hij heeft hier geen uitzonderingen voor gegeven. Dus ook niet tijdens de salaah.
Maar moment ik zoek even de daliel voor je op.
Reciting al-Faatihah
50- Then he should recite Soorat al-Faatihah (the first soorah of the Qur’aan) in full, including the Basmalah (Bismillaahi il-Rahmaan il-Raheem). This is an essential part of the prayer, without which the prayer is not valid. Those who do not speak Arabic must memorize this soorah.
51- Those who cannot remember it should say: “Subhaan Allaah, wa’l-hamdu-Lillaah, wa laa ilaaha ill-Allaah, wa Allaahu akbar, wa laa hawla wa laa quwwata illa Billaah (Glory be to Allaah, praise be to Allaah, there is no god but Allaah, Allaah is Most Great, and there is no strength and no power except with Allaah).”
52- The Sunnah is to recite it one verse at a time, and to pause at the beginning of each aayah. So he should say: “Bismillaah il-Rahmaan il-Raheem (In the Name of Allaah, the Most Gracious, the Most Merciful),” then pause. Then say, “Al-Hamdu Lillaahi Rabb il-‘Aalameen (All the praises and thanks be to Allâh, the Lord of the ‘Aalameen (mankind, jinn and all that exists), then pause. Then say: ‘al-Rahmaan il-Raheem (The Most Gracious, the Most Merciful), then pause… and so on, until the end of the aayah.
This is how the Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) used to recite the whole soorah, pausing at the end of each aayah and not joining one aayah to the next, even if there is continuity of the meaning.
53- It is permissible to read it as Maaliki Yawm id-Deen or Maliki Yawm id-Deen.
How the one who is praying behind the imaam should recite it
54- The one who is praying behind the imam should recite it behind the imaam in prayers where Qur’aan in recited silently and in prayers where it is recited aloud, if he cannot hear the imam’s recitation, or if he pauses after completing it so that those who are praying behind him can recite it. We think that this pause was not proven in the Sunnah. I say I have mentioned the evidence of those who think that this pause is permissible and the refutation of that evidence, in Silsilat al-Ahaadeeth al-Da’eefah, no. 546, 547, part 2, p. 24-26, Dar al-Ma’aarif edition.
Praise be to Allaah, the Lord of the Worlds.
Talkhees Sifat Salaat al-Nabi (peace and blessings of Allaah be upon him) min al-Takbeer ila al-Tasleem ka annaka turaahaa by Shaykh Muhammad Naasir al-Deen al-Albaani (may Allaah have mercy on him).
Dus wanneer de imaam zacht reciteert, hardop maar hij niet duidelijk te verstaan is en wanneer hij na het zacht reciteren de mensen achter hem de tijd geeft om fatihah zelf nog te reciteren. Bij duidelijk harde recitatie gewoon luisteren.
Ik zal morgen Insha'Allah meer daliel voor je plaatsen want ik moet nu gaan bidden Insha'Allah.